Ervaring connemara pony's.

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:41

schirocco24 schreef:
Rustigg.!!! :D
We moeten echt zuinig zijn met de pagina's die we nog hebben :x het is wel een klusje hoor.. De eerste paar zijn naar feline gestuurd ter goedkeuring.. :j
Voor jullie houden we het lekker geheim tot het nieuwe topic :)) *\%/*

Er zijn een paar die ook de afstamming hebben vermeld, echter omdat het plaatjes worden kan ik ze niet aanklikbaar of kopieerbaar maken. Zal ik ze weglaten of willen jullie een vervangend stukje tekst?


Ah echt niet ?

Je kan toch alle teksten plaatst in 1 bericht ?
Het "openingsbericht" ?
Of denk ik dan te simpel :')

Vind dat persoonlijk wel jammer voor de stambookfreaken :D

ittheclown

Berichten: 1749
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:42

Bedankt allemaal dus rond de 450 zal een bredere E pony dan wel zitten denk ik ? Ik hou zelf altijd van ronde ( geen vette ) billetjes etc. Ik probeer me al te herinneren wat ook alweer die berekening is van het gewicht dat een paard mag dragen zonder problemen. 15% is goed en bij 20% is er met de tijd kans op rugproblemen etc dacht ik toch ? Maar ik neem aan dat dat dan 20% op frequente basis is ? Dus wekelijks of paar keer per week ? Probeer gewoon te bedenken of 83 kilo eerlijk zou zijn voor zo een 1x per maand 20 minuutjes bos stappen.

Berekening gevonden 20% = 90 kilo. Vriend is 83 kilo , we willen graag boomloos gaan rijden en bitloos dus zo een 7 kilo voor tuigage en kleding intotaal ? Dan zou je zeggen dat dat voor 1x per maand toch wel moet kunnen ?

Change3x

Berichten: 6605
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:03

Moet kunnen ittheclown!

Ik heb volgensmij ook geen afstamming vermeld maar Larry is van Cusack x Earl of Newbridge als het goed is

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:24

Ik heb geen afstamming vermeld en gewoon naar eigen idee een 'stukje' geknutseld. :))

schirocco24

Berichten: 688
Geregistreerd: 11-08-13
Woonplaats: Reeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:25

gebokt schreef:
schirocco24 schreef:
Rustigg.!!! :D
We moeten echt zuinig zijn met de pagina's die we nog hebben :x het is wel een klusje hoor.. De eerste paar zijn naar feline gestuurd ter goedkeuring.. :j
Voor jullie houden we het lekker geheim tot het nieuwe topic :)) *\%/*

Er zijn een paar die ook de afstamming hebben vermeld, echter omdat het plaatjes worden kan ik ze niet aanklikbaar of kopieerbaar maken. Zal ik ze weglaten of willen jullie een vervangend stukje tekst?



Kun je misschien nog 1 keer zeggen wat ik moet sturen? Ik ben het alweer vergeten


twee foto's van je pony en een stukje tekst over jezelf en je pony. :D

Het probleem is dat ook de teksten afbeeldingen worden :') Dus ik kan ze niet aanklikbaar of kopieerbaar maken -O-

Jou stukje is leuk Suss

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:34

Kort maar krachtig. :+

Vanavond lekker shoppen met 25% korting bij de ruitersportzaak in Arnhem. :):)

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 14:16

Leuk SM, ga je naar theo kevenaar?

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 14:17

:j :j :j

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 14:20

Nice! Veel plezier! En morgen je aankopen maar even showen.....goodiebag stond al klaar zag ik :=

EllyC

Berichten: 8157
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 14:55

Ik heb een paard van 178 die weegt 720 kg.
Een D pony van 1.42, stevig quarterhorse type woog 485 kg.
Een E pony van 1.51, stevig, woog 440 kg
B pony, hoogbenig 235 kg
Stevige shet 210 kg

Rozzy

Berichten: 1612
Geregistreerd: 16-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 15:07

Jeetje wat kunnen jullie praten :D

Oriana mag inderdaad best wel aan haar lijntje werken :Y) 2 jaar blessureleed en dik worden van lucht helpt niet mee. Gelukkig heeft ze nu een leuke verzorgster (fading) en mag ze weer lekker aan de slag! *\o/*

Hoe is het met Bjuut Saaams? Pechvogel!

Leuk filmpje Marieke! 31 alweer joh!

Ik geloof dat ik op dit moment even niet wil weten wat mijn pony's wegen :=
Nog 3 pagina's! Ben benieuwd naar de opening :D De volgende opening stuur ik ook een stukje in haha.

Wat een leuke foto's van de schriktraining Ria! Gaaf om Punzel zo als handpaard mee te kunnen nemen. Dat deed ik vroeger met Lizzy ook altijd, super leuk.

Larry is veel veranderd Change! Erg knappe pony..

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 15:37

Mijn ervaring is dat vriendlief waarschijnlijk niet vaak mee het bos zal in trekken hoor ;)
Maar anderzijds vind ik 85 kilo + tuigage behoorlijk aan de zware kant. En hier zou ik geen lange tochten mee maken. Dan denk ik eerder is een keertje aan 15 min stappen .

