trekpaarden & dressuur (met link naar foto's)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
patrice

Berichten: 945
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 23:37

Ik vind er persoonlijk geen moer aan om een Kwpner te zien dressuren,zien er vaak hetzelfde uit maar dan in verschillende kleuren.
En wil een kwpner niet afkraken,want ben dol op alle paarden, maar dat is mijn mening ( Bloos! zal vast wel weer een golf van nijdige Kwpner bezitters over me heen krijgen)
Vind het ook een genot om een Barok paard in de dressuur te zien,neem een Fries,prachtig gewoon! en dan die Shires Vingers aflikken en vooral als de manen zo lang zijn,en dat vind ik zelf ook vaak jammer met bijna alle Kwpners dat de manen zo onnatuurlijk kort zijn geknipt,en vind dit ook zonde bij de Belsen waarbij de staart ook nog eens kort is.
En een geweldige prestatie van de mensen die s`werelds grootste paarden zo kunnen trainen!! OK dan! petje af sherwood

Ann

Berichten: 13253
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 09:08

Ik vind het een prachtig gezicht en ieder paard kan aan de teugel lopen, ongeacht de bouw of het ras Lachen Waarom zou een koudbloed alleen geschikt zijn om bomen te slepen of voor de kar Verward Dat is allang achterhaald.

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 11:08

immie13xx schreef:
zitten wel mooie trekpaarden tussen, maar om zo'n paard nou aan de teugel te laten lopen...... nee, toch niet, daar zijn ze niet voor, volgens mij hebben ze daar een veel te korte nek voor

dat is een veel voorkomend misverstand. Kijk eens naar een trekpaard dat al z'n kracht in de strijd gooit tijdens het trekken. Om alle spieren zo goed mogelijk te kunnen gebruiken lopen die vanzelf al in de krul. Onze dames en heren doen dat ook tijdens het trekken. maar dat zie je pas als ze echt hard moeten trekken. Ze kunnen dan nog prima ademen hoor, geen probleem. zeker als ze het zelf doen kun je er vanuit gaan dat het wel kan.

haffiegirl

Berichten: 455
Geregistreerd: 15-09-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 16:50

ik vind het juist hartstikke knap van diegene die z'n kanjer zo netjes kan laten lopen!!!!!! en het is onzin dat een koudbloedig paard alles geschikt is voor bomen trekken daar zijn ze vroeger misschien voor gefokt maar nu niet meer. Super hoor petje af voor diegene die zo ver zijn gekomen met hun paard OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 16:58

Ik vind dit toch niet echt bepaald korte nekken Scheve mond

Afbeelding

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 17:10

Sammm schreef:
Ik vind dit toch niet echt bepaald korte nekken Scheve mond

Afbeelding


Nee, ze hebben ook geen korte hals.
Fijn dat Moon effe wil showen Knipoog Haha!

En trekpaarden rijden geweldig!

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 18:50

de hals lijkt vaak kort doordat ze zo dik zijn. Zelfde geld eigenlijk voor de shetties. Ze hebben evenveel hals en nek wervels als andere paarden, dus in feite zijn ze evenlang.

Vinessa

Berichten: 497
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: Rijnwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 18:59

Piaffe schreef:
IMO zijn de trekpaarden van sherwood niet te vergelijken met de trekpaarden op die eerste foto's (vind het niet netjes om die foto's te kopieren als je geen toestemming hebt of eigenaar ze er niet zelf op heeft gezet). Deze staat (letterlijk Haha! ) hoger op de benen. Is qua bouw toch weer anders dan die 'belgen', die zijn in verhouding korter/ gedrongener.


