KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 11:20

@ dreamguide ik zou haar niet hoger schatten dan 3500 euro.
En vind dat al aan de hoge kant.
Ik zit in de tuigpaarden fokkerij en als tuigpaard is dat al hoog, maar als rijpaard is dat wel de schatting.
Is B.
Geen ster
Tuigpaarden kunnen best springen maar komen meestal echt wat te kort.
Is eigenlijk te groot.
Verkeerde kleur. Voor de mensport willen ze liever geen vos.

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 13:49

Ik zou rond de 5 zeggen. Vooral gebaseerd op dat ze niet verder geklasseerd is. Het verhaal over of ze hoger getraind is maakt dan niet veel uit. Mensen willen resultaten.

1 hindernis springen van 135 kan iedereen wel, maar een parcours is echt andere koek.

Ben nu benieuwd wat je er voor betaald hebt :) Mag ook in pb.

MerelV

Berichten: 1765
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 14:02

Kimmetjuh: ik denk zo rond de 12000 euro, lijkt goed te bewegen en fijn karakter!

Dreamguide: ik heb weinig verstand van tuigers, maar ik gok zo rond de 4000 euro.

Ikheb de mijne hier al eerder neergezet, ben benieuwd of ze volgens jullie in waarde gestegen is. Ik heb alleen geen hele recente dressuurfoto, dus het verhaaltje zegt meer dan de foto.

Fabulous Faline
7 jarige merrie van Whitesnake x Nonstop
M1 dressuur, komt (bijna) altijd met meer dan 65% thuis! Altijd hoge cijfers voor de gangen, kan bovengemiddeld bewegen. Thuis Z1 klaar en springt een groene wissel.

BB springen en B SGW
Super koel karakter, nergens bang voor springt alles wat je voor haar neus zet. Buiten en aan het strand eveneens braaf te rijden.

Rontgenologisch goed gekeurd!


Afbeelding
Afbeelding

Jester_

Berichten: 12261
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 14:28

Ik zou zeggen rond de 10. Eigg een verkeerd kleurtje voor de verkoop en niveau zou iets hoger mogen zijn voor een 7jarige

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 14:31

Een goed paard heeft geen kleur. :)

Ik zeg tussen de 10 en 12 :)

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 14:35

Ja dat zeggen ze een goed paard heeft geen kleur. Tot je hem wil verkopen. Ik denk dat schimmel voor een alrouder wel mee valt.
Heeft de merrie nog predicaten?

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 14:39

baudyh schreef:
Ja dat zeggen ze een goed paard heeft geen kleur. Tot je hem wil verkopen. Ik denk dat schimmel voor een alrouder wel mee valt.
Heeft de merrie nog predicaten?


Allebei mijn schimmels had ik binnen een maand verkocht. De echte sporters kijken niet naar kleur. :)

Jester_

Berichten: 12261
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 14:41

Klopt, maar 95% van de mensen die ik ken gaan al niet naar een schimmel kijken of vinken die al niet aan bij sporthorses. Ik ben het met je eens maar het verkoopt toch minder makkelijk

paljaslaura

Berichten: 2742
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 14:47

Ik wil perse wit :')
Ik ga ook voor 10-12 voor Faline Merel!
De tuiger denk ik rond de 4500. Zoals meerdere hier niet echt verstand van.

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6633
Geregistreerd: 28-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 15:10

DreamGuide: Ik vind het een onwijs gaaf paard, maar dat kan ik natuurlijk niet meenemen in mijn taxatie :') Ik denk dat ik haar rond de 3000-4000 zou schatten. Ik ben ook wel benieuwd wat je voor haar hebt betaald, dus als je dat kwijt wil dan ontvang ik graag een PB!

MerelV: Fijne allrounder, geschikt voor de dressuur. Ik denk dat ik met de rest mee ga en ook rond de 10 zit.

Dan nu mijn merrie:
7 jaar, van Zuidenwind (ook wel Seven O) x Special D
Zuidenwind is hier in Nederland niet zo bekend. Hij staat nu in Zweden, maar presteert erg goed in de dressuur.
M1+9
1.63 ongeveer
Nog nooit naar een keuring geweest in verband met geen fok-wensen. Daarnaast is ze mijn eerste eigen paard en zit ik niet zo in de fokwereld dus het is ook nog nooit echt ter sprake gekomen.

