Konik-eigenaren, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 20:32


Alfi2010

Berichten: 525
Geregistreerd: 04-03-12

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 20:49

Snap dat ik ze niet kon vinden.....koningspaarden...geweldig!

tess_84

Berichten: 1801
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Eckersweiler, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 21:39

Belinda, even gekopieerd uit een ander topic:

"We hebben Cristina half januari naar de kliniek in Trier gebracht, omdat ze al een paar weken snot had uit één neusgat. DA dacht ofwel ontsteking aan de sinussen ofwel aan de tanden. Bleek na een röntgenfoto een breuk in het neusbeen te zijn, stukje bot afgebroken en dat moest verwijderd worden. Operatie goed verlopen, maar dan tot twee keer toe ontsteking op de wonde. Tot ze in Trier met de handen in het haar zaten, was voor hun natuurlijk ook een kostenvraag... Zaten na twee weken kliniek aan 3000 euro. Gelukkig alles door de eigenaresse betaald. Zij heeft dan ook beslist Cristina daar weg te halen en bij een kennis van haar zus te zetten, die ook dierenarts is. Daar heeft het lang geduurd voor ze echt "buiten gevaar" was, en nu moet ze nog steeds aansterken."

Ze stond dus al bij ons van oktober vorig jaar, via een vriendin. Ik zocht nog een extra paardje om buiten te rijden, en zij stond al twee jaar stil, eigenaresse had er geen tijd voor, kindjes, voltijdse job, etc. En ze wilde er een goede thuis voor, maar verkopen wilde ze ook niet. Dit leek dus de ideale oplossing, ze kwam naar ons en eigenaresse betaalde een halfjaar nog een klein bedrag per maand en de dierenartskosten. Dat die kosten zo hoog zouden oplopen, had niemand natuurlijk gedacht...

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 17:46

Hoi Dames, hoe is het hier?

Even geleden, maar ik heb net snel even twee foto's van Boots gemaakt. Hij lijkt met zijn wintervacht ook zijn laatste puppyharen kwijt te zijn geraakt haha. Ik vind hem nu zo volwassen en hij begint nu ook lichtjes wat uit te zwaren.

Heerlijk allert koppie
Afbeelding

Niet zo charmant, maar hier is wel zijn lichaam meer in beeld, hij begint weer appeltjes te krijgen <3
Afbeelding

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 12:59

Hij is zo stoer <3

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 13:02

sanso schreef:
Hij is zo stoer <3


Dankje! Mijn grote knappe boef <3

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 13:55

ja hij is echt leuk! ( en stiekem zie ik heel veel van smoky in hem terug ,zeker op die niet zo charmante foto....soms is mam net zo charmant :+ )
Hier heb ik net skylar gelongeerd hij word echt ook wat volwassenen tussen zijn oortjes, ik ben eigenlijk best onder de indruk van hem! . Hij was zo braaf stap draf en galop op commando ook het stilstaan gaat goed. Daarna hem uitgestapt aan de hand over de weg.Fietsen, auto's met caravan,traktor en een rolstoel hij was echt heel braaf! :#
Ook heb ik afgelopen weekend voor het eerste geprobeerd te horse boarden met smoky, het is nog onwennig maar doet het wel heel goed voor zover. Langs de muur van de schuur gaat het goed want dan kan ze niet voorlangs draaien . zonder ondersteuning van de muur vind ze het nog moeilijk en ik ben ook nog best wiebelig dus dat is ook lastig voor beiden! Dus doorgaan en dan zal het wel lukken het begin is er. Ook moet ik zelf nog eens iets bedenken dat ze niet steeds gaat eten in de weide als we daar oefenen dus al katoenen knutsel touw gehaald bij de praxis en nu bedenken en hoe te maken. dus al met al zoals mijn man het zou zeggen: kun je niet iets bedenken wat iedereen doet "dan is alles al uitgevonden". Maar nee, dit houdt ons bezig en is echt leuk voor de afwisseling zeg ik dan O:)
Ook zijn er spannende tijden het trekpaard is naar de hengsten boer, dus hopelijk over een jaartje een lief veulentje :):)

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 14:07

Oh Skylar wordt ook langzaam aan groot!
En wat stoer, horse boarden met Smoky! Ik ben benieuwd hoe dat gaat, heel gaaf zeg!

Avalon87

Berichten: 1153
Geregistreerd: 24-06-11
Woonplaats: Nuenen

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 08:27

Boots ziet er Super uit! Fijn dat skylar het ook zo goed doet. Hoe oud is hij nu?

Ff geleden dat ik hier gereageerd heb. Met Thor gaat het Super. Hij staat een maandje op stal bij een vriend, zodat we samen veel buitenritten kunnen maken

Avalon87

Berichten: 1153
Geregistreerd: 24-06-11
Woonplaats: Nuenen

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 08:35

Gisteravond zijn we 2 uur weggeweest

Afbeelding

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 09:39

wat fijn om te horen dat het goed gaat met thor en jou en veel buiten rijden is echt heerlijk!
Skylar is aan het einde van de zomer 3 maar we beginnen langzaam aan om alles vanaf de grond er op te zetten. Ik had laatst ergenst gelezen dat de rug groeit tot een jaar of 6 want hij moet wel een leven lang meekunnen en hij is best klein om dan al heel jong een kleine volwassene te dragen.Heb er al wel iemand voor gevonden ,maar dat was een zoek tocht!

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 17:26

Oh wat heerlijk Avalon!!

tess_84

Berichten: 1801
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Eckersweiler, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 19:39

Boots groeit echt mooi uit zeg! <3

En dat horse boarden klinkt echt gewoon super stoer! Is toch normaal dat jullie daar beide nog wat moeten in oefenen. :j Maak je wel eens een filmpje als het al wat beter lukt??

Aah wat leuk dat je nu veel kan buitenrijden, Avalon! Dat is toch net iets leuker met z'n tweeën (of je, met z'n vieren :) )
Mooie foto van jullie!
Ziet er een comfi zadel uit, wat voor iets is dat?

Hier iemand die super super trots is op haar Konik <3 Twee mijlpaaltjes gehaald de voorbije dagen :j ML heeft haar achterhoeven zonder enig probleem kunnen bekappen, wat was ze flink!! Alsof ze nooit anders gedaan had! En dan te bedenken dat haar achterhand aanraken ondenkbaar was toen ze bij ons aankwam in september, laat staan haar benen aanraken of hoeven doen.
En vandaag haar vliegenmasker aan kunnen doen zonder eerst het halster aan te doen als "hulplijn". Klinkt waarschijnlijk echt banaal haha, maar ik was zooo fier! Eerste keer vliegenmasker aandoen was een drama, zo veel schrik. En nu, natuurlijk de voorbije weken elke dag geoefend, want ja, hier zitten enorm veel vliegen, gewoon zo... Heerlijk!

Vandaag met m'n Haflinger nog een fijne buitenrit gemaakt, weer wat nieuwe wegjes ontdekt! Brave pownie is het toch... <3

Avalon87

Berichten: 1153
Geregistreerd: 24-06-11
Woonplaats: Nuenen

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 20:23

Filmpje van het horseboarden ben ik ook heeel benieuwd naar!

Wat gaaf Tess, dat je zoveel vooruitgang merkt, gaaf is dat he? Ik zat toevallig net nog te denken, toen ik Thor net had3 jaar terug, kon ik hem niet eens aaien. En nu rijden we overal, door bossen, over viaducten, door tunnels, over drukke wegen. Hij kijkt nergens naar. Wat is het toch een geweldig ras.

Oh rijden trouwens met een barefoot Cheyenne

Avalon87

Berichten: 1153
Geregistreerd: 24-06-11
Woonplaats: Nuenen

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 20:27

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag hadden we trap training :)

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 19:23

Oh Kim! Wat een gaaf hoofdstel heb je voor Indah! Staat hem erg knap! Zag hem voorbij komen in het hoofdsteltopic haha!

KimIndah

Berichten: 625
Geregistreerd: 03-02-14
Woonplaats: Veldhoven

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 10:22

Hihi dankjewel! Heb m al een jaartje, maar ben vanaf deze zomer pas echt aan het werk met bit :)

nadine_yvana

Berichten: 1115
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Emmen

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-17 22:06

Wat een prachtige foto's zie ik hier weer voorbij komen. Wat wordt Boots al groot! Plaatje hoor!

En wat ga jij goed met Thor Debby! Wow, fantastisch! +:)+

nadine_yvana

Berichten: 1115
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-17 22:09

Ik heb een IM topic aangemaakt voor Pumbaa. Ik merk dat het verdriet me heel zwaar valt. Het lijkt ook niet minder te worden en ik kan er soms zo moeilijk mee omgaan. Ik mis hem zo. Het is nu anderhalf jaar geleden dat ik afscheid van hem moest nemen, maar het voelt als de dag van gisteren.

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=151&t=1923825

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 01:36

Anderhalf jaar alweer? Jeetje... Ik kan het me goed voorstellen Nadine, dat het nog steeds zwaar is. Ik zou er niet eens aan moeten denken wat ik zonder Boots zou moeten. Je hebt wel een prachtig topic gemaakt voor Pumbaa, hij was echt heel speciaal. Dikke knuffel voor jou!

Camillawolf
Berichten: 29
Geregistreerd: 08-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 10:15

Hoi! Leuk dit!
Ik heb zelf ook een konik! Het is een merrie van 8 jaar *\o/*
Ik ben zelf 15 en ik heb haar bijna 2 jaar. Ik rijd bitloos met haar en we doen veel liberty en vrijheidsdresuuur! <3
Afbeelding

KimIndah

Berichten: 625
Geregistreerd: 03-02-14
Woonplaats: Veldhoven

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 10:21

Lieve Nadine.. wat gaat de tijd toch snel voorbij. Mooi IM heb je gemaakt, gelukkig heb je al die mooie herinneringen nog Y;(


Welkom Camilla! Wat een leuk dier heb je daar. Wat is haar naam?

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 11:55

Nadien ik kan je leegte helemaal plaatsen als sommige dierbaren overlijden sterft er een stukje van jezelf mee! (heb zelf ook zo een leeg plaatsje van mijn oudepaard.)En 1,5 jaar is ook nog kort hoor al lijkt een jaar soms heel lang. :(:)
Avalon wat kei gaaf zo die trap foto!

En welkom Camilla is dit wolf? ( zo ja, leuk haar weer terug te zien! )

Camillawolf
Berichten: 29
Geregistreerd: 08-05-17

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 23:27

Jaa!! Haar vorige eingenaar was ook op bokt! :) ik weet nog niet allemaal hoe bokt werkt maar ik vindt het wel super leuk om allemaal andere Koniks te zien :)

Camillawolf
Berichten: 29
Geregistreerd: 08-05-17

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 23:40

Jeetje stormmilagro wat is Boots een mooi beestje zeg spontaan verliefd wat een knapperd!