het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roosje_

Berichten: 6245
Geregistreerd: 10-03-05
Woonplaats: Donkerbroek

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 20:23

Vereniging is iets anders dan stamboek :D
maar leuk dat je op zoek bent!

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 22:48

Leuk dat je opzoek bent ! Jammer dat Jan Wolsink nu niets heeft. Dacht dat ie nog wat beleerds had staan maar dat is dan al weg. Ach als dat wijzigd dan neemt ie vast contract met je op!
Succes met je zoektocht

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 22:50

Succes met de zoektocht naar de juiste fuchs!!

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 17:58

Ik ga morgen kijken en kennis maken in Azewijn. Zo op het eerste oog had ze niks wat me aansprak, maar je weet nooit. Ik ga ook nog bij Jan Wolsink kijken binnenkort.
Zijn er nog meer adressen waar ik kans maak?

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 18:00

Ik kan je geen adressen geven verder maar wil je wel veel plezier wensen en duim voor je dat er wat voor je bij zit ;)

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 20:54

Nee buiten jan weet ik zo niks maar wie weet weet jan anders nog iets. Veel succes en plezier!

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 23:14

Vanmiddag heel hartelijk ontvangen door Marja. Aardige vrouw met mooie paarden. Heel lief ook de meesten. Ze had een driejarige boef staan, die viel gelijk af. Te jong en te brutaal ivm mijn jongens. Ik heb even gereden ook op een heel brave dertienjarige ruin. Hij valt af op leeftijd voor me, ik zoek echt een jonger paard. Ik ga volgende week bij Jan kijken, die dacht mogelijk een geschikt paard voor me te hebben. Spannend!! Ik vind Fuchsen wel echt leuk, en ik denk dat het ras mij en mijn kinderen goed past qua temperament.

Anne_GTI

Berichten: 18207
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 18:08

Afbeelding

Heb me maar even uitgeleefd op de manen... :D

Wekelijks een nieuw kapsel.

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 18:36

Haha dat ziet er leuk uit! Weer eens wat anders dan de standaard vlechten ;)
Hoe heb je dat gedaan?

Anne_GTI

Berichten: 18207
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 19:01

Eerst de manen uiteraard uit de knoop en in de spray. Daarna manen verdeeld in staartjes van een kammetje breed. Dan 1e vlecht ca. 20 cm gevlochten zodat ie met een boogje bij de 3e vlecht kon. 2e vlecht bij 4e enz. Laatste vlecht alles bij elkaar en vlecht naar beneden. De elastiekjes eruit gehaald en toen bleef dit over.


Afbeelding
Hier begon ik dus mee..

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 19:09

Leuk! Thanks voor de uitleg, ga het eens proberen ;)

Anne_GTI

Berichten: 18207
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 19:15

Ik probeer elke week wat anders als verrassing voor mijn vriendin. Paard vindt het geknutsel wel leuk en staat stil als een standbeeld.

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 21:34

Vraagje: wat voor dekenmaat hebben jullie Fuchsen, en welke stokmaat hoort daarbij? Ik ben de spullen van Karel aan het uitzoeken, en vroeg me af of ik van dekens maat 205 en 215 sowieso afscheid moet nemen, of dat ik die gerust apart kan leggen.

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 21:38

Voor mijn fuchs van 147 heb ik dekenmaat 195 onderlengte..

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 22:40

Da's wel flink groter dan je normaal bij die stokmaat zou verwachten. Ik bewaar de 205 dan nog maar wel. Dankje!!

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 22:55

haha klopt maar dat komt omdat ze breed gebouwd zijn ;) in eerste instantie had ze 185 op, die past ze bij sommige merken nog wel maar lang niet alles zit dan fijn. De pasvorm is heel wisselend per merk. Maar moet zeggen dat ik nu eigenlijk alleen nog maar zweetdekens/fleecedekens en een uitrijdeken gebruik.. :)

Love_Rosie

Berichten: 1501
Geregistreerd: 01-06-12

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 10:58

Ja de dekens hangen bijna tot op de grond als je geen blote billen wilt hebben ;).
Ik denk dat er bij Ot ook wel 205 op ligt (+- 1.54m)

Frebel
Berichten: 10
Geregistreerd: 29-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 13:44

Extra Ledenvergadering!!!!!!!!!!!

