Taxatietopic pony's/kruisingen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wickedjazz

Berichten: 1625
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 14:03

Anna-Jelly schreef:
Maar haar pony is jong en heeft meer toekomst voor zich dan de jouwe.
Voor een sportpony is 10 jaar al oud om nog te beginnen (vind ik!)

Tsja, die van mij is pas op haar 4e beleerd (pluspunt!) en heeft zo af en toe een B wedstrijdje gelopen. Kan absoluut meer maar ik heb het geld niet om haar vaker uit te brengen. Ga absoluut binnenkort beginnen. En ze is hartstikke slim want ik heb haar in 1 jaar tijd hetvolgende geleerd:
* wijken
* uitgestrekte draf
* schouder binnenwaarts
* travers
Ze kan absoluut veel, is alleen nog maar 2 keer uitgebracht, en ook nog onderling. Waarvan de 2e keer we een winstpunt hadden!

Best wel beledigend eigelijk, 1100 euro voor mijn mooie paardenvriend

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 14:31

Wat jij voor jou pony of een ander geeft is persoonlijk! Iedereen heeft zijn/haar type pony. Zeg nou zelf stel jij houd totaal niet van hafjes zou jij dan 5.000 voor een hafje uitgeven terwijl je voor dezelfde prijs een nrpsje kan kopen die heeeelemaal jou type is. Denk het niet hè!

Verder kijk jij verkeerd, het gaat er niet om hoeveel je haar in een jaar hebt geleerd, het gaat erom wat ze kan en de leeftijd erbij. Ik geloof dat ik 2000 neer had gezet, dat vind IK een nette prijs. Tegenwoordig wil men de pony's op een zo jong mogelijke leeftijd zo hoog mogelijk hebben.

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 14:40

Anna-Jelly heeft daar wel gelijk in ja.
Ik zou voor mijn eigen pony misschien wel 4000 neertellen (Als ik het had Knipoog) en een ander misschien maar 1000.

Voor een 12 jarige pony die super springt maar verder barlelijk is zou ik misschien nog wel 2500 geven, omdat ik suuuuper graag wil springen. etc.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 14:44

Idd Biepp en ik zitten op 1 lijn Haha!

wickedjazz

Berichten: 1625
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 14:54

Anna-Jelly schreef:
Wat jij voor jou pony of een ander geeft is persoonlijk! Iedereen heeft zijn/haar type pony. Zeg nou zelf stel jij houd totaal niet van hafjes zou jij dan 5.000 voor een hafje uitgeven terwijl je voor dezelfde prijs een nrpsje kan kopen die heeeelemaal jou type is. Denk het niet hè!

Verder kijk jij verkeerd, het gaat er niet om hoeveel je haar in een jaar hebt geleerd, het gaat erom wat ze kan en de leeftijd erbij. Ik geloof dat ik 2000 neer had gezet, dat vind IK een nette prijs. Tegenwoordig wil men de pony's op een zo jong mogelijke leeftijd zo hoog mogelijk hebben.

Misschien ben ik wel over een jaar Z met haar, wie weet. En dan is ze elf, en misschien wel met 5000 euros gestegen? Tsja.... Dat ze wat minder toekomst voor zich heeft dat vind ik bull. Haar toekomst begint nu pas.

En dat 1100 euros die iemand voor jamey wou geven, daar koop je momenteel nog geeneens een leuke B pony voor.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 14:58

Ik vind het bull ( Verward ) dat jij in een jaar Z denkt te worden..

Maar we gaan weer fijn verder met taxatie's...

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 15:43

Dit is dus niet echt de bedoeling van een taxatietopic. Als jij het niet met de prijs eens bent, jou keus. Maar als iemand vind dta jou pony zoveel waard is, is dat zijn mening.

En ik ben het echt totaal met alle redeneringen eens.
Bij verkoop gaat het er niet om wat jij je pony allemaal geleerd hebt, maar wat de geschreven prestatie's zijn.
En BTW, je zegt dat je middendraf, wijken etc. aan je pony hebt geleerd, maar ik ben van mening dat elke goed gereden pony die oefening kent. Een pony die goed op het been reageert, goed op 2 teugels is, recht en ontspannen, kan gewoon een uitgestrekte draf, wijken, schouderbinnenwaards etc.
Dan zou ik mijn "advertentietje" ook aan kunnen passen. Mijn pony wijkt ook, kan achterwaarts, schouderbinnenwaards, uitgestrekte draf.
Maar dat betekend niet dat ze daardoor meer waard is, ze is officieel gewoon L1 startgerechtigt en niet meer.

