Tinkermanen vlechten

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Annick

Berichten: 1371
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 19:04

ja pellie dat ken ik wel
de dochter van de boer bij ons op stal behandeld de paarden zo.
daar kwam dus ook uit dat de prariemix niet goed was en de brok wel, hij krijgt nu onderhouds brok van Havens.
maar jij geloof er dus wel in.
ik heb het dus ook gedaan en de enne keer douwt ze op mijn pols en de andere keer op mijn onder arm, en toen kreeg ik toch mijn twijfels.
Annick

Violet light filled the Heavens The rain began to fall
And the cold white breath from the gypsy
Glowing through the crystall ball


offspring

Berichten: 377
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Nieuwkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 19:21

ik heb offie zijn manan ook een tijdje gevlecht maar ik krijg er zon last van in me handen.

grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

maar als ik zin heb dan doe ik het wel eens meestal niet

lui heid

When love is a drug, then let me be your dealer!

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-04 22:40

Ik heb Flan haar manen nu sinds 2 dagen en nachtne in een hengsten vlecht zitten. S'morgens ligt de voorkant wel een beetje los dus moet iedere dag wel over.
Echte vlechtjes durf ik eigenlijk niet aan dag en nacht. Als je die vlecht er uit haalt heeft ze ehct mooie krullen Lovers

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 00:25

Bij de dierenwinkel hadden ze geen equishine oid dus helaas nog geen vlechten. Stom, want ik was van de week bij Divoza, maar heb er niet aan gedacht. Misschien van de week naar Hippo Assen. Een hengstenvlecht kan ik niet maken, ik maak dus 6 dikke vlechten wat prima werkt (als ze eenmaal uit de klit zijn).

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 00:35

Annick schreef:
ja pellie dat ken ik wel
de dochter van de boer bij ons op stal behandeld de paarden zo.
daar kwam dus ook uit dat de prariemix niet goed was en de brok wel, hij krijgt nu onderhouds brok van Havens.
maar jij geloof er dus wel in.
ik heb het dus ook gedaan en de enne keer douwt ze op mijn pols en de andere keer op mijn onder arm, en toen kreeg ik toch mijn twijfels.
Annick


voor mij zijn dit soort zaken geen kwestie van geloven. Ik weet dat het werkt en hóe het werkt. Ik, mijn vriend en onze huisdieren (mocht dit nodig zijn) dragen al sinds 1996 edelstenen en vind het een aangename aanvulling in mijn (ons) leven. Ik zie het ook niet als wondermiddel of medicijn maar gewoon als positieve bijdrage in helingsprocessen.

En via de spiertest kun je alle produkten testen of het goed voor je is.

Het is niet belangrijk op welke plek er geduwt moet worden, als degene die de test uitvoert maar weet wat ze doet. In wezen kan iedereen die test uitvoeren.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Annick

Berichten: 1371
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 01:00

Ik vindt het erg interesant in ieder geval.
bedankt voor je uitleg.
groetjes
Annick

Violet light filled the Heavens The rain began to fall
And the cold white breath from the gypsy
Glowing through the crystall ball

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 13:02

Irish haar manen zijn nu ruim 1.15, en ze zitten eigenlijk al 2 jaar continu in de vlechten! ze zijn gewoonweg te lang om ze los te laten hangen. Een keer in de 2 a 3 weken vervang ik ze. Ik heb spul via internet besteld, het is een soort creme voor in de manen. En dat werkt super! Dan gooi je meteen je equishine de deur uit!

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-04 13:13

irish_lady schreef:
Irish haar manen zijn nu ruim 1.15, en ze zitten eigenlijk al 2 jaar continu in de vlechten! ze zijn gewoonweg te lang om ze los te laten hangen. Een keer in de 2 a 3 weken vervang ik ze. Ik heb spul via internet besteld, het is een soort creme voor in de manen. En dat werkt super! Dan gooi je meteen je equishine de deur uit!


Heb je toevallig de naam van dat spul voor mij? Lachen

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 13:21

Ik wist dat iemand dat gaat vragen! Ik zal het even nazoeken! Het is wel duur, maar het is geweldig!

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 17:25

Ik heb sinds kort "Cowboy Magic" gekocht voor in de manen..SUPER.
Het word direct opgenomen door de manen ,ik heb het op een paardenparty Haha! gekocht maar je kunt het ook via internet bestellen...

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 17:30

Ik heb met dat Equi-spul alleen maar nare ervaringen. De manen worden harstikke stroef en breken af bij Nuala. Ik doe er nu dus helemaal niks in. Maar als iemand een spulletje weet wat beter werkt, ben ik wel benieuwd!

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 19:26

Er breken bij mij wel wat haren af als ik die van mij vlecht en het ook dan laat zitten een nacht, maar dat komt omdat hij graag ligt en rolt dus dan breken er veel manen af. Ik laat ze daarom maar gwoon lekkr loshangen

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 19:44


Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 19:56

dat kun je ook gebruiken zonder te vlechten? omdat het er zo specifiek bijstaat.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 19:57

Jep, ik gebruik het vaak, het blijft er wel 3 weken inzitten!

