Fellpony en lange manen: wel of niet invlechten???

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roadracer

Berichten: 1811
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: Almere

Fellpony en lange manen: wel of niet invlechten???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-05 16:42

Hoi,
Ik ga binnenkort wedstrijden starten met mijn Fellpony Bluewater Annet. Ze heeft behoorlijk lange manen (inmiddels nog weer wat langer dan op de foto). Ik zit te twijfelen of ik ze wil invlechten, en zo ja: hoe?
Zelf zit ik te denken aan een mooie hengstenvlecht (tis een merrie, maar ja Clown ), ik denk dat knotjes echt niet bij haar staan eigenlijk. Los kan ook, maar ik vermoed dat de jury dat niet weet te waarderen omdat ze haar halsbuiging dan niet kunnen zien.

Wat adviseren jullie me?
Afbeelding

rommulus

Berichten: 11522
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: gooi een emmer leeg volg het water daar woon ik :D

Re: Fellpony en lange manen: wel of niet invlechten???

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 18:27

ik zou er een hengsten vlecht in doen of roosjes maar moet je zelf beslissen

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Fellpony en lange manen: wel of niet invlechten???

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 18:28

ja een hengstenvlecht is wel erg mooi hoor, teminste, als je het een beetje kan Clown bij mij is het waardeloos hahaha

Maar knotjes lukt je nooit met die manen... en ik denk dat een hengsten vlecht ook veeeel mooier is, en los is ook wel onhandig op wedstrijd denk ik

Quidou
Berichten: 6514
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Fellpony en lange manen: wel of niet invlechten???

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 23:07

Hengstenvlecht Haha! Ja idd als je het mooi kan... ik niet Tong uitsteken

CeesRinko

Berichten: 1540
Geregistreerd: 10-04-05
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re: Fellpony en lange manen: wel of niet invlechten???

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 08:55

ik had ook een keer een wedstrijd, Pling
maar ik had meer punten toen ik de manen los had.
ik had van te voren vlechten erin gedaan en had die er later weer uit gehaald Bloos
dus had tie mooie krullen Knipoog Knipoog Knipoog Knipoog Knipoog
maar je moet het zelf weten hoor:D Haha! Haha! Haha!

Mowoah

Berichten: 8160
Geregistreerd: 21-04-05
Woonplaats: N-B

Re: Fellpony en lange manen: wel of niet invlechten???

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 15:30

hengstenvlecht ja Haha!

Roadracer

Berichten: 1811
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: Almere

Re: Fellpony en lange manen: wel of niet invlechten???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 13:55

Bedankt voor de reacties, ik denk dat ik toch echt voor de hengstenvlecht ga. Heb afgelopen weekend maar weer eens geoefend, het allereerste stukje bovenaan is het moeilijkst, maar als ik een beetje over de hals hang (als ze haar koppie omlaag houdt), dan lukt het wel.
Als dit soepeltjes lukt, ga ik voor "advanced": lint meevlechten Tong uitsteken

mcrielaard

Berichten: 3563
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Schiedam

Re: Fellpony en lange manen: wel of niet invlechten???

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 20:02

Knotjes gaat denk ik niet lukken, of je krijgt van die dikke proppen op z'n hoofd.. Tong uitsteken
Ik zou een mooie hengstenvlecht maken, als je het met een touwtje erdoorheen vlecht, word het ook heel stevig en blijft het de hele dag zitten.
Wat een schitterende pony trouwens! *LOL* Kwijl Pling

Roadracer

Berichten: 1811
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: Almere

Re: Fellpony en lange manen: wel of niet invlechten???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 13:20

Manuutje1990 schreef:
Knotjes gaat denk ik niet lukken, of je krijgt van die dikke proppen op z'n hoofd.. Tong uitsteken
Ik zou een mooie hengstenvlecht maken, als je het met een touwtje erdoorheen vlecht, word het ook heel stevig en blijft het de hele dag zitten.
Wat een schitterende pony trouwens! *LOL* Kwijl Pling

Thanx Pling Het is ook echt een schatje qua karakter, alleen niet naar andere paarden toe (dominante merrie). Mocht iemand meer info willen over Fells in het algemeen, moet je eens kijken op www.nfps.nl
Helaas (vind ik) zijn bijna alle Fells in Nederland Zwart, net kleine Friezen (zit ook in de voorouders). Maar ze zijn er dus ook in schimmel en bruin varianten.
Vind het wel speciaal dat Annet een schimmel is, lekker bijzonder! Haha!

maessie

Berichten: 5747
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Fellpony en lange manen: wel of niet invlechten???

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 21:06

Hey mocht je nog es een veulentje fokken... (Kwijl)

mcrielaard

Berichten: 3563
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Schiedam

Re: Fellpony en lange manen: wel of niet invlechten???

