Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 16:49

Koud is het he!

Ik heb geen springzadel meer, wat is het probleem nu. Pony is gegroeid in haar bespiering waardoor haar rug recht is geworden. Op het moment dat zij zich bol maakt tijdens het rijden of boven de sprong schuift het zadel naar haar schouders want de singel trekt recht. Gevolg in de volgende wending kan pony niet buigen want het zadel doet pijn. Wat ga je dan doen? Bokken. Evenals in een landing, omhoog komen na de sprong geeft tegendruk dan blijf je liever met je hoofd tussen je benen.

Zelfs een paar stubben zadels deden het. Zadel is nu mee naar de zadelmaker en nog maar te hopen dat ik er wat geld voor krijg. Hij gaat hem eerst verkopen voordat ik mijn geld krijg (daar gaat je 1200€)

Nu een afspraak bij country mill, ik heb een tribal dressuurzadel. Probleem uitgelegd en ze hebben tweedehands tribals, kijken of die wel zo aangepast kunnen worden en dan word het maat werk

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 18:16

Top prestatie Tineke! :j

Kitobeer, het gras van de buren is altijd lekkerder toch. :D

Ontzettend balen Saaams! Hopen op iets meer geluk nu!

Hier gaat alles z'n gangetje! Veulen is afgelopen zaterdag afgeleverd en staat op een superstal nu! 3 jarige gaat ook opeens ontzettend vooruit ook al rij ik hem maar heel weinig. Larry en de zwarte doen het ook goed. Allemaal top!

Afbeelding

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 00:11

Tineke: gaaf dat het zo goed ging! Altijd leuk als je in je lessen en trainen lijnen uitzet, en je dan op wedstrijd voelt dat het bij elkaar komt, en je dan ineens voor elkaar hebt waar je zo hard voor getraind hebt. Ech lekker is dat! Ik hoop wel dat Sanne achteraf niet te veel last had.

Kitobeer: jouw Sky doet het super zo. Wat zal dat genieten zijn, en wat wordt het een beer zeg!! Mooi hoor!

Saams: wat een gedoe kan dat zijn he, een goed zadel vinden. Maar daar kun je niet op bezuinigen of voorzichtig genoeg mee zijn. Ik duim voor je dat het nu gewoon wel snel gaat lukken met het vinden van een goed zadel.

Change: Voorlopig vind ik het nog wennen, jij op een grote. Maar fijn dat ze het allemaal goed doen..


En jaaaa..
Voor de enkeling die ik niet op fb heb..

Ik zit zoooooo op een roze wolk.... EK met Jou-Jou gisteren tijdens haar tweede M2 wedstrijd met Jou-Jou gewoon 3 winstpunten ( 189,5 en 195) en twee keer eerste!!
Of... zoals Eline het zo treffend verwoordde: "Doei, grote paarden!" :D :D

Hij liep ook echt zó lekker joh. Nog niet helemaal het losse zoals thuis, er is dus nog echt ( veel) groeimogelijkheid, maar dit was al zo, zo, zo fijn!
Helemaal trots op Jou en zo verschrikkelijk blij met Eline, die dit er allemaal uit weet te rijden!
Afbeelding
Afbeelding

( ik weet het, de foto's zijn niet scherp, maar ik vind ze toch zo mooi dat ik ze wil plaatsen)

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 00:26

En toen werd het stil. :Y)

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 00:49

Ja, vond ik ook al.
Maar goed, ik had zelf het laatst gepost, dus dan is het ook zowat om zelf dan direct weer te posten (zeker als je eigenlijk niet zo veel Connemara nieuws hebt ( even erg druk met werk)

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 08:32

Haha, ja iedereen is druk volgens mij.
Punz ik zeg het nog maar eens, wat heerlijk en super goed! Bevalt vast goed op die roze wolk.....

Gister even lekker gek aan t doen geweest en degene die het het engste vond.....melody, pfffffff grapjes, dus die maar op de deken gespoten met sneeuw, toen was t niet eng.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Marieke33

Berichten: 382
Geregistreerd: 31-07-13
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 13:44

Haha, Tineke! Lekkere Penny! (heerlijk dat er nog meer blijken te zijn! :D :+ )

En Punz....tja...wat moeten we daar nog op zeggen, op jouw post! *\o/* Geweldig gaaf!! Ik zou van trots echt naast mijn laarzen gaan lopen! :D

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 14:04

O wat leuk. Die sterren allemaal.
Ik heb ook niet veel nieuws hoor.

Eamonn die het erger vind dan sky inmiddels als ik sky uit de wei haal. Gaat hij aan het draadje blijven staan om te kijken wat we allemaal doen. Sky die denkt gewoon alle eten is nu voor mij lekker !!!!

Gisteren nog even contact gehad met de dierenarts want sky is nog niet helemaal van zijn bacterien vanaf. Af en toe nog een kuch maar de snot neus is nu wel helemaal droog. Maar een weekje verder doen met de antibiotica luid het verdikt.

Zondag ga ik alle draden vernieuwen aan de wei. Dat word ook nog een klus.
En verder kerstweek plannen.

Silver_Fox

Berichten: 512
Geregistreerd: 10-12-15

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 15:00

Vind het ook grappig dat de deken bijna hetzelfde is als de achtergrond Tineke :D

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 22:02

Nou Marieke... Ik heb niets naast mijn laarzen te lopen hoor.
Dat mogen EK en Jou-Jou doen. :D :D

Voor de liefhebbers hier ook nog maar eens mijn grotendeels Connemara gevulde jaaroverzicht:

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 23:16

Wat een mooie plaatjes punz!

