Fjord in de dressuur

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vinos

Berichten: 1792
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: Borkel en Schaft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 21:35

dat meisje rijd B rowy!! niet M

Rowy

Berichten: 639
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Hapert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 12:51

Oeps....Hoe kom ik daar dan weer bij? Bedoel jij ook claudi? Dan is het helemaal stom want niek kent duidelijk wel meer als een b-proefje

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 17:44

Fjorden kunnen gerust wel hoog komen.
En ik vind het een beetje flauw om te zeggen dat de jury je dicrimineert als je lage punten krijgt...rijd dan een keer een nette proef, dan krijg je echt wel je punten hoor

Rowy

Berichten: 639
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Hapert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 17:48

Ik heb ut ook niej over mezelf, en zij rijd echt vet beter als de gemiddelde b-ruiter. Toch wel raar dat ze nog steeds b rijd terwijl die knol best netjes loopt. Als de jury zo'n instelling heeft van: koudbloeden (fjorden) horen voor de kar dan kun je het vaak al schudden hoor, of je nou goed rijd of niet.

Maikuh

Berichten: 1613
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Ottersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 19:50

Nou er zijn genoeg fjorden die al ver zijn gekomen in de dressuur...

mijndario
Berichten: 1857
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: Sittard, (Munstergeleen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 21:33

Ik ben het helemaal eens met runningkawa OK dan!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 21:45

astridastrid"]
[quote="xcynthiax schreef:
ja, omdat die te klein is, maar je hebt toch ook young riders?????


Maar geen 'little riders'. Young riders heeft niks met de hoogte van het paardje te maken Knipoog Vind toch dat ze dat wel eens op mogen starten, little riders! Knipoog
[/quote]

Ter info wat betreft Young Riders:

Young Riders geldt voor mensen in de leeftijd van 16 t/m 21 jaar, waarbij er minimaal 1 winstpunt in het ZZ Licht is behaald.
De YR proeven staan zo'n beetje gelijk aan Lichte Tour. Er zitten halve pirouettes, wissels om de 3 en 4 passen en appuyementen in galop in.

Heb je 2 x een winstpunt gereden in een YR proef, dan mag je Lichte Tour starten.

Overigens bestaat er voor mensen van 14 t/m 18 jaar ook nog Junioren. Hierbij moet je dacht ik Z2 + 1 winstpunt zijn met je paard. De oefeningen zijn wat eenvoudiger dan in de YR.

Hier kun je de proeven eens bekijken: http://www.nvdr.demon.nl/wedstruhdkalender.proeven.html

Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 16:13

Rowy schreef:
Oeps....Hoe kom ik daar dan weer bij? Bedoel jij ook claudi? Dan is het helemaal stom want niek kent duidelijk wel meer als een b-proefje

Is dat Niek van Noemi vd Zwart? Die starten wel in het M, en ze heeft ook een bijrijdster dacht ik, ivm de zwangerschap.

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 16:18

Relliej"]
[quote="runningkawa schreef:
Voor verder dan de Z2 moet je paard zover ik weet min. 160 zijn.

Huh? Olympic Guusje zit toch ook in het Grand Prix?? Verward En dat is ook een fjord.
[/quote]


ze rijd hem in de z2 mar hij is afgericht tot grand prix paard!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 10:21

Pebblesje"]
[quote="Relliej"][quote="runningkawa schreef:
Voor verder dan de Z2 moet je paard zover ik weet min. 160 zijn.

Huh? Olympic Guusje zit toch ook in het Grand Prix?? Verward En dat is ook een fjord.
[/quote]


ze rijd hem in de z2 mar hij is afgericht tot grand prix paard!
[/quote]

Laten we het erop houden dat ze verwoede pogingen doet hem tot dat niveau af te richten want als GP ruiter moet je echt meer in je mars hebben dan een beetje wiebelen in je zadel en dan maar hopen dat je paard in piaf zit Haha!

daantjeschot

Berichten: 232
Geregistreerd: 03-01-04
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 13:04

hallo
ik weet niet of je guusje ken maaar dat is de enigste fjord die op hoog nivo loopt.