Annick

Berichten: 1371
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 22:22

je bent geweldig irish-lady OK dan!
hahaha.
als ik damian z'n manen wil ontklitten dan gebruik ik spul van gulh, anti klit spray, help wel goed maar is natuurlijk wel voor mensen haar.
groetjes
Annick

Violet light filled the Heavens The rain began to fall
And the cold white breath from the gypsy
Glowing through the crystall ball

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 09:14

Hallo allemaal. Ook mijn Sayla krijgt zo'n 5 a 6 vlechten in haar manen omdat ze toch wel erg lang worden. Als ik ze los laat zit er de volgende dag alweer een behoorlijke klit in en om die wirwar los te krijgen zonder manen kapot te trekken is wel heel lastig,dus....vlechten maar. Ik maak de vlechten na 4-7 dagen weer opnieuw, want dan begint het echt los te raken. een hengstenvlecht maak ik af en toe voor de fun met het rijden, maar ik heb de ervaring dat zo'n vlecht vrij snel weer los gaat. Ik heb sinds kort ook een crème gevonden voor het ontklitten van manen en staart van het merk Magic-Rider ofzoiets (zal dat nog even nalezen op verpakking) dat werkt echt super goed!!!!!

/3 3 juni 2018 outdoor Koudbloedenwedstrijd Uden /3
Dolgelukkig met Sayla & Ruari :+: [ITP]Met Say aan Zee! :z [KS-ITP] Sneeuw & Vrieskou :z foto's van 2 buffels... 8-)
☁ ☁ Always look on the bright side of life - Life of Brian ☁ ☁

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 09:27

O, ja pellie succes met Gamm, hopen dat het door de wijziging in voer snel weer beter gaat, het is zó'n leuke knul!!!en dat zijn manen verdubbeld zijn dat is écht wel(misschien zelfs nog wel meer dan verdubbeld)!!

/3 3 juni 2018 outdoor Koudbloedenwedstrijd Uden /3
Dolgelukkig met Sayla & Ruari :+: [ITP]Met Say aan Zee! :z [KS-ITP] Sneeuw & Vrieskou :z foto's van 2 buffels... 8-)
☁ ☁ Always look on the bright side of life - Life of Brian ☁ ☁

Signe

Berichten: 5796
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 12:06

cowbiy magic schijnt erg goed te zijn idd.

Ik heb echter sinds kort `Hofmans Lieve Starshine` ontdekt.. geweldig nooit meer equishine of gildeglans.

Ik vlecht ook, is gewoon makkelijk, soms los een weekje ofzo maar dan gaan er weer vlechten in die ik na 1 of 2 weken weer opnieuw doe.
Wat ook helpt is een gewone haarborstel gebruiken.. het liefst een `zachte` ( varkenshaarachtig) Die ontklit goed, maar haalt er niet teveel haren uit... Oh en bijpunten doe ik ook.. ongeveer 2 keer per jaar knip ik het onderste eraf..die lange dunne pieken, vnd ik mooier, liever wat kort en vol dan lange dunne slierten.

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 12:09

Zou cowboy Magic ook helpen voor m'n dochter 'r lange haren *LOL* Wat een drama elke morgen bij het uitkammen van 'r lange haren Haha!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 12:15

In elke poetskist zou een pot ManeShield creme moeten zitten !
Deze creme is zuinig in het gebruik en ideaal te gebruiken bij het vlechten van manen of staart, elk haartje blijft op zijn plaats zitten terwijl de haren niet te glad worden om te vlechten.
De verzorgende creme is tevens ontklittend en zorgt voor een mooie glans op de haren en is voor paarden met een gevoelige huid (d.w.z. schilfers in de manen en op de staartwortel) een uitkomst.healthandherbalpaarden

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 13:03

dapperdier schreef:
cowbiy magic schijnt erg goed te zijn idd.

Ik heb echter sinds kort `Hofmans Lieve Starshine` ontdekt.. geweldig nooit meer equishine of gildeglans.

Ik vlecht ook, is gewoon makkelijk, soms los een weekje ofzo maar dan gaan er weer vlechten in die ik na 1 of 2 weken weer opnieuw doe.
Wat ook helpt is een gewone haarborstel gebruiken.. het liefst een `zachte` ( varkenshaarachtig) Die ontklit goed, maar haalt er niet teveel haren uit... Oh en bijpunten doe ik ook.. ongeveer 2 keer per jaar knip ik het onderste eraf..die lange dunne pieken, vnd ik mooier, liever wat kort en vol dan lange dunne slierten.


YEP, gebruik ook "gewone" haarborstel maar dan wel 1 zonder zo'n zachtrubberen binnenkant want die ligt er bij mij altijd zo uit.

/3 3 juni 2018 outdoor Koudbloedenwedstrijd Uden /3
Dolgelukkig met Sayla & Ruari :+: [ITP]Met Say aan Zee! :z [KS-ITP] Sneeuw & Vrieskou :z foto's van 2 buffels... 8-)
☁ ☁ Always look on the bright side of life - Life of Brian ☁ ☁

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 18:36

sonjabelgium schreef:
Zou cowboy Magic ook helpen voor m'n dochter 'r lange haren *LOL* Wat een drama elke morgen bij het uitkammen van 'r lange haren Haha!


Ik smeer er dus wel eens wat van in mijn eigen haar(heb ook een lange klittebos)...en wat denk je.... zo klitvrij OK dan!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 19:13

Whoehahahahaha ... toch maar 's meebrengen dan Haha! Welk merk neem je Clown

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers