[tinker] "mokpilletjes"?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

[tinker] "mokpilletjes"?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-04 18:27

Ik las net in een ander topic iets over mokpilletjes.
Zijn dat pillen die je preventief geeft of als het onheil al geschied heeft?

En wat doen jullie (preventief) tegen mok bij jullie tinkertjes?


Ze uit de modder houden is op dit moment bij ons onmogelijk. De halve wei is zowat overstroomd.

De enige zekerheid is dat men van niets zeker is...


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 18:29

nooit vvan gehoord....

leoni

Berichten: 737
Geregistreerd: 27-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 22:05

hmmm... volgens mij maakt het niet uit of je paard nou een tinker is of een arabier Lachen haha Lachen gewoon de benen goed droog houden en zalfjes der op smeren.. als je niet precies weet wat je moet gebruiken vraag het dan aan de dieren arts vooral na dat je paardje bijvoorbeeld in de modder heeft gestaan Lachen elke keer als je hem/haar uit de prut haalt eerst ff het modder er af spuiten met water en daarna met een handdoek GOED! droog maken Lachen en omdat het winter is lauw water Lachen anders ist zo koud voor paardjes Tong uitsteken pillen helpen niet zo goed als zalf Lachen (Goeie zalf)

profiel vernieuwt!! 24-08-06 Goh ben jij ook weer eens online? JA!!!

Spetter

Berichten: 1885
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Hoogezand-Sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 11:47

Hi,
Denk dat je cure mok van VSM bedoelt. Te koop bij www.paardendrogist.nl Stond laatst een topic over bij medisch. Hoor er veel positieve verhalen over. Gebruik ze zelf sinds een maand en merk wel verbetering. Helemaal weg krijg ik het niet, Spetter staat nl in de blub en helemaal binnen zetten is geen optie, dan wordt ie gek. Hij gaat 's avonds wel naar binnen.
Cindy

Lieve Chevke, we zullen je nooit vergeten. Veel te jong. Nog zoveel plannen. GMPTK zal nooit meer hetzelfde zijn. Voor altijd in ons hart.
En toen stond Kit in onze wei <3
R.i.p mijn lieve Spetter 25-05-2012 [IM] Dag lieve Spet, bedankt voor alle mooie jaren....

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 12:45

Ik geloof dat irish_lady ze ook gebruikt.
Misschien dat je haar een pb kan sturen om naar haar ervaringen te vragen?


Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 13:13

ja die pilletje gebruik je als je het ziet je kan ze volgens mij niet altijd doorgeven als je dat bedoelt..

_kath

Berichten: 966
Geregistreerd: 13-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 14:11

wij (lissalover & ik ) gebruiken ook cure mok en ik moet zeggen dat ik er wel heel positief over ben. bij malissa is niet helemaal weg maar in vergelijking met hoe ze vorig jaar mok had is dit een ontzettende verbetering en mijn meisje, puk, heeft helemaal geen mok. ze staan over dag buiten in de blub(wat doe je er aan met dit weer ) en s'avonds staan ze op stal.
we zijn in september (geloof ik zo uit mn hoofd) begonnen met geven en je geeft steeds meer naar mate het natter wordt...je mag er heel wat geven..wat t maximum weet ik zo niet...zal ik ff op t flessie moeten kijken maar de dames krijgen niet t maximum aantal pilletjes dat weet ik zeker!
puk krijgt er nu 8/9 per dag en malissa zo'n 12 per dag

toch wen? t is zo'n automatisme geworden dat ik niet eens meer zeker weet! stom he!

You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted, then used against you.

Cut the bullshit out of your life...

WenK

Berichten: 10505
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 18:57

Klopt bijna helemaal, puk krijgt er iets minder, ik geef er 6-8 en dik inderdaad een stuk of 12.

Ik heb mijn meisje ook nog nooit zo veel mokvrij gehad als dit jaar, geef volgend jaar gewoon weer hoor!!!

www.extendedsteps.nl Sporttherapeut, MLD paard, instructie/coaching. Academische Rijkunst, werken aan de hand, Centered Riding, KNHS jury

Girly1
Berichten: 74
Geregistreerd: 07-11-03
Woonplaats: druten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 19:46

Cure mok is ook te koop bij hypo sport, weet niet of je daar wel eens van gehoord hebt. Mijn fjord had erge mok, en met die pillen was het binnen 2 maanden helemaal weg. En de mok is ook niet meer terug gekomen.

