[Arabier] AV-fokkersbelang

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hazzebaz

Berichten: 827
Geregistreerd: 18-05-03
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 18:10

De keuring zuid zal ook gewoon plaats gaan vinden, en dat wordt in st. Oedenrode waarschijnlijk. Alleen datum e.d is nog niet bekend. Er is een derde regionale bijgekomen, omdat er dus nog teveel mensen waren die overal te ver vanaf zaten ( naar hun mening) om naar een show te gaan, en dus is er sinds dit jaar ook een keuring in Heiloo. Cool

Wat betreft de deelnemers, het kan natuurlijk ook zijn dat er meer mensen zullen komen naar deze derde keuring, ipv dat het aantal af zou nemen. Natuurlijk is het leuyker in een grote rubriek te starten, je wil wel wat competitie lijkt me....Punten vergelijken haalt ook weinig uit, omdat er steeds op elke show weer andere juryleden staan...en geen mens zo veranderlijk als een jurylid Verward

Maar laten we nog niet op de zaken vooruit lopen, er zit nog zoveel tussen en laten we eerst dat maar eens doorstaan.

Paduc

Berichten: 447
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 22:11

Zo is het!!Het nieuwe jaar staat weer voor de deur en waarom zal een ieder zijn paard niet eens pieken? Zo niet...de meeste paarden, die zeker regionaal mee doen, zijn paarden van hobbyisten, is mijn ervaring en van elke beoordeling leer je weer wat. Accepteer het gewin en verlies met een lach. Bij sommige "broodfokkers"is dat anders, want veel van hun inkomsten hangen af van het oordeel van een jury...en dat geeft wel eens problemen. Ach gut

sphinxje

Berichten: 68
Geregistreerd: 11-07-02
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 17:35

Citaat:
Bij sommige "broodfokkers"is dat anders, want veel van hun inkomsten hangen af van het oordeel van een jury...en dat geeft wel eens problemen


Dit gedrag zie ik anders ook wel eens bij niet-brood fokkers....

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 19:11

Yes, de data van shows staan in mijn agenda. Nu maar hopen dat roze papiertje snel in mn broekzak zit en ik kom die arabieren van jullie eens bekijken (en aanmoedigen, haha).....

riccardo

Berichten: 899
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 19:21

ik kan niet wachten tot het weer zover is.
De spanning,het zien van al het mooie,de sfeer.

laat de winter maar snel voorbij gaan en op naar de shows/keuringen.

als eerste de nakeuring voor de hengsten en dan die altijd zo mooie tulip cup. da's pas genieten.

zelf komen we pas in mei aan de beurt en slaan wij de tulip cup over

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 19:24

Hazzebaz schreef:
De keuring zuid zal ook gewoon plaats gaan vinden, en dat wordt in st. Oedenrode waarschijnlijk. Alleen datum e.d is nog niet bekend. Er is een derde regionale bijgekomen, omdat er dus nog teveel mensen waren die overal te ver vanaf zaten ( naar hun mening) om naar een show te gaan, en dus is er sinds dit jaar ook een keuring in Heiloo. Cool


Hee leuk, Heiloo! Das nog geen 30 minuten bij mij vandaan!!! Dat opent perspectieven voor Cheyenne *LOL*

Mag je op de regionale keuringen ook zelf je paard voorbrengen of niet? Zo niet, wie weet er nog goede 'professionele' voorbrengers id buurt van A'dam? Websites/ telnrs?

gr Franca

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 19:26

Zal toch wel mogen, zelf voorbrengen? Of het dan ook zo goed gaat is een andere vraag.....
Zal gewoon door iemand laten doen, dan kan je zelf kwijlen aan de kant Knipoog

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 19:29

he franca! als ik je een advies mag geven? lekker langs de kant staan naar je eigen paard kijken is erg leuk!
en Jan Callis zit in amsterdam Zunderdorp super voorbrenger! een tovenaar al zeg ik het zelf

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 19:33

Ja het liefste wil ik ook aan de kant zitten kwijlen, net als dit jaar bij de amateurkeuring (toen bracht Jennygirl haar voor). Dus een voorbrenger wil ik maar al te graag regelen. Jan Calis kende ik al van naam, maar wist niet dat hij ZO dichtbij zit. Moet je paard altijd eerst bij zo iemand in training of kun je hem alleen 'inhuren' voor het voorbrengen op de regionale? Weet iemand een adres van Jan Calis of een email?

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 19:38

heb je gepbt