Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 18:55

Bedankt change, en ja sanne zelf heel even gereden, super leuk toch! Heel relaxt en met gemak een hoge hindernis....poeh
Jou parcours zag er ook netjes uit en slimme beslissing geen progressief denk ik.

Kitobeer wat is sky al veranderd!! Complimenten, heerlijk ook dat het zo leuk gaat om met hem bezig te zijn! En witte hekjes dilemma is jou ook bekend dus haha

Saaams

Berichten: 13276
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 19:01

Ben benieuwd naar het filmpje van Sanne, Tineke!

Wat is hij mooi opgeknapt kitobeer! Hij heeft duidelijk meer rust nu.

Change3x

Berichten: 6584
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 19:10

Heel erg opgeknapt!!

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 21:37

Maar eer aan de fokker ik heb hem mooi opgeknapt opgehaald bij de fokker in september .
Dat zomertje weidegang heeft hem nog erg goed gedaan.

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 22:43

Sky is een hele bink aan het worden.
Dan is Rebel toch maar een smal modelletje.

Vandaag heerlijk buiten gereden. Begonnen net grijze lucht, maar later in het zonnetje. Een route vol "spannende ontmoetingen", zoals een weggewaaide paraplu in de berm, een bospad met graafwerkzaamheden en stalen rijplaten en een peloton skeeleraars. En natuurlijk tientallen hardlopers, wandelaars, honden en mountainbikers, maar daar kan Rebel niet warm of koud van worden.
Hier weer super braaf de snelweg over, bijna thuis.
Afbeelding

Punz

Berichten: 8576
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 01:13

Heerlijke foto's weer hier.
Change: fijn een mooi rondje!
Kitobeer: prachtige foto's van jouw pony's. Op 1 van de foto's zie je de massa van Sky beter dan op de andere foto's, echt heel mooi!!
Tineke: geweldig die sprong, de hindernis zag er op fb inderdaad indrukwekkend uit!
Esje: Stoer, stoer, stoer paard! Onbetaalbaar als ze zo braaf zijn!

Heb zelf vanmiddag weer eens een L2 wedstrijd gestart. Eigenlijk nog nét even te vroeg, moet eigenlijk veel meer proefgericht trainen nu (dat bleek ook := ) , maar heel tevreden met mijn 185 punten en dus weer een winstpunt voor mijn eerste proef ( eerste plaats bleek uiteindelijk 189 punten te hebben, dus toen nóg meer tevreden :D )
Het moet allemaal nog veel meer bevestigd worden ( bij mij bedoel ik), maar punten pasten bij mijn gevoel, dus dat is al fijn.
Tweede proef was veel minder. Er zat maar 1 combinatie tussen mijn eerste en tweede proef en dat is dan net even te weinig voor mij. Ik moet dan eigenlijk direct door, en dan mis ik gewoon de focus en de scherpte, met als gevolg dat ik slordig ga rijden, foutjes maak etc etc.. Had nog 174,5 punten voor deze proef. Volledig terecht.
Kortom: heel tevreden uiteindelijk. Heb door deze wedstrijd weer heel scherp waar de oefenpunten liggen, waar ik aan moet werken ( en dan is nu echt proefgericht trainen: netjes en secuur zijn in de oefeningen, mooi op de letter rijden etc etc.), pony was tijdens het losrijden heel heel heel fijn ( beter dan ik zelf ooit met losrijden voor elkaar kreeg, dus dat is ontwikkeling. Nu alleen dit nog maar zien mee te nemen de ring in ).. Én dus weer een winstpuntje..
Kortom: een tevreden mens hier!
Afbeelding

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 08:40

Saams, het filmpje heb ik wel op mijn fb staan, helaas niet op youtube, dus kan ik m hier ook niet plaatsen volgens mij.

Punz wat heerlijk toch, zo verging het ons ook hoor, weer veel mee naar huis om te oefenen en idd thuis gaat het maar ja het moet ook mee die baan in, wij mistten de tweede proef de ontspanning. Maar eh.....hartstikke leuke foto! Ziet er goed uit!
En idd sanne even gereden, pony was zo veel meer op haar aan het letten en zo relaxt, heel fijn, dus de hindernis even omhoog gegooid en dat deed ie verbazingwekkend met heel veel gemak, twee hoefjes in de neus. Poeh.....ik moest wel even slikken zelf, maar wat een vermogen heeft die pony en het maakt sanne niet uit of die hindernis nu op 1 m staat of op 1.30.

Esje, wat heerlijk zo'n rit! En wat een super super brave pony, echt geweldig!

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 10:24

Netjes Punz!

Wat is Sky verandert zeg, wat een knappe pony!

Change3x

Berichten: 6584
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 11:16

Top Punz!

Toch maar mijn Z debuut met Larry op de planning gezet. Benieuwd hoe dat gaat.

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 11:19

Ach punz al doende leert men. Volgende keer beter.
Het zou mij ook niet afgaan.

Wat goed van rebel. Wat zijn ze toch zo betrouwbaar heerlijk.

Punz

Berichten: 8576
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 11:27

@change: verstandig ! Is toch makkelijker verkopen als ze een wp in het Z hebben !
Jammer dat je hem verder niet in de dressuur gestart hebt ( daar is hij B + ??)

Change3x

Berichten: 6584
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 11:55

Dressuur heb ik alleen op het ONCK gestart, hij is B+2. Niet verder in gestart omdat ik hem daar geen plezier mee doe!

We zullen zien of we een wp rijden. :)

Saaams

Berichten: 13276
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 11:57

Zou gaaf zijn change, als je een wp in de Z rijd. Word hij in ieder geval meer waard. Al is hij natuurlijk goud waard. <3

Change3x

Berichten: 6584
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 12:20

Hij moet altijd in een klasse groeien maar we gaan het gewoon meemaken. :D

Ik ga er niet meer geld om vragen, ik vind een goed huisje het belangrijkste! Ik hoop dat hij nog even staat. := <3

Saaams

Berichten: 13276
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 12:25

Je hoeft er ook niet meer geld voor te vragen natuurlijk! :D 5 sterren huisje is belangrijker.

Ik baal er wel van dat ik geen 16 meer ben en ponys kan starten :+
Zie je Bjuut al aankomen tussen de €10.000/15.000 springpaarden die lopen bij Laseur waar wij wedstrijden rijden :')

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 13:15

Oeh leuk change, wanneer?

Change3x

Berichten: 6584
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 15:03

7 december!

Over die goede springpaarden, doe er maar 15.000 bij op. :=

Marieke33

Berichten: 382
Geregistreerd: 31-07-13
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 15:58

Nou, dat was een goed weekend voor velen! +:)+ Super leuk al die sport-connies! *\o/*

Wij zijn niet gegaan naar de bixie gister. Voelde niet goed. Cloon haar poep was niet goed en het zat ons gewoon niet lekker. We sukkelen eigenlijk al een hele tijd. Dan is de mest weer goed en dan heeft ze weer een vieze bibs en of achterbenen. We hebben al van alles geprobeerd: pre en probiotica, spylicum husk, zemelen, tandarts, osteopaat, dierenarts, wormenonderzoeken enz enz.... Tot ik het afgelopen zaterdag helemaal zat was en op het idee kwam om ander hooi te gaan halen. (we staan in pension en alle paarden eten droge kuil, ziet eruit als hooi, maar zit wel in plastic) Droge baaltjes natuur hooi gehaald, dus onbemest. En waarempel; Cloon haar kont was schoon vandaag! *\%/*
En wat al stond gepland voor vandaag: Rodinde (Hogenraad) kwam bij ons op stal voor mijn paard te behandelen (is een lang, gecompliceerd en heftig verhaal...6 weken geleden dacht ik nog dat ik haar zou verliezen...) en zij heeft Cloon ook behandeld. Jee zeg...arme pony...wat zat die vast in haar rug en bekken. Zo zielig eigenlijk.... Ze is behoorlijk behandeld met de rubber hamers (onder verdoving), accupunctuur en ze heeft een "super spuit" gehad (geen idee wat erin zit, maar het heeft mijn paard al 2x geweldig geholpen). En ook nog homeopatische medicijnen voor haar maag/darmkanaal. En ik moet zeggen dat toen ze weer "wakker werd" na de verdoving ik de blik in haar ogen een stuk prettiger/ontspannen vond...
Nu een paar dagen longeren en dan in het weekend mag Marlon er weer op. Ik hoop zo dat haar mest goed blijft en we dan eindelijk eens kunnen gaan beginnen met écht op te pakken. En dat ze zich ook écht beter gaat voelen...
De problemen met haar darmen konden overigens ook nog best vanuit de rug komen, want haar bekken zat zo ontzettend vast dat haar darmen daar ook last van gehad moeten hebben. Rodinde vroeg of ze een veulen heeft gehad, omdat het net lijkt of ze besprongen is geweest vanwege haar vastzittende bekken. (natuurlijke dekking). Maar van haar voorgeschiedenis weten we niet zoveel ...

