Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 20:41

Oh morgen alweer, succes en veel plezier!

Joh en weet je soms gaat het gewoon niet zoals jij wilt. Een keer diep zuchten en weer door. Probeer vooral te genieten.

Saaams

Berichten: 13293
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 21:35

Change ik heb hem op mijn facebook gedeeld.

Op de terugweg naar huis :D Jury vond ons wel een fijne combinatie en keurig gereden alleen pony mistte de nageeflijkheid *\o/*
Afbeelding

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 13:03

Fijn dat je nu leuker jury commentaar hebt, Saaams!
Wij hebben de crossles helaas afgezegd, want met windkracht 6 en windstoten wil ik niet een uur met de trailer op pad. Als ik hier naar buiten kijk ben ik blij met deze beslissing. Hopelijk wordt het vanmiddag een beetje beter en kunnen wij nog even rijden.

Saaams

Berichten: 13293
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 13:53

Ik moet vanmiddag ook nog op wedstrijd maar is hier 2km vandaan en we gaan rijdend. We beslissen van te voren of we gaan. Pony is niet onder de indruk van de wind gelukkig.

EllyC

Berichten: 8145
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 14:07

Het is geen weer om met de trailer op pad te gaan. Net ff gemest en hooi gevuld maar was niet fijn. Alles woei overal heen. Bah.

Marieke33

Berichten: 382
Geregistreerd: 31-07-13
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 14:40

Wij zouden vandaag met Clooney onder het mom van "leuke dingen doen met Cloon", op pad gaan naar Gendt voor een leuk bixie-proefje : geen druk, geen verwachtingen, maar gewoon lekker Clooney vlechten en vertroetelen en tutten (is ze dol op) en daar een beetje stappen, draven, balkjes en gewoon genieten voor Marlon van op stap zijn met haar knappe pown. *\o/* Maar vanwege de wind besloten om niet te gaan. -O- Te groot risico dat het een negatieve ervaring wordt voor Clooney ipv een positieve. Even teleurstelling voor Marlon, maar die stapt daar gelukkig makkelijk overheen. En tja....het zijn ook niet de olympische spelen hè?! (al hadden wij er minstens zo naar uitgekeken.. ;) .)

Sinterklaas {:) :){ is al geweest bij opa en oma en heeft Marlon en Cloon goed verwend!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Marlon is komende week jarig (wordt al 11!) *\%/* en één vriendinnetje kan niet op haar kinderfeestje komen helaas. Dat vriendinnetje rijdt zelf ook en mocht gister samen met Marlon een bosrit gaan maken. Op stal hebben we een heel lief paardje wat we zo voor dit soort gelegenheden voor een klein bedragje mogen lenen. De zon scheen en het bos was prachtig! We hebben er allemaal enorm van genoten!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Cloon is net een wasbeertje met haar dikke vacht en zwarte benen en randen om haar ogen...super schattig! <3 Zo lang ze nog niet zweet van het rijden wachten we nog even met scheren.


Afbeelding

Nou, weer lekker lopen spammen, maar het is er ook weer voor! +:)+

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 15:46

Heel zeker weer om binnen te zitten en bezig te zijn met Connie foto's.


Wat heeft cloon grappige donkere oogschaduw . is dat in de zomervacht ook zo ?
gelijk heb je. dat de olympische spelen even plaats moeten ruimen. Safety first natuurlijk.

Saams erg leuke foto . Die wedstrijd ervaring die komt er wel. Rome is ook niet in 1 dag gebouwd.

Ik moet zo dadelijk nog naar stal ook om mijn hooi zakken klaar te maken. misschien best een parachute op mijn rug doen.
Toch altijd een beetje eng die harde wind. De hond moet ook nog uit . Effe een plekje zonder bomen verzinnen. brrr alles kraakt.

Afbeelding

Saaams

Berichten: 13293
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 18:30

Vandaag 182 punten en 178,5 punt gereden! 2e en 3e plaats :D

Saaams

Berichten: 13293
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 19:58

Nog even klein verhaaltje en beeldmateriaal.

Vandaag dus twijfeltwijfel gaan.. niet gaan? Veel reacties van stalgenoten met hun mening. Nee ik ken mijn pony het beste en dit gaat er niet boeien. Weet ik zeker..
Alles in overleg met groom, die zou meefietsen. Pony ingepakt met alle veiligheidsmaatregelen. Voelt het niet goed gaan we terug, oke top. Rijdend erheen, opstijgende blader regen, flapperende vlaggen, omgevallen verkeershekken. Pony gaf geen kik en liep alsof ze de hele wereldje aan kon met steun van de fietser :')
Onze 1e WP (B+1) nu hard door trainen met de juf.



Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En op de terugweg deed ze zo enorm strekken dat ik niet meer kon lichtrijden :+

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 20:29

Super Saams, gefeliciteerd!! Je werkt er hard genoeg voor.

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 20:37

gefeliciteerd met je eerste winstpunt. Dat zal wel bijzonder voelen . Eindelijk de kop eraf.

*\o/* sky zijn staart vanavond helemaal uitgeborsteld *\o/* Ik stond gewoon relaxt achter zijn kont.
En zijn achterbenen geborsteld die blijken gemakkelijker te gaan dan de voorbenen.
Blij blij blij

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 21:32

Saams wat super! Gefeliciteerd hoor, hartstikke knap.