Erg werkwillige en leergierige merrie. Pakt alles snel op en wil altijd voor je werken. Ze is wel sensibel, maar desondanks fijn te rijden op onbekend terrein. Heeft een zeer goede stap, een sterke draf een hele prima galop. Makkelijk te openen en te sluiten.

Alleen te laden op de trailer, kan zowel alleen als in groep mee op buitenrit en is braaf bij de hoefsmid. Geen stalondeugden.

Recent topic:
[RT-HAW] Elfina deed wat ze moest doen: haar best!
Linkje naar Horsetelex:
https://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/1721799

Ik ben benieuwd wat jullie haar waard vinden (al zal ze niet te koop komen :P)

Afbeelding

Afbeelding

Jester_

Berichten: 12261
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 15:21

Ook rond de 10, iets klein en zou iets hoger mogen zijn geklasseerd. Wel leuk paard!

MerelV

Berichten: 1765
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 16:15

Bedankt voor de taxaties. Ik ben helemaal weg van schimmels, dus dat was voor mij juist een plus!

NadjaNadja, ik denk tussen de 8 en 10. Vanwege de maat ga ik net iets onder de 10 zitten.

MerelV

Berichten: 1765
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 16:17

baudyh schreef:
Ja dat zeggen ze een goed paard heeft geen kleur. Tot je hem wil verkopen. Ik denk dat schimmel voor een alrouder wel mee valt.
Heeft de merrie nog predicaten?

Geen predicaten, zelf niet zo in thuis. Dit is haar afstamming:
https://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/1674430

Ze is trouwens 1.75 m groot.

Jodi93

Berichten: 1631
Geregistreerd: 10-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 08:21

Merel rond de 10 kan van alles is goed opgeleid en ik hou wel van schimmels haha.
Naja 9500-10000 denk ik leuk paard

Ik had mijn merrie hier al is geplaatst maar inmiddels is ze wat verder. Kan je ook mooi verschil met foto's zien van mijn vorige post.

7 jarige merrie
Oscar x Ekstein
+/- 1,65 cm
Stb-ext
Klinisch goedgekeurd voor de sport.
Een echte knuffel in de omgang vertoont geen echt merrie gedrag.
Een werkwillig sensibel paard wat nog wel verder opgeleid moet worden is laat zadelmak gemaakt vorig jaar/begin dit jaar omdat ze geen tijd hadden/ Haar wouden dekken. Bij vorige eigenaren.
Moet wel even gelongeerd worden voor het rijden om wat energie eruit te hebben. Onder het zadel eerlijk sensibel maar goed te rijden. Bokt niet geen malle fratsen. Goed voorwaarts. Nu enkele kleine rondjes naar buiten geweest toont erg cool buiten.
Los laat ze een leuke sprong zien
Is gewend aan honden, kinderen bladblazers, quads en geeft niks om rare dingen zoals veren boa's om haar nek..
Afbeelding
Afbeelding

Jester_

Berichten: 12261
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 08:54

Ik denk 4000. Geen predicaten, geen prestaties en ook niet superbraaf

fokfanaat

Berichten: 20212
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 09:15

3000/3500

MerelV

Berichten: 1765
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 09:36

Ik denk ook 3 a 4000 euro, vanwege de prestaties. Ook (nog) niet superbraaf.

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 09:48

@DreamGuide: ik gok zo rond de 4000 - 5000 vanwege braafheid
@MerelV: voor een 7-jarige nog niet heel hoog geklasseerd, maar wel erg allround en aansprekend 7500
@NadjaNadja: ik denk 9000 tot 11000 ongeveer, is net wat aan de kleine kant om een groot publiek aan te spreken
@Jodie93: rond de 4000 euro vanwege laat zadelmak, wel aansprekend paard verder


Ik ben benieuwd naar mijne nu! :)