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 16:00

Dat ben ik helemaal met je eens Nathalie. Heel veel mensen zetten in advertenties: B + winstpunten, maar thuis M-klaar. Ja dat kan iedereen wel beweren en het moet in principe ook kunnen als de basisafrichting goed is, maar officieel voor de verkoop is het gewoon B.
Bij de pony/paardenverkoop is het gewoon zo: wat een gek er voor wil geven. De prijzen vind ik op het moment gewoon schandalig hoog!

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 16:06

vossebier"]
[quote="Anna-Jelly schreef:
Maar haar pony is jong en heeft meer toekomst voor zich dan de jouwe.
Voor een sportpony is 10 jaar al oud om nog te beginnen (vind ik!)

Tsja, die van mij is pas op haar 4e beleerd (pluspunt!) en heeft zo af en toe een B wedstrijdje gelopen. Kan absoluut meer maar ik heb het geld niet om haar vaker uit te brengen. Ga absoluut binnenkort beginnen. En ze is hartstikke slim want ik heb haar in 1 jaar tijd hetvolgende geleerd:
* wijken
* uitgestrekte draf
* schouder binnenwaarts
* travers
Ze kan absoluut veel, is alleen nog maar 2 keer uitgebracht, en ook nog onderling. Waarvan de 2e keer we een winstpunt hadden!

Best wel beledigend eigelijk, 1100 euro voor mijn mooie paardenvriend
[/quote]

Je hoeft niet beledigt te zijn, watn het is maar wat de gek er voor geeft. IK zou niet meer voor jouw pony geven, klaar, dat is mijn mening. Ik vind 10 nou eenmaal al wat ouder, voor een pony die nog niets gepresteerd heeft. En ik vind 2000 net zo goed weinig voor mijn pony, die is tenslotte een stuk jonger, en word volgens kenners een super veelzeidig sportpony. Maar als jij hem niet meer waard vind, dan vind je hem niet meer waard! Dat maakt toch niks uit? Ik noem gewoon bedragen die IK voor deze paarden zou willen geven, ik zeg niet dat ze dat waard zijn! Ik vind typjes als Melano en Camilla en die Palomino (ff naam kwijt) nou eenmaal mooier, en dat zijn gewoon goede sportponys en die zijn in mijn ogen een stukje meer waard.

En dat je pony lief is geloof ik meteen, want mijn pony is ook onbetaalbaar! Dus trek je ajb niets aan van mijn taxatie, want ik zeg alleen maar wat IK de paarden waard vind. Knipoog

Btw, zo snel is het toch ook weer niet, travers schouder binnen en middendraf in 1 jaar? Mijn pony is ook op dat nivo in de training, maar gewoon nog niet veel uitgebracht, door hetzelfde probleem dat jij hebt, dus daardoor zakt hij ook in prijs helaas, dat is niet leuk, dat weet ik. Knipoog

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 17:29

ok mijn pony mag ook wel getaxeerd worden, ben wel benieuwd of ik een beetje een goede prijs voor haar heb betaald. Ze is nu trouwens hoogdrachtig, maar bij de aankoop wist ik dat niet. Doe maar een taxatie voor wel en niet drachtig.
naam: jasmin
ras: onbekend (iets van welsh waarschijnlijk)
geslacht: merrie
hoogte: 1.30m
leeftijd: 7 jaar
haar karakter: ze is een hele lieve merrie, echt een knuffelkont. Goed met andere paarden. met rijden toen ik haar kocht een race monstertje met harde mond, nu na 2 maanden bereden door mij, goed te sturen. overgangen nog wat moeilijk, ze begint steeds gemakkelijker te ontspannen en na te geven. kan achterwaarts, springen weet ik niet, volgens de handelaar kon ze het goed. momenteel wordt er niks mee gedaan behalve wandelen i.v.m met de dracht. De vader van het veulen is onbekend.

Afbeelding

Afbeelding

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 17:53

Bovenstaande pony +/- 1200 euro

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 17:56

MIjn pony

100% Engels Volbloed
5 jaar, 1.56 of iets hoger
Nooit op de renbaan gelopen of getrained
Super braaf met rijden en omgang
Erg fijne gangen, iedere dressuurruiter die hem gereden heeft vinden hem geweldig.
Nergens bang voor
Driekwart jaar onder het zadel en gecastreerd
Erg veel dressuuraanleg springen nog nooit gedaan
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 18:06

Jasmin: Niet makkelijk te rijden maar wel klein, dat is een nadeel.. Kleine kinderen kunnen vaak nog niet echt super rijden dus passen niet op zo'n pony. Oudere kinderen staan er dus weer niet mooi op. Pony heeft geen papier. Inprincipe wel mooie leeftijd. Geen geschreven prestaties. Drachtig maar vader onbekend.. Tsja denk ook zo'n 1200 euro.

