Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 19:01

Beloofd :D

Punz

Berichten: 8576
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 23:55

goed zo!

Maar
euhh


We willen natuurlijk wel updates he...
dat dan weer wel!!

:D

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 17:33

vanmorgen heerlijk les gehad...dressuur. onze man begint zo leuk te sjouwen, soms weet hij nog niet echt wat hij met zijn achterbenen aan moet, dus af en toe floepen die naast zijn lijf, blijven ze wat achter of zijn ze heel actief, lekker afwisselend dus := maar al het goede komt langzaam, dus hij gaat het vast wel een keertje begrijpen, zijn best doet hij in ieder geval.

punz ik heb t even nagekeken, ik heb de eer om nog 2 keer Sanne haar springles over te nemen voordat ze weer terug komt van Ameland, dus die update komt en hopelijk een keer met beeldmateriaal. ik zal onze zoon eens vragen of hij volgende x mee wil om te filmen. als t niks wordt kan het altijd nog naar funniest home ..... :D

Punz

Berichten: 8576
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 18:39

Ohh.... Leuk!
( nee.. niet de funniest home optie... maar gewoon het work in progress...)

Jacobienx

Berichten: 111
Geregistreerd: 16-02-17

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 09:05

Robin heeft weer een korte coupe! Hij zat zo verschrikkelijk dik in zn haar en er kwam geen haar meer uit om te verharen :( vorige zomer ook al een super dikke vacht en toen was hij ook altijd dweildoornat..... Dus gisteren is hij helemaal geschoren! Super fijn want ik kreeg hem ook niet meer schoon :') dus nu is hij weer lekker grijs!
Op deze foto zie je zn haar denk ik wel goed, zo dik :( Afbeelding
En zn kale bibs *\o/*
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_Yasmine_

Berichten: 4582
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Bij een kapotte Hefbrug

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 12:27

Jeetje wat een berg haar is daar vanaf! :oo
Wel knappe kale billen

Saams, super zeg! Fijn dat het zoveel effect heeft! Succes dinsdag!

Tineke, netjes hoor 60cm, zijn toch al flinke sprongen

Hier hou ik mijn knotten nog zonder naald en draad, zo strak mogelijk vlechten bij de aanzet en daarna 2x dubbelvouwen zoveel mogelijk naar beneden tegen de hals :j Komen dan nooit hele lelijke knotten uit.

koeke

Berichten: 870
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 18:08

_Yasmine_ schreef:
Hier hou ik mijn knotten nog zonder naald en draad, zo strak mogelijk vlechten bij de aanzet en daarna 2x dubbelvouwen zoveel mogelijk naar beneden tegen de hals :j Komen dan nooit hele lelijke knotten uit.
Begon al te denken dat ik de enige was die naald-en-draadloos vlocht. Vind het bij Kleine Beer met zijn dikke bos manen naar twee kanten wel meer uitdaging dan bij een KWPN'er met een handvol sprietjes.

Fijn dat iedereen zo lekker aan het rijden is. Mooie dressuur- en buitenrijverhalen. Fijn dat het dressuurknopje gevonden lijkt Saams! Wat een onwijs stoer dier is Punz Punz. (Hoe grappig staat dat, weer eens wat anders dan Jou Jou :+ ) Zou willen dat ik garantie kreeg dat een veulen zo uitgroeide. Dan kocht ik er acuut een.

En stoere springberichten *\o/* Begint bij mij ook een beetje te kriebelen. Vinden jullie dat niet onwijs lastig met zo'n kleintje onder je? Melody is wel groot geloof ik, maar meesten zijn D-maat toch? Ik heb echt het idee dat ik veel te groot (en zwaar :o ) ben om een sprongetje te wagen.

Zag eerder een linkje naar de advertentiepagina van Fedor op de Connemarasite. Kent iemand hier die pony of is toevallig wezen kijken?

FelineNanet

Berichten: 1632
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-17 18:57

Er zitten hier vast grotere mensen dan ik bij. Met mijn 1.63 kom ik net onder de buik van Kiet uit :'). Aan de andere kant: als het kleine sprongetjes zijn tot je goed je balans hebt en niet te vaak, lijkt het me niet heel erg

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 19:38

@koeke, nou zo groot en zwaar ben je nu ook weer niet toch?!

