Kruisingen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
appie_rulez

Berichten: 1177
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 16:20

ik heb zelf ook een kruising...
russische arabier X appaloosa...
ben erg gek met hem... en hij is voor mij echt niet minder dan mijn andere paardjes omdat ie nou toevallig geen papiertje heeft....
wordt net zo verwent als de rest.... en komt absoluut niks tekort...

Afbeelding

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 13:32

ik heb het na gevraagd bij vriendinnen enzo.. ook op de manege.. maar iedereen zegt dat KWPN geen kruizing is, maar een erkent ras.. zal wel.. ze zijn leuk!

Tassie78

Berichten: 881
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 18:51

ja okey okey KWPN is erkend als een ras Haha! maar dat zegt niet dat het een ras is er zitten meer rassen in Knipoog kijk maar eens goed want tuigpaarden zijn geen engels volbloed maar gelders en die zijn ook kwpn Pling

Maericken
Berichten: 224
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Boekelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 19:48

KWPN is geen ras, maar een stamboek, net als bv oldenburger of BWP.
Mijn paard bv heeft wel papier (oldenburger), maar hij heeft ook nog volbloed kwpn hannoveraan trakhener en westfaler bloed in zich.
een rasechte kruising dus Haha!

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 20:03

Bij ons op de manege staat een kruising Arabierxfjord

Afbeelding

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 03:12

mango schreef:
Ik heb een Arabier - Welsh en hij heeft echt een schitterend koppie en een schitternd karakter !!
ben echt voor zn uitstraling gevallen en niet voor het papiertje hoewel ik het wel heel erg leuk had gevonden als
ik wist wie zijn ma en pa zijn maar zo belangrijk is het ook weer niet!!

hier wat foto's van mijn Arab-Wel

Afbeelding

leuk he!!


Voor deze kun je bv zo papieren kopen bij ''t NRPS. (alles gekruist met arabier in ieder geval en wat er verder nog ingeschreven kan worden Verward ) Dus wat zeggen papieren nu eigenlijk?! Verward

Iris14

Berichten: 63
Geregistreerd: 11-02-04
Woonplaats: Wolphaartsdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 19:47

Ik heb eeb Haflinger x Hannoveraan en het maakt mij niet uit dat ze geen echt ras is ze is gewoon een paardje met 2 rassen in zich. Knipoog Dus ik vind dat er niks mis is met kruisingen hier wat foto's van haar:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

skara

Berichten: 1250
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: 't stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 20:34

mijn fjord x arabier veulen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 22:39

papieren en is een echte gelderse.... maar ja wat heb je er aan???? tiz leuk als ze straks een veulen heeft maar verder???? is ze net zo goed en lief als ieder ander paard met of zonder papier...

Rayorgy
Berichten: 380
Geregistreerd: 23-08-04
Woonplaats: Santpoort-noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 23:01

Knipoog Het gaat toch om het paard, ik heb als verzorg pony een kruising tussen een tinker en een welsh, prachtig paard, lief mooi...

confetti

Berichten: 2152
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 21:59

Bij ons op stal wordt er regelmatig gekruist. Zo hebben we nu een veulentje van een KWPN merrie van 1.60, waarvan de vader een new forest hengst is van 1.48 mtr., het is echt een schitterend veulen en er zit gewoon een papier bij. En zo hebben we ook al andersom kruisingen gehad. Wij hebben bij elke kruising papieren, de meeste staan ingeschreven bij het NRPS hulpboek en als ze voldoende anglo arabisch bloed hebben kunnen ze als 3 jarige worden opgenomen in het stamboek.

shana

Berichten: 1467
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 12:34

een van mijn paardjes is een kruising van een connemara en een engelse volbloed en ze is een ongelooflijk lief en mooi paard !

papieren zijn niet belangrijk , als het klikt tussen jou en je paardje dat is het belangrijkste !

groetjes

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 08:47

Alle 3 mijn paarden zijn kruisingen: Guinness is vermoedelijk een kruising tussen een Tinker en een New Forest. Ze is bruinbont, wat steviger gebouwd en 1.44 m hoog. Ze is echt een hele mooie pony (al zeg ik het zelf Bloos ). Volgend voorjaar wil ik haar laten dekken door de kruizing van mijn vriendin : een schitterende pikzwarte kruizing Tinker/Fries, hij is nu net 2 jaar en staat met een rasecht Fries soortgenootje in de wei. Maar geef mij die kruizing maar, hij is echt veel mooier dan die Fries.

santerra

Berichten: 516
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 09:18

Ik heb een 3/4 arabier met 1/4 haflinger, en een haflinger is weer een halve arabier gekruist met een tiroler bergpaardje...

Bijna alle paarden/rassen zijn wel een kruising