Het arabieren taxatie topic

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Balasjow

Berichten: 125
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: Goudswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 16:32

Ha die Mathieu,

Daar gaat Sjow dus nooit voor weg. Zowiezo wordt hij nooit verkocht. Maar ik kan je wel verklappen dat een bekende Nederlandse voetballer voor hem 200.000,= gulden heeft geboden. Ook uit het buitenland hebben wij diverse aanvragen voor hem gehad en hier hebben wij altijd negatief op gereageerd. En hij staat nog steeds gewoon thuis. We hebben met Sjow meer dan een gewone band. Zeker door wat wij met hem hebben meegemaakt. En voor wat het uitbrengen in de sport betreft: helaas heb ik te weinig tijd om dit zelf te doen. En aangezien de ervaringen met diverse medeberijdsters zal dit ook wel nooit gebeuren. Jij bent in de gelukkige omstandigheden om zo'n geweldige medeberijdster als Bianca gevonden te hebben. Petje af voor haar zoals zij er voor gaat. Dit vindt je nog maar weinig zulke mensen met zo'n enthousiasme en inzet.

Ella

callippo

Berichten: 3204
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 17:47

WAUW, wat een geweldig mooie paardjes hier!

Ben ik toch ff benieuwd wat mijn hengstje waard is.

Hij heet officieel Rhath (afschuwelijke naam, dus daarom noem ik hem Shafaï)

Vader: Brahim Banoe (v. Aloum) (zegt mij helemaal niets)

Moeder: Remalka (v. Amal)

Hij is 8 jaar, nooit geshowd en zelfs nog niet ingereden! Heeft altijd in een weiland gestaan met andere hengst.
Stokmaat: 1.52

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb hem een tijdje terug gekocht van een handelaar en ben benieuwd of jullie kunnen raden voor welk bedrag...

Arabsrulezz
Berichten: 1248
Geregistreerd: 30-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 19:11

Gekocht an handelaar...helemaal groen ook geen showuitslagen.....1500/2000 ?

Paduc

Berichten: 447
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 11:45

Hoi Ella, zo zie je, dat een taxatie er ook wel eens naast kan zitten, maar je gaat er vanuit, wat je er zelf voor over hebt en gezien het gebodene op Sjow, zal ik maar extra bewaking instellen bij Tariq. Dat jullie Sjow nooit weg zouden doen, wist ik wel. Wat Bianca betreft, heb je volkomen gelijk, zij is volkomen "besjochen"van Mirage/Tariq en Paduc en geeft al haar tijd aan de jongens.
Nu wat Rath betreft, Eveline, het is geen slecht beestje en er zit veel meer in, maar dan moet er wel mee gewerkt gaan worden, want hij heeft bij jou in ieder geval, alleen nog maar vakantie gehad..dit is duidelijk te zien aan zijn spierontwikkeling. Ondanks, dat hij al 8 is en nog niets kan, denk ik aan om en nabij de € 4000,-, daar er veel meer in zit!!

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 13:33

MariekeVT schreef:
Ik heb Patent meerdere keren bij de Kossack Stud gezien, en ik vind het een heel leuk paard, die fantastisch kan bewegen !
Maar ik vind hem eerlijk gezegd op de foto's niet heel arabisch, je zou mij wijs kunnen maken dat het een ander ras was.
Ik heb het puur over de foto in het echt zie je wel dat het een arabier is, en nogmaals ik vind het wel een mooi en leuk paard !

Haha! Hij is niet zo rastypisch, dat is helemaal waar. In het echt ook, maar ik vind dat niet erg. We hebben hem per slot van rekening niet gekocht om mee te showen maar om hoog mee in de Endurance te komen!
Ik vind het al een hele goede prestatie dat hij in een jaar naar klasse III gekomen is. Endurance past gewoon prima bij hem, hij is rustig (al zou je dat soms niet zeggen als hij op de keuring staat Tong uitsteken) en werkt graag voor je.
Als het kon zou ik zo nog een Patent kopen! Toen wij hem op de Kossack Stud zagen dacht ik wel even, OMG als we die drukke kopen... Maar toen we hem ophaalden en hij bij ons thuis stond... OK dan! topbeest! Die gaat niet meer zomaar weg!

callippo

Berichten: 3204
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 15:37

Arabsrulezz schreef:
Gekocht an handelaar...helemaal groen ook geen showuitslagen.....1500/2000 ?


Geen slechte schatting, al was hij zelfs nog goedkoper dan dat Lachen



Citaat:
Nu wat Rath betreft, Eveline, het is geen slecht beestje en er zit veel meer in, maar dan moet er wel mee gewerkt gaan worden, want hij heeft bij jou in ieder geval, alleen nog maar vakantie gehad..dit is duidelijk te zien aan zijn spierontwikkeling. Ondanks, dat hij al 8 is en nog niets kan, denk ik aan om en nabij de € 4000,-, daar er veel meer in zit!!

wow, denk je dat echt?

Over die bespiering klopt zeker Lachen hij heeft heel z'n leven alleen maar vakantie gehad! Haha! tijd dat hij eens wat gaat doen Haha!
Hij staat nu net 3 weekjes bij mij en het enige wat ik tot nu toe gedaan heb ik wandelen, wennen aan dekjes etc. en wat grondwerk (wat hij overigens extreem snel oppikt!)

Paduc

Berichten: 447
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 15:41

Succes!!