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 18:43

Roadracer schreef:
Manuutje1990 schreef:
Knotjes gaat denk ik niet lukken, of je krijgt van die dikke proppen op z'n hoofd.. Tong uitsteken
Ik zou een mooie hengstenvlecht maken, als je het met een touwtje erdoorheen vlecht, word het ook heel stevig en blijft het de hele dag zitten.
Wat een schitterende pony trouwens! *LOL* Kwijl Pling

Thanx Pling Het is ook echt een schatje qua karakter, alleen niet naar andere paarden toe (dominante merrie). Mocht iemand meer info willen over Fells in het algemeen, moet je eens kijken op www.nfps.nl
Helaas (vind ik) zijn bijna alle Fells in Nederland Zwart, net kleine Friezen (zit ook in de voorouders). Maar ze zijn er dus ook in schimmel en bruin varianten.
Vind het wel speciaal dat Annet een schimmel is, lekker bijzonder! Haha!

Ja klopt, bij de Fell zie je heel veel zwarten. Zitten er in dat geval dan ook geen vossen tussen? Omdat zwarte paarden dragers kunnen zijn van het vosgen, maar wel zwart zijn. En als je 2 zwarte ouders hebt, maar ze zijn alle2 drager van het vosgen, heb je 25 % kans op een vos.

lucalovertje
Berichten: 254
Geregistreerd: 27-04-05

Re: Fellpony en lange manen: wel of niet invlechten???

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 18:06

ik zou zeggen een strakke hengstenvlecht op de manenekam)

dreamhorses
Berichten: 37
Geregistreerd: 10-04-05

Re: Fellpony en lange manen: wel of niet invlechten???

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 12:27

Ik zou een hengstenvlecht maken dat is heel mooi!!!!

Roadracer

Berichten: 1811
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: Almere

Re: Fellpony en lange manen: wel of niet invlechten???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-05 22:28

Nou, ik heb mijn eerste wedstrijd gehad en het is een hengstenvlecht geworden. Viel nog niet mee, Annetje heeft heel erg stug en lang haar, dus ik had af en toe het idee dat ik handen tekort kwam. Volgende keer ga ik een iets andere techniek proberen, zodat het eindresultaat nog ietsje mooier wordt, maar voor een eerste keer vond ik m niet slecht. Wedstrijd ging trouwens ook super, had 152 en 155 punten Haha!
Hieronder nog een fotootje:
Afbeelding

Mariel89

Berichten: 1245
Geregistreerd: 15-07-04

Re: Fellpony en lange manen: wel of niet invlechten???

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 14:11

heej zag er inderdaad netter uit met hengstenvlecht. Gefeliciteerd met je punten! Lachen

Xen

Berichten: 42
Geregistreerd: 04-05-05

Re: Fellpony en lange manen: wel of niet invlechten???

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 15:48

Ik heb weliswaar een tinker, maar ik kies er voor om het wel in te vlechten, zeker nu het weer wat warmer wordt, zweet hij daardoor niet zo. Daar komt bij dat zijn manen netter blijven als ik ze vlecht!

Dit heeft dus niks te maken met wedstrijden, maar ik wou het toch even kwijt. Als ik op wedstrijd zou gaan, zou ik ook kiezen voor de henstenvlecht!! Succes ermee!

_Noraly

Berichten: 5477
Geregistreerd: 27-08-04

Re: Fellpony en lange manen: wel of niet invlechten???

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 10:09

ik rij ook 2 fell pony's, beiden zwart. Op mijn eerste wedstrijd met amadeus had ik een matje Bloos.. Was wel heel sjiek hoor, maar kwist niet dat het niet mocht hehehe. Hij had zijn manen te kort voor hengstenvlecht en te dik en te lang voor knotjes. En los kon ook niet want dan werd het heel lelijk met die regen enzo.
En vanilla andere fell heeft super lange manen, daarmee rij ik geen wedstrijden. Ben er helaas te groot voor, voor amadeus en vanilla ..

joyceke

Berichten: 169
Geregistreerd: 16-07-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Fellpony en lange manen: wel of niet invlechten???

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 14:34

Wat leuk, een topic over Fells!!! Gaan jullie 11 juni ook naar het lustrumfeest??? Roadracer, jullie zagen er mooi uit op de wedstrijd, en Annet is echt een hele mooie Fell!

Roadracer

Berichten: 1811
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: Almere

Re: Fellpony en lange manen: wel of niet invlechten???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 18:15

Hoi Joyceke en amie_x_mij,
Wat leuk om eens met andere Fell-eigenaren te praten!!!
Ja, ik ben inderdaad naar het lustrumfeest geweest, misschien heb je me wel gezien? En ik jou misschien ook wel, maar dan moet je me even helpen met beschrijven hoe jij en je pony (hoe heet ie?) eruit zagen. Ik lees dit topic helaas nu pas weer, anders hadden we ff kunnen kletsen afgelopen zaterdag.
Vond het lustrumfeest trouwens echt een topper!!! Heb dressuur gereden, waar we derde zijn geworden Haha! en natuurlijk de bosrit!!! Toch wel echt gaaf hoor, zo'n enorme stoet Fells achter elkaar. Al die mensen kijken, echt leuk!!!