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 23:14

Werken die mokpillen ook tegen ra(s)p? Rhona heeft nog steeds geen mok, ondanks alle nattigheid. Wel heeft ze last van ra(s)p.

Mariska_28

Berichten: 10485
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 23:26

gaia schreef:
Werken die mokpillen ook tegen ra(s)p? Rhona heeft nog steeds geen mok, ondanks alle nattigheid. Wel heeft ze last van ra(s)p.

Goeie vraag!! OK dan! *LOL* Dat wil ik ook wel weten Schijnheilig

WenK

Berichten: 10505
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 08:47

Theoretisch gezien volgens mij wel, heb nu zo het flesje niet bij de hand, maar volgens mij is het zo dat, door het lichaam van binnen in balans te brengen de aandoeningen als mok (en volgens mij ook soortgelijke aandoeningen) zouden moeten verdwijnen.

Zeker weet ik dit niet, je zou even contact op kunnen nemen met de paardendrogist...

www.extendedsteps.nl Sporttherapeut, MLD paard, instructie/coaching. Academische Rijkunst, werken aan de hand, Centered Riding, KNHS jury

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 11:43

Voor de Friezen gebruiken we droogzetters (is voor melkkoeien). Da's een plastic spuitje met een wit prutje erin, dat smeer je 2 a 3 x per week op de mokplekken (na je ze goed hebt schoongemaakt, wij zetten de paarden eerst in de biotex). Helpt ontzettend goed!

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

WenK

Berichten: 10505
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 19:05

Kan helpen, je moet alleen opletten dat jij het niet op je handen krijgt (anders kan je een allergie voor penicilline ontwikkelen) en je paard kan er een resistentie voor ontwikkelen.

Ik gebruik het ook (in combinatie met uierzalf) maar alleen als het echt heel erg is... het is dan ook het enige wat werkt.

Tot nu toe heb ik dit jaar (met dank aan de cure-mok) nog niets aan dergelijke middelen nodig gehad. *klopt even af*

www.extendedsteps.nl Sporttherapeut, MLD paard, instructie/coaching. Academische Rijkunst, werken aan de hand, Centered Riding, KNHS jury

Iemkje
Berichten: 2
Geregistreerd: 27-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 22:22

Concorde schreef:
Voor de Friezen gebruiken we droogzetters (is voor melkkoeien). Da's een plastic spuitje met een wit prutje erin, dat smeer je 2 a 3 x per week op de mokplekken (na je ze goed hebt schoongemaakt, wij zetten de paarden eerst in de biotex). Helpt ontzettend goed!


Ik hoop toch niet dat je ook gebruikt voor drachtige merries?????

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 22:26

Mariska_28"]
[quote="gaia schreef:
Werken die mokpillen ook tegen ra(s)p? Rhona heeft nog steeds geen mok, ondanks alle nattigheid. Wel heeft ze last van ra(s)p.

Goeie vraag!! OK dan! *LOL* Dat wil ik ook wel weten Schijnheilig
[/quote]


zouden ze idd moeten helpen ja maar toevallig bij Gam niet. Ik heb de pilletjes ook laten testen, morgen nog een keer voor de zekerheid.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 22:43

Iemkje"]
[quote="Concorde schreef:
Voor de Friezen gebruiken we droogzetters (is voor melkkoeien). Da's een plastic spuitje met een wit prutje erin, dat smeer je 2 a 3 x per week op de mokplekken (na je ze goed hebt schoongemaakt, wij zetten de paarden eerst in de biotex). Helpt ontzettend goed!


Ik hoop toch niet dat je ook gebruikt voor drachtige merries?????
[/quote]
Nee, voor zover ik weet niet, we hebben sowieso maar een paar merries en die hebben geen mok Lachen
Maar we spuiten het niet in het bloed of iets dergelijks, wordt gewoon gesmeerd als zalfje.
Bedoel je dat het in de melk voor het veulen kan komen?

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

Iemkje
Berichten: 2
Geregistreerd: 27-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 15:18

Nee, ik heb gehoord dat als je dat spul (hoe heet het ook alweer??)gebruikt bij drachtige merries (inderdaad een zalfje) dat de veulens er spontaan uit komen.

Als ik alles een beetje goed gevolgd heb dan werk je af en toe wel eens bij de Egberdina-hoeve?? Hebben ze daar nog een leuke hengst of zo staan? (concorde bedoel ik) Wel een Friese natuurlijk


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers