Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saaams

Berichten: 13305
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 20:22

Oh wat goed! Nou dan doen we volgend jaar rondje 80cm :+
Beaut heeft nog nooit een parcour gesprongen op ponymaat, altijd paardenmaten, was altijd flink rekken of een galopssprong erbij :')

Ik heb er echt zin in!

Punz

Berichten: 8592
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 20:29

Ejse: ik ben het even kwijt. Had jij mij gevraagd als voorlezer ? ( of heb ik dat met het ONCK steeds in gedachten gedroomd........???)

Change3x

Berichten: 6601
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 20:33

Scheelt dat ik zonder startkaart start! Wie weet ooit nog met. :D *verre dromen*

Marrit13

Berichten: 3384
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 20:36

esje007 schreef:
Jacobien, mooie lijst! Jammer dat je niet met de parade mee rijdt, maar kijken is ook leuk. Tot nu toe heeft mijn dochter altijd mee gereden, en ik als toeschouwer.
Ik ontbreek nog op de lijst: Esther met Rebel dressuur om 12:55 en 13:10.


Dan start je voor me! Leuk!!

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 07:41

Aaaah super zo'n lijstje.
Sanne staat er idd ook nog niet op, start met tralee's melody.

13.15 dressuur ring 5, daarna ring 6 om 13.30
14.25 springen
15.45 kür

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 09:19

Mooi lijstje,klopt het dat ik Murielle er maar 1 x op zie staan?

Marieke33

Berichten: 382
Geregistreerd: 31-07-13
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 09:52

Nou, onze planning is klaar! *\o/* Ik hoop dat de dressuur en springen niet al te ver uit elkaar liggen, want dan kunnen we beter een helikopter regelen. :+
Helemaal leuk om zoveel van jullie te kunnen zien rijden op één dag!
Iedereen veel plezier en succes gewenst op het leukste Connie-dag van het jaar!! *\%/*

Marg
Berichten: 1131
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Randstad

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 22:01

Hallo,

Ik kom zomaar binnevallen. Iedereen die dit weekend meedoet: heel veel plezier.

Ik heb geen geweldige connie zoals jullie, maar op zoek naar een leuk gezinspaard waarmee ik kan rijden en ook mij 2 dochters. Ik ben dus op zoek naar een leuk niet te sensibele connie.

Weten jullie naar welke bloedlijnen ik wel of juist niet moet kijken? En hebben jullie advies over betrouwbare adressen? De meeste fokkers hebben denk ik geen beleerde dierem staan. Ik zoek namelijk tussen de 3/4 jaar en de 8/10 jaar.

Info per pb kan natuurlijk ook.
Groetjes Marga

Saaams

Berichten: 13305
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 22:09

Change3x had een aantal leuke gepost welke via facebook te koop zijn. Anders ken ik alleen stal tieks.
En als je geinteresseerd bent in de connemara is het zeker een leuk uitje om zaterdag even te komen kijken in ermelo.
Laatst bijgewerkt door Saaams op 08-06-17 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Change3x

Berichten: 6601
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 22:10

Marg schreef:
Hallo,

Ik kom zomaar binnevallen. Iedereen die dit weekend meedoet: heel veel plezier.

Ik heb geen geweldige connie zoals jullie, maar op zoek naar een leuk gezinspaard waarmee ik kan rijden en ook mij 2 dochters. Ik ben dus op zoek naar een leuk niet te sensibele connie.

Weten jullie naar welke bloedlijnen ik wel of juist niet moet kijken? En hebben jullie advies over betrouwbare adressen? De meeste fokkers hebben denk ik geen beleerde dierem staan. Ik zoek namelijk tussen de 3/4 jaar en de 8/10 jaar.

Info per pb kan natuurlijk ook.
Groetjes Marga


Op de site van de Connemara staan er een aantal te koop en ook op de 'horse sale/paarden kopen en verkopen' Facebook pagina komen regelmatig Connemara's voorbij.

Stal van Boxtel heeft ook altijd hele leuke Connemara's uit Ierland! Stal Tieks ook alleen heeft hij al tijden niks op zijn site geplaatst.

Ik weet niet welke bloedlijnen luie of sensibele pony's geven, ik denk dat dat echt per pony verschillend is en anders is er hier vast wel iemand in het topic die kan helpen. :j

Succes met de zoektocht!

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 22:45

Marg schreef:
Hallo,

Ik kom zomaar binnevallen. Iedereen die dit weekend meedoet: heel veel plezier.

Ik heb geen geweldige connie zoals jullie, maar op zoek naar een leuk gezinspaard waarmee ik kan rijden en ook mij 2 dochters. Ik ben dus op zoek naar een leuk niet te sensibele connie.

Weten jullie naar welke bloedlijnen ik wel of juist niet moet kijken? En hebben jullie advies over betrouwbare adressen? De meeste fokkers hebben denk ik geen beleerde dierem staan. Ik zoek namelijk tussen de 3/4 jaar en de 8/10 jaar.

Info per pb kan natuurlijk ook.
Groetjes Marga


http://connemara.nl/verkooplijst-2/fedor-van-de-haar/

Fedor zou een geschikte pony kunnen zijn. En misschien Tella vd Haar.
Beide staan op de verkooplijst. En van een betrouwbaar adres.

Marieke33

Berichten: 382
Geregistreerd: 31-07-13
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 08:36

Als ik je mag waarschuwen Marga... Ik zou niet gaan kijken bij Horseteam in Urk. Ze plaatsen veel advertenties via marktplaats dus je ziet ze vast wel voorbij komen. Ze hebben echt wel leuke çonnemara's. Maar ik heb intussen iets te veel verhalen gehoord (en zelf ervaren) over pony's die verkocht worden als kinderpony en bij het proefrijden super mak zijn. Maar die later thuis ineens een stuk sensibeler en banger blijken te zijn. Ik heb het idee dat het niet helemaal klopt daar, geeft mij geen fijn gevoel.
Je kunt de gok nemen, maar als je op safe wilt spelen zou ik daar niet gaan kijken.

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 09:30

Gebruik de zoekfunctie hier maar op bokt mocht je meer weten over horseteam urk.
Ik heb via marktplaats ook contact gehad met een gedupeerde, die was flink gedupeerd helaas.

Ik zelf heb 2 jaar terug naar tevredenheid een merrie via tieks vandaan. Bar haar genoemde ponys zijn zeker leuke dieren.
Laatst bijgewerkt door curly2day op 09-06-17 09:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Saaams

Berichten: 13305
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 09:31

Sorry voor het slechte weer. Maar ik heb voor morgen de zon besteld.

Ik ga Beaut vanavond wassen denk ik. Maar morgen is ze toch weer vies := in ieder geval vanavond de vlechten erin. Vanavond hebben we working equitation les voor het eerst. Wilde niet dressuurmatig trainen want dan ga ik de lat weer op standje 10 leggen :') gister liep ze in stap en draf voornamelijk constant in aanleuning en was ze rete fanatiek *\o/*

Punz jou filmpje zag er ook goed uit! Wat beweegt punzel van nature al ruim en heeft ze swingende billen :D

Maak ik een lijstje met wat niet te vergeten. Vergeet ik bijna mn startpas te activeren :+

Marg
Berichten: 1131
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Randstad

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 10:44

Bedankt voor de waarschuwing. Ik had Tieks al voorbij zien komen maar de laatste tijd niet zo vaak.

Op de connemara site staan weinig ponies te koop. Eigenlijk bijna allemaal van de zelfde fokker.

louadje
Berichten: 4
Geregistreerd: 24-05-17

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 13:23

Bij ons was het even stress voor het ONCK, Nils gister een super dik oog en hij kon het amper open doen..

Vandaag gelukkig een stuk beter en al een stuk meer open! Waarschijnlijk een steek van een insect!

