Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
schirocco24

Berichten: 688
Geregistreerd: 11-08-13
Woonplaats: Reeuwijk

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 00:13

Phoee.. dat klinkt zeker als een pittig ritje :D wat stom ook dat het niet duidelijk was aangegeven >;)

Ja hele heftige koliek. DA had zelfs een slang naar de maag gedaan om het gas eruit te laten komen. We zijn zelf met zijn drieën omgevallen tijdens het bloedprikken. Rosie viel om en nam mij en DA mee. Maar alles is weer goed gelukkig, was wel erg schrikken. Ondanks speciaal paardengras, stabiel rantsoen en heel voorzichtig opbouwen was het toch mis. Ze heeft het (nu derde zomer bij mij) elk jaar wel een paar x. Omdat het elke keer een stukje heftiger is dan de keer ervoor en ik geen idee heb waardoor het dan komt. Besloten om haar nooit meer op het gras te zetten. Ik ben te bang om haar te verliezen aan zoiets. En ondanks dat ze gek op gras is, vermaakt ze zich prima met hooi op de paddock :o

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-17 09:31

Tja soms is het niet anders... arme Rosie :(:)
Heeft ze het nooit gekregen op de paddock?

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 09:51

Toch wel gaaf zo het ras promoten zeg! Hier kun je toch gewoon niet omheen.....love the connemara <3

Schirocco wat naar van de koliek, altijd schrikken, maar hoe fijn dat het nu weer goed is. En hoe graag je je pony ook op gras ziet staan, kan me voorstellen dat je dat nu liever niet meer doet. Wel jammer, maar soms is het niet anders. Enne ik hou van fotospam. Niet alleen een mooi setje :D maar toch ook een heerlijk ontspannen maar actieve pony zie ik daar.

Feline knap hoor! Jammer van het verdwalen, maar je doet het toch maar even, poeh!

Hier heeft melody een wat rustige zomer, sanne zit op ameland, dus als iemand plannen heeft om daar van de zomer heen te gaan en lekker op buitenrit te gaan, moet je natuurlijk wel even naar rijstal de blinkert in ballum!!! Melody is mijn penny pony deze zomer, dus ik ga lekker clublessen en ja dus ook springen %) brrrrr heb nu al de bibbers, maar komt vast goed, we hoeven natuurlijk niet zo hoog als sanne.
En dan nog eens of twee keer rijden in de week of longeren, lekker het bos in, of wat dan ook, verder mag ie lekker in de wei. Beetje relaxen....kan nooit kwaad.

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 10:28

Oehh.......... LEUK.. Ben ik niet meer de enige royaal volwassen recreatie springer!!

schirocco24

Berichten: 688
Geregistreerd: 11-08-13
Woonplaats: Reeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 10:32

FelineNanet schreef:
Tja soms is het niet anders... arme Rosie :(:)
Heeft ze het nooit gekregen op de paddock?


Nee indd. Liever dit dan dat we een x te laat zijn. Ja sinds ik op deze stal sta (bijna een jaar inmiddels) heeft ze altijd hooi op de paddock. :j

Tineke bedankt :D Klinkt alsof jij een heerlijke zomer tegemoet gaat, en springen is springen. Of dit nu 20 of 80 centimeter is ;)

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-17 14:22

Leuk Tineke, kwam daar zelf vanaf mijn 5e en heb er jaren fijn gereden en gewerkt. Doe Mark de groetjes. Hoop dat de sfeer oke is nu en dat ze een fijne zomer heeft :))

LisaLounda
Berichten: 54
Geregistreerd: 06-03-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 15:03

Dit topic ga ik zeker volgen wat een prachtig ras.
@FelineNanet wat knap zeg zo'n lange rit!
@schirocco24 wat heftig! maar fijn dat Rosie er weer boven op is gekomen! Jullie zien er super uit in dat mooie gele setje! Kan niet wachten tot er meer spam komt

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 17:03

Nou eh of ik het leuk vind weet ik nog niet, dus.....wordt vervolgd, ben helaas niet meer zo'n held.

Feline, ik zal de groetjes doen. Ze werkt er nu voor t derde jaar en vindt t geweldig leuk!

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 17:10

Hier ook een schijtbak hoor Tineke, maar vind het tóch leuk..

Alleen eeuhhhh , qua schijtbak zijn maakt het toch echt wél uit .. 20 of 80 cm :D
LisaLounda: welkom !!

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 17:52

Zo er gebeurd hier het 1 en ander lees ik zo.
Feline he bah al die extra km . Maar toch goed uitgereden.

Rosie koliek is zoiets naar he.
Ik heb een flauw vermoeden dat sky ook zeer gevoelig is voor verandering is voer.
Hij heeft een gaskoliek gehad nadat hij per ongeluk 6 u op jong gras heeft gestaan. En inmiddels is het gras dicht bij ons om bij te groeien en staat hij weer op enkel op hooi.
En zie ik dat hij soms dunne mest heeft. Het zijn nog bollen maar er zit ook water bij.
En mee dat ik dit schrijf brand er een lampje in gedachte waardoor het zou kunnen komen.
Doet er nu niet toe.

Ik heb het onwijs druk deze week. Aanstaande zaterdag moet ik mijn theorie examen doen van paardensportmasseur. Ik was mij al lang aan het voorbereiden. Maar heb heel de week vrij zodat ik al de tijd heb om de stof erin te stampen.
Tis heel veel en moeilijk. Maar het lijkt mij momenteel wel af te gaan heb ik het gevoel. Waarschijnlijk donderdag avond krijg ik paniekaanvallen.

