het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
LvA1993

Berichten: 422
Geregistreerd: 08-02-10

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:09

Zoek de verschillen... even naar de rivier geweest met d'r :D
Afbeelding

Afbeelding


dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 20:51

Afbeelding
Afbeelding
Juppie was een beetje moe van het spelen met zijn vriendje. Sleeping beauty, haha!

*\o/* www.dierfysio.nu voor dierfysiotherapie en chiropractie paard *\o/*
trotse mama van twee knappe zonen!

paleoceen

Berichten: 502
Geregistreerd: 02-03-08

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 22:54

Wat een knapperd is Jup.

Love_Rosie

Berichten: 1496
Geregistreerd: 01-06-12

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 23:06

Merk je ook wat van het deel haflinger?

BianCatjee

Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 10:27

LvA1993 wow dat is een flink verschil!! Ik moet nodig mijn dames de staart ook eens wassen..

Dierfysio aaah <3

Mijn pensionklant lijkt een fuchs gevonden te hebben, een hele lieve merrie. Wel veeel te dik maar dat valt eraf te trainen. Ze wacht nu alleen nog op de keuring van de dierenarts :)

<3 Megan ♡

sumic

Berichten: 1874
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 18:10

o
BianCatjee schreef:
LvA1993 wow dat is een flink verschil!! Ik moet nodig mijn dames de staart ook eens wassen..

Dierfysio aaah <3

Mijn pensionklant lijkt een fuchs gevonden te hebben, een hele lieve merrie. Wel veeel te dik maar dat valt eraf te trainen. Ze wacht nu alleen nog op de keuring van de dierenarts :)

Fijn voor haar!
Wel jammer dat ze ons niks meer heeft laten weten :o (maakt niet uit hoor, maar was wel zo netjes geweest)

[o]

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 20:29

Love_Rosie schreef:
Merk je ook wat van het deel haflinger?


Hij is wat licht van kleur, en niet zo groot (ik denk rond de 1,50m), maar verder zou ik het niet weten. Wat zou ik ervan kunnen merken? Verschil ik karakter?

*\o/* www.dierfysio.nu voor dierfysiotherapie en chiropractie paard *\o/*
trotse mama van twee knappe zonen!

daaf4ever
Berichten: 2729
Geregistreerd: 30-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 23:06

Jaaa knappe Jup!

Hier zijn we nog steeds op zadel jacht. Wat een crime :\ wat hebben jullie er nou zoal op liggen aan zadels?

Verder zijn we lekker bezig met longeren, grondwerk en tijdelijk met een boomloos aan het rijden.


Afbeelding

Afbeelding

07-12-2005 Rust zacht lieve Daaf.
22-11-2016 Rust zacht lieve Blue.
Bedankt voor alles

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 09:40

Ik heb Ghost zadel en een Fryso dressuurzadel. Best lastig ivm Jupp zijn korte rug icm mijn lange benen en maat 42. Niet dat ik er al op gezeten heb trouwens, dat staat voor komende week op de planning. ;)

*\o/* www.dierfysio.nu voor dierfysiotherapie en chiropractie paard *\o/*
trotse mama van twee knappe zonen!

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 09:52

Afbeelding
Grappig, zoals Mack kijkt, met zo'n witte rand om zijn oog, zo lijkt Jupp ook vaak. Toch meer Fuchs, denk ik. Op zijn paspoort zit trouwens een post-it geplakt met "Schwarzwälder Fuchs wallach, 6 Jahre" erop geschreven. Niks over Haflinger. Ouders zijn onbekend. Wie weet is het wel geen kruising, maar een echte Fuchs? Ik ben nog steeds bezig info te bemachtigen uit Duitsland, maar heb tot nu toe geen succes. Hij komt uit Ascha in Beieren. Iemand daar toevallig connecties??

*\o/* www.dierfysio.nu voor dierfysiotherapie en chiropractie paard *\o/*
trotse mama van twee knappe zonen!

BianCatjee

Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 10:34

sumic schreef:
o
BianCatjee schreef:
LvA1993 wow dat is een flink verschil!! Ik moet nodig mijn dames de staart ook eens wassen..

Dierfysio aaah <3

Mijn pensionklant lijkt een fuchs gevonden te hebben, een hele lieve merrie. Wel veeel te dik maar dat valt eraf te trainen. Ze wacht nu alleen nog op de keuring van de dierenarts :)

Fijn voor haar!
Wel jammer dat ze ons niks meer heeft laten weten :o (maakt niet uit hoor, maar was wel zo netjes geweest)


Huh toen ze mij belde zou ze daarna gelijk jullie bellen.. Ze vond het overigens een prachtige fuchs dat zeker!!

<3 Megan ♡

BianCatjee

Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 10:38

Daaf4ever ik heb een wintec 500 cair vzh zadel, 17 inch met verwisselbare boom (nu rood). En een randoll's boomloos zadel :) ook mijn dame heeft een korte rug..

Dierfysio rond de 1.50 is normale maat ook voor een fuchs.. Denk inderdaad in karakter dat je het zou kunnen merken, maar ook sommige haflingers kunnen zich hetzelfde gedragen als een fuchs...
Helaas heb ik daar geen connecties dus daar kan ik je niet bij helpen..

<3 Megan ♡

paleoceen

Berichten: 502
Geregistreerd: 02-03-08

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 12:43

Ik heb voor Vriend een Barefoot cheyenne. Die heb ik tweedehands gekocht. Er zitten fenders en westernbeugels aan. Maar die kan ik ook vervangen voor gewone beugels en beugelriemen.

daaf4ever
Berichten: 2729
Geregistreerd: 30-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 18:42

Wintec zit ik zelf niet lekker in. Al hebben we die er nu wel tijdelijk op liggen. Verder heb ik een vrij nieuwe Barefoot Cheyenne Drytex maar die is te lang :\

Zaterdag een westernzadel passervice erbij gehad maar het enige zadel wat aardig lag was 1300 euro. Helaas te duur.

