Haflingers: koppig maar leuk!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Haflingers: koppig maar leuk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-04 03:25

Onlangs kochten wij onze Haflinger Lisa omdat we vonden dat ze meer verdiende dat ze kreeg. Ook haar moeder kwam in pension bij ons. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet zoveel mee had. Ik ging er ook vanuit dat Lisa weg zou gaan naar een goed tehuis als ze weer gezond was.

Nu ben ik helemaal om. Lisa is geweldig en heeft werkelijk van nature een mooie beweging. We hebben er nu 8 keer opgezeten en ze danst gewoon. Ook haar moeder doet het erg goed, die was er iets slechter aan toe. Inmiddels zijn ze ook veel liever en handzamer geworden. We gebruiken ze nu allebei voor onze ponyclub.

Geweldig, dat koppige valt werkelijk helemaal in het niet bij hoe ze verder zijn. Ja, ik vind ze echt leuk en Lisa gaat niet meer weg!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 06:38

Hahaha besmet met het Haflingerziekte Haha!
Ik val ook 100% voor die karakters!! Alhoewel sommige toch ook weer niet... Maar dat is denk ik een gebrek in de opvoeding want een goed opgevoede Haflinger heb je een topknol aan!!

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 10:27

Leuke beesten zijn het he? Haha! Ik ben ook helemaal verliefd op hun karakter, en zal er ook niet gemakkelijk vanaf komen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 13:35

Koppig? Vind ik juist niet, koppig link ik aan onopgevoed, eigenwijs, en niet bereid zijn te willen luisteren, omdat ze hun eigen zin willen doordrammen. Een haflinger kan wel vasthoudend zijn, hangt er vervolgens vanaf hoe hij opgevoed is, en hoe jullie samenwerken. Of dat zich ontaardig in koppigheid of niet...

Verder ben ik helemaal in luv met mijn haflinger, wij hebben de klik Lachen

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 14:47

Haflingers zijn ook super Ik zou geen andere pony meer willen als Veerle. Ik vind ze zeker wel eigewijs en wat koppig, maar mijne is ook zeker wel bereid te werken en luisteren. Ik vind het ontzettend leuke pony's omdat ze zo ontzettend lief, betrouwbaar en eerlijk zijn met een eigen mening Lovers
Maya, het is verder wel dat het ook met opvoeding te maken heeft, zeker wel, maar een haflinger heeft toch ook wel zo zijn eigen streken hoor Haha!

Leo

Berichten: 50114
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 17:38

Ik ben ook vreselijk verliefd op mijn hafje, wil niets anders meer Knipoog Hoogstens een kruizing met een Arabje van Leo, maar als dat niet doorgaat heb ik m'n grootste liefde altijd nog Lovers

jameyskatje

Berichten: 4242
Geregistreerd: 19-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 18:55

ik heb een verzorg haffie ze is zooo super lief ze kan wel eens eigewijs zijn maar ze wil zo graag leren enzo ook op stal kan je uren met d'r knuffelen

Miffie

Berichten: 300
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 00:33

Blij te horen dat Lisa mag blijven aqua! Want wat is er nou mooier dan dat moeder en dochter heerlijk met elkaar mogen op trekken!

Wat loopt Lisa nu mooi hè? *LOL*

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-04 09:18

Nu kunnen ze ook normaal samen optrekken. Ze genieten van elkaar maar kunnen ook gerust even zonder elkaar!

Milfriede loopt toch mooi en goed? Dat kan nog beter en daar werken we hard aan. Ach, zo moeder zo dochter moet je maar denken, Miffie!

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 11:18

Haffies Haha!
Geweldige goudeerlijke paarden. Ik zou niet meer zonder kunnen
Dat lekkere eigenwijze karakter maar ook zo ontzettend lief Lovers

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 11:44

Ja ze zijn echt geweldig. Ik heb nooit wat gehad met Haflingers maar mijn vriend wilde er graag 1, dus heb ik er 1 gekocht voor hem. Nou hij is echt geweldig wat een leuk dier en wat een prachtig karakter. Wil hem voor geen goed meer kwijt.

Miffie

Berichten: 300
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 12:24

Aqua8horse schreef:
Nu kunnen ze ook normaal samen optrekken. Ze genieten van elkaar maar kunnen ook gerust even zonder elkaar!

Milfriede loopt toch mooi en goed? Dat kan nog beter en daar werken we hard aan. Ach, zo moeder zo dochter moet je maar denken, Miffie!


Zeker weten! Knipoog Haha!

Mikeylover
Berichten: 5
Geregistreerd: 07-12-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 20:07

Ik heb ook een Haffie gekocht! Van mn sgol! Al een tijdje trug! Mike!!! Hijs ook superlief! *LOL* ! Hijs nu 9 maanden en ik ben smoorverliefd op hem Haha! Lovers
Weten jullie toevallig hoe ik foto's op deze site kan zetten van Mike? Cheese!

Mikeylover
Berichten: 5
Geregistreerd: 07-12-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 20:09

srry weet al hoe het moet!!