Hoe zit het met chippen bij het KVTH?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Hoe zit het met chippen bij het KVTH?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-04 22:04

Weet iemand dat?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 13:33

Wat wil je weten?

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-04 14:06

Hoe het werkt en wat het kost hoe het gaat. ( iemnad van daar of gewoon dierenarts) enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 15:53

Simpel, je belt je DA dat je je paard wilt laten chippen, DA komt langs, chipt je paard. Jij belt of mailt met KVTH geeft alle gegevens, en hoppa je hebt je paspoort en chip.

haffiegirl

Berichten: 455
Geregistreerd: 15-09-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 18:35

als je op de keuring je paard wil laten chippen komt daar een dierenarts voor en als je hem niet op de keuring wil laten chippen bel je de dierenarts bij de keuring was het volgens mij 25 euro

groetjes marieke

Gezocht ervaren instructrice omgeving Assen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 19:44

Voor het vervoeren van je paard is het paspoort verplicht, dus hoe wou jij (haffiegirl) je paard naar die keuring krijgen om te chippen? Aangezien je alleen maar een paspoort kan krijgen áls je chipt Knipoog

Leo

Berichten: 50106
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 20:46

Paspoort heeft Leo ook, dat zijn gewoon haar papieren enzo met uittreksels, maar ze is NIET gechipt!

M'n vriendin zei ook dat alle paarden nu gechipt moeten zijn/ worden. Dus Leo dan ook maar Scheve mond

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

haffiegirl

Berichten: 455
Geregistreerd: 15-09-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:07

ik bedoelde vorig jaar met de keuring. toen heb ik mijn paard laten chippen. om em nu te laten chippen moet je je parieren op sturen met het chip nummer erin.

groetjes marieke

Gezocht ervaren instructrice omgeving Assen

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:50

Ik heb Sheril op de keuring laten chippen, inc paspoort.
Ik zou ze gewoon even bellen / mailen. Chippen is nog niet verplicht, vergeet dat niet! Paspoort wel, maar dit zijn niet gewoon de papieren, iig niet bij wat oudere paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 23:20

Ja, maar bij de KVTH krijg je geen paspoort zonder te chippen...

iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 23:25

Paspoort moet alleen voor wedstrijden chippen moet als je em vervoert
30 euro chip gemiddeld

wie het laatst lacht......snapt de grap niet Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 00:09

Paspoort moet voor álle paarden inmiddels, nieuwe regelgeving, was je dat nog niet opgevallen Knipoog

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 00:25

Marko staat nog niet op mijn naam en ik ben niet lid van het stamboek, hij heeft geen paspoort en/of chip.

Moet ik nu lid worden van het stamboek en hem op mijn naam laten zetten om een paspoort aan te vragen en hem te laten chippen?

Bob Marshall boomloos westernzadel te koop. PB voor meer info.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 00:51

Ja Lachen dat moet je allemaal doen, lid worden van stamboek, en dus ook op jouw naam zetten. Tegelijk de DA bellen voor een chip, en dan als je eindelijk lid bent, en alle gegevens correct aanwezig zijn. Een paspoort aanvragen, ben nu zelf ook met die zooi bezig.. Scheve mond

Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 00:58

Per 1999 kregen de veulens en een stamboek uittreksel en een paspoort, toen stond het nog vrij of je wel of niet wilde chippen..
Aangezien het voor wedstrijden verplicht is heb ik Woestein 1,5 jaar geleden laten chippen tijdens de keuring (waren daar toch dus wat maakt het uit..) dat koste mij toen 22 euro, Paspoort houden ze dan en dan krijg je die weer opgestuurd als alle gegevens veranderd/aangepast zijn...

Smiley: Als je Marko laat chippen door de DA dan krijg je voor zover ik weet een gewoon paspoort...Dus niet 1 van de KVTH...weet alleen niet via welke organisatie...mocht je hem wel op je naam zetten...dan zou ik gewoon alles via de KVTH doen dan blijft het gewoon in de zelfde organisatie..i.v.m. het langs elkaar heen werken..
In iedergeval zou ik even de KVTH bellen wat de kosten via het stamboek worden en dan zou ik even vergelijken wat de andere mogelijkheden zijn/kosten..

Hoop dat je er wat aan hebt...Haha!

Groetjes Angenita

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-04 17:17

Dus als ik het goed begrijp moet ik eerst lid worden van stamboek, en Ewalda op mijn naam zetten. (was ik zo wie zo al van plan) Dan de DA bellen voor een chip, en dan gewoon alle gegevens doorgeven aan het kvth. (Bellen of opsturen?)En er dan bij zetten dat ik een paspoort wil aanvragen?

En dan? Komt er nog een controleur van het kvth ofzo kijken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 17:23

Je eerste alinea klopt, zo heb ik t ook begrepen van t stamboek, ik denk niet dat ze gaan controleren ofzo, lijkt me niet praktisch uitvoerbaar.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 17:30

ik heb ze twee weken geleden gebelt. Ik ben nog helemaal niet ingeschreven. Ik moest het papier opsturen, het chipformulier en mezelf nog inschrijfen dan. Paspoort kost nieuw 11 euro ongeveer.

maessie

Berichten: 5741
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 20:10

je had ook eerst een paspoort aan kunnen vragen, dan kan de da daar gelijk het stickertje van de chip indoen. voor wedstrijden moet je het chipnummer nog wel bij het knhs laten registreren, dus daar het paspoort heensturen... Groetjes Afke

16-09-2017 Brend <3
Maestro Z1+retired& VelinaM2
http://www.haflingerdressuurstal.nl

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-04 20:41

Als je eerst een paspoort aanvraagt, moet je eerst op het paspoort wachten. Vervolgens door de dierenarts laten chippen, en dan het paspoort weer naar het kvth sturen om het chipnummer erin te laten zetten, en dan weer een poos wachten voor je het terug hebt. Dat duurt me een beetje te lang...

maessie

Berichten: 5741
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 20:43

nee hoor de veearts plakt gelijk het stickertje erin. hoef je verder niet meer op te sturen ofzo

16-09-2017 Brend <3
Maestro Z1+retired& VelinaM2
http://www.haflingerdressuurstal.nl

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-04 20:46

En hoe komen ze dan bij het kvth aan je chipnummer?
Ja, ben blonT.

maessie

Berichten: 5741
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 20:49

maakt voor het kvth verder niet zo veel uit. ze kunnen toch weinig met je chipnummer. onze haffies zijn ook allemaal door de veearts gechipt, maar het nummer staat wel gewoon op het papier. Ik heb het nummer in elk geval nog nooit hoeven gebruiken bij het stamboek. Groetjes Afke

16-09-2017 Brend <3
Maestro Z1+retired& VelinaM2
http://www.haflingerdressuurstal.nl

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 17:58

ik moet me er ook maar eens wat meer in gaan verdiepen geloof ik...
Novia is nog bij geen stamboek ingeschreven, en heeft nog geen paspoort en chip.
Nu even een hele stomme vraag...
Wat betekent KVTH?
(sorry hoor als ik erg dom ben nu)


Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-04 18:18

Koninklijke Vereniging van het Trekpaard en de Haflinger. Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 bezoekers