Konik-eigenaren, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Oblivion

Berichten: 649
Geregistreerd: 18-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 18:34

Bah wat een schrik kwita! Hoe is het nu met Smokey?

Klein duiveltje was vandaag toch wel lief voor me met binnenzetten hiero. Ik was haar halster kwijt. :+
Afbeelding

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 20:51

ohh die blik , dat is echt herkenbaar!
( smoky is weer de oude bazen, eten en de hond uit de weide jagen :D )

Oblivion

Berichten: 649
Geregistreerd: 18-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 18:55

Haha leuk he. :+ Ik wil van het weekend proberen of ik haar eens mooi op de foto kan zetten.

Gelukkig maar!

tess_84

Berichten: 1801
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Eckersweiler, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 19:47

Kwita, dat is echt mega hard schrikken zeg... En die reactie van de stalbaas, bah. Kan ik zo boos om worden. Hopelijk blijft Smoky nu binnen de omheining!

Aaaah Oblivion, wat een leuke foto! <3 Ze kijkt wel erg ontdeugend haha }>

Hier loopt alles ok, morgen mijn laatste dag vakantie alweer... Maandag weer aan het werk, heb er niet zo veel zin in, maar goed, niks aan te doen.
We zijn twee dagen in België bij familie geweest en deze week drie dagen in Zwolle bij vrienden. Was heel fijn, maar was dan toch ook weer erg blij om thuis te zijn en van dit landschap te mogen genieten :j

Afbeelding

Vandaag is buurmeisje nog eens langsgeweest en hebben we nog eens met Brenda geoefend. Ze was al véél minder schrikachtig dan de vorige keer, morgen hoofdstel ook aandoen en kijken hoe het stuur en de rem nog werkt :) Natuurlijk hou ik Brenda dan zelfs ook nog vast, zou niet willen dat er ongelukken gebeuren.
Vanochtend ook onze mesthoop eindelijk weggedaan, dat was véééél! := Vijf grote kiepwagens vol! Ben wel blij dat het weg is, kunnen we gelijk weer met een nieuwe mesthoop beginnen _O-

Nog ongeveer een derde te gaan
Afbeelding

De laatste schep!!
Afbeelding

Hoop weg!
Afbeelding

Zal proberen eraan te denken morgen ook wat foto's van Brenda te nemen onder het zadel, vandaag weeral vergeten! Ze komt nu ook goed uit haar wintervacht, ben benieuwd als ze helemaal door de rui heen is.

belindaap88

Berichten: 300
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 11:38

Hoi dames, het is alweer een tijdje stil! Hoop dat het met alle paardjes goed gaat en dat Smoky er weer bovenop is gekomen! Kaiyo staat inmiddels alweer een paar weken 24/7 op het land, met 4 vriendjes. Hij heeft zijn mannelijkheid weer heruitgevonden := en dekt vrijwel dagelijks een van de merries.. (er staan 3 merries, waarvan 1 bijna jaarling, en 1 zeer onderdanige ruin). Gelukkig hebben de andere eigenaren er geen problemen mee, zolang hij het niet probeert bij de jaarling. Ondertussen heeft hij zichzelf wel lelijk verstapt op de wei vermoed ik, want hij is nu al 1,5 week niet regelmatig in draf (voorbenen). Ik kijk het nog een paar dagen aan, en anders moet de DA erbij komen. Hopelijk valt het mee. Wel jammer, want we waren net lekker bezig met opbouwen om in het bos te rijden. Hierbij nog wat fijne plaatjes.

Eerste dag op de wei
Afbeelding

Afbeelding


Paar dagen terug
Afbeelding

Afbeelding


Heerlijk genieten in 't bos *\o/*
Afbeelding

Afbeelding



Voor de liefhebbers kwam ik deze net nog tegen: https://link.marktplaats.nl/m1167790082

