waar letten jullie op bij kopen van jonge tinkers?

Moderators: Animal, LindyH

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

mirkip

waar letten jullie op bij kopen van jonge tinkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-03 14:36

Nou ik denk dat de titel al wel genoeg zegt! Lachen

Omdat ik als ik later groot ben Tong uitsteken waarschijnlijk een tinker wil kopen wil ik me nu al zoveel mogelijk gaan orienteren.
Ik wil graag weten waar jullie op letten bij het kopen van een tinker- veulen of jaarling? Hoe kun je zien dat het later een mooie brede (gevlekte) tinker wordt? Blijven de vlekken hetzelfde...? (whaha sorry dit is wel een erge penny meisjes vraag, maar toch wil ik het graag weten Haha!) En zijn er ook hengsten waarvan je het beste geen tinkerveulen kunt kopen? Waar adviseren jullie om hem eventueel te kopen? En wat is de gemiddelde vraagprijs van een GOED bewegende/gebouwde tinker(veulen) (mag allebei Haha!)

Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven!

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 15:11

De prijzen van de veulens liggen voor zover ik weet tussen de 1000 en 1750 euro. Hangt af van geslacht, tekening, ouders, etc. Als je echt naar een tinker opzoek gaat kun je volgens mij het beste op verschillende plaatsen gaan kijken. Op marktplaats staan geregeld veulens te koop van particulieren.

* To Belg, or not to Belg *

gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 20:58

Waar ik vorig jaar op heb gelet bij het kopen van mijn, toen, 1,5 jarige tinkermerrie, was vooral dat ze boven de 150 moest komen. Verder houd ik van een stevig gebouwde tinker. Ik denk dat Rhona wel een stevig type wordt, maar zeker weten doe je dat toch niet als ze nog zo jong zijn.
Vlekken kunnen veranderen. Vooral witter worden. Rhona krijgt nu bij één vlek ook steeds meer witten haren.
Als je echt zeker wilt weten hou je tinker er volwassen uit gaat zien, dan moet een hem pas kopen als hij een jaar of 5 is. Tot die tijd weet je, naar mijn idee, niets zeker.

Over hengsten weet ik nu nog niet zoveel. Ik ga pas over een paar jaar een leuk vriendje voor Rhona uitkiezen Haha!
Ik vind het zelf prettiger om een paard/tinker te kopen bij een partuculier, maar een voordeel van een handelaar is weer dat je meer keus hebt op hetzelfde adres.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie