[Arabier] Hoe het mooist op de foto?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Balder

Berichten: 1138
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: Aarlanderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 00:03

photodude schreef:
Ik zag twee keer staan dat meer profiel wenselijk zou zijn.
Meer zo dus ?

Afbeelding

Ik zat te denken dat ik de vraag mischien anders had moeten stellen, meer in de trant van:
Als je 1 foto van je dierbare paard boven de haard mocht hangen, hoe zou hij/zij er dan op moeten staan ?


Hoi Reindert,

Ik moest even kijken hoor, wie is dat die foto's van Wabankie erop zet. ik herkende de foto natuurlijk meteen. Had kunnen weten dat jij het was.

Ik vind dit de mooiste foto van hem die je hier neer gezet hebt al heb ik wel mooiere van hem gezien.

Persoonlijk hou ik het meest van actie foto's. Misschien dat dat komt omdat die draak van mij toch bijna niet wil stil staan en ik daar nog niet echt hele mooie foto's van heb. Maar goed, de actie foto's van Baldie zijn toch het mooist vind ik.

Ik ben het er wel mee eens dat je om een paard te kunnen beoordelen een totale foto vanaf de zijkant moet hebben maar dat is volgens mij niet wat je wilde weten.

Als je mij vraagt welke foto ik boven mijn bed zou hangen dan is het toch wel erg moeilijk hoor. Ik heb een aantal favorieten en ik denk dat de stand niet echt van belang is maar gewoon het totale plaatje.

Groetjes,

Karina

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 00:44

Ja de laatste foto is qua koppie en oortjes het mooist, maar ik vind daar juist weer de hals van het paard wat lang en iel lijken. Wat pose betreft is de tweede close-up juist het mooist. Kun je niet knippen en plakken.....oortjes van 3e close-up plakken op 2e foto Tong uitsteken

Overigens mijn complimenten voor de foto's hoor! Ik heb al heeeel wat foto's geschoten van Cheyenne en weet hoe moeilijk het is Schijnheilig . Ik heb wel een paar hele mooie pics die goed gelukt zijn. Maar nu die actie-foto's nog.....dat is echt zoooo moeilijk. Mijn digitale camera heeft een vertraging en dus is het vrijwel onmogelijk om Cheyenne er goed in actie op te krijgen. Ik heb wel 1 hele mooie NA-DE-ACTIE-FOTO Haha! Daar ben ik best trots op qua pose en kleuren etc. De achtergrond is alleen niet zo super en jammer dat haar hele lijf er niet op staat.....en als haar hoofdje nou ietsie naar opzij gedraaid was, dan kwam die ook beter uit. Ik moet maar eens een prof laten langskomen voor echte goede foto's! Lachen

[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/Dscf0038(16).jpg[/img]

En dit is 1 van de weinig echt gelukte actie-foto's Lachen Maar ja...niet helemaal scherp.
[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/wauw2(1).JPG[/img]

Maar heb je nog mooie foto's van andere paarden?

photodude

Berichten: 173
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-03 01:57

Balder schreef:
Hoi Reindert,

Ik moest even kijken hoor, wie is dat die foto's van Wabankie erop zet. ik herkende de foto natuurlijk meteen. Had kunnen weten dat jij het was.

Ik vind dit de mooiste foto van hem die je hier neer gezet hebt al heb ik wel mooiere van hem gezien.

Persoonlijk hou ik het meest van actie foto's. Misschien dat dat komt omdat die draak van mij toch bijna niet wil stil staan en ik daar nog niet echt hele mooie foto's van heb. Maar goed, de actie foto's van Baldie zijn toch het mooist vind ik.

Ik ben het er wel mee eens dat je om een paard te kunnen beoordelen een totale foto vanaf de zijkant moet hebben maar dat is volgens mij niet wat je wilde weten.

Als je mij vraagt welke foto ik boven mijn bed zou hangen dan is het toch wel erg moeilijk hoor. Ik heb een aantal favorieten en ik denk dat de stand niet echt van belang is maar gewoon het totale plaatje.

