[Arabier] Hoe het mooist op de foto?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
riccardo

Berichten: 899
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 15:52

Franca schreef:
Zeker een mooie Riccardo en toch zou Shaat haar hoofdje iets meer opzij moeten hebben, zodat haar hoofd iets losser van haar lichaam lijkt. Haar lijf lijkt nu heel groot onder dat fijne koppie (puur fototechnisch).


kan ik me wel een beetje in vinden ja

Andrew_lover

Berichten: 179
Geregistreerd: 23-11-03
Woonplaats: *._.*DraChten*._.*

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 16:04

Ik vind alle foto's wel mooi!!
Ik denk niet te veel van de hals laten zien, maar het is bij die "haakse" foto net of het paard klaar is voor een vette galop!! Maar ik vind vooral de 2e en 3de foto mooi alleen bij de 3e foto iets te veel hals!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 19:17

Riccardo, hoe was je eerste keer op Shaat? Dat zou vandaag toch gebeuren??? Haha!

photodude

Berichten: 173
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-03 19:34

Cowgirl schreef:
Als ik een arabieren fotograaf mag noemen:

De fam. Van Lent.

Die weten pas wat het fotograferen van arabieren is. Kwijl (ik pick zijn foto's er ook heel snel uit)

En dan hebben we ook nog Robert Vavra, ik heb al heel veel boeken van hem.
Hij fotografeert paarden op een hele aparte manier.

http://www.vanlent.be/main.html

http://www.robertvavra.com/


Tjemig, die foto's van Robert Vavra zijn inderdaad heel goed.
Net zo als de foto's op de eerder genoemde site www.albadeia.com.
Die foto's zijn naar mijn idee echt perfect vanwege de vaak prachtige achtergrond.
Soms heel simpel als een oude muur of anders juist meer complex, een landschap wat je in Nederland niet tegen komt .
Dat is meteen ook het grootste probleem dat ik tegen kom. Die achtergrond.
Niemand wil zijn paard los laten lopen op een willekeurige fotogenieke plek.
In Nederland kan dat alleen maar in een bak (liefst nog met van die witte hekken erlangs Huilen ).

SuperMelliej
Berichten: 38
Geregistreerd: 06-12-03
Woonplaats: Bergen op zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 23:29

photodude schreef:
Ik vind hem aleen met ze hoofd en ze borst (half) er tog wel het mooist op staan *LOL*
RJ.

Balder

Berichten: 1138
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: Aarlanderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 23:48

photodude"]
[quote="Balder schreef:
Hoi Reindert,

Ik moest even kijken hoor, wie is dat die foto's van Wabankie erop zet. ik herkende de foto natuurlijk meteen. Had kunnen weten dat jij het was.

Ik vind dit de mooiste foto van hem die je hier neer gezet hebt al heb ik wel mooiere van hem gezien.

Persoonlijk hou ik het meest van actie foto's. Misschien dat dat komt omdat die draak van mij toch bijna niet wil stil staan en ik daar nog niet echt hele mooie foto's van heb. Maar goed, de actie foto's van Baldie zijn toch het mooist vind ik.

Ik ben het er wel mee eens dat je om een paard te kunnen beoordelen een totale foto vanaf de zijkant moet hebben maar dat is volgens mij niet wat je wilde weten.

Als je mij vraagt welke foto ik boven mijn bed zou hangen dan is het toch wel erg moeilijk hoor. Ik heb een aantal favorieten en ik denk dat de stand niet echt van belang is maar gewoon het totale plaatje.

Groetjes,

Karina


Mooiere portret foto's of bedoel je actie foto's van Wabank??
Mee eens, actie foto's zijn mooier en die maak ik ook veel liever. Bewaar ik voor een volgend topic.
Maar als het portret foto's moeten zijn dan vind ik de manier waarop het paard erop staat zoals op de 1ste foto het mooist.
Ik ben benieuwd naar je favoriete foto's van Balder.
[/quote]


Hoi,

Buiten natuurlijk de steigerfoto ( je weet wel welke ik bedoel) heb ik meerdere favo foto's van Baldie.

Dit zijn er een aantal, zitten wel wat actie foto's bij.

Afbeelding

Leuke topic zo, ben benieuwd wat voor moois een topic over actiefoto's brengt.

