galop tinker

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IngridHar

Berichten: 1739
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 22:13

Belle kende ook geen galop toen ze kwam. Alleen maar heel hard draven. Heb geoefend door haar los te gooien in de bak en dan opdrijven totdat ze in galop gaat en vaak longeren. Onder het zadel heb ik geoefend met een balkje wat je net voor de hoek legt waarover ze dan aan galopeerd.

Belle heeft ook een vlakke galop. Haast niet uit te zitten, ze doet ook vaak haar hoofd laag als we gaan galoperen Verward Rijd alleen maar buiten dus hoe ze in de bak is weet ik niet.

RTM
Berichten: 6132
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 22:30

tinkiebel schreef:
Rijd alleen maar buiten dus hoe ze in de bak is weet ik niet.


Ooohoooooh! Les je ook buiten ??? Schijnheilig Tong uitsteken

Maar Mikado kan ook pas sinds een jaartje echt fatsoenlijk galopperen hoor. Het is gewoon de minste gang van een Tinker, maar het zal vanzelf wel komen Lachen

Supertje

Berichten: 7094
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 01:32

Jordy is blijkbaar een uitzondering dan, die heeft en had weinig moeite met de galop. Nu is Jordy in vergelijking met andere tinkers ook wel vrij rank gebouwd, denk dat dat ook wel helpt.
Hij 'huppelt' ook niet, heeft een heerlijke galop met voor een tinker veel sprong. Ook in de bak nooit problemen mee gehad.

Liever hard draven dan galoperen heeft hij ook nooit gedaan, eerder andersom... Als meneer vind dat hij te hard moet draven (en dat is soms al snel volgens meneer...) gaat hij liever galoperen...

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 12:22

Supertje schreef:

Liever hard draven dan galoperen heeft hij ook nooit gedaan, eerder andersom... Als meneer vind dat hij te hard moet draven (en dat is soms al snel volgens meneer...) gaat hij liever galoperen...



Dit trekje heeft Kane ook wel Haha!

IngridHar

Berichten: 1739
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 13:43

*Tequila*"]
[quote="tinkiebel schreef:
Rijd alleen maar buiten dus hoe ze in de bak is weet ik niet.


Ooohoooooh! Les je ook buiten ??? Schijnheilig Tong uitsteken

[/quote]

Ga niet meer naar les. Belle stond de volgende dag vaak nog nat op stal met haar wintervacht dus heb ik maa weer besloten om te stoppen Haha!

Donna1
Berichten: 997
Geregistreerd: 25-01-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 18:04

salmiak zit echt super in de galop ook hjeeft hij een hele mooie sprong

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 19:04

Quint heeft ook een lekkere galop,zit heerlijk...trouwens ik heb zelden een paardje gereden wat zo lekker doorzit OK dan! ......
Hij kan ook ontzettend hard.....sta er steeds van te kijken hoe hij met een noodgang voorbij mijn rijmaat sprint(kwpn=1.68,Quint =1.48).
Merk wel dat galop zijn "moeilijkste" gang is maar we werken er druk aan om het te verbeteren...........

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 19:15

Killian galopeert met bosritten liever dan dat hij harder gaat dravern en in galop kan ik ook meer tempo schakelingen maken dan in draf.

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 19:26

Kom ik weer aan ja kom ik weer aan.

Riccardo heeft een heerlijke luie stoel galop, kan heel langzaam galoperen op een kleine volte en ook onwijs hard!
Ook vanuit stil stand in een hand galopje weg galoperen.
maar dat heeft met trainen te maken.

Eerlijk gezegt merk ik geen verschil met mijn oude kwpners en Riccardo...

Maar ik heb wel eens op andere tinkers gegalopeerd en idd ze gaan allemaal anders, ik heb slechts 1 x een wiggel galopje mee gemaakt.
Op die tinker moest ik dus ook niet te lang rijden gezien mijn versleten ruggewervels..

Het ligt natuurlijk ook we aan paard-tinker en pony-tinker hoe de gangen zijn..
Maar er zijn niet veel tinkers die ik niet lekker vind zitten..
Laatst bijgewerkt door FotoDesign op 27-01-04 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 19:27

Yorghos heeft vrij veel knie-actie, dat maakt zijn gelop behoorlijk hobbelig en niet lekker uit te zitten. In het bos op rechte stukken gaat het beter dan in de bak.
Kai heeft een heel fijne galop.

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 19:28

Kapanda heeft juist weinig knie actie, we gaan dit jaar aan zijn knie actie werken....ik denk balkjes draven enz ????

