Wat voeren jullie je tinker???

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Henla

Berichten: 2099
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 19:56

Jodie krijgt 2 keer per dag 3/4 kilo brok en 3 keer per dag een plak speciale paardenkuil met veel voedingsstoffen. Verder krijgt ze een paar worteltjes en soms wat brood en een appel.
Ik rijd ongeveer 3 a 4 keer in de week een half uur tot 3 kwartier. Na het rijden krijgt ze 3 handen kruidmuesli en 2 handen structuurmuesli (samen 1/2 kilo). Over haar vlas krijgt ze een plakje stro om aan te knabbelen

hipkippie

Berichten: 2217
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:08

Kimba krijgt elke dag 1 kilo brokken en ze heeft de hele dag hooi tot dr beschikking want ze staat op de wei met nog wat anderen en daar krijgen ze altijd zo'n grote ronde baal en na het rijden krijgt ze meestal nog een halve schep slobber,uhh verder nog wortels,brood of iets anders lekkers

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 12:11

Sarah krijgt 3 keer per dag kuil, en overdag staat ze buiten (als het slecht weer is, krijgen ze in de wei ook nog kuil) en 2 keer per dag een schep grasbrok. En regelmatig peen en appels.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 14:37

Pellie schreef:
3x per dag een bult kuil en als hij buiten staat onbeperkt.
2x per dag een halve kilo brok
1x per dag 4 handjes fyto gold van Garvo + 1/2 handje zeewier + 1 schepje foenegriek



ik ga zo met alle voer naar de Krater, het edelstenencentrum hier in de buurt. Gam loopt sinds deze week steeds harder te stuiteren onder het rijden en wil alleen maar scheuren. Gister gaf de test op zijn foto aan dat hij een allergie heeft. Die foto van was vorig jaar, het is beter om af en toe een 'verse' foto mee te nemen dus dat doe ik zo.
Ik ben erg benieuwd wat er uitkomt. Ik baal als een stekker want hij was zo relaxt... vorig jaar winter was dit hetzelfde probleem met hem. Scheve mond
Toen dacht ik niet aan voer oid maar gelukkig ben ik wijzer geworden.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 19:07

Nou, dat wordt dus geen kuilgras en geen brok meer. Scheve mond lastig... De fyto gold van Garvo en zeewier was wel goed. Mokpilletjes ook niet maar zo'n vermoeden had ik al.
Gelukkig wil de stalhouder wel hooi voeren maar had nog maar 1 klein baaltje liggen en heeft ook geen hooi van eigen land. Anna-Jelly hier op Bokt neemt vanavond 2 baal natuurhooi mee van Aqua8horse in Creil en ik van de week de boer even op om hooi te vinden. De grotere winkels als Welkoop hebben dat niet.