Voor de rest gaat het erg goed met de band tussen Cloon en ons. Ze is een stuk relaxter in de omgang en ze neemt ook zelf initiatief om met ons te knuffelen en aandacht te komen vragen. Het is echt een enorme schat... <3

Marieke33

Berichten: 382
Geregistreerd: 31-07-13
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 16:04

Fino, hoe ging jullie eerste bixie afgelopen zondag??

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 17:13

Marieke wat goed gedacht van dat hooi, hopelijk blijft het nu goed! Altijd goed om je gevoel te volgen. Jullie zijn al zoveel stappen vooruit gegaan met clooney, dit is weer het begin van een nieuwe serie stappen vooruit moet je maar denken. Dikke knuffel voor die schat van jullie

EllyC

Berichten: 8138
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 17:36

Hier ook een kuilbaal gehad waar ze op de shet na allemaal van aan de dunne waren. Bij nieuwe baal was het over.

Ik heb de valk weer geschoren nu incl. zijn hoofd. Maar dat doe ik niet meer bij een valk, ziet er echt niet uit, hij is net een beschimmelde panda.

Fino

Berichten: 145
Geregistreerd: 16-04-11
Woonplaats: Fryslân

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 20:42

Marieke, heel verstandig om dan niet op wedstrijd te gaan. Hopen dat het goed blijft gaan met het andere hooi.

"Onze" bixie ging eigenlijk heel goed op een paar haperingen (enge schuifdeur en een poging om over de witte hekjes) na, maar het is vooral om ervaring op te doen. Nu weer lekker thuis en op les verder oefenen. Wel lekker cool na de schrik met de hekjes (die omvielen) schoot ze ongeveer 10 meter weg en stond toen op mij te wachten. Later in de proef liep ze er weer gewoon langs (had ik ze wel vast aan de longeerlijn), De eerste twee stempels zijn binnen.

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 21:12

Hooi problemen ik ken er alles van ik weet dat het een heel duur grapje kan worden. Om uiteindelijk terug bij af te zijn. Maar in mijn geval een stofallergie.
En wat fijn dat cloon nu weer los is.

Marieke33

Berichten: 382
Geregistreerd: 31-07-13
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 23:00

Wat leuk Fino dat jullie eerste Bixie een leuke ervaring was! *\o/* Ondanks wat spannende dingen dus als goed ervaren! En inderdaad weer lekker verder trainen en ontwikkelen! Heb je een foto van jullie pony? (en dochter?) ben wel erg benieuwd! :D

Fijn om te lezen dat we niet de enigen zijn met dit soort hooi-voedings problemen. Bedankt voor jullie reacties! We hebben zelfs ook nog hooi en water onderzoek enzo laten doen. Dus we waren aardig ten einde raad. En wat jij schrijft Elly is ook herkenbaar, want het kan echt per baal verschillen hebben we gemerkt...

Tineke, ik geef Clooney morgen een dikke knuffel van je! ;-)

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 23:41

Hier ook hoor Marieke, en ik weet dat bijv Jou ook niet al te rijk hooi kan hebben. Ons oude hooi is nu op, dus ben aan het mengen met nieuw hooi.. heel spannend maar gaat tot nu toe goed op een enkel straaltje flats na :D Heb van kennis die voedingsdeskundige bij Pavo is gehoord dat paard 6 weken moet wennen aan nieuw eten dus ik hou het even vol. En anders idd weer oud(er) hooi ergens scoren..