Groetjes,

Karina

SuperMelliej
Berichten: 38
Geregistreerd: 06-12-03
Woonplaats: Bergen op zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 23:49

Egt Coowl Beest Man Lijk Beetjuh Op Mij alle Eerste pony

Balder

Berichten: 1138
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: Aarlanderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 23:50

Franca schreef:
Ja de laatste foto is qua koppie en oortjes het mooist, maar ik vind daar juist weer de hals van het paard wat lang en iel lijken. Wat pose betreft is de tweede close-up juist het mooist. Kun je niet knippen en plakken.....oortjes van 3e close-up plakken op 2e foto Tong uitsteken

Overigens mijn complimenten voor de foto's hoor! Ik heb al heeeel wat foto's geschoten van Cheyenne en weet hoe moeilijk het is Schijnheilig . Ik heb wel een paar hele mooie pics die goed gelukt zijn. Maar nu die actie-foto's nog.....dat is echt zoooo moeilijk. Mijn digitale camera heeft een vertraging en dus is het vrijwel onmogelijk om Cheyenne er goed in actie op te krijgen. Ik heb wel 1 hele mooie NA-DE-ACTIE-FOTO Haha! Daar ben ik best trots op qua pose en kleuren etc. De achtergrond is alleen niet zo super en jammer dat haar hele lijf er niet op staat.....en als haar hoofdje nou ietsie naar opzij gedraaid was, dan kwam die ook beter uit. Ik moet maar eens een prof laten langskomen voor echte goede foto's! Lachen

[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/Dscf0038(16).jpg[/img]

En dit is 1 van de weinig echt gelukte actie-foto's Lachen Maar ja...niet helemaal scherp.
[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/wauw2(1).JPG[/img]

Maar heb je nog mooie foto's van andere paarden?


Hoi Franca,

Ik vind deze foto's van jou echt de mooiste die ik tot nu toe van Cheyenne heb gezien. Wat een uitstraling heeft ze hierop. Dat heb je goed gedaan, volgens jij heb jij er ook wel kijk op.

Groetjes,

Karina

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 00:07

Dank je wel Karina! Lachen Maar het is echt moeilijk om haar er zo op te krijgen. Oefening baart kunst en ik vind fotograferen wel heeeel gaaf!

Maar Baldie is wel heeeel fotogeniek. Die kleuren op die foto's zijn waanzinnig! Heb jij die pics zelf gemaakt?

Balder

Berichten: 1138
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: Aarlanderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 00:26

Nee dit zijn foto's van Reindert ( photodude) Ik heb jammer genoeg geen camera die dit soort foto's kan maken.
Ik heb wel leuke foto's van Balder die ik zelf heb gemaakt maar die halen het niet bij die van Reindert.

Afbeelding
Baldie op de dag dat ik hem kocht.

Afbeelding
Echt om weg te smelten.
Afbeelding
Hier nog op het oude staladres toen ik hem net had.

Sorry, laatste 2 foto's zijn een beetje groot.
Groetjes,

Karina

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 00:37

Dit vind ik ook wel een mooie 'eigen' foto van onze Siv ha ha (de mooiste BOKT-arabier, samen met Cheyenne).

Afbeelding

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 00:40

Baldie blijft knap hoor, met of zonder professionele camera. Maar inderdaad, met prof apparatuur en mooie kijk op achtergrond en belichting krijg je echt hele mooie foto's! Ik denk dat ik ook maar eens iemand echt goede foto's laat maken van Yen. Is wel heel leuk. Of toch zelf een foto-cursus doen.

Sivje, is een mooie foto!

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 00:43

Ja, het lijkt net of Siv zijn gedachten laat gaan en lekker loopt te dromen.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 00:44

Hij ziet iets spannends volgens mij.... Lachen Die manen!!! Zijn ze nu al nog langer?

Anouk01

Berichten: 1769
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 00:46

Oh..Leuk onderwerp dit...Ik zal binnenkort eens foto's maken van Festima!

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 00:48

Foto van onze nieuwste aanwinst, gemaakt door Riccardo (met dank..)

Aicha SVA (Kais x Balaton) - jeugdkampioen Tilburg 2003

Afbeelding

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 00:50

Franca schreef:
Hij ziet iets spannends volgens mij.... Lachen Die manen!!! Zijn ze nu al nog langer?



