Amirikaanse draver

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_MijnTrots

Berichten: 356
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: heerhugowaard

Amirikaanse draver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-03 22:37

Ik heb een Amerikaanse draver van 12 jaar.
Ze is in Nederland gefokt, en uitgebracht in de draf sport.
Maar omdat ze naar 5 jaar hard zwoegen niet meer binnen de eerste 3 plaatsen haalde MOEST ZE NAAR DE SLAGER!!!! Huilen

Ze is bij een pikeur beland, die haar voor de lol hielt, en een beetje met haar over een landje draafde.
Sinds 2 jaar is zij bij mij. *LOL*

Maar to the point: Verward
Ik ben al 2 jaar bezig met haar leren galopperen, en haar op de rechte hand soepeler te maken.
Omdat ze altijd links om heeft gelopen, is rechts nooit getraind.
Het galopperen gaat al beter, maar ik boek weinig vooruitgang.

Heeft iemand tips voor mij, hoe ik mijn draver kan laten galopperen, en rechts beter te leren gebruiken. Want van m`n trainer leer ik niets bij. Boos! Ze kraakt alleen mijn draver af, en als ze me iets leert, moet dat op haar mannier en niet anders.


Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48346
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 07:49

mijn advies: zoek een andere trainer... Haha!

Verder... probeer toch ook rechtsom te rijden... en steeds kleine stukjes proberen met haar hoofd naar het midden te lopen.... veel wendingen rijden rechtsom.......

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 10:46

Inderdaad een andere trainer zoeken Verder veel overgangen rijden, veel bochten, voltes, e.d. Dat ze altijd links lopen is niet waar, dravers worden beide kanten op getraind, ze koersen alleen linksom. En voor je trainer: een draver is nou eenmaal een ras, behoorlijk anders als een normaal rijpaard. Die draf zit er in gefokt, je kan de galop prima trainen, maar heb geduld. Wat bij een van onze dravers goed helpt is longeren met touwtjes (in mijn geval een slofteugel). Gewoon goed opbouwen, worden ze lekker soepel van en krijgen ze spieren op de juiste plek.
Succes! OK dan!

_MijnTrots

Berichten: 356
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-03 21:51

veel gedult hebben, dat heb ik wel.
die instruktriece van mij heeft zelf ook paarden, die wel is mee rijden in de les. Maar haar paarden zijn goed gekeurde blablabla bla.... en dravers zijn paarden, die eigenlijk niet dugen.(aldus haar)
Ik kan wel een andere trainer zoeken, maar die zijn allemaal zo duur.
of weten jullie nog mensen in de buurt van warmenhuizen/ schorl, die wel meer omgaan met dravers, of respect voor ze hebben Verward

wkoekoek, wil je dat van die touwtjes even uitleggen. Dat wil ik wel is gaan proberen. *LOL*

touwens, zekan ook de telgang/ en een beetje tolten. Lovers

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48346
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 21:55

JaimieD schreef:
touwens, zekan ook de telgang/ en een beetje tolten. Lovers


Wat zijn ze geweldig he, die (halve) dravers.... Haha!

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 09:39

Ik heb een slof, je kan ook gewoon touwtjes gebruiken, maar ik weet niet of dat gaat snijden als je het strakker doet Verward
Ik heb ze lopen vanaf de singel, door het bit en dan aan de zijkant van de singel/zadel weer vast. Gewoon los beginnen:
Afbeelding

Afbeelding

En na een tijdje lopen ze zo:

Afbeelding

Het is heel makkelijk om zo een beetje stelling te vragen, gewoon ene kant iets strakker als de andere kant. Dit paardje heeft een standaard stelling naar links, wat je ook probeert

Verder gewoon los beginnen, zelfs als je ze los hebt hangen gaat het hoofd al naar beneden. Naarmate het beter gaat, kan ie iets strakker

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 14:40

ja marijke!het is misschien wel beter als je zelf denkt dat je bij maaike niks anders meer kan leren!aleen bij wie kan je dan les krijgen?jammer dat je nog niet over de brug naar de club kunt!

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 22:49

Inderdaad veel voltes en overgangen rijden. Ook het longeren met touwtjes is erg goed voor de spieren.
Salty is ook niet zo heel erg soepel, maar ze kan nu naar rechts en links inbuigen. Ze is al aardig soepel geworden!
De galop is bij Salty eerst op de volte geoefent. Zelf heb ik haar eerst buiten in galop laten vallen en inmiddels gaat ze in galop op een bepaald stemcommando (en springt ze echt aan). Ook kan ze nu al goed op de volte galloperen in een redelijk rustig tempo.

Geduld hebben en houden en je niet te veel aantrekken van het commentaar van je instructrice.
Een instructeur met een dergelijk commentaar is het niet waard om bij te blijven lessen!

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 23:32

veel voltes rijden idd
De mijne kon al galoperen, maar zo hard dat ze bijna viel in elke bocht. Ik ben gewoon met de rest verder gaan werken (durfde simpelweg niet te galoperen Bloos!) en toen ze genoeg vertrouwen had in mij en in het rijden, sprong ze af en toe gewoon ineens aan (uit zichzelf, ik ga geen galophulp of zo Bloos) en dan de lange zijde in galop en de rest weer draf. Dat beloond en er mee verder geoefend tot ze het wel rustig de hele rondjes kon. In het begin voornamelijk op de volte, als ze harder ging was ze anders niet meer terug te krijgen.

En toen op een gegeven moment deed ze het in de bossen ook (waar ze tot dan toe rendraf deed)
Nu kan ze het allebei, maar omdat ze de laatste tijd ook buiten heel rustig aanspringt is het heel moeilijk om haar in rendraf te zetten Scheve mond
en dit allemaal zonder les Bloos! , op de ponyclub heb ik wel gezeten, maar dat ging zo slecht met andere (slomere) paarden in de bak

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 21:03

maar amrijke!het gaat toch al hartstikke goed met jamie d.eerst ging het springen nog niet zo lekker, dat is nu heel erg verbeterd. Het galopperen ging niet zo goed maar dat is ook goed verbeterd.en dan nog het buitnrijden!dat is helemaal al verbeterd. Maaike weet soms gewoon niet meer wat ze in de les moet doen omdat het al goed gaat!

MissPippin

Berichten: 2324
Geregistreerd: 21-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 20:47

ik heb ook een draver, hij is 4 jaar, heet rutgers first. super braaf onder zadel. rijd er recreatief western mee, ik heb de eerste 2 maanden rustig leren draven, daarna buiten op het rechte stuk galop aangeleerd. dat is nu zijn lievelingsgang.

Endurance klasse 2, 3 startgerechtigd.

MissPippin

Berichten: 2324
Geregistreerd: 21-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 20:48

ik heb ook een draver, hij is 4 jaar, heet rutgers first. super braaf onder zadel. rijd er recreatief western mee, ik heb de eerste 2 maanden rustig leren draven, daarna buiten op het rechte stuk galop aangeleerd. dat is nu zijn lievelingsgang.

Endurance klasse 2, 3 startgerechtigd.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 bezoekers