Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Makkertje_87 schreef:Zelf heb ik een kruissing arabier/ welsh cob ruintje van bijna 9 jaar, maar mijn paardje
is af en toe onhandelbaar. Dus ben ik benieuwd of jullie ook problemen er mee hebben.
Ireen_ schreef:Makkertje_87 schreef:Zelf heb ik een kruissing arabier/ welsh cob ruintje van bijna 9 jaar, maar mijn paardje
is af en toe onhandelbaar. Dus ben ik benieuwd of jullie ook problemen er mee hebben.
En ligt dat volgens jou aan de arabier of welsh cob kant?
Heb de indruk dat als een paard gedragsproblemen heeft, dat dat gelijk aan het percentage arabisch bloed wordt gelinkt, waarom?
).
Haha ja inderdaad altijd maar weer lijkt wel een arabier.
Ireen_ schreef:Makkertje_87 schreef:Zelf heb ik een kruissing arabier/ welsh cob ruintje van bijna 9 jaar, maar mijn paardje
En ligt dat volgens jou aan de arabier of welsh cob kant?
Heb de indruk dat als een paard gedragsproblemen heeft, dat dat gelijk aan het percentage arabisch bloed wordt gelinkt, waarom?

Wel zijn ze echt enorm lief en aanhankelijk als je eenmaal beetje een band met ze hebt. Vindt het hele innemende paarden en ik vindt het drukke ook wel meevallen.
Ik moest idd wel even mijn best doen om het leiderschap over te kunnen nemen, maar nu dat eenmaal klaar is kan ik haar van 10 meter afstand nog wel aansturen. En ze is wel 100% eerlijk, zit totaal geen kwaad in 

xHaithi schreef:Ik heb zelf een merrie waarvan vermoed wordt (en het er ook vrij dik op ligt..) dat er arabier in zit. De rest zou iets moeten weghebben van een PRE. Blijkbaar worden die kruisingen veel gefokt in Spanje.
Eerlijk gezegd heb ik het idee dat net het nuchtere van de arabier niet doorgegeven wordt bij een kruising. Zo lijkt het heel erg. Mijn merrie is een vreselijke schrikkepiet en ze kan enorm nerveus zijn. Tegelijkertijd een erg intelligent en sensibel paard, maar inderdaad, je moet erg consequent zijn en toch heel eerlijk blijven, zeker geen dier voor iedereen. Ik heb verschillende Arabische volbloeden gekend en die hebben dat schrikkige en angstige geen van allen (verschillende als in, 1 hengst, 1 merrie, 2 ruinen... en eigenlijk nog meer maar die van dichterbij). Die hebben dat nuchtere dat er bij een arabier in zit wél. Alleen lijken ze bij de overdracht dat stukje even vergeten te zijn bij de mijne. Erg jammer
Moraal van het verhaal: ik wil een volbloed arabier of PRE, maar geen kruisingen meer voor mij