OK dan! danielle OK dan!

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 13:27

Whaha de enigste??
Nee meid, nu moet ik je uit je droom helpen. Er zijn nog zat fjorden die hoog lopen Knipoog

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 14:51

Runningkawa schreef:

Voor verder dan de Z2 moet je paard zover ik weet min. 160 zijn.


Coby van Baalen heeft internationaal prix st george gereden met een paard dat net 1.59 was (de vos natrial), dus er is nog hoop voor sommige mensen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 15:09

ff nagezocht wat de min. stokmaat moet zij, want ook dat wist ik niet precies

Citaat:
De minimum schofthoogte van een paard moet voor de klassen ZZ-Licht en hoger, zonder hoefijzers ge-meten,
157.0 cm zijn.

Dus is je paard zo groot kun je meedoen met het grote werk.

En over Guusje, dat is geen GP dat ze laat zien, het lijkt er niet eens op.
En er zijn wel meer fjorden, friezen enz die de Z hebben behaald, ze is echt niet de enige.

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 15:11

runningkawa schreef:
ff nagezocht wat de min. stokmaat moet zijn, want ook dat wist ik niet precies

Citaat:
De minimum schofthoogte van een paard moet voor de klassen ZZ-Licht en hoger, zonder hoefijzers ge-meten,
157.0 cm zijn.

Dus is je paard zo groot kun je meedoen met het grote werk.

.



okee tallie nog 2 cm, je kan het Schijnheilig Haha!

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 17:38

Ik wou ff zeggen dat Jolanda Guusje WEl uitbrengt in de Z klasse bij de PAARDEN!! Want ze is 18+(19 ofzow)Het staat ook op de fan site van Guusje!! En Guusje is wel degelijk afgericht tot grand prix met spaanse rijstijl!!! En ze doet heel wat meer dan alleen wat wiebelen in het zadel anders was ze echt niet zo ver gekomen met Guus en was ie ook geen kampioen geworden!!

Ik heb wel foto`s maar k heb geen idee hoe k die erop moet zettuh Haha! Tong uitsteken
kijk anders maar op http://www.guusje.cjb.net k hoop dat ut dr goedheb neergezet........:S

xxxxxxxxxxxxxxxx

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 17:43

Heb je óóit een show/ wedstrijd van Guus gezien?

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 17:46

jaaaaa zo vaak!!!!! En ik weet dat ze overdreven in het zadel heen en weer gaat! Maar ze heeft tog veel voor elkaar gekregen en ze is niet voor nix zo ver gekomen!!!!

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 18:04

Daar heb ik het nog niet eens over Lachen

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 18:24

Kwijl. Die Guus, dat is nog eens een 'ik-kan-alles-fjord'. En hij lijkt het ook met veel plezier voor zijn bazinnetje te doen (zoals op de foto's lijkt). Hij ziet er ook goed verzorgd uit vind ik.

Maar dat terzijde. Het enige wat ik minder mooi vind van een fjord in de dressuur is het feit dat ze een kortere hals hebben dat dus niet echt mooi toont. Maar net als RK zegt: je kunt nog harder je best doen, of je kunt je erbij neerleggen en op andere oefeningen beter je best doen zodat je kunt compenseren.

Mariska_28

Berichten: 10501
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 19:41

Yoline schreef:
Heb je óóit een show/ wedstrijd van Guus gezien?