Groetjes,

Karina


Mooiere portret foto's of bedoel je actie foto's van Wabank??
Mee eens, actie foto's zijn mooier en die maak ik ook veel liever. Bewaar ik voor een volgend topic.
Maar als het portret foto's moeten zijn dan vind ik de manier waarop het paard erop staat zoals op de 1ste foto het mooist.
Ik ben benieuwd naar je favoriete foto's van Balder.

photodude

Berichten: 173
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-03 02:02

Franca schreef:
Ja de laatste foto is qua koppie en oortjes het mooist, maar ik vind daar juist weer de hals van het paard wat lang en iel lijken. Wat pose betreft is de tweede close-up juist het mooist. Kun je niet knippen en plakken.....oortjes van 3e close-up plakken op 2e foto Tong uitsteken

Overigens mijn complimenten voor de foto's hoor! Ik heb al heeeel wat foto's geschoten van Cheyenne en weet hoe moeilijk het is Schijnheilig . Ik heb wel een paar hele mooie pics die goed gelukt zijn. Maar nu die actie-foto's nog.....dat is echt zoooo moeilijk. Mijn digitale camera heeft een vertraging en dus is het vrijwel onmogelijk om Cheyenne er goed in actie op te krijgen. Ik heb wel 1 hele mooie NA-DE-ACTIE-FOTO Haha! Daar ben ik best trots op qua pose en kleuren etc. De achtergrond is alleen niet zo super en jammer dat haar hele lijf er niet op staat.....en als haar hoofdje nou ietsie naar opzij gedraaid was, dan kwam die ook beter uit. Ik moet maar eens een prof laten langskomen voor echte goede foto's! Lachen

En dit is 1 van de weinig echt gelukte actie-foto's Lachen Maar ja...niet helemaal scherp.

Maar heb je nog mooie foto's van andere paarden?


Hmmm, knippen en plakken is niet helemaal mijn stijl.
Ik maak er liever wat meer in de hoop dat de goede er tussen zit. Is meer werk en lukt niet altijd maar is wel veel leuker Haha!.
Wel een idee om eens wat te proberen. Mischien ga ik dat morgen eens doen. Stay tuned.
Ik heb zeker meer foto's maar dat zou niet echt bij dit topic passen om die te plaatsen.

Hazzebaz

Berichten: 827
Geregistreerd: 18-05-03
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 09:02

Afbeelding

Dit is ook zo`n foto waarbij je een btje mazzel moet hebben, maar zoooo mooi ( én helemaal puur natuur, zonder make up dus!) Het heeft toch altijd iets speciaals op deze manier.....

Wat betreft Cafirah, die gaat volgend jaar mee op show, als ze zo uitgroeit als nu, en ik zal je zeker waarschuwen Reindert. Hoewel je haar nu al bijna niet meer herkent, ze groeit ontzettend hard en verandert erg. Maar nog steeds wanneer ze buiten komt, staartje erop en gaaaaaaaan. Pling

Wat betreft die foto van die Fries, die wil ik best plaatsen, maar kan er alleen niet meer bij... heeft Rem weggezet. Scheve mond Maar als je wilt, kan die erop hoor.....onze Nederlandse Arabier hahaha

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 12:49

Ik ben wel heel benieuwd naar die Fries! Lachen Ik ben gek op Friezen! Dus wat mij betreft...plaatsen maar Lachen

photodude

Berichten: 173
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-03 18:38

Franca schreef:
Ja de laatste foto is qua koppie en oortjes het mooist, maar ik vind daar juist weer de hals van het paard wat lang en iel lijken. Wat pose betreft is de tweede close-up juist het mooist. Kun je niet knippen en plakken.....oortjes van 3e close-up plakken op 2e foto Tong uitsteken


Even wat kleuterschool knip en plakwerk, oortje van 3 getransplanteerd op de 2e foto.
Is dit de topper ? (qua houding dan, achtergrond kan natuurlijk heel veel beter).

Afbeelding

photodude

Berichten: 173
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-03 19:02

Hazzebaz schreef:
Afbeelding


Dit is ook zo`n foto waarbij je een btje mazzel moet hebben, maar zoooo mooi ( én helemaal puur natuur, zonder make up dus!) Het heeft toch altijd iets speciaals op deze manier.....

