Wie heeft er nog meer een spierwitte Tinker?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 21:36



Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 22:19

in de buurt bij ons is ook een witte tink....maar die is volgens mij niet helemaaal raszuiver want het hoofd is erg welsh...

    Jasper 121017

    ❥Duke Vegilin van Claerbergen 060596

    Bonte
    Berichten: 6055
    Geregistreerd: 02-08-02

    Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 00:28

    Diana. Is die witte Tinker Vagebont, want die heeft toch licht grijze vlekken. Of is hij inmiddels helemaal wit geworden?? Vond het echt een leuke Tinker.
    Ik heb hier nog een foto van een bijna witte Tinker. Die was 2 jaar geleden op de keuring bij ons.
    Afbeelding

    Vasthi

    Berichten: 4475
    Geregistreerd: 06-02-03
    Woonplaats: Soest

    Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 12:16

    Leuk die grijsgevlekte en witte Tinkers. Schoon houden lijkt me onbegonnen werk, ik word af en toe al moedeloos van die 50% witte Tinker van mij........

    mijn topper Cesair van 't Eemland (Vasthi van 't Eemland X Glen King Hill van de Bonte Parels) 26 mei 2005
    Cesair X Jack: 12 juni 2018 Cesair's Eloy*
    *Fenore van Gipsy Spirit*Fenore's Erynn*
    Dag lieve Nicole♥, Dag lieve Vasthi♥

    DianaH

    Berichten: 256
    Geregistreerd: 27-07-03
    Woonplaats: Munnekeburen (frl)

    Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-04 12:57

    Vagebont was vroeger inderdaad marmerbont. Maar de vlekken zijn helemaal weg, ook niet vaag zichtbaar. Vagebont is echt uit de oertijd, 17 jaar inmiddels en nog dat logge trekpaardtype.
    Deze bouw zie je niet meer zo veel bij Tinkers, wel fors maar zoals hij is denk ik niet. Is ook niet praktisch. Je zit gauw met gewrichtsproblemen e.d.
    Op mijn site zie je meer foto's van hem en kun je duidelijk zijn bouw zien.
    Het grappige is nu hij bij ons staat hij enorm in spiermassa en bouw is toegenomen. Hij heeft hier ook volop de ruimte en dat kun je zien aan de kiekjes van toen hij hier net was en nu.
    Ik was benieuwd of er inderdaad 'echte' witte Tinkers bestaan, die zo geboren zijn. Dat was ook eigenlijk mijn vraag...
    Ik wil daar graag een collage/topic van maken..dus mensen: Hebben jullie een (praktisch) witte Tinker zoals hierboven? Stuur dan een foto met evt. je verhaal naar mij...

    Lees ook mee in mijn online Dagboek!

    SuperRoos

    Berichten: 7840
    Geregistreerd: 27-04-03
    Woonplaats: Arnhem

    Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 15:08

    ow, heb het verkeerd getypt, die witte hengst had egen spat op zn benen, dat was een andere die ze hadden geprobeerd, oepsie

    * Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
    * Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
    * Voor meer informatie mag je me een pb sturen


    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Hillebill en 53 bezoekers