Saaams

Berichten: 13305
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 15:28

Oh dat kan je nu niet gebruiken! :oo

Saaams

Berichten: 13305
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 15:43

Ik zie met dat iemand wilde ruilen met inspringen. Zo onwijs blij mee! :D Beaut kan nu om 9.40 inspringen. Dan is ze gelukkig ook voor de dressuur niet volledig leeg en kan ik me in ieder geval nog normaal tonen bij secretariaat haha zonder deze half rennend te moeten passeren :')

Zag dat Eline en Ria al onderweg zijn. Veilige rit en tot morgen! :D

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 17:08

Marg schreef:
Hallo,

Ik kom zomaar binnevallen. Iedereen die dit weekend meedoet: heel veel plezier.

Ik heb geen geweldige connie zoals jullie, maar op zoek naar een leuk gezinspaard waarmee ik kan rijden en ook mij 2 dochters. Ik ben dus op zoek naar een leuk niet te sensibele connie.

Weten jullie naar welke bloedlijnen ik wel of juist niet moet kijken? En hebben jullie advies over betrouwbare adressen? De meeste fokkers hebben denk ik geen beleerde dierem staan. Ik zoek namelijk tussen de 3/4 jaar en de 8/10 jaar.

Info per pb kan natuurlijk ook.
Groetjes Marga


Als je hier in NL geen connie vind - mag je altijd mij een BP sturen. Mijn beste vriendin in Ierland heeft vaak connies te koop staan. Zij doet dit hobbymatig omdat ze helemaal gek is met het ras.

Ik heb ook mijn huidige connemara merrie via haar gevonden.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 17:17

Eigenlijk zou ik mij hier eens moeten aanmelden.....

Hallo iedereen! Ben een still meelezer met zelf een 8 jarige connemara merrie uit Ierland! Wij wonen in Eindhoven.

Afbeelding

Saaams

Berichten: 13305
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 17:21

Voor de connies :')


Afbeelding

Change3x

Berichten: 6601
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 19:48

Lekker verweg Saaams. :')

Nou, ik heb de spullen die ik morgen nodig heb klaarliggen hoor. :D

Afbeelding

Tessell

Berichten: 12
Geregistreerd: 09-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 19:56

Ik heb hier al een tijd niets geplaatst, maar met mij en Sunny gaat het heel goed. We beginnen steeds meer een team te worden. We zijn sinds kort bezig met dubbele lange lijnen, wat hij heel goed oppakt. Met lange lijnen loopt hij super fijn en nagevelijk en we (ik en mijn instructrice) gaan dit nu ook proberen te trainen in het rijden, want afgelopen tijd schudde hij veel met zijn hoofd. Nu rijd ik hem met een ander bit en hij is veel rustiger geworden met zijn hoofd dus dat is fijn. Voor de rest heb ik Zondag mijn eerste springles. Dus allemaal leuk en spannend. Morgen kom ik ook nog even kijken op het ONCK. Misschien volgend jaar zo ver dat ik kan meedoen.

Sunny is trouwens enorm verandert van kleur en van bouw. Heeft ondertussen een boommaat groter vanwege spieren . En je pony hoeft niet wit te zijn om vies te worden.

Afbeelding
Hoe hij er nu uitziet Afbeelding

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 21:36

Ik wens iedereen morgen super veel plezier. En dat de beste mogen winnen. Maar bedenk meedoen is belangrijker.

Je kunt ook altijd bij de belgische fokkers kijken. Ik dacht dat chris docks nog een merrietje te koop had. En aalter breeding farm heeft ook nog jonge connemara's te koop staan. Wie weet zit er wat tussen.

Verder was sky met het stormweer niet te trainen zo gek als een deur. Meneer stond steil overeind voor mijn neus.
Maar donderdag was hij zo lekker meewerkend en hebben we ons allereerste trainingkje achter de rug. *\o/*
voorheen was het nog steeds opvoeden en laten wennen etc..
Ok ik zit er nog niet op . Maar ik ben bezig met handwerk en ik kon dus duidelijk rechts links verschillen gaan voelen en hier wat mee doen.
Wat een zacht mondje heeft hij :j
Het kriebelt wel om erop te gaan. Maar samen zijn wij nog niet toe aan de volgende stap.

Birgit01

Berichten: 781
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 22:28

Van mij ook veel plezier en succes gewenst aan alle deelnemers! Dat het een mooie dag mag worden! Hoop het ooit eens als deelnemer mee te maken! En lekker foto's posten hè!