Het arabieren taxatie topic

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 23:24

So What....mooi beessie zeg!!! Dit zijn de eerste goede foto's die ik zie op Bokt

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 23:26

Arabsrulezz schreef:
En over het altijd stijgen van waarde als ze ouder worden(veulen-volwasse paard) .. denk niet dat het helemaal zo werkt.Ik ken paarden die als veulen erg mooi waren en helemaal niet mooi opgroeiden.Kan natuurlijk ook andersom zijn.


Uhm ja dat kan....maar taxeren is niet op basis van alleen uiterlijk

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 23:29

Samenvattend de taxaties van Yennepen:
2200 euro
3000 euro
5000 euro

Ik denk dat de 3000 euro van Youko een mooie inschatting is. Met name omdat Yennie nu nog niet geheel ingereden is en nog niet goed in haar bespiering zit, denk ik dat ze zeker nog in waarde zal stijgen. Qua bloedlijnen en uiterlijk zeker geen showknaller, maar zeer zeker flinke sportkwaliteiten (met name door bewegingen, beenwerk en karakter). Nu nog aan mij om daar wat mee te doen Tong uitsteken Schijnheilig

Verder denk ik dat Yennie als fokmerrie een goede basis zal zijn....nu nog even een mooie typische hengst erbij zoeken en dan op naar een superveulietje!!! Pling

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 23:49

Franca schreef:
Ik vind over het algemeen ALLE genoemde prijzen wat laag ingeschat in dit topic.....ik dacht echt dat arabieren veel meer waard waren....helemaal als je soms ziet voor welk geld eenvoudige andere rassen/ halfbloeden de deur uit gaan. Het is inderdaad nu wel duidelijk dat de markt wat ingestort is...Jammer!!! Ik zou persoonlijk meer geld 'over' hebben voor de bovengenoemde arabieren, maar misschien ben ik dan wel een van die "gekken" die er zoveel voor geeft Knipoog Tong uitsteken


En ik vind weer dat er teveel wordt gevraagd voor de halfbloeden en de overige ponyrassen. Soms worden er prijzen genoemd voor New Foresters, met matige prestatie, van 2000 euro. Dat is wel bijna 4500 gulden! (Jaja, ik weet het, mijn gezeur over de gulden Schijnheilig ).

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 23:52

Inderdaad ja!!! Ik hoorde laatst via een vriendin....een jonge Tinker van 3 jaar waar 3000 euro voor gevraagd werd.....snap jij hem?? Maar blijkbaar gewoon een duur ras? Ik zou het er niet voor over hebben....maar ja....ben ook geen koudbloed mens.

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 23:58

Tsja, lijkt net of de Arabieren goedkoper zijn geworden en de overige rassen in waarde gestegen Verward
Geeft allemaal niets, kan ik ook nog eens wat betalen Haha!
Maar het heeft gewoon met aanbod te maken, er zijn gewoon VEEL arabieren.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 00:08

Ja, maar dat doet mij dan wel 3 keer nadenken over de dekprijzen van hengsten. Ik wil graag een goede hengst voor Cheyenne kiezen en prijs maakt mij niet zo veel uit (ik deins er niet voor terug), maar als je dan ziet dat de prijzen zo laag liggen qua verkoop veulens, dan is de vraag of je wel je inzet terug zou kunnen verdienen bij een veulen....Hangt natuurlijk alles af van de kwaliteit, maar in Nederland liggen de prijzen wel erg laag, terwijl ik graag een (duurdere en goede) buitenlandse hengst zou kiezen voor Yen. Maar dan zou je misschien je veulen ook in het buitenland te koop moeten aanbieden, wil je de investering terugverdienen? (niet dat ik het veulen zou willen verkopen Knipoog ) Of er gewoon maar vanuit gaan dat er niets terug te verdienen valt??? Verward

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 00:16

Tsja, dat is altijd de gok hè? Waarom denk je dat de meeste goede Arabieren naar het buitenland verdwijnen Tong uitsteken? Daarom dat ik besloten heb dat ik een veulen wil van Tiek, als ik hem/ haar zelf kan houden.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 00:18

Ja inderdaad....het wordt mij nu duidelijk. Ik ga ook voor een veulen die ik zelf houd! Lachen

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 00:19

Zooo jij bent snel Haha!
Precies, lekker op hengstenjacht!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 00:21

Wordt een zware keus met al dat moois Knipoog

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 09:21

Dit hele topic gelezen hebbende en navraag gedaan bij verschillende bokkers neig ik meer naar de 9000 pleuro[/quote] *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* thanx Joske!!!! 3 bier OK dan!