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 09:09

Wat zijn de paarden blij op de foto's, vervelend Belinda ik hoop dat zijn been snel genezen is!
Smoky is goed hersteld een bult op haar hals heeft er echt lang gezeten maar die wordt nu met de dag kleiner....en smoky die eetweer als van ouds als een bootwerker.
Nu ze niet meer onderdoor de draad kan gaat ze er maar overheen als een volleerd spring paard!
( zonder gein op concours zo ze het best ver kunnen schoppen).Skylar heeft tijdens het stoeien met zijn maatje een winkelhaak in zijn neus getrokken , dat zag er lelijk uit. maar het geneest heel goed en netjes dus ik ben al blij toe!.
Ons dochter heeft inmiddels al aan de longe zonder zadel op spook rond gestapt en beiden vinden het prachtig!.En smoky heeft echt op haar ballans gelet,dreigde ze uit balans te raken omdat ze te scheef zat. dan stopte smoky zelf zodat ze weer recht kon gaan zitten en stapte ze verder. Echt zo lief en omroerend om te zien!.
Zelf heb k het begin gelegd om te gaan horse boarden, ben benieuwd hoe het zich ontwikkeld. want op een rijdend plankje je balans houden is lastig.Maar kan mij wel helpen om mijn bekken spieren te trainen dus een positive bijwerking. En tja wat mama doet moet mini me ook hilarisch gewoon, we oefenen alvast met de fiets ....wordt vervolgd

KimIndah

Berichten: 625
Geregistreerd: 03-02-14
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 12:33

Wat ziet ie er blij uit, Belinda!
Jullie zijn ook wel een stel bokkenpoten bij elkaar he? Haha!

Die Smokey is toch ook een gouden pony. Ik mag hopen dat Indah iets van dat karakter krijgt strakjes.

Waaaaaaannntttt... Ik ben in verwachting van een zoontje <3
Niet geheel gepland, want ik had Indah dit jaar toch wel enigzins zadel en ruitermak willen maken, maar zeker welkom.

Indah doet het overigens goed op zijn nieuwe stekkie, ik ben blij dat ik me geen zorgen hoef te maken om zijn stal en broken nu die op pension staat.

Dit zijn wat foto's van mijn blije ei gisterenavond

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 15:48

Wat een nieuws proficiat ! *\o/*
En wat heb je een mooi paard, adembenemend!

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 22:26

Wauw gefeliciteerd! Hopelijk krijgt hij straks jouw paardenvirus mee! En wat is Indah toch prachtig!

Oblivion

Berichten: 649
Geregistreerd: 18-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 23:01

Wat een leuke berichten weer.
Gefeliciteerd KimIndah en wat een gave platen! <3

Hier helaas wat minder nieuws, van Onchao zullen er helaas geen updates meer komen aangezien ze verkocht is..
Ze is er gelukkig nog wel, dus kan nog even knuffelen, maar in augustus gaat ze weg. :(

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 09:06

Ah nee is ze verkocht? Wat jammer!

Oblivion

Berichten: 649
Geregistreerd: 18-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 10:58

Ja helaas wel.. :( Weet het al een tijdje, dus inmiddels ook besloten om mn handen (bijna) helemaal van haar af
te trekken want het viel me erg zwaar. Ik heb haar vanaf 1 dag oud mee mogen maken en geholpen met de
fles geven, dat betekend toch wat voor je. Valt me nog steeds zwaar, maar inmiddels wel geaccepteerd, ze krijgt
een mooi huisje!

belindaap88

Berichten: 300
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 11:03

Met Kaiyo gaat 't gelukkig al wat beter, nog niet 100%, maar een stuk beter dan vorige week gelukkig. Ik moet overigens toch geopereerd worden aan m'n knie, dus we zijn echt 2 brokkenpoten bij elkaar :(:).

Indah <3 wauw... wat ontwikkeld dat beestje zich prachtig. Helemaal verliefd! Gefeliciteerd! Wanneer ben je uitgerekend?

@kwita, Kaiyo heeft laatst met de bijrijder ook vrij hoog gesprongen, zal binnenkort wel een foto posten (als ik haar hoofd eraf heb bewerkt haha, weet niet of ze het leuk vind met haar gezicht op bokt te staan). Super dat Smoky zo voorzichtig is met je dochter. Ben benieuwd naar het horse boarden, lijkt me heel stoer!

Wat jammer dat Onchao verkocht is. Wat was de reden dat je haar niet kon houden (als je dit wilt vertellen)? Fijn dat ze een goed huisje krijgt.

Oblivion

Berichten: 649
Geregistreerd: 18-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 11:08

Altijd lastig online haha. :+ Ze was niet van mij, maar van de staleigenaren. Hier hadden we een mondelinge
afspraak mee dat mocht het ooit zo ver komen dat ze er mee zouden stoppen/wij weg zouden gaan, Onchao
met ons mee ging. Daarom kwam het voor mij dus ook echt als een verassing dat er iemand kwam kijken en viel
het me zo zwaar, ik was er vrij serieus in namelijk (mijn moeder overigens ook :+). Maar ik neem het de
staleigenaren verder niet kwalijk of iets dergelijks.

Sterkte/beterschap alvast met je operatie!

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 13:35

obilivion wat een pech, dat moet als een baksteen op je maag gezeten hebben.Laten we hopen dat ze hier weer op bokt opduikt, dan weten we hoe het haar verder vergaat. ( zo ging het gelukkig met boots ook)
Hoe is het met boots? Nog wat van zijn fokster gehoord?
En vervelend nieuws Belinda hopelijk helpt het je, met volledig herstel!
En hoe gaat het met Brenda?

belindaap88

Berichten: 300
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 21:26

Ah wat heftig joh Oblivion, kan me voorstellen dat het je erg zwaar valt! Nog maar even genieten van de laatste tijd samen.

Alfi2010

Berichten: 525
Geregistreerd: 04-03-12

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 22:26

Ach jeetje, wat een triest nieuws. Jammer dat je haar niet zelf kon overnemen. Kan me voorstellen dat als je haar vanaf veulen kent en de fles hebt gegeven je inmiddels een enorme band hebt opgebouwd. Gaat je denk ik niet in je koude kleren zitten om nu afscheid te nemen. Hopelijk kan je haar nog blijven volgen via hier of bv facebook. Sterkte!

Oblivion

Berichten: 649
Geregistreerd: 18-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 10:30

Bedankt allemaal :) Ik kan nog een extra maandje van haar genieten, ze gaat toch pas in september weg in plaats van augustus. Mn broertje sleur ik binnenkort nog even mee zodat hij nog wat foto's kan maken ter herinnering. Zou inderdaad heel leuk zijn als ik haar nog een beetje kan volgen! Ik denk het alleen niet, degene die haar overneemt heeft ook al een konik haha :D Dus tenzij een van jullie er nog een bijneemt... :P

tess_84

Berichten: 1801
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Eckersweiler, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 22:27

Hallo dames!

Belinda, wat een leuke foto's van Kaiyo! Hij ziet er echt goed uit :j
Hopelijk is hij snel weer de oude.

Indah is een prachtig dier, wauw...
En proficiat met je zwangerschap!!

Oblivion, wat zuur zeg... Zeker als de eigenaars wisten dat je hem graag zou kopen... :(:)

Hier gaat alles prima, een week of twee geleden heb ik al mijn moed bij elkaar geraapt en heb ik met Brenda een kort ritje gedaan, samen met een vriendin die dan op mijn Haflinger gereden heeft. Alleen gestapt en gedraafd, was voor mij en voor haar wel voldoende denk ik. Beessie was super flink, wel een paar schrikreacties, maar ook snel weer rustig. Was wel blij dat ik niet alleen met haar onderweg was, L'Amour (mijn Haflinger) neemt dan het voortouw en dan volgt Brenda gewoon.
Daarna wel even een "terugval" gehad, had ze ineens terug schrik om haar halster aan te doen. Heeft een paar dagen geduurd, en nu komt ze al terug naar mij als ze ziet dat ik het halster bij heb. Ik doe met haar aan clickertraining en ze krijgt dan natuurlijk ook voedselbeloningen, dat werkt bij haar echt super, goed voor haar zelfvertrouwen.

Ondertussen is er weer een paard bijgekomen, zij is sinds een dag of twee goed geïntegreerd in de kudde, de eerste dagen zag ik dat niet goedkomen... Maar ze heeft een klik gemaakt en sindsdien gaat het echt goed. Stond daarnet al half te kroelen met Brenda. Cristina (het nieuwe paard) moet wel nog serieus aansterken, ze is erg mager, en vandaag is de dierenarts bloed komen afnemen. Morgen de resultaten, ben benieuwd of daar wat uitkomt.

Voor de rest, druk druk druk, zowel met de verbouwing als op het werk. Gelukkig komen er nog twee lange weekends en begin juli begint de zomervakantie *\o/*
Oh ja, en het was hier zo warm de laatste week!! Echt te veel van het goede, te warm om te rijden... Vandaag gelukkig weer wat minder warm.

Morgen hebben we een afspraak met de ramenfirma, als we onze goedkeuring geven, kunnen de ramen in productie, dan staan ze er eind juli, begin augustus in *\o/*

belindaap88

Berichten: 300
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 20:06

Wat dapper Tess! Zo te horen is Brenda wel op haar plek bij jou. Waar heb je Cristina vandaan dat ze zo vermagerd is? Succes met de verbouwing!

Kaiyo vermaakt zich hier nog heerlijk in de kudde met al zijn dames. Donderdag voor het eerst weer een stapritje in het bos gemaakt, gisteren rust gegeven en vandaag aan de longe liep hij zuiver! We blijven nog rustig aan opbouwen, maar ben erg happy dat het nu weer goed lijkt te zijn.

Het ritje:


Afbeelding


Afbeelding


Maar wat ontspanning op de wei is ook belangrijk

Afbeelding


Nog even een foto van de bijrijdster van een maandje geleden voor Kwita :') !

Afbeelding

LottieLover

Berichten: 229
Geregistreerd: 25-07-14

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 14:32

zou ik hier mogen vragen hoe koniks in de omgang zijn? We willen er misschien 1 uit een natuurgebied nemen (staat een clubje op marktplaats) en dan eerst natuurlijk rustig laten wennen en alles maar uiteindelijk ook zadelmak maken. (Elk paard is natuurlijk anders) maar zijn koniks over het algemeen knuffelig of juist niet, pittig onder het zadel of juist sjokkers enz.. zouden jullie mij hier iets meer info over willen geven?

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 19:28

Ik heb er een die werd verkocht met de woorden "ze is liever lui dan moe". In de bak werkt ze echt liever niet, ze kan het wel maar dan echt met tegenzin.
Buiten daar in tegen werkt ze graag en hard. Ik moet haar altijd remmen omdat ze altijd harder wilt.
Hoe verder hoe leuker ze het vindt. Het is wel een geboren leidster en zoekt altijd haar grens en moet je stevig in je schoenen staan. Ze is wel heel lief maar het is een persoonlijkheid die ook haar grenzen duidelijk aangeeft. Ze is altijd wakker en ziet elk dingetje ook wat jij dus niet altijd ziet!. Dat maakt haar geen echte overweldigende kinderpony want ze hebben een c maat maar hebben echt een leider nodig. Ze is wel braaf en lief om en met kinderen. Zelf vind ik het een sterke gezonde sobere veelzijdige gebruikspony.( wij werken met lange lijnen, grondwerk ,longeren , slepen,wandelen met kind op de rug, bak werk en buiten rijden, fietsen, mennen ze heeft een keer voor haar kar gestaan ivm tijd gebrek. Voor een gezins/recreatie pony zijn ze zeker geschikt.
laat je het weten of het wat is geworden.

LottieLover

Berichten: 229
Geregistreerd: 25-07-14

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 19:56

Bedankt voor je reactie! Klinkt echt als een ras voor mij! We zijn eerst opzoek naar een goede stalling, hier in de buurt gaan ze in de winter maar 1 uurtje naar buiten dus daar ga ik echt geen paard stallen! Ik wil een stalling met veek weidegang en dat is moeilijk te vinden... als we dat hebben gevonden en het word iets sluit ik me zeker aan bij dit topic!

Alfi2010

Berichten: 525
Geregistreerd: 04-03-12

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 20:02

Ben eigenlijk wel benieuwd naar de advertentie, want kan namelijk helemaal geen Konik vinden op MP.

LottieLover

Berichten: 229
Geregistreerd: 25-07-14

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 20:16