Wat betreft Cafirah, die gaat volgend jaar mee op show, als ze zo uitgroeit als nu, en ik zal je zeker waarschuwen Reindert. Hoewel je haar nu al bijna niet meer herkent, ze groeit ontzettend hard en verandert erg. Maar nog steeds wanneer ze buiten komt, staartje erop en gaaaaaaaan. Pling

Wat betreft die foto van die Fries, die wil ik best plaatsen, maar kan er alleen niet meer bij... heeft Rem weggezet. Scheve mond Maar als je wilt, kan die erop hoor.....onze Nederlandse Arabier hahaha


Ik vind die foto qua hoofd toch wel lijken op die eerste foto die ik geplaatst heb.
Foto genomen ongeveer 45° schuin van voren, hoofd ongeveer normaal gedragen, niet extra hoog in ieder geval.
Goed beschouwd is alleen de romp veel verder doorgedraaid.
Inderdaad heel mooi.

Ja, Cafirah, zucht. Veulentjes groeien gewoon te hard. Ik was echt weg van haar toen ik haar zag, net 11 dagen oud. Had nog nooit zo'n jong veulentje van dichtbij gezien. Je mag me ook waarschuwen als je dit voorjaar weer veulentjes hebt. Kom ik nog een keer langs .

Die fries (Ysbrand) kan ik natuurlijk wel plaatsen maar dan wel in ITP.
Overigens, hoe kom jij op dat arabier? Hij staat er inderdaad een keer op in een echte arabieren pose maar die heb je nog helemaal niet gezien ?

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 19:02

Wow, dat heb je onopvallend gedaan!
Is wel mooi!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 19:31

Kijk dat bedoelde ik! Haha! Ziet er erg mooi uit nu! Inderdaad een top-foto! Knap werk Lachen

Nu een mooie kleur achtergrond...wat zou mooi staan? Rood? Woestijn? Sneeuw? Haha! Jaja...nu ben ik op dreef Knipoog

SophieB
Berichten: 412
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 20:09

Een lichte neutrale achtergrond is het mooist voor een donker paard... In de sneeuw zou hij wel mooi uitkomen ja.

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 20:10

Denk het niet Sovy, dan krijg je meer zwart paard zeg maar.... Mooie gelige achtergrond van gerst of tarwe. Hoe heet dat spul waar stro ook alweer van wordt gemaakt?

Balder

Berichten: 1138
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: Aarlanderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 20:14

photodude"]
[quote="Franca schreef:
Ja de laatste foto is qua koppie en oortjes het mooist, maar ik vind daar juist weer de hals van het paard wat lang en iel lijken. Wat pose betreft is de tweede close-up juist het mooist. Kun je niet knippen en plakken.....oortjes van 3e close-up plakken op 2e foto Tong uitsteken


Even wat kleuterschool knip en plakwerk, oortje van 3 getransplanteerd op de 2e foto.
Is dit de topper ? (qua houding dan, achtergrond kan natuurlijk heel veel beter).


Hoe krijg je dat nu weer voor elkaar??? Je ziet het niet eens. Ik heb 4 keer heen en weer geswitched om te zien waar je nu hebt zitten plakken maar kan het niet ontdekken.

SophieB
Berichten: 412
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 20:19

SymO schreef:
Denk het niet Sovy, dan krijg je meer zwart paard zeg maar.... Mooie gelige achtergrond van gerst of tarwe. Hoe heet dat spul waar stro ook alweer van wordt gemaakt?


Ja daar heb je ook wel weer gelijk in... Of gewoon groen, egaal hoog gras o.i.d.?

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 20:20

Ja dat is ook wel mooi!! We moeten eigenlijk eens fotomiddag houden, he Knipoog Cheese!
Nu nog een showhalster.... Knipoog

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 21:46

Het linkeroortje van het paard is geswitched Balder Haha!

photodude

Berichten: 173
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-03 22:04

Balder"]
[quote="photodude"][quote="Franca schreef:
Ja de laatste foto is qua koppie en oortjes het mooist, maar ik vind daar juist weer de hals van het paard wat lang en iel lijken. Wat pose betreft is de tweede close-up juist het mooist. Kun je niet knippen en plakken.....oortjes van 3e close-up plakken op 2e foto Tong uitsteken


