Waar de bron van de camerue paarden (franse)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hollander
Berichten: 263
Geregistreerd: 04-11-03

Waar de bron van de camerue paarden (franse)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-03 12:36

Hallo allemaal ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik droom al heel lang van een camerue paardje en nu heb ik me laten vertelen dat als je bij de bron van de camerue paarden zoekt dat je ze dan heel goed koop kunt krijgen.
Nu vraag ik me af of iemand hier iets van of over er weet zoals waar bv en wat zijn de prijsen ongeveer?

ps. ik kan de naam van die franse paarden best verkeerd geschreven hebben.

Marengo_82

Berichten: 988
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: België, tegen Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 12:52

Ik denk dat je een Camargue paardje bedoelt, uit de streek Camargue in het Zuiden van Frankrijk.
Dit zijn idd geweldige paardjes, ben er aantal jaar geleden op vakantie geweest en heb er enkele gereden. Allemaal heel vinnig maar heel betrouwbaar.
Maar meerdere mensen die ik daar leerde kennen, hebben mij verteld dat een Camargue paardje het liefst in zijn omgeving blijft, in de moerassen in Zuid Frankrijk, tussen de muggen. Haha! Ze worden daar gebruikt om koeien bij elkaar te drijven. Wanneer je ze naar hier brengt, kan het zijn dat ze heel ongelukkig worden en zich niet kunnen aanpassen.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 13:08

Zoek eens op Camarque, er is al eerder een topic over geweest.
Verder van VMR naar RP.

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 13:13

Misschien dat ze in frankrijk goedkoop zijn, maar dan moeten ze nog wel naar Nederland gebracht worden...

Lang gelden heb ik 8 Camarque paarden verzorgt die aan een expeditie meededen. Ze kwamen van een Duitse fokker. Hij gebruikt Camarque paarden om tochten van de Romeinen na te rijden. (allemaal volgens de officiële manier en uitrusting) Als universitair onderzoek. Naast rapporten schrijft hij er ook boeken over.
Het Camarque paard komt wat uitstraling, hardheid, raskenmerken enzo het dichts bij de paarden die de Romeinen gebruikte vandaar de keuze.

Maar goed, de fokker zat toen in Borken (Duitsland) Maar er zijn meerdere Borken’s. Weet niet welke het is, en zijn naam ben ik ook kwijt. Hij importeert ook Camarque paarden uit Zuid-Frankrijk die hij zelf mag vangen.
Wel weet ik de naam van de archeoloog die de boeken schreef en onder wiens leiding de expeditie stond. Misschien kun je hem aanschrijven om te vragen of je het telefoonnummer van die fokker kunt krijgen, of dat hij iemand anders weet in duitsland/nederland die je een Camarque paard wil verkopen.
Hij heet Marcus Junkelman. (maar spreekt geen nederlands) Toen kwam hij uit Ratzenhofen.
2 van zijn boeken heb ik gekregen, dus als je niets kunt vinden, kan ik misschien eens kijken of er een plaats of telefoonnummer in zit. Maar ook deze boeken zijn van lang geleden. (meer dan 10 jaar) Hopelijk ken je iemand die goed duits spreekt…

Hier nog een link over Marcus: (misschien kun je de auteur van die website mailen)
http://www.uni-tuebingen.de/limes-museu ... iter01.htm

En ter illustratie hieronder een plaatje van een Camarquepaard met Romeinse uitrusting.

Afbeelding

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 13:27

Paarden zijn in Frankrijk zeker goedkoper dan hier. Als je een bezoekje brengt aan de Provence, kom je er al een heleboel tegen...

Hollander
Berichten: 263
Geregistreerd: 04-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-03 13:46

Sugarmiss schreef:
Zoek eens op Camarque, er is al eerder een topic over geweest.
Verder van VMR naar RP.


Deze topics heb ik al gelezen maar er staad niet in hoe je aan z'n paardje kunt komen .

Hollander
Berichten: 263
Geregistreerd: 04-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-03 13:48

oja is er niet ergens een site waar wat meer over de prijsen enzo staad.
Ik heb op het internet geprobeert te zoekem maar dan kom ik uit op een site in het frans en die taal ken ik niet Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 14:36

Prijs in Franse Euro's is vergelijkbaar met de Prijs in Nederlandse Euro's hoor! Haha!
En Camargue paarden: het is maar wat de gek ervoor geeft. Maar als je je realiseert dat ze helemaal niets kennen en kunnen als ze kersvers uit de groep worden weggevangen, dan zou ik mezelf twee keer bedenken voordat ik er eentje uit Frankrijk zou nemen. Ze zitten onder de littekens, en zijn echt moeders mooiste niet.
Heb trouwens een keer gehoord dat het bijna onmogelijk is om aan goede merries te komen. Wil je een merrie of een hengst/ruin?

Hollander
Berichten: 263
Geregistreerd: 04-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-03 14:43

maakt me niet uit zolang ik ze maar elkedag kan bewonderen.
Ik weet dat ze moeders mooiste niet zijn maar het gaat me om hun karakter ze zijn er vriendelijk ik weet dat ze niet geschikt zijn voor de sport maar voor bos en strant ritjes lijken ze me wel leuk

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 16:01

Waarom zijn ze niet geschikt voor de sport? Zijn super westernpaarden hoor! Ligt er dus helemaal aan wat je er mee wilt.
En vriendelijke characters zijn er meer. Al eens naar een Quarter gekeken?

Hollander
Berichten: 263
Geregistreerd: 04-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-03 16:55

jah maar die zijn helemaal duur (overegens vind ik dat ook helemooie paarden)maar ik wil graag iets aparts