De manen (rot onderwerp).............
door de deken zijn ze iets gekortwiekt. Jammer, maar helaas.
Hij heeft nog wel een lange dikke bos hoor, maar niet meer zo extreem Huilen Huilen

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 00:51

Mooie merrie....al vond ik Bas Navaja wel leuker Haha!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 00:52

horseranch"]
[quote="Franca schreef:
Hij ziet iets spannends volgens mij.... Lachen Die manen!!! Zijn ze nu al nog langer?



De manen (rot onderwerp).............
door de deken zijn ze iets gekortwiekt. Jammer, maar helaas.
Hij heeft nog wel een lange dikke bos hoor, maar niet meer zo extreem Huilen Huilen
[/quote]

He wat zonde! Ik ken het probleem, same met Yen. Verdrietig Ach....ze zijn knap genoeg, ook zonder manen Knipoog

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 00:53

Sorry, maar Bas Navaja haalt het bij lange na niet bij Aicha.
Maar dat ik mijn mening en ik weet dat jij een andere deelt als wij, geeft niks, ieder zijn eigen smaak ha ha ha

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 00:55

Ja ik weet het Lachen Maar dit is ook echt wel een mooie merrie hoor! Gewoon heel anders. Navaja heeft weer hele andere kwaliteiten.

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 00:58

We gaan off topic ha ha ha (geeft niet) maar het gaat over foto's
ha ha ha - anders kan ik wel de hele nacht doorpraten over arabs.
Als het goed is heb je Aicha in Tilburg gezien ??!!

photodude

Berichten: 173
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-03 11:06

Inderdaad, er wordt afgedwaald. Back to bussines.
Ik zie toch een beetje een patroon.
Ten eerste die conformatie foto's. Een must, beetje saai maar ze kunnen met het juiste licht en een beetje achtergrond heel mooi zijn.
Daarna als een soort van "altijd wel goed" schuin van voren. Liefst met de romp enigzins gedraaid en de hals ook van opzij anders lijkt ie zo dun.
Dat schuin van voren lijkt ook bij actie foto's goed te werken.
Dan zijn er nog de "specials", waarbij een close-up van het hoofd van achter over de romp genomen favoriet lijkt.

photodude

Berichten: 173
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-03 11:23

Balder schreef:
Hoi,

Buiten natuurlijk de steigerfoto ( je weet wel welke ik bedoel) heb ik meerdere favo foto's van Baldie.

Dit zijn er een aantal, zitten wel wat actie foto's bij.

[snip]
picture[/snip]

Leuke topic zo, ben benieuwd wat voor moois een topic over actiefoto's brengt.

Groetjes,

Karina


Hee Karina, zat je niet in Parijs (realiseer ik me nu pas) ?
Iets tussengekomen of hebben ze internet in het hotel ?
Leuke colllage zo. Dit geeft me inderdaad een goed beeld van wat jij mooi vindt.
Die steigerfoto is echt fraai ja *LOL* . Kun je niet echt een poseerfoto noemen. Alhoewel, bij El Faiyum van Hazzebaz zou je dat wel kunnen zeggen. Die schudt ze uit z'n mouw alsof het niets is.
Voor de actie foto's had ik die van Belcanto in gedachten. Die heb je al gezien.

Balder

Berichten: 1138
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: Aarlanderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 11:33

Citaat:
Hee Karina, zat je niet in Parijs (realiseer ik me nu pas) ?
Iets tussengekomen of hebben ze internet in het hotel ?
Leuke colllage zo. Dit geeft me inderdaad een goed beeld van wat jij mooi vindt.
Die steigerfoto is echt fraai ja *LOL* . Kun je niet echt een poseerfoto noemen. Alhoewel, bij El Faiyum van Hazzebaz zou je dat wel kunnen zeggen. Die schudt ze uit z'n mouw alsof het niets is.
Voor de actie foto's had ik die van Belcanto in gedachten. Die heb je al gezien.


Parijs is helaas niet door gegaan wegens 2 zieken in mijn gezin. Mijn oudste zoon heeft al 2 dagen 40 graden koorts. Ik baal dus als een stekker, zeker nu Jamal 4e is geworden en vandaag weer mag aantreden.