De Schwarzwalder Fuchs Verenging Nederland heeft zoals vele weten ieder jaar een veulendag en stamboekopname. In samenwerking met het Rheinisches Pferdestammbuch e.V . Mv de Bruin in Azewijn heeft ook ieder jaar een veulendag en stamboekopname en dan in samenwerking met het Stammbuch für Kaltblutpferde Niedersachsen e. V.
De Schwarzwalderfuchs Vereniging Nederland is tijdens de veulendag en stamboekopname afgelopen zomer in Azewijn geweest bij Mv. de Bruijn. Hier heeft zij aangeven te willen stoppen met dit evenement en dit over te willen dragen aan de Schwarzwalder Fuchs Verenging Nederland. Dhr van Dijk heeft Mv Strück van het Stammbuch für Kaltblutpferde Niedersachsen e. V benaderd en er hebben al enkele gesprekken plaatsgevonden.
En Stammbuch für Kaltblutpferde Niedersachsen e. V heeft toegezegd om hun medewerking te willen verlenen op 16 september 2017 om een veulendag stamboekopname samen te willen organiseren. Wij willen hier gezamenlijk over stemmen. Daarom is er een extra ledenvergadering gepland:
17 december 2016 om 14.00.
Hippisch Centrum de Achterhoek
Dinxperlosestraatweg 122 A
7122 JS Ijzerlo
Dit houd in dat er geen samenwerking meer is met het Rheinisches Pferdestammbuch e.V vanuit de vereniging Wat dan als gevolg heeft dat je het lidmaatschap bij het Rheinische Pferdestammbuch einde van het jaar 2016 moet opzeggen en je volgend jaar het lidmaatschap met het Stammbuch für Kaltblutpferde Niedersachsen kan aangaan.

U begrijpt dat door deze verandering uw mening en aanwezigheid zeer op prijs gesteld wordt!!!!!!!!!
Mocht u vragen hebben dan kunt contact op nemen met sfvn@live.nl.

daaf4ever
Berichten: 2729
Geregistreerd: 30-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 16:06

Goedemiddag!

Leuk, een topic over Schwarzwälders!

Na het plotselinge overlijden van mijn tinkermerrie Blue, merkte ik dat ik eigenlijk echt niet paardloos door het leven kan. Mis het veel te veel.. -O- Ik dacht eerst dat ik écht nog niet toe was aan een nieuw maatje, want ik heb Blue 10 jaar gehad, echter... Bloed gaat waar het niet kruipen kan!
Geen enkel paard kan Blue vervangen, maar ik sta open voor een nieuw maatje.

Wij zijn ons ook aan het oriënteren op een SF. Inmiddels hebben we een leuke 13 jarige ruin op het oog, bereden en betuigd. Hij is (tot nu toe) erg braaf en dat is wat we zoeken.

Vraagje; wat voor zadel hebben jullie op jullie Fuchsen? Ik heb momenteel een Barefoot Cheyenne maar ik zou toch graag een boomzadel willen.

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 17:21

Leuk, ik denk dat ik weet welke ruin je bedoelt. Manni, toch? Lief dier inderdaad. Heb ook naar hem gekeken vorige maand.

Ik heb net vorige week een kruising Fuchs x Haflinger gekocht. Vijfjarige ruin. Een plaatje om te zien en heel lief, al moet hij nu erg wennen en kent hij bijna niks nog. Hij komt uit Zuid Duitsland, en was nog maar een paar weken in Nederland. Helaas niks van zijn verleden of afstamming bekend verder, behalve dat pa een Fuchs is en ma Haflinger. Hij is een mooie mix van beide, lijkt het.
Laatst bijgewerkt door dierfysio op 13-12-16 17:30, in het totaal 2 keer bewerkt

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 17:23

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 19:08

Oh wat is ie prachtig!

paleoceen

Berichten: 502
Geregistreerd: 02-03-08

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 19:53

Wat een mooi dier. *\o/*

paleoceen

Berichten: 502
Geregistreerd: 02-03-08

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 19:56

Heb je die bij jan wolsink vandaan? Mag ik vragen waar hij zit? Ik ben ook zeer geïnteresseerd naar een fuchs. Ik hen zelf nu een grote haflinger en voor mijn dochter een welsh.

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 20:03

Jan Wolsink zit in Halle