Prijzen tinkers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 20:16

Supertje schreef:
En dat vind ik nou ook net het probleem Leonoor. Voor een Tinker wordt gewoon standaard ongeveer hetzelde bedrag gevraagd, of het nou een prachtbeest is of een absolute geit. Oké afstamming e.d. tellen voor mij ook niet mee, gewoon omdat er simpelweg nog niets over te zeggen valt.
Maar voor een tinker die een leuk L-proefje kan lopen, heb ik meer geld over dan voor een die alleen maar een beetje kan hobbelen terwijl er iemand op zit. Zelfde geld voor een tinker die niet helemaal lekker in elkaar zit, lijkt mij dat je daar niet hetzelfde geld voor neerlegt als voor een die mooi in elkaar zit.


Helemaal mee eens....daar heb ik me nu ook al vaak over verbaasd.....
Ze kosten 2500 tot 3500(gemiddeld),het lijkt ook of niemand verder kijkt als de vlekjes....
Kijk in de meeste tinkertopics..kleur,sok en lange manen is heel belangrijk...
Maar zit het paard goed in elkaar(hals, rug,goed beenwerk),hoe zijn de gangen(maaien?geen galop),wat is er met hem gedaan(L proefje in je eigen bak...staat voor mij gelijk aan ingereden)......
kortom kijk naar een Tinker als naar ieder ander ras.....

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 21:03

Dat ben ik het volkomen met jullie eens. Pas geleden stond er een te koop, te lelijk gebouwd voor woorden. Vroegen ze toch echt 3750 euro voor. Hallo mensen, waar gaan die prijzen heen. Ik weet wel dat ze gewild zijn, maar sommige prijzen zijn echt bizar Scheve mond

Verder wil ik ook een tinkertje als Nicole is verkocht, puur voor buitenritjes en om Roel er les op te geven. Moet dus een goede beginnerspony zijn en absoluut braaf in het bos. Ik heb namelijk een soort van buitenrijdfobie Scheve mond
Heb wel een leuke gezien, maar goed, eerst moet Nicole maar eens verkocht worden.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 21:38

Rinske schreef:
Dat ben ik het volkomen met jullie eens. Pas geleden stond er een te koop, te lelijk gebouwd voor woorden. Vroegen ze toch echt 3750 euro voor. Hallo mensen, waar gaan die prijzen heen. Ik weet wel dat ze gewild zijn, maar sommige prijzen zijn echt bizar Scheve mond

Verder wil ik ook een tinkertje als Nicole is verkocht, puur voor buitenritjes en om Roel er les op te geven. Moet dus een goede beginnerspony zijn en absoluut braaf in het bos. Ik heb namelijk een soort van buitenrijdfobie Scheve mond
Heb wel een leuke gezien, maar goed, eerst moet Nicole maar eens verkocht worden.


Juist dat bedoel ik, mensen kijken niet verder dan een paar leuke vlekken en sokken. Het is een tinker, maakt niet uit hoe het er verder uitziet, plak er maar een prijs op.

En zo'n paardje zoals jij zoekt, ik denk dat je dan aan een tinker een heel goed ras hebt.
Jordy voldoet overigens precies aan die omschrijving, maar die is niet te koop Tong uitsteken Hij heeft al iemand van een buitenrijdfobie afgeholpen, en een klein meisje van haar angst afgeholpen.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 22:12

CarS"]
[quote="Supertje schreef:
Maar voor een tinker die een leuk L-proefje kan lopen, heb ik meer geld over dan voor een die alleen maar een beetje kan hobbelen terwijl er iemand op zit. Zelfde geld voor een tinker die niet helemaal lekker in elkaar zit, lijkt mij dat je daar niet hetzelfde geld voor neerlegt als voor een die mooi in elkaar zit.

Maar zit het paard goed in elkaar(hals, rug,goed beenwerk),hoe zijn de gangen(maaien?geen galop),wat is er met hem gedaan(L proefje in je eigen bak...staat voor mij gelijk aan ingereden)......
kortom kijk naar een Tinker als naar ieder ander ras.....
[/quote]
"Bijna" met jullie eens... Als je de L-proefjes en dressuurkwaliteiten eruit haalt, hebben jullie mijn mening precies verwoord...

Gezondheid, exterieur en gangen, DAT zijn de voornaamste prijsbepalende factoren.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 23:02

prijs word bepaalt door populariteit
tinkers zijn in nederland gekomen met het verhaal: perfecte recreatiepaarden voor jon en oud , superbraaf. dat verkoopt zowiezo al lekker(terwijl ik er meer ken die niet zo superbraaf zijn)
bont, sokken stoer, is schijnbaar gewild, dus daar gaat de prijs ook weer van omhoog
ze zijn veelzijdig, maar welk ras is dat niet?
en de mensheid is ook nog eens zo gek om er zoveel voor neer te leggen,
ik bedoel als de consument gewoon weigert om die belachelijke prijzen ervoor neer te leggen , dan moeten de prijzen wel omlaag

ikzelf zou nooit een tinker kopen, vind ze wel humor, maar als ik dan toch voor stoer met sokken zou gaan doe me dan maar gelijk een shire
kosten ook genoeg , maar vind ik dan toch leuker
maar ik hou het voorlopig wel bij de fjord, die is namelijk ook lief, braaf, stoer en is superveelzijdig, loopt western, dressuur, springen, aangespannen en heeft dan wel geen sokken, maar dus ook minder kans op mok, want dat zie ik wel vaak bij tinkers
en zijn manen zitten nooit in de klit(lol)

maar waarom ze zo duur zijn, mensen blijven zo gek dat ze het er voor geven

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 17:10

draumpje schreef:
maar waarom ze zo duur zijn, mensen blijven zo gek dat ze het er voor geven



ik noem mezelf geen gek maar een liefhebber Lachen

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 20:14

Ik noem mezelf wel gek, I'm crazy Knipoog

Spetter

Berichten: 1885
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Hoogezand-Sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 22:26

Ik ben ook gek! Gek op de Tinker en vooral op de mijne!
groetjes Cindy