En fedor is verkocht inmiddels.

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 20:25

Jacobien daar komt nog een hele bult haar vanaf zeg

Ik ben zelf geprogrammeerd op paardenmaat galopsprongen en ik moet zeggen dat meoldy daar niet ver naast zit, dus ik kon de afstanden goed inschatten gelukkig. En hij is idd mooi aan de maat koeke, 1,55.

Punz

Berichten: 8576
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 21:57

Ik ben 1.68, niet echt lichtgewichtig............En het lukt Jou om réuzensprongen te maken over kruisjes..
Dus ik denk dat het met het te groot/zwaar wel meevalt.

koeke

Berichten: 870
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 22:21

Bar schreef:
@koeke, nou zo groot en zwaar ben je nu ook weer niet toch?!
Het kon erger (1.90 m en 90 kg bijvoorbeeld :D )
Bar schreef:
En fedor is verkocht inmiddels.
Mooi, dat scheelt alweer brain space ;-)

Keek even in jouw berichten FelineNanet. Da's een lekker maatje!

Jullie springverhalen tot dusver klinken veelbelovend (al hoeven die reuzensprongen voor mij niet zo). Zal het hier eens in de groep gooien. Wie weet binnenkort ook over 20 cm heen *\o/*

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 09:32

Sorry weer niet alles helemaal gelezen. Lekker bezig met Melody!
Koeke, ik ben zelf 1.73 en Rebel is ergens rond de 1.47. Voor wat hindernissen springen gaat dat prima, maar voor echt crossen vind ik mijzelf te zwaar. Meer te zwaar dan te lang.
Mijn instructrice heeft laatst op Rebel gereden. Haar eigen paard is 1.80. Ze vond Rebel een stuk minder klein aanvoelen dan de Kwpnner van 1.65 die ze ook bijrijdt. Veel front en body! Stoere bink. <3 En dat terwijl ik Rebel bij het onck toch een van de wat rankere modelletjes vind.
Morgen gaat mijn dochter mee met de cross les bij RobJ. Zin in!!!
Gisteren mijn rug onder handen laten nemen door de fysiotherapeut. Toch nog wat last van de val van paar weken geleden. Niet heel erg, maar blijft beetje zeuren.

Punz

Berichten: 8576
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 22:19

Jou-Jou heeft ook niet zon dunne zomer vacht.. En nu de dagen toch weer korter beginnen te worden, vrees ik dat hij ook al weer snel doorgaat met het weer aanmaken van zijn wintervacht..

Maar het idiote is wel: hij heeft het meeste vacht van allemaal, maar het mínste last van de hitte!
Daar waar Punz met haar dunne vachtje echt niet tegen de warmte kan, en nu op het warmst van de dag heel erg graag naar binnen wil ( net als Marissa en Sirri), geeft Jou er helemaal niets om

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 09:14

Melody heeft vooral VEEL haar, heel dicht op elkaar en ook niet heel erg kort. Het voelt veel zachter dan bij onze andere paarden, meer donsachtig zeg maar.

Punz het vachtje van jou jou zal wel goed isoleren

Saaams

Berichten: 13276
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 11:36

Soms denk ik ook scheerapparaat over die pony heen. Maar ze staat niet overmatig te zweten.
Enige is dat ze niet zo gigantisch glanst als de meeste paarden op stal. Maar ze oogt wel gezond.

Ik heb contact met Ilja, voor het paspoort en lid worden stamboek.
Zo'n keuring lijkt me leuk, nu is beaut natuurlijk al klasse 1 merrie. Maar ik vraag me af hoe rastypisch ze haar vinden en dat niet alleen het is volgens mij enorm gaaf om mee te maken! Gewoon alleen al voor het leuke. We moeten wel hard gaan oefenen, want ik heb het nog nooit gedaan of gezien :=
Ook moet ik nog even de keus maken of ik mee ga doen bestgaand springen of dressuur. (Ook voor de lol :+ want er loopt enorm veel talent rond binnen het stamboek)

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 13:25

Gewoon doen! Reed vorig jaar ook mee, was laatste (maar eerste als je de opgestelde rij vanaf de andere kant begon _O- ) en nog nooit zo trots geweest :D Jury vond wel dat ik de amazone was die het meeste lachte :')

Saaams

Berichten: 13276
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 13:28

Haha precies! Het is gewoon voor de leuk, lijkt me prachtig en wie weet pakt ze wel een premie (werkt dat zo :') )

Kan iemand mij wel in t kort uitleggen hoe het in zn werk gaat? Wat moet Beauty tonen, dan kunnen we vast oefenen :+
Alle gangen aan de hand, of moet ze ook vrijspringen/ohz zichtbaar?