Saaams

Berichten: 13305
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 16:01

Ik zou dan eerder gaan kijken naar een kruising connemara? Bjuut is nooit gewogen maar die zal rond de 400kg zitten en haar max gewicht op de gehandicapten manege waar ze stond was 60kg. Maar goed is het 83 aan buikvet of gewoon een slanke man. :')

Bjuut gaat beter, wondje is dicht en betadine is voor ons een wondermiddel. 1x wassen en het geneest erg snel. We waren vandaag net voor de bui binnen.
We kunnen gelukkig zaterdag en zondag mee op stal uitje naar den ham want ze loopt weer goed. :D
Al slingert ze nog een beetje de bak door omdat ze nu veel stukken nageeflijk loopt en dus sinds dagen voor het eerst haar lijf goed gaat gebruiken.

Verwend paard mocht even in een prive weitje van stalgenoot.

Afbeelding


En dit moet ik delen.
We hebben stalkitties in wording.
Ze heten kip, nugget en Justin bieber :+

Afbeelding

Afbeelding


SM veel succes vanavond. Benieuwd naar je koopjes. :D

Change3x

Berichten: 6605
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 16:11

Ik weet zeker dat op een robuuste D of E pony best een keer een rondje gereden kan worden door een iets zwaarder iemand. Ze zijn niet van suiker. :+ Even bedenken dat Connemara's in Ierland veel door volwassen worden gereden en dat zullen vast niet altijd de meest lichte mensen zijn!

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 16:22

Kom er trouwens net achter dat Larry Andy en Karel dezelfde opa hebben :')

Wat en lieve kittens Saams en madammeke in een prive weilandje, toe maar :+ :Y)
Fijn dat het goed geneest.

En qua gewicht en ruiter zeg ik maar niets :o
Natuurlijk is het belangrijk om het gewicht in de gaten te houden maar het ligt er mijn inziens ook aan hoe diegene rijd.

En de connemara is van huis uit wel wat gewend, iets met vissers en zware manden :)

EK19

Berichten: 498
Geregistreerd: 16-07-13

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 16:36

Zoals C2D zegt, houding van de ruiter is ook belangrijk vind ik. Als jij tegen de bewegingen in gaat is dat een stuk onaangenamer voor je paard. Of je nu 50kg of 80kg bent.

Mijn moeder is zeker van een maatje meer en ook rond dat gewicht maar zijn rijdt gewoon op Parsifal (steveige connemara van 146) gaat prima...

Change3x

Berichten: 6605
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 16:38

Ze reed toen der tijd ook op Bosco en dat ging ook prima! Hij heeft nooit ergens last van gehad. :)

Curly, ja heel toevallig! Ik vond ze al wel wat van elkaar weghebben. Vooral die uitstraling. :=

ittheclown

Berichten: 1749
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 16:42

Hij is enorm slank en 185 en dus 83 kilo met kleren aan trouwens. We gaan ons ook niet vast pinnen op een bepaald ras maar connemara's lijken veel aangeboden te worden, en zou niet ergens willen kijken als we van te voren al weten dat het niet gaat lukken. Al blijft vriendlief constant zeggen dat we een paardje voor mij kopen en niet voor hem.. wil ik hem toch proberen aan te steken met paardenvirus , bij mijn verzorgpaard wandelde hij altijd mee en soms borstelde hij zelfs ;p Dus komt vast goed met hem hij heeft alleen gruwelijke hekel aan laarzen, strakkebroekjes etc bij mannen dan ;p

Mijn vriend heeft overgens nog nooit op een paard gereden, ikzelf wel behoorlijk wat ervaring alleen nu wegens operaties etc al een half jaar niet kunnen rijden ( daarvoor jaar paard verzorgd die ik dus aan het doorrijden was .. maar dat ging niet helemaal vlekkeloos helaas en achteraf bleek dat hij enorme atrose had helaas), gisteren een pony van een vriendin geborsteld.. ik had echt de heele dag kunnen staan borstelen heb het zo gemist.

Saaams

Berichten: 13305
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 16:47

Ik zou lekker gaan kijken, rijden en je ziet het wel. Misschien past het ene paard wel en de andere niet.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 21:21

Kittens. <3 <3 <3 <3

Bescheiden geshopt. Heb me netjes aan mijn lijstje van spoortjes, chaps (geen zorgen over de geldboom oona....chaps waren 15,- ;') ) en handschoenen gehouden. Daarnaast nog voor een vriendinnetje dekjes geshopt. :D

Zit nu alleen nog online bij EJ te kijken naar het horka setje. Nu met 20% korting.....zal ik wel zal ik niet. :')

Saaams

Berichten: 13305
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 21:24

Hij is erg leuk, dus doe maar wel :+
En een foto van je chaps!

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 21:25

Haha heel goed SM
Tja, leuk al die korting!! :$

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 21:29


Marrit13

Berichten: 3384
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 21:30

Ik heb de deken en wil het dekje nu ook van Horka... :')

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 21:30

Wil je meebestellen? Heb nu een bestelling zonder verzendkosten. :+