CielitoLindo: Jammer van de maat. Braaf, fijn te rijden. Nog geen geschreven prestaties. Nog niet echt lang onder het zadel. 2250 euro.

Snelle_Belle

Berichten: 390
Geregistreerd: 09-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 19:33

CielitoLindo
ouders???
nog geen prestaties maar is daarvoor ook te kort onder het zadel, klinkt wel als een goede pony! Is het een te klein gebleven paard???
ik denk 2000-2500 euro?

Snelle_Belle

Berichten: 390
Geregistreerd: 09-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 19:43

ouders:
Prins Abdullah Nomar van het Oosterveld ox x Baccarat ox x Aatik ox
geb.datum: 28 Jan 1990
predikaten: Prestatie (Z-springen)
Kleur: Bruin
Geslacht: Merrie
Aftekeningen: Kol, la witvoet
Hoogte: 1.47m

Ned. kamp. Endurance klasse I 1995
Endurance klasse II
Voorheen: Z-spr, M-dress
L-spr + dress+ SGW
Nu: B-dress + 8 (in 1 seizoen) en B-spr

Karakter: Super brave pony waar je alles mee kan doen. In de bak rustig en goed te rijden. Buiten rijden druk en wat wilder. Pony voor de gevorderde ruiter. En de aller liefste lieverd van de hele wereld! En het moet duidelijk zijn dat ze niet te koop is! Haha! Ze is nu al 7,5 jar bij ons en ze zal nooit weggaan!

Afbeelding

Marith_Ov

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 20:18

Dit is mijn pony:
[img]http://www.xs4all.nl/~wvanfaas/Marith/WesternwedstrijdMarith(11).jpg[/img]
[img]http://www.xs4all.nl/~wvanfaas/Marith/WesternwedstrijdMarith(16).jpg[/img]

Vader: Michael (ned. Appaloosa)
vv: Prins (keur/preferent)
vm: Flokje (preferent)

Moeder: Ferry's Maid (Draver)
mv: Casting
mm: Zelma Fortuna

Het is een merrie van 7 jaar. Ze loopt beginners western (mininaal 1 lintje per 3 onderdelen op de wedstrijden). Heeft aanleg voor de dressuur en kan ook leuk springen. Ze heeft een schofthoogte van 1.53. Ze is makkelijk te rijden, maar als je er echt wat uit wilt halen moet je toch wel weten wat je doet. Ze is goed verkeersmak, maar dat wat in de berm ligt kan toch behoorlijk eng zijn, maar zal er nooit vandoor gaan.
Laatst bijgewerkt door Marith_Ov op 09-10-03 20:28, in het totaal 2 keer bewerkt

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48403
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 20:26

JoyceB: Banjer is wel geheel verkeersmak... bij tractors en graafmachines KIJKT ze alleen eng... maar luistert prima als ik zeg dat ik het ook niet eng vindt... Haha!

Tammie: 2000 - 2500 euro... helemaal mijn type.... mooie pony, western gereden, zit draversbloed in... helemaal geweldig!

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 20:32

zo dat is wel wat meer dan wat ik er zelf voor betaald heb. Maar ja jullie hebben het volgens mij ook over een prijs met veulentje erbij. Ik heb haar voor 900 euro gekocht als 'niet drachtig'.

Snelle_Belle

Berichten: 390
Geregistreerd: 09-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 20:33

nou... waarom word mijn paardje overgeslagen? Verward

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48403
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 20:36

Snelle_Belle schreef:
nou... waarom word mijn paardje overgeslagen? Verward


2500 zeker wel... loopt endurance, heeft in overige takken gepresteerd, afstamming zegt me niks, maar de namen kom ik vaak tegen... dus die zal ook wel goed zijn... Haha!

Snelle_Belle

Berichten: 390
Geregistreerd: 09-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 20:44

haha bedankt!!
baccarat= pref + prest
prins abd= heeft wel duizenden kindjes rondlopen Lachen
aatik= hoor ik vaak wel over maar weet ik zelf eigenlijk ook nix over

maar ik ben bang dat wij dan toch beetje teveel voor de pony hebben betaald Lachen maar hij was toen ook wel jonger!

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 21:40

De ouders van mijn paard zijn Ikthibar x Persian Heights maar dat zegt niemand hier iets denk ik..

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 21:41

Belle jou pony zal wel rond de 3000 op mogen brengen..

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 09:36

Valt me op dat mensen altijd wel zuinig zijn met het taxeren van pony's en paarden, ook in de andere topics..

(Echt Hollands)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48403
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 12:58

CielitoLindo: 1750 - 2000 euro... mooie maat, nog niet veel gepresteerd.... en volbloed is veelzijdig....