Ja apart he.. Mack heeft ook veel oogwit. Spannend dat je binnenkort op Jupp gaat! Hopelijk gaat alles goed.

07-12-2005 Rust zacht lieve Daaf.
22-11-2016 Rust zacht lieve Blue.
Bedankt voor alles

Anne_GTI

Berichten: 18199
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 18:56

De oldehietmoat heeft een nieuw zadel voor een schwarzwalder liggen denk ik. Was op maat gemaakt voor Suus. Maar net klaar toen vriendin 2 dagen daarvoor was overleden. Als je die kan overnemen voor een zacht prijsje heb je een topzadel.

Runa

Berichten: 1108
Geregistreerd: 07-08-13
Woonplaats: Friesland

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 22:18

Ik rijd met een boomloos ghost zadel op mijn merrie en daar loopt ze heel lekker onder.

Ik heb ook met barefoot gereden maar daar zat ik zelf wat te breed in.

daaf4ever
Berichten: 2729
Geregistreerd: 30-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 21:39

Zadelpasser 2 is geweest en we hebben een zadel! Een Daaleman dressuur zadel met medium/wijde boom.


En vandaag nog een lekker dagje los gegaan op Equitana. Altijd leuk.

07-12-2005 Rust zacht lieve Daaf.
22-11-2016 Rust zacht lieve Blue.
Bedankt voor alles

daaf4ever
Berichten: 2729
Geregistreerd: 30-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 20:58

Weekend! Vandaag even heerlijk genoten van het weer samen.


Afbeelding

Jullie nog leuke plannen dit weekend?

07-12-2005 Rust zacht lieve Daaf.
22-11-2016 Rust zacht lieve Blue.
Bedankt voor alles

paleoceen

Berichten: 502
Geregistreerd: 02-03-08

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 00:03

Hier ook genoten van het weer.

http://i151.photobucket.com/albums/s130 ... xod6jt.jpg

Mijn dochter had op Vriemd gereden en ik had daarna op hem gestapt en gedraaft. Morgen willen we met Vriend en mijn haf naar de holterberg. Ik heb weken niet gereden op mijn haf vanwege dat ze ziek was. Heb er zin in.

paleoceen

Berichten: 502
Geregistreerd: 02-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 21:55

Ook vandaag weer genoten van het mooie weer? Zoals gepland zijn wij naar het bos geweest.

Vriend deed het super. Hij is erg braaf maar nog erg groen. Het bitlloze rijden heeft hij vanaf dag 1 goed opgepakt.

Met mijn haflinger ging het ook goed. Ze is wel uit conditie. Dit was haar eerste ritje weer na heel erg ziek ( periode van 4 weken ) te zijn geweest. Nu weer rustig opbouwen.

https://vimeo.com/210062012

BianCatjee

Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 21:58

Heerlijk lekker buiten rijden! Kan niet wachten op weer op mijn dame te stappen :D

Morgen gaan we de nieuwe fuchs ophalen van die pensionklant van mij, ben erg benieuwd hoe ze is! :)

<3 Megan ♡

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 13:22

Oh bah, lees ik gisteren dat de Fuchs van een "kennis" is ingeslapen, pas 9 jaar oud. Ongeluk gehad, en bleek uiteindelijk blijvende zenuwschade aan been te hebben. Werd slechter ipv beter, dus hebben hem moeten laten gaan. Zó naar!
Ze had heel lief aangeboden toen ik op zoek was naar een Fuchs om op haar paard te komen rijden, om het ras beetje te leren kennen. Is er uiteindelijk niet van gekomen, maar vond ik zó bijzonder, omdat ze me helemaal niet kende. Bah, ik vind het echt heel rot. :(

*\o/* www.dierfysio.nu voor dierfysiotherapie en chiropractie paard *\o/*
trotse mama van twee knappe zonen!

BianCatjee

Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 22:55

dierfysio schreef:
Oh bah, lees ik gisteren dat de Fuchs van een "kennis" is ingeslapen, pas 9 jaar oud. Ongeluk gehad, en bleek uiteindelijk blijvende zenuwschade aan been te hebben. Werd slechter ipv beter, dus hebben hem moeten laten gaan. Zó naar!
Ze had heel lief aangeboden toen ik op zoek was naar een Fuchs om op haar paard te komen rijden, om het ras beetje te leren kennen. Is er uiteindelijk niet van gekomen, maar vond ik zó bijzonder, omdat ze me helemaal niet kende. Bah, ik vind het echt heel rot. :(


Ik heb het inderdaad ook voorbij zien komen op Facebook :( echt heel naar, maar ze hebben eraan gedaan wat ze konden.. ik hoop dat hij nu over de eeuwige groene weides galloppeert

<3 Megan ♡

daaf4ever
Berichten: 2729
Geregistreerd: 30-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 21:12

Biancatje; hoe gaat het met de fuchs van je klant?

Hier heb ik vanavond geprobeerd om de (Duitse) fokker en de eigenaar daarvoor te bellen om wat meer te weten te komen over Mack. Helaas lijken beide nummers buiten gebruik :\

07-12-2005 Rust zacht lieve Daaf.
22-11-2016 Rust zacht lieve Blue.
Bedankt voor alles

BianCatjee

Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 08:42

Daaf4ever dat gaat heel erg goed, ze was meteen al super braaf, afgelopen week voor het eerst gereden met haar en ze is heel relaxt, kan uren poetsen/vlechten etc. Echt wat ze zocht :)

Wie is de duitse fokker van mack?

<3 Megan ♡


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 bezoekers