Niet "dressuurrassen" in de dressuurring

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 21:37

In Nederland is er eentje die met een Noriker dressuur rijdt en die zit ergens in de M.
Nu is dat een luxe type Noriker en je zou er niet aan afzien dat het een koudbloed is.

In Oostenrijk rijden er natuurlijk veel meer mensen met Norikers en Haflingers dressuur en daar liggen de normen waarschijnlijk anders dan in Nederland, of ze zijn een beetje nationalistish daar.... Schijnheilig

Met mijn Noriker zal ik nooit, maar dan ook nooit dressuur kunnen rijden, als er wedstrijden boomslepen komen in Nederland, maken we nog een kansje.....


LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 00:46

peeky schreef:
Irene heeft het nog goed gedaan met Queenie (Shire)! En met Ballouk ging het ook goed tot ie kreupel werd....volgens mij heeft ze ook helemaal niet zoveel negatieve reacties gekregen. Zal haar eens even vragen of ze ook even wat schrijft in dit topic...


Idd, met Queenie ging het heel erg goed! Queenie was een shire, we hadden heel snel de punten voor het L. En de meeste jury's waren erg over haar te spreken volgens mij... een keer kwam een vrouw de auto uit om te vragen hoe groot ze wel niet was!! en ja hoor.... we werden 1e.. Tong uitsteken Heel 'toevallig' hoor, want de proef ging echt niet goed! Natuurlijk ook wel eens mee gemaakt dat we geen goede punten hadden, maar dan was het ook niet verdiend. Ik heb niet echt het idee dat ik geen punten kreeg door het ras van mijn paard. Tot nu toe zijn we (ook met Ballouk -shire x hackney-) altijd nog terecht beoordeeld.
En er zijn echt wel punten die een bepaald ras of paard niet goed kan uitvoeren, ook bij die van mij. Maar dan moet je tevreden zijn met een minder hoog cijfer en gewoon blijven trainen. Perfect zal het misschien niet worden, maar verbeteren moet toch lukken!

Wel grappig, de eerste keer met Ballouk in de B stond er op m´n coupon: ´gewaagde combinatie´ maar we hadden dikke winst, dus het was echt niet negatief bedoeld!

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 11:46

Ik vind het wel leuk om te zien zulke pony's op wedstrijd, maar ik vind wel dat er idd vaak wedstrijd word gereden '' om te laten zien dat ze het kunnen'', en dat lijkt mij niet echt een reden om wedstrijd te gaan rijden.
Ik heb zelf een haflinger, maar ben niet van plan wedstrijden te gaan rijden, ik hou er gewoon niet van *LOL* En dat is ook een beetje de reden dat ik lekker een simpel recreatie paardje heb gekocht, ipv een 'echt' wedstrijdpaardje.

Pasterza

Berichten: 2694
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 19:00

Anoukie schreef:
Juistem, en om even in te gaan op de harmonie: beweging van het paard telt uiteraard heel zwaar mee! Ze zien liever een dragend paard, met een sterke draf vanuit het achterbeen met een mooi voorbeen dan een paard met een ponydrafje/krabbeldrafje. Dat is toch logisch???


Mwa trekpaarden kunnen ook op die manier bewegen maar dan wat lomper. Wel eens een gekke bels in de wei zien showen? Kee het is lomper maar wel opdezelfde manier, weet niet goed hoe ik dit moet uitleggen.
Maar ik snap niet dat blijkbaar zowat iedereen denkt dat het bij dressuur bijna alleen de beweging telt. Het doel van dressuur is nog steeds de communicatie tussen paard en ruiter. Dan kan je paard wel super mooi bewegen maar als de communicatie tussen ruiter en paard ver te zoeken is...vind ik niet dat je daar voor moet worden beloond zoals dat tegenwoordig is.

Ik heb het al eens vaker gezegt maar kennelijk dringt het tot niemand door ofzo . Dressuur kan met élk gezond paard mits goed bereden ongeacht ras, bouw, beweging! Het gaat om de communicatie tussen paard en ruiter, één zijn met het paard, harmonie. En juist daardoor gaat een paard ook beter bewegen op een manier die bij dat paard hoort.
Want zeg nou zelf, een 'dressuurgefokt'paard ze bewegen wel leuk maar heb je bij deze paarden eerder het doel bereikt dan andere paarden?

Gezocht: Recado (argentijns veedrijverszadel c.q. gaucho zadel)

& een dameszadel

Wedny

Berichten: 1131
Geregistreerd: 18-05-03
Woonplaats: Hijum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 22:18

Ik vind het als het een goeie proef is SUPER. Ik zit zelf alleen nog erg te twijfelen of ik bij de paarden inga omdat ze heel klein is maar ze kan het wel. Ik vind het wel leuk wat anders in de ring.

Ben blij met een paard zoals jij.
Check onze site


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 bezoekers