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 22:55

Balkjes draven werk dan idd goed. Of balkjess om en om op een staander leggen dus hoger, laag, hoger,laag als je snapt wat ik bedoel. Verward Haha! Is ook goed!
Of longeren en dan over een balkje draven doen wij ook wel eens.

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 00:43

Jellie schreef:
Balkjes draven werk dan idd goed. Of balkjess om en om op een staander leggen dus hoger, laag, hoger,laag als je snapt wat ik bedoel. Verward Haha! Is ook goed!
Of longeren en dan over een balkje draven doen wij ook wel eens.


Ik heb er helemaal geen ervaaring mee, maar harstikke bedankt voor je tips..Ik heb een klein boekie over carvaletie of zo iets daar zal ook wel het 1 en ander in staan hoop ik..

thanks

ghisje
Berichten: 538
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: op de grens van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 09:44

Jacks en Cindy galopperen allebei heerlijk, geen korte passen en geen gehuppel. Ze gaan helaas wel allebei het liefste zo hard mogelijk. Met cindy geen probleem, die mag zich nog wel eens uitleven in het bos. Maar Jacks moet nog even wachten tot hij iets braver is en weer mee mag naar het bos. Zolang hij nog in de bak moet blijven zal hij zijn galop aan mij moeten aanpassen.

Fiorile

Berichten: 754
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: bos en zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 12:08

Kayleigh galoppeert heel wisselend. Meestal lekker, vooral op het strand, dan zit je als een huis. Maar bij aangalopperen heeft zo ook vaak even van die huppelpassen. Het lijkt net of ze een beetje a/h bokken is ofzo. In de bak rijd ik niet zo veel, maar daar is het een stuk moeilijker. Zodra ze bij de bocht komt heeft ze de neiging om te stoppen. Je moet haar dan echt 'doorduwen'.
Misschien helpt het als je wat meer longeert in de bak en dan ook flink laat galopperen. Meestal is het voor een jonge tinker moeilijk om a/d longe te galopperen. Succes OK dan!

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 21:01

Brenda heeft ook wel moeite met de galop. In de bak springt ze vaak verkeerd aan of gaat metteen na de hoek van de hoefslag af. Buiten hobbelt ze soms ook heel erg maar ze kan wel heel lekker galopperen. Dit doet ze soms 1 rondje lang op de volte en dit hoop ik uit te kunnen breiden met veel oefenen.

Shayla

Berichten: 3896
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Vuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 23:28

Vind het wel leuk om te lezen , ik dacht dat Shay de enigste was met de huppel-tik ! Hyper!
Ze gallopeerd heel vaak gewoon normaal , met veel sprong en aardig wat knieactie , maar soms dan loopt ze echt gewoon te huppelen.
Snap er niks van ! Verward

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 23:04

welke tinker kan er hier dan overspringen in galop?
ik heb 2 jaar getraint op een gallop changement (klinkt duur)
en hij kan het nu al een poosje,zijn er meer......hij kan nu een wissel maken om de 9 passen,dat is pas echt huppelen!!!! Bloos

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 23:16

ja.. ga even opscheppen hé... Tong uitsteken

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 23:39

nee tis maar een vraagje hoor Bloos!
ik vraag het me af aangezien mesen denken dat tinkers te lomp zijn voor een L-proefje.....
sommige tinkers kunnen oefeningen uit de Z..
TINKERS ZIJN NIET LOMP Boos!

RTM
Berichten: 6132
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 23:45

Mikado "kan" het wel. Naja, soort van Knipoog Maar daar zijn we nog niet mee bezig, komt pas later in onze dressuurcarriere, en daar hebben we dus nog "even" de tijd voor Haha!

Supertje

Berichten: 7094
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 14:08

*Tequila* schreef:
Mikado "kan" het wel. Naja, soort van Knipoog Maar daar zijn we nog niet mee bezig, komt pas later in onze dressuurcarriere, en daar hebben we dus nog "even" de tijd voor Haha!


Zelfde hier Haha!

In een parcoursje heeft hij er overigens geen moeite mee.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 09:13

Hey,

Chubby kan ook wel wisselen.. Vooral als ze los loopt is ze er erg goed in... Of als ze eindelijk eens in de goede galop zit, dan wil ze ook nog wel eens wisselen.
Bewust changerenis wat anders Haha! ben bezig met van hand veranderen in galop, een drafpas en dan verder in de andere galop, maar écht changeren pakken we er later wel bij, als we een fatsoenlijke B-proef kunnen neerzetten (eerst maar eens zorgen voor de andere basisdingetjes)....