Ik wel op paardAhoy.. En voor mij was dat een goed voorbeeld dat fjorden er niet voor gemaakt zijn.. Het zag er allemaal erg geforceerd uit, en het paard keek alles behalve blij.. En dan nog maar over de zit van de ruiter gezwegen.. En niet om haar aan te vallen, maar het zag er gewoon niet zo uit als ik dat soort figuren eruit vind horen te zien..(euh moeilijke zin.. Tong uitsteken) De hele souplesse en swung gaat eruit (vooral bij de galop en passage goed te zien). Het wordt krabbellen en veel extreme hulpen van de ruiter...

Een vriendin van mijn zus reed met haar Fjord Jordy M2. Ze is nu gestopt met dressuurwedstrijden omdat ze gewoon merkte dat hij aan zijn max zat. Wel zo eerlijk voor je paard..
Laatst bijgewerkt door Mariska_28 op 05-01-04 20:00, in het totaal 2 keer bewerkt

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 19:52

ik heb Guusje op Paard en Koets gezien, hevig in verzet, met stang en trens en daarbij een sperriempje, die zo strak zat dat zijn tong steeds blauwer werd gedurende de show.
Dan kun je ambitieus zijn, maar dan schiet je wat mij betreft je doel behoorlijk voorbij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 20:00

Maar ik wil wel zeggen dat als je haar foto's ziet, dat je net als in een bovenstaand bericht staat, eerlijk moet zijn tegenover je paard en moet stoppen.
Wat een paard niet in zich heeft kun je er niet uit dwingen.

En dat maakt niet uit of het een fjord, nrps of kwpn-er is.

Ik ben ook gestopt met de dressuur met mijn wpn-er.
we hebben 1 wp in de Z1 en dat is meer dan genoeg.
Z2 zou hij ook nog wel kunnen, maar dan is echt zijn grens berijkt.
Waarom zou je steeds aan of over de grens van je paard gaan zitten, daar is voor beide toch niks aan?

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 08:35

daantjeschot schreef:
hallo
ik weet niet of je guusje ken maaar dat is de enigste fjord die op hoog nivo loopt.

OK dan! danielle OK dan!


Nou en of ik die ken, van zeer dichtbij zelfs...
En helaas het is echt niet de enige die op Z dan wel Z2 niveau loopt hoor, alleen geeft de rest van de Z fjordenruiters er geen ruchtbaarheid aan, die zijn te druk bezig met wedstrijden rijden, terwijl Jo zich meer op shows richt...

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 08:45

Pebblesje schreef:
Ik wou ff zeggen dat Jolanda Guusje WEl uitbrengt in de Z klasse bij de PAARDEN!! Want ze is 18+(19 ofzow)Het staat ook op de fan site van Guusje!! En Guusje is wel degelijk afgericht tot grand prix met spaanse rijstijl!!! En ze doet heel wat meer dan alleen wat wiebelen in het zadel anders was ze echt niet zo ver gekomen met Guus en was ie ook geen kampioen geworden!!

Ik heb wel foto`s maar k heb geen idee hoe k die erop moet zettuh Haha! Tong uitsteken
kijk anders maar op http://www.guusje.cjb.net k hoop dat ut dr goedheb neergezet........:S

xxxxxxxxxxxxxxxx


Mag ik dan even toevoegen dat ze Guus tot vorig jaar bij de pony's reed en pas sinds een jaar bij de paarden en dr wp voor de Z2 (ze moest er 1 omdat ze besloot bij de paarden eerst Z1 te starten) op een fjordenwedstrijd heeft gehaald (want ze kreeg ze niet bij de reguliere wedstrijden).
Geloof niet dat ze nu in de Z2 al wat gepresteerd heeft.
Eneeehh Guus kampioen? Lang lang geleden misschien..... maar niet in het Z2 hoor..
Afgericht zijn tot een bepaald niveau vindt ik dat het paard en ruiter dus de oefeningen van dat niveau beheersen zonder verzet en in harmonie, 2 essentiele bestandelen die bij deze combiantie nog missen.
Verder hartstikke knap dat ze Guus zo ver gekregen hefet hoor, maar denk dat hij zn top bereikt heeft..