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 00:06

Dank je!
Bij jullie alles goed met jullie, en jullie Rory kinderen? ( op fb defoto's van Rasputin als Amerigo ín de klas gezien?)

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 00:21

Ja, toevallig vandaag! Echt ongelooflijk braaf! En prachtige pony natuurlijk! Zie dat Pandora nog niet doen hoor! Kwamen een paar weken geleden per ongeluk de Sinterklaasintocht tegen ( met drumband en politie met zwaailichten) en daar werden ze allebei toch nogal opgewonden van.

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 00:26

Afbeelding
En ze is ook nog niet wit genoeg! Ben benieuwd of ze ooit nog 'Rasputin-wit' wordt of meer grey blijft.

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 00:37

:D :D :D Pandora foto's worden hier altijd met enthousiasme ontvangen!
Ik wil echt, echt, echt nog eens jouw kant op komen als dat mag.

En ja joh... Ok zij gaat ooit eens wit wit worden, maar vermoedelijk toch in een wat trager tempo dan punzel bv, die is gewoon al zo:
Afbeelding


Edit:
Ze ziet er echt geweldig uit, Pandora!!

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 21:30

Natuurlijk, leuk als je een keer langs komt. Nog leuker als ze weer lekker thuis staan. Ik hou je op de hoogte!

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 22:32

Laat maar weten wanneer ze weer bij jou aan huis staan, komen we een keer jullie kant op!

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 22:51

Bjuut liep donderdag na een half uur rijden ineens onregelmatig. Ik dacht verstapping omdat er geen aanleiding was. 3 dagen vrij en benen koelen. Stap liep ze regelmatig, ad hand in draf ook. Vandaag ging ik erop en weer mis. Toevallig was er een masseur op stal, die even laten voelen en kijken en rechts bij de lenden gaf ze druk en bjuut trapte gericht weg. Oeps..

Maandag maar de osteopaat, morgen de dierenarts bellen voor een bloedonderzoek en zadelmaker voor de 20e afgebeld. Helaas hadden we wedstrijd dit hele weekend....

Ik vraag me af waar het nou vandaan komt. Dit gebeurd ongeveer elke 3 maanden. Ik verdenk spanning en druk van de slecht passende zadels de hele week, 2x de zadelmaker gehad met wat bokken door pijn en een zadel van stalgenoot geprobeerd.

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 23:16

Heb je de dierenarts er ook al bij gehad? Kan me voorstellen dat je, als het steeds weer terug komt, nu toch wil weten waar het echt vandaan komt. Gevoelig op de rug door een slecht zadel is logisch, maar ik vraag me af of een terugkerende onregelmatigheid daar ook vandaan komt.

In ieder geval beterschap, ik hoop dat ze snel weer in orde is!!

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 23:29

De onregelmatigheid komt echt uit het lijf en dan vooral net voor het inbuigen. Dat blokkeert en doet haar zeer. Eenmaal behandeld is ze de dag daarna weer oke. Ze is ook niet katskreupel.

Ik bel morgen de dierenarts. Ik was nu te laat voor spreekuur.

Filmpje vanmiddag

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 23:39

Lastig om daar vanachter het scherm wat van te zeggen. Zou van alles kunnen zijn, waaronder het SI gewricht. Verstandig van je om toch de dierenarts even mee te laten kijken, want ze heeft duidelijk wel last.

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 23:42

Absoluut. Zuinig op haar dus we gaan het gewoon weer uitzoeken en oplossen :D

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 00:01

Sterkte, hoop dat de DA je echt verder kan helpen!

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 09:44

Ik hoop het ook, donderdagochtend komt de dierenarts. Morgen kon ik helaas niet.. Ze was bekend met een te korte rugspier, scheve bekken, vast in de lenden en pijnlijk si gewricht want daar kon ze toen ook fel op uitslaan toen ik er net had. Inmiddels stond alles tot aan de schoft recht en los 3 maanden geleden, rechts op de schoft wat strak, rug goed, si gewricht goed en bekken iets wat scheef rechts en te korte hamstring. Dus we waren al van een heel vastzittend paard naar een redelijk los paard gegaan.
Dressuurzadel was 2 maanden geleden nog gecontroleerd en lag goed. Deze zou ik volgende week ook meenemen bij aanschaf springzadel maar dat gaat nu natuurlijk niet.

Haar lijf blokkeert gewoon haar bewegingen en het is altijd vanuit achter want ze is vaker beoordeeld en op een kreupelheidsonderzoek scoort ze niet eens een 1 op kreupel zijn. Maar ze verliest wel tact van achter. Ik denk dat ze zich met bokken door het passen van slechte zadels bij de zadelmaker dat ze zich verdraaid heeft of vastgezet.

girlyggirl

Berichten: 3095
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 11:54

Hallo, sorry dat ik zomaar kom binnenvallen :o maar we hebben afgelopen weekend een leuke connemara merrie van 4 jr gekocht *\o/* . Ze is sinds 2 maanden in nederland en is opgegroeid in een connemara kudde in ierland maar er zit geen papier bij. Ms een domme vraag maar is het mogelijk om alsnog een soort van "bewijs" te krijgen dat het idd een connemara is zodat je bv aan een keuring mee kan doen of connemara wedstrijden? :o ben hier echt een leek in.
Afbeelding