Eh, dit is Daphne zelf op haar eigen paard en haar eigen foto. Tuurlijk zijn deze paarden iets anders, maar goed alle koudbloeden kunnen dressuren, dat geloof ik wel hoor!

lauraentessa
Berichten: 21
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 19:35

heejz allemaal.

trekpaarden zijn best fijn om te rijden onder t zadel, alle knopjes zitten erop en ze zijn helemaal niet lomp of dom ofzow. tessa is heel fijn te rijden en ik heb nu 4 dressuurwedstrijden gereden in de htc competitie waarvan 1 met 170 punten, 164 punten, 158 punten en 154 punten. maar echt ver in de sport zullen ze niet komen maar voor de meeste trekpaardenliefhebbers hoeft dat ook niet...duss iedereen blij Haha!

op de foto hieronder rijd k op tessa..

Afbeelding

Afbeelding

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 20:40

sorry, maar ik vind het er niet uitzien, ik ben het wel met sherwood eens dat als ze aan de teugel lopen er meteen beter uitzien

c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 21:24

Ik vindt dat als ze correct lopen het heel goed kan \

Ik vond persoonlijk dit een hele gave foto:

Afbeelding
check dat voor-beentje Knipoog Haha!

SuusJa

Berichten: 3042
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Druten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 22:23

Ik vind het harstikke mooi eruit zien! Zo'n sterk beest die toch mooi die oefeningen doorloopt..dat kan een heel karwei zijn met die eigenzinnige (soms nogal té rustige) koudbloedjes Dus als je dat ook nog eens in je achterhoofd houd..issut toch al helemaal mooi??!!!

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 20:30

Vinessa"]
[quote="Piaffe schreef:
IMO zijn de trekpaarden van sherwood niet te vergelijken met de trekpaarden op die eerste foto's (vind het niet netjes om die foto's te kopieren als je geen toestemming hebt of eigenaar ze er niet zelf op heeft gezet). Deze staat (letterlijk Haha! ) hoger op de benen. Is qua bouw toch weer anders dan die 'belgen', die zijn in verhouding korter/ gedrongener.


Eh, dit is Daphne zelf op haar eigen paard en haar eigen foto. Tuurlijk zijn deze paarden iets anders, maar goed alle koudbloeden kunnen dressuren, dat geloof ik wel hoor!
[/quote]
ik snapte 'm ook al niet helemaal Haha!
Weet ook niet of dit naar mijn foto's was bedoelt. Zo ja, ik ben het zelf hahaha en de foto's zijn of door mijn moeder gemaakt, of gekocht. en met de toestemming om ze te plaatsen. *LOL*

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 22:43

Ik vind het super dat er mensen zijn die de uitdaging aandurven om met een grote breedgebouwde knuffel in de dressuur te starten...!

ik vind het echt geweldig het ziet er niet altijd evenmooi uit maar inderdaad zoals al eerder op dit topic gezegt werd: deze mensen verdienen meer respect!!

Pasterza

Berichten: 2696
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 19:07

immie13xx schreef:
zitten wel mooie trekpaarden tussen, maar om zo'n paard nou aan de teugel te laten lopen...... nee, toch niet, daar zijn ze niet voor, volgens mij hebben ze daar een veel te korte nek voor


Afbeelding

Kunnen ze dus wel
Kee deze loopt meer achter de teugel en te diep. Mwa we kunnen dit natuurlijk ook LDR gaan noemen... Haha!

*kon deze foto niet linken, stond nl niet meer op de site*

japke
Berichten: 265
Geregistreerd: 28-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 20:17

ik ben al een poosje geleden naar paard en koets geweest en een dresuur team gezien van friezen echt geweldig OK dan!

Saar01
Berichten: 3524
Geregistreerd: 09-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 20:51

Ik vind het wel knap dat sommige mensen met een terkpaard op een dressuurwedstrijd durfen komen. OK dan! Ik vind het ook goed dat ze hun paarden daar zo ver toe krijgen.
Het zijn tenslotte niet echte dressuur paarden maar meer trekpaarden.
Ik vind het er trouwens wel mooi uitzien als ze aan de teugel lopen,

En waarom zou een korte hals niet aan de teugel kunnen Verward Mijn fjord heeft ook een korte hals maar kan goed aan de teugel hoor Pling