draverdraf

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 22:26

Niet alle dravers worden als 2 jarige ingezet als koerspaard.De mijne is nu 5 en ze wordt nu pas echt ingezet!Maar goed...je moet eigenlijk iemand zoeken die in het wereldje zit ...er zijn bijvoorbeeld trainers die graag met 2 jarige werken en trainers die dat helemaal niet doen(ik kan er zo een paar noemen maar dat is niet zo nuttig opzich)En over dat verkeersmak maken zou ik me niet zoveel zorgen maken....Ze zijn soms lekker fris maar als je je draver goed opvoed(dat is volgens mij het hoofdpunt Tong uitsteken ) dan rennen ze niet weg(die van mij schrok laatst nog van wegvliegende eenden...ze deed een sprong opzij maar ik zei ho en toen stond ze ook meteen met 4 benen in de grond Haha! )opvoeden dus Tong uitsteken

superstarry
Berichten: 225
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: Drachten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 22:48

jennifer22 schreef:
Wat ik graag ook nog wilde weten is of een draver wel goed verkeersmak is te krijgen. Zijn ze goed onder controle te houden of rennen ze meteen weg als ze iets eng vinden. Ik weet niet of het veel verschilt per paard. Maar daar kunnen jullie me vast wel meer over vertellen


Bij star is het zo dat ze nooit wegrent (ff afkloppen hoor *LOL* ) maar altijd eerst kijkt en er dan het liefst meteen langs gaat.
Ze is carbid-proof, bus en vrachtwagen proof, hond-proof (zelfs als ze bijten!) en gaat zo over bruggetjes. Wat ze wel heel eng vindt zijn tunnels en hele harde geluiden. Zo kan je haar bijvoorbeeld helemaal gek krijgen door tegen haar te schreeuwen en ze reageert ook supergoed op stemhulpen, maar ik ga weer een beetje offtopic zie ik... Haha! Knipoog
Mijn ervaring met de dravers hier uit de buurt is dat ze super verkeersmak zijn en niet snel onder de indruk. En met de juiste opvoeding en aanpak wordt dat alleen maar beter!!

prompter

Berichten: 11087
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 22:52

Jennifer, ik heb gisteren nog met mijn niet 100% verkeersmakke (want bang van trekkers) dravermerrie op de weg gereden - met een touwhalster, dus zonder bit. Is geen enkel probleem. Wanneer het paard vertrouwen in jou heeft (en dat is bij elk ras zo), dan is verkeersmak krijgen niet echt een probleem, tenzij het paard echt panisch ergens van is, maar ook dat is niet exclusief voor dravers.

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 23:27

Ik heb ook een draver, als hij op de verharde weg draaft slaat hij zijn benen opzij, heel apart gezicht idd. Maar je kan tijdens het rijden dat ook minder laten worden is onze ervaring. Als hij snelheid wil maken onder het zadel, ga je hem als het ware dwarszitten met lichtrijden, langzamer lichtrijden en dan minderd hij vaart, waardoor dat opzij slaan ook minder tot niets is. Onze draver heeft wel erg slechte benen, maar dit komt omdat hij in het verleden met anabolen is ingespoten. ook zijn zijn voorbenen erg slecht, dat uit zich nu pas, hij komt uit "89. Hij heeft geen koersverleden, maar er is wel flink met hem geoefend vroeger en idd als 2 jarige. Waarschijnlijk mag hij nooit meer echt bereden worden, de veearts komt woensdag. Ik heb zelf weinig verstand ervan of ze wel of geen slechte benen zouden hebben. Ik heb 3 dravers in mijn leven gekend en bij die 3 waren de benen toevallig wel erg slecht, helaas.
Ik wens je heel veel voorplezier en met het zoeken naar een juist paardje. Ik zwer bij dravers, goudeerlijk als je hun vertrouwen hebt.