welsh-k of welsh cob

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 16:21

Die is ook groter dan een normale cob Haha! En dat gaat ook wel goedkomen, en zolang je er plezier in hebt komt alles goed..

roosaatje

Berichten: 207
Geregistreerd: 25-11-03
Woonplaats: cothen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 16:27

idd *LOL* *LOL* *LOL*

roosaatje

Berichten: 207
Geregistreerd: 25-11-03
Woonplaats: cothen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 16:33

maar nog wel binnen de maat
en daar heeft mijn moeder nog een appeltaartmee verloren Haha!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 16:41

Dat wel, misschien verdient ze hem nog terug.. Tong uitsteken

roosaatje

Berichten: 207
Geregistreerd: 25-11-03
Woonplaats: cothen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 09:34

ja maar dan moeten ze wel opnieuw een wedeschap aangaan en ik denk niet dat henk dat nu nog durft hahaha Haha!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 15:07

Albert schreef:
Een Welsh K is beduidend minder taai, ik heb liever een Cob voor de kar.
ik heb ook met K-tjes voor de kar gereden, die geven veel sneller op.
Dat maakt dat een Cob geen kinderpony is, ze zijn vaak te sterk voor een kind.
(Overigens zijn ze ook voor veel volwassenen te veel mans)


"Het houd nooit op met een Cob"

En daar kan mijn makker van getuigen, die heeft me al door heel wat dieptepunten heen gesleept. Die vechtlust, dat dóórgaan, trekt me zo naar die dieren toe. Volgens mij zou een KWPenner maar saai zijn na 8 jaar Cobs.

Waar ik wel over denk is om ooit, met name voor de endurance sport, een Cob X Arabier te fokken. Moet dan een fijne grote Cob zijn met echt karakter, en een goeie 'bier met massa waar dat atletische mooi inzit. Zou in mijn ogen wel eens een hele fijne combinatie kunnen zijn van atletische looplust en superkarakter. Een hele Arabier is mij te heet en te fijntjes, een hele Cob mist basistempo en heeft wat teveel massa. De combinatie lijkt me wel wat. Ooit...

wechelshof

Berichten: 395
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: 2007 Lille - 2008 : 5 km verder : Wechelderzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 15:35

Citaat:
Waar ik wel over denk is om ooit, met name voor de endurance sport, een Cob X Arabier te fokken. Moet dan een fijne grote Cob zijn met echt karakter, en een goeie 'bier met massa waar dat atletische mooi inzit. Zou in mijn ogen wel eens een hele fijne combinatie kunnen zijn van atletische looplust en superkarakter. Een hele Arabier is mij te heet en te fijntjes, een hele Cob mist basistempo en heeft wat teveel massa. De combinatie lijkt me wel wat. Ooit...



Wel wij fokken (proberen) hetgeen jij voor ogen hebt : kruising tussen
welshcob en kwpn - welshcob en arabier : de Welsh PartBred (volgens Engelse normen)

hier enkele voorbeelden
Dempsey °2001 en Damien °1999 : 2 volle broers (stokmaat 1.60m en 1.63m) vader: welshcob en moeder : halfarabier

Afbeelding

Dianthe °2002 : volle zus van Demspey en Damien

Afbeelding

roosaatje

Berichten: 207
Geregistreerd: 25-11-03
Woonplaats: cothen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 19:56

ik wil even naar dat cobs geen kinder pony's zijn zijn ze misschien ook wel niet maar dan hebben wij een hele bijzonderen ik ben nu 14 maar 10 jaar geleden toen ik 4 was mocht ik haar altijd uitstappen en dat ging nooit fout en waarom niet zo'n cob is niet dom die let op je en zorgt voor je geweldig en ik denk dat ze juist voor endurance goed zijn ze hebben een zeer goed tempo en denken om jou en om zichzelf echte paarden met hersens *LOL*