advies gevraagd (ras)

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

advies gevraagd (ras)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-03 12:06

Ik (en mijn vriend jaja) zijn alweer een tijdje aan het kijken voor een paardje. Mijn vriend is niet echt een Anky maar hij vind het ontzettend leuk en zal alleen in de weekends tijd hebben, de rest doe ik natuurlijk.

Wat willen we
buitenrijden
dressuur (ik) maar meer voor de lol
af en toe een sprongetje

Nu komt het, voor het werk van mijn vriend zullen we naar frankrijk moeten verhuizen en de pony:paard gaat mee. Ik zoek dus een ras wat zich sneller aanpast wat betreft klimaat en voer, een beetje robuust.

Ik heb een normaal postuur 1.72 60kg maar mijn vriend is zwaarder 90 kg en niet echt lang.

Zelf denk ik aan een grote maat Fjord, rijtypisch gebouwd, kan dit ivm het gewicht van mijn vriend? Ik wil gewoon graag jullie mening


Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 12:08

Het eerste wat ik aan dacht toen ik je verhaaltje las was inderdaad een fjord. Die beesten zijn beresterk, 90 kilo moet ie makkelijk houden.

IngridHar

Berichten: 1739
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 12:31

Een tinker. Je hebt verschillende maten en types. Je kan een slank type kiezen van rond de 1.55 die zijn er best veel. Kijk een op www.tinkerhoeve.nl of www.tinkerwereld.com je kan dan ooknaar linken gaan en daar staan een heleboel tinkerstoeterijen

Suc6

21-5-2010 Luc geboren!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 6 bezoekers