Haflinger keuring...?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Haflinger keuring...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-03 23:10

Ik heb een vraagje: ik wil heel graag keuringen gaan lopen met mijn Haf, aangezien ik vaak te horen krijg dat hij zo'n uitzonderlijk mooie is... Bloos!

Nou heb ik dus een tijdje terug het stamboek gebeld en die zeiden dat het nutteloos ( Verward ) is om met een ruin keuringen te lopen...

Ik zou heel graag advies willen van iemand die er verstand van heeft, want ik wil het zekers gaan proberen!

Ik hoop op reacties! OK dan!


Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 00:17

Een keuring met een ruin is zeker niet nutteloos...
Kijk hier maar eens rond op BOKT en zie hoeveel ruintjes er wel niet mee doen...het is voornamelijk leuk om te doen en je komt ook nog eens mischien wel familie tegen van jouw kanjer...
Bij de ruinen kijken ze voornamelijk naar de gangen omdat er tenslotte niet mee gefokt word en ze dus echte gebruikspaarden zijn..
Ook uiterlijk telt mee hoor..
En is hij ingereden???
Dan is het ook leuk om mee te doen met het bestgaand..daar kijken ze of de gangen voldoende ruim, regelmatig en zijn zoals de Haflinger behoort te lopen (al zijn er daar wel de diverse discusies over..).
Als ik jou was zou ik gewoon eens naar een keuring gaan..zowiezo puur voor het gaan...altijd leuk namelijk...

Veel succes en ik hoop wel op een foto hoor!!!!

Angenita

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-03 00:31

Moet ik dan gewoon contact opnemen met het stamboek? Moet je dan ook lid zijn op dat moment? Het is allemaal zo enorm duister voor me, heb zoiets nog nooit gedaan... Moet je een startkaart hebben voor de rubriek "bestgaande rijpony"?

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 07:45

Je moet wel lid zijn, en de haflinger moet op jouw naam staan.
Op de website/KVTH-blad komen vanzelf de data te staan van de keuringen. Daar staat dan ook een telefoonnummer bij waar je je haflinger moet opgeven.

Voor bestgaande hoef je geen startkaart te hebben. Je kunt trouwens ook bij de keuring in Noord-Holland/Utrecht ook een proefje rijden als je wil. (maar daar moet je denk ik wel een startkaart voor hebben).

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 10:48

Nutteloos kan ik wel een beetje begrijpen.
Je paard wordt beoordeeld en krijgt(als het goed is) een premie.
Of de titel bestgaand.
Paard moet op je eigen naam staan. Dan ben je automatisch lid van het stamboek, en krijg je automatisch opgaveformulieren voor de centrale keuring. Op de keuring wordt je paard gemeten, (is dat ook bij ruinen?)en soms ook gechipt.

Het is vooral voor de leuk. Echt iets kunnen met je premies is niet het geval.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-03 12:29

Stan staat op mijn naam, maar ben niet meer lid. Vond dat een beetje onzin... Gechipt is ie ook al. En dat ik keuringen wil lopen is o.a. ook voor evt. verkoop. We gaan zeker voor Ster Haha! ! En het is ook wel een beetje bewijzen tegenover mensen die niet van Haffies houden, Stan kan het echt wel!

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 13:22

Dan zal je toch weer lid moeten worden.Haha!

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 14:54

Je paard (merrie Tong uitsteken) wordt alleen opgemeten bij de opname van het keurstamboek. Dit gebeurt bij een ruin dus niet.

En voor zover ik weet kan een ruin geen ster worden. Ook mogen ze niet meedoen met het dagkampioenschap.

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 14:55

Dacht ik ook, maar ik dacht: ik plaats het niet. Straks denkt iemand nog dat ik blond ben. Haha!

Miran

Berichten: 4423
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 19:10

Ruinen kunnen volgens mij helemaal geen predikaten halen, alleen premies (en die komen niet op de papieren ofzo).
Afgelopen jaar kreeg ik vanzelf een inschrijfformulier voor de keuring.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 3 bezoekers