Even wat kleuterschool knip en plakwerk, oortje van 3 getransplanteerd op de 2e foto.
Is dit de topper ? (qua houding dan, achtergrond kan natuurlijk heel veel beter).
[/quote]

Hoe krijg je dat nu weer voor elkaar??? Je ziet het niet eens. Ik heb 4 keer heen en weer geswitched om te zien waar je nu hebt zitten plakken maar kan het niet ontdekken.
[/quote]

Het uitgangsmateriaal is (zoals je weet) veel groter. Als ik dat dan verklein tot wat je nu ziet worden alle probleemgebieden een beetje onzichtbaar.
Dit was natuurlijk om te beginnen al heel makkelijk omdat dat andere oor al precies de goeie maat en kleur had. Paste exact om het maar zo te zeggen.

Maarre die achtergrond is heel andere koek. Ik heb wel even wat zitten proberen maar dat is echt moeilijk.
Die tastharen om z'n neus alleen al!
Het is makkelijker om meteen het paard voor een goede achtergrond te fotograferen .
Ik heb nog wel een ijzertje in het vuur (knockout). Daar moet ik nog even op studeren. Is wel een uitdaging.
Dit topic gaat meer lijken op een soort "u vraagt, wij draaien" en dat was niet helemaal de bedoeling, dus iemand nog een andere mening ??.

Naadjuh4Live

Berichten: 421
Geregistreerd: 05-12-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 22:09

Wat vinden jullie van deze Cheese!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
zeg maar welke het mooist op de Cheese! staat

SophieB
Berichten: 412
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 22:13

De laatste foto heeft de meeste uitdrukking. De eerst vind ik ook wel gaaf maar de hals staat er wat vreemd op. De rest vind ik niet zo bijzonder.

photodude

Berichten: 173
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-03 22:16

Die bovenste 2 tellen niet mee, dat zijn actie foto's.
De eerste is overigens wel heel fraai hoor.
Ik vind de 5e (laatste) het mooist.

SophieB
Berichten: 412
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 22:26

Ik zag vanmiddag een prachtige foto, een witte hengst die achter een boom stond en eromheen keek. Heel mooi, wit met groen en bruin als achter/voorgrond. Heb alleen geen idee welke hengst het was, en ben ook de site vergeten. Weet iemand welke foto ik bedoel? Het was best een bekende hengst volgens mij.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 00:20

Als ik een arabieren fotograaf mag noemen:

De fam. Van Lent.

Die weten pas wat het fotograferen van arabieren is. Kwijl (ik pick zijn foto's er ook heel snel uit)

En dan hebben we ook nog Robert Vavra, ik heb al heel veel boeken van hem.
Hij fotografeert paarden op een hele aparte manier.

http://www.vanlent.be/main.html

http://www.robertvavra.com/

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 00:31

Cowgirl schreef:
Als ik een arabieren fotograaf mag noemen:

De fam. Van Lent.

Die weten pas wat het fotograferen van arabieren is. Kwijl (ik pick zijn foto's er ook heel snel uit)

En dan hebben we ook nog Robert Vavra, ik heb al heel veel boeken van hem.
Hij fotografeert paarden op een hele aparte manier.

http://www.vanlent.be/main.html

http://www.robertvavra.com/


Ik heb even gekeken op die site van Robert Vavra en daar zitten echt hele mooie foto's bij zeg Echt precies mijn stijl qua foto's.

riccardo

Berichten: 899
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 02:01

Hallo allemaal,

inderdaad zeer mooie foto's allemaal,en persoonlijk vind ik actie foto's ook de mooiste.

Een foto van het hoofd met een beetje zicht op de ronding van de hals kan ik ook zeer van genieten.

Reindert ik vergeet elke keer die cd te sturen naar je,zal er binnenkort aan denken.

Bedankt nog voor de foto's

Deze foto vindt ik persoonlijk mooi.
Afbeelding

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 14:12

Zeker een mooie Riccardo en toch zou Shaat haar hoofdje iets meer opzij moeten hebben, zodat haar hoofd iets losser van haar lichaam lijkt. Haar lijf lijkt nu heel groot onder dat fijne koppie (puur fototechnisch).