George Clooney
6 jarige (2011) ruin
L2 dressuur, volgende maand M1
167 cm
Klinisch en röntgen goed (inclusief rug en hals)
Braaf op de sprong, denkt mee en niet kijkerig
Braaf alleen en in de groep in bos en op het strand
Alleen te laden, braaf op de trailer
Alleen mee op concours, relaxed op vreemd terrein
George is fijngevoelig en vlug in het werk
Braaf en opgevoed in de hand
Heel braaf paard, maar niet voor de 'echte' beginner/manegeruiter vanwege spanning opbouwen en dan een adequate ruiter (vooral in de hand) die hem kan helpen dat weer af te laten vloeien (dus niet zelf het ook heel spannend gaat vinden)

Afbeelding

Afbeelding

Jester_

Berichten: 12261
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 09:53

Huh je start nog L1 met em toch? Ik zou zeggen rond de 8/10

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 09:56

Nee, L2 debuut gehad, gewonnen en we kunnen al bijna weer over! :)
Laatst bijgewerkt door Picassox op 19-05-17 10:02, in het totaal 1 keer bewerkt

MerelV

Berichten: 1765
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 10:01

Ik denk rond de 10000 Picassox!

Ik heb wel een vraag aan jou Picassox. Ik zie dat je het paard van NadjaNadja met 9 tot 11 waardeert en die van mij op 7500. Ik vroeg me af of je dat verschil kunt onderbouwen, omdat ze even oud zijn en dresuurmatig op het zelfde niveau. Die van mij kan daarnaast alleen ook nog springen en crossen. Is dat puur gevoel, of is er ook een reden voor? Ik ben er wel nieuwsgierig naar namelijk.

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 10:05

Goeie MerelV... Hmmm, ik dacht dat die van NadjaNadja een jaartje jonger was? Verkeerd gekeken!

Ik vind jouw paard ontzettend aansprekend, maar eerlijk gezegd geen idee wat springers/crossers doen qua geld. BB en B klinkt nog vrij 'laag' qua niveau, al weet ik wel dat áls zo'n allrounder bijvoorbeeld dubbel L loopt of dubbel M dat ze gigantisch in waarde stijgen. Ik denk daarom dat bij die van jou nog veel meer ruimte zit, bij dubbel L of dubbel M moet je al aan het dubbele zo niet meer dan het dubbele van het bedrag denken geloof ik (wat ik eerder heb gezien).

Maar nogmaals: ik heb weinig zicht op springers/crossers en voor mijn gevoel was B nog 'niks', maar dat is wellicht alleen in de dressuursport zo. :)

MerelV

Berichten: 1765
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 10:08

Picassox schreef:
Goeie MerelV... Hmmm, ik dacht dat die van NadjaNadja een jaartje jonger was? Verkeerd gekeken!

Ik vind jouw paard ontzettend aansprekend, maar eerlijk gezegd geen idee wat springers/crossers doen qua geld. BB en B klinkt nog vrij 'laag' qua niveau, al weet ik wel dat áls zo'n allrounder bijvoorbeeld dubbel L loopt of dubbel M dat ze gigantisch in waarde stijgen. Ik denk daarom dat bij die van jou nog veel meer ruimte zit, bij dubbel L of dubbel M moet je al aan het dubbele zo niet meer dan het dubbele van het bedrag denken geloof ik (wat ik eerder heb gezien).

Maar nogmaals: ik heb weinig zicht op springers/crossers en voor mijn gevoel was B nog 'niks', maar dat is wellicht alleen in de dressuursport zo. :)


Ok, duidelijk, dank je wel. Het is ook een veel beter dressuurpaard dan een springpaard :o
Mensen staan regelmatig verbaasd over haar springgefokte afstamming, omdat ze zo goed kan bewegen.

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 10:09

Oeh, nu ben ik wel benieuwd. Toevallig een filmpje? :D

Jester_

Berichten: 12261
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 10:10

Dan wil ik harry nog wel eens weten:

Harrewar
Connaisseur x serano gold
5 jaar
1.70
M dressuur

Paard komt uit een dijk van een moederlijn, moeder loopt grand prix. Paard toont al veel aanleg hiervoor, oefeningen tot Z zijn al geen probleem en toont aanleg voor piaffe/passage. Paard kan ook springen, springt alles. Nuchter niet kijkerig maar niet voor de echte beginner. Paard is braaf buiten


Afbeelding

Dribbeltje
Afbeelding

Meer fotos in me profiel, paard springt ook spectaculair!