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 20:25

Voor keuring stappen en draven aan de hand en bestgaand alle gangen ohz. En springen is ook ohz, alles ohz onder begeleiding van een hele fijne dame!

Saaams

Berichten: 13276
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 21:06

Marrit13 schreef:
Voor keuring stappen en draven aan de hand en bestgaand alle gangen ohz. En springen is ook ohz, alles ohz onder begeleiding van een hele fijne dame!


Dankje! :D
Ik wilde vragen of je mee ging doen maar je hebt natuurlijk geen merrie :+

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 21:16

Zo blij met mijn armbandje.

Afbeelding

Alleen dilemma natuurlijk hij gaat vuil worden bij de paarden.

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 22:27

Bestgaand is ook voor ruinen *D moet ff kijken of het lukt, wordt een vies drukke zomer op het werk, nog weekje naar Ierland ook.. 8-)

Punz

Berichten: 8576
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 22:49

Prachtig Kito, wat een mooi aandenken zo.
Verder, als er voldoende belangstelling is organiseren we nog weer een oefen dag voor de keuring ( olv een jurylid)


Vandaag zelf weer eens op pad geweest met Jou.
En wat héb ik fijn gereden!! Eerste proef even een stuurfout, maar zo'n fijne proef. Heel fijne aanleuning, fijn voor mijn been en het lukte mij voor de verandering ook om netjes op de letter te rijden. Ik geloof echt dat dit mijn fijnste proef ooit was! Echt zo'n proef waarbij ik na de tijd dacht dat ik het misschien ooit nog wel eens ga leren: paardrijden.

En dat terwijl ik de afgelopen weken het gevoel had dat ik, na het wekenlang alleen maar bezig te zijn geweest met springen voor het ONCK, weer helemaal terug bij af was. Het voelde alsof mijn trollenhouding weer helemaal terug was, moest er echt weer in komen.

Tweede proef hadden we toch wat impulsverlies, reed ik zelf gewoon ook slordiger, en was Jou er bij de middendraf er van overtuigd dat ik in de voorafgaande wending een galophulp gaf, waarbij hij óp de diagonaal zéker wist dat mijn ophouding (om weer naar draf te komen) bedoeld was om via stap een eenvoudige wissel te maken.. En tja.. als dit gevráágd was, was het niet eens zo beroerd geweest volgens mij. Maar goed. de middendraf hebben we dus zo goed als niet laten zien.

Wel was het goed goed om te merken dat ik zelf tijdens de tweede proef echt beter gefocused kon blijven (dat is bij mij nog wel eens een puntje tijdens het rijden van een tweede proef....)


De jury dacht er vervolgens qua beoordeling van de proeven iets anders over: eerste proef 185-2= 183, tweede proef met 188 punten een tweede plaats. En ok, heel eerlijk gezegd vielen de punten van mijn eerste proef me íets tegen en de tweede proef vind ik zelf een tikje overgewaardeerd.


Even goed blij met mijn winstpuntjes, maar nóg blijer dus met hoe ik hem nu kon losrijden, en hoe ik de proeven kon rijden. Kortom: hier zit een tevreden mens!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 07:45

Petje af, Ria!!! Echt heel knap gedaan.

Jacobienx

Berichten: 111
Geregistreerd: 16-02-17

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 11:56

Wauw super Ria!

Zijn hier ook mensen die foto's hebben besteld van t ONCK? Ik wou graag een foto van foto marjon maar het contact gaat echt moeizaam. Ik heb betaald maar ik krijg de foto maar niet op hoge resolutie. Ik zou hem graag willen uitprinten op groot formaat maar dan moet hij hoger daarin zitten. Ben nu al bijna een week bezig voor die foto en heb hem nogsteeds niet :(