Verder is de tandarts vorige week bij sky geweest . Wolfstanden zijn getrokken 2 losse doppen eruit gewipt . Verder was het gebit mooi egaal . Bewust nu voor gekozen . Iets doen staat op een laag pitje met de studie.

verder word ik steeds gekker met mijn skytje <3
Wat is het toch een schatje. Met een kort lontje. Maar hij doet zo zijn best.
Ik kan er " semi alles " mee en een ander kan er helemaal niet overdreven niks mee.
Zo leuk om te zien dat hij bij mij juist durft te tonen wie hij is. De Ying is sky en de yang is connemara.
Wat heb ik die toch goed uitgekozen.
En wat begin ik eamonn steeds harder te missen. |(
Eind van de week hoop ik mijn juweeltje op te halen.

Het word tijd voor een fotoshoot.

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 12:42

Haha punz echt wel, brrr we zien het wel, ik laat t helemaal van t moment afhangen, geen verwachtingen geen druk zeg maar, kan t ook niet tegenvallen......alleen eraf vallen, dat dan weer wel :x

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 13:57

Hakken laag Tineke, hakken láág :D

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 19:04

Er waren vandaag nieuwe mensen op stal. Komen per 1 juli bij ons staan. Hebben ze een 4 jarige connemara schimmel! *\o/* Ik ben benieuwd naar de afstamming! Ze kwamen kijken bij beaut haar springles omdat iemand zei dat Bjuut ook connemara is.

Beaut knalde haar springles door! Zo enorm goed! Dikke meter met 2 vingers in haar neus *\o/*

Afbeelding
. Zie vooral juf juichen :+

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 19:47

Dank punz, ik knoop t in m'n oren...

Leuk saams. Vraagje, doe je er met deze hoogte niet een extra balk tussen? Nu is de hindernis zo'n gat?

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 19:49

Bjoet springt er met gemak overheen. :D

Denk dat dat gat expres gedaan is!

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 19:51

Geen idee. Het is les. Soms doet ze een balk diagonaal, soms dit. Reden geen idee.

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 20:03

Saaams schreef:
Geen idee. Het is les. Soms doet ze een balk diagonaal, soms dit. Reden geen idee.


Kan geen kwaad hoor zo!

In de derby van Hamburg stonden er hindernissen van 1.50/1.60 op die manier en dan zonder grondbalk. :')

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 20:11

Zonder grondbalk vliegen we ruim een meter eerder er al over heen denk ik :')
Kan denk ik ook geen kwaad, juf zal weten wat ze doet maar wel een goede vraag hoor Tineke!

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 20:13

Haha maar dat is dan ook niet gek. :')

Larry is lekker bezig. <3
Afbeelding

En het wachten op de foto's van het ONCK duurt lang! 8)7

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 20:15

Woeh knap. Ze is in korte tijd echt al ver met hem gekomen in de sport! Heeft ze de ambities om hem tot Z uit te rijden?
Ja wachten duurt lang...

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 20:17

Ja dat heeft ze! Heb haar zelfs moeten remmen omdat ze te snel wou gaan - waar zij zelf nog niet klaar voor is. := (en het zou zonde zijn als je binnen no time alle klasses door bent en je hebt dan nog 4/5 jaar te gaan)

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 22:23

Denk dat Tineke geen grondbalk bedoeld maar balk op de lepels onder de hoogste balk :+

Knap hoor Saams! Echte adrenalinejunkie jij :D

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 22:26

Marrit13 schreef:
Denk dat Tineke geen grondbalk bedoeld maar balk op de lepels onder de hoogste balk :+

Knap hoor Saams! Echte adrenalinejunkie jij :D


Ja dat snapte ik! Maar vergeleek het even met de derby van Hamburg: daar waren hindernissen van letterlijk 1 balk. :')

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 22:39

Ooooh ja ok :') heerlijk soms, dat internet :')

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 23:03

Kitobeer: Dat kan ik me voorstellen dat nu het gemis steeds voelbaarder begint te worden. Maar fijn dat je stap voor stap met Sky aan de slag kunt

Saams: dat zijn heel behoorlijke sprongen zo. Dat doe ik je voorlopig niet na!

Elysa: Toch superfijn he, dat Larry zo goed is terecht gekomen. Gave foto ook zo!

En voor de volgers van "Punz leert rijden op Punz" ( ondertitel "en dat valt nog niet mee"), nog even een klein stukje film van gisteren:



Eline had Punzel natuurlijk eerst al even gereden, en dat ging weer érg fijn, waarbij Punzel nu in draf beetje bij beetje de rust vind om haar passen af te maken, en het dus meer en meer draven wordt in plaats van heethoofdig dribbelen.
Het ci laatste kwartier van de les stap ik dan op haar. En joh.. weer zó tevreden. Daar waar ik er in het begin bewegingsloos op zat om vooral maar geen sprintje te triggeren, wordt het nu meer en meer echt rijden ( natuurlijk gewoon binnen de grenzen van mijn eigen mogelijkheden :D )

Maar joh... ben zó trots en tevreden dat het stap voor stap gaat lukken!! Punzel meer Ria proof, en Ria meer Punzelproof _O- _O-

( Met dank aan EK en instructeur natuurlijk, maar dat mag inmiddels duidelijk zijn!!)