Mooi setje voor clooney

En weer een stapje verder bij sky, gaat goed hier allemaal.

Ook bij ons vandaag flinke wind, maar deze kwam vanaf de goede kant, bij huis haast geen last, we zaten mooi beschut achter het bos van de buurvrouw. Sanne vandaag lekker met melody het bos in geweest begin van de middag en heerlijk gestapt en een klein beetje gedraafd, haar vriendje was mee op ons paard en dat was zijn tweede keer te paard dus tja hoofdzakelijk stapwerk. Maar wat was hij weer braaf, harde wind of niet, hij werd er niet warm of koud van, hoe heerlijk is dat.

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 22:20

o heerlijk Tineke .
Alleen was het bos niet erg bewegelijk dan ?

Punz

Berichten: 8590
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 23:24

Saams: gefeliciteerd met je winstpunt!!!
Marieke: wat zien Marlon en Clooney er heerlijk uit zo!! En bijzonder inderdaad: die donkere randen om de ogen!

Ik zie na een weekend Texel mijn pony's morgenvroeg pas weer... Is lekker hoor, zo'n weekend weg, maar de ponys dan niet zien is toch een serieus nadeel dan.....

Marieke33

Berichten: 382
Geregistreerd: 31-07-13
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 23:36

Uh...Punz....kun je ze überhaupt wel zien zonder bril?? ;)

Kitobeer, wat een ontzettend schattige foto van die twee.... <3 daar smelt je toch voor en ren je zonder parachute ook nog naar stal...

Saams!!! YEAAAHHH!! WOEHOE!!! *\%/* Eerste WP is binnen en nog mooie prijzen ook! Gefeliciteerd!! De kop is eraf! En Bjuutje draafde blij weer naar huis is te zien op het filmpje! Toppert! *\o/*

Tineke wat dapper dat het vriendje van Sanne gewoon op een paard klimt en mee het bos in gaat! +:)+ Dat zie ik niet veel jongens doen! Leuk!!

Punz

Berichten: 8590
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 23:51

Autorijden in het donker mét regen van Texel naar hier is gelukt, dus pony's zóu ik moeten kunnen zien Marieke :D :D .

Maar goed... eigen schuld..
Had ik maar niet in dit:
Afbeelding

Moeten gaan wandelen.



En dan deze foto......zo ongeveer een minuutje gemaakt voordat mijn bril van mijn neus waaide...
Afbeelding

Na het maken van deze foto draaide ik me dus om.......... en woeeshhhhhhh......weg bril. _O- _O- _O-

Maar.
Alles is wel verschrikkelijk wazig omfloerst nu... Niet heel fijn.
Zal blij zijn als ik er weer een heb ( maar vrees dat dat zal nog wel even een tijdje duren... Bah. Morgen dan maar eerder weg van mijn werk om naar de opticien te gaan/bril uitzoeken/ en dan het grote wachten).

Fino

Berichten: 145
Geregistreerd: 16-04-11
Woonplaats: Fryslân

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 20:36

Marieke, wat leuk. Hier heeft dochter van 10 jaar exact dezelfde blauwe connemara- polo. En gaan we dit weekend de eerste bixiewedstrijd rijden (meedoen is belangrijker dan ...). En wat is jullie pony mooi.

Saams wat goed van jullie, allereerst met zo stoer op weg naar de wedstrijd en dan ook nog een mooie winstpunt.

Marieke33

Berichten: 382
Geregistreerd: 31-07-13
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 23:08

Wat leuk Fino! *D Ik ben ook wel heel benieuwd naar julie kinder-Connie?! /3 En wij gaan ook a.s. zondag opnieuw op pad voor de bixie! Maar ik neem aan dat we jullie niet in Gendt (bij Nijmegen) zien, aangezien jullie uit Friesland komen?

Fino

Berichten: 145
Geregistreerd: 16-04-11
Woonplaats: Fryslân

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 20:02

Iets te ver voor ons. _O-
Heel veel plezier op de wedstrijd dit weekend.

Volgend jaar misschien wel naar ONCK. *\o/*

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 20:15

haha Marieke, sanne wilde rijden, dus hij had de keuze...meegaan of thuis blijven, nou hij wilde wel mee, stuurde hij wel gisterochtend een berichtje....hij kon niet meer lopen :D

kitobeer viel mee hoor in het bos, 1 omgewaaide boom gezien

ja punz zo'n mooi weekend heeft ook een nadeel helaas.

fino, wat leuk

Change3x

Berichten: 6591
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 23:46

Dacht je dat je rustig kon gaan slapen na het terugbellen van een klant, belt er nog iemand. Hoofdpijn. :Y)

Morgenavond eerste kijkers, wel een dubbelgevoel hoor! :(

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 00:20

O change nog niet goed bewust dat je advertentie nu echt staat. Bellen de eerste kopers al.
Hopen op een happy end. Wat dat ook mogen zijn.

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 10:09

Spannend Elysa.. Maar ik weet zeker dat hij een goed huisje krijgt :)

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 21:18

Change wat spannend, ik denk aan je

Punz

Berichten: 8590
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 21:25

Je hebt in ieder geval een fijne pony te verkopen, dat scheelt al een heel stuk!!!!
Bijna einde ponytijd dus voor je. Gaat toch echt een heel verschil zijn, straks tussen de paarden.
Maar goed, nu eerst maar duimen dat je een superplekje weet te vinden voor hem.