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 09:25

riccardo"]
[quote="Joske"][quote="MissSol"]
[quote="ankie1 schreef:
oke dan doe ik ook maar mee,ben benieuwd.
RH PAJKOVSKI,vader:FOCUS KHEMALI, Moeder:PAJTURMA, zij is zelf van DRUG! PAJKOVSKI is een schimmel hengst van 158 hoog,5 jaar en correct gebouwd,goede benen,is net goedgekeurd op de avs keuring(3dePremie) en heeft de zadelrubriek gewonnen,loopt in het dagelijks leven L2 dressuur,heeft erg veel aanleg voor de sport! goed karakter(is erg belangrijk!) en heeft op dit moment al enkele mooie nakomelingen staan..... oke laat maar horen! heb zelf echt geen idee!


poe das wel lastig hoor, maar ik ga een poging doen...
laat ik zegge tussen de 7000 en 9000eur.
Kom ik al in de buurt??
[/quote]

Dit hele topic gelezen hebbende en navraag gedaan bij verschillende OK dan! Haha! Clown bokkers neig ik meer naar de 9000 pleuro
[/quote]

gooi ik er een euri bovenop nog Clown
[/quote] OK dan! Haha!

dakhilah

Berichten: 797
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 09:31

hoi,
En dit alles bewijst dat de Markt in NL naar de haaien is [hebben we het al in een ander topic over gehad!!!!]..... en niet door lage prijzen maar vooral qualitatief!!!!!!! niet hoogscorende paarden!!!!! en voor weinig qualitiet ga ook ik niet big betalen .......
Voor echt goede paarden moet je bij de kleinere serieuse NL-se fokker zijn ,die NIET!! Vermeerderen.... Maar Selecteren en vooral Investeren!!! EN zich niets van de gevestigde oorde aantrekken maar hun eigen visie en weg volgen!!!!!!! ...... dat kost wel wat ernstig meer dan genoemde bedragen!!! ...............OF in het Buitenland!!!!!....
Een qualitatief hoog kaliber paard is voor het grootste gedeelte NIET meer in NL verkrijgbaar....op een enkeling na , deze dieren houd men zelf voor het fok -programma of gaat over de grens!!!! Knipoog ..... dan koop men ook bijv. een merrie veulen met een prijskaartje vanaf ongeveer ...E25.000,- ....... de hengstjes misschien vanaf E 15.000,-
ga maar eens een staatslot kopen ....zucht!!!!! Verward
gr,sas.........

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 10:12

youko

Citaat:
En ik vind weer dat er teveel wordt gevraagd voor de halfbloeden en de overige ponyrassen. Soms worden er prijzen genoemd voor New Foresters, met matige prestatie, van 2000 euro. Dat is wel bijna 4500 gulden! (Jaja, ik weet het, mijn gezeur over de gulden ).


ja bij het taxatietopic 3

daar word van katinka (mijn new-forest pony) 2600 (even rekenen 5500 gulden) voor een pony zonder papieren, B dresuur niet echt goed ingereden. 6 jaar wel super spring pony, eerste wedstrijd 4 winstpunten, maar verder, goed karakter wel super eenkennig, niemand anders krijgt hem bijna te pakken, ook mak genoeg voor beginngers. Nou ik zou het nooit voor die pony vragen alleen al in deze staat laat maar zeggen denk zelf dat 1750 een beter bedrag is.

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 10:15

voor so what wordt trouwens al op minder geschat, omdat die moeilijk zou zijn ?????? (weet niet waar ze dat vandaan haalt, moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit zn makkelijk paard heb meegemaakt in omgang enz, oke met rijden soms moeilijk maar ja heeft ieder jong paad )
en omdat het een schimmel is, en dr schoonheidsfoutje wordt genoemd, logische maar de rest??????

ik kan er geen touw maar aan vast knopen op de hele paardenmarkt, en vindt ook dat de prijzen echt belagelijk hoog liggen, en zodra ze laag liggen op het niveau dat ik denk redelijk, vindt iedereen het te geodkoop en kopen ze ze niet omdat ze bang zijn dat ze wat makeren. Ik vindt echt dat gulden euro is geworden! De verhoudingen liggen echt heel erg schreef.

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 10:17

franca

Citaat:
So What....mooi beessie zeg!!! Dit zijn de eerste goede foto's die ik zie op Bokt


thanks, er staan echt te veel lelijke foto's van so what maar deze heb ik ook niet zelf gemaakt, op een of andere manier komt so what bij mij zelf nooit echt mooi op de foto.

sphinxje

Berichten: 68
Geregistreerd: 11-07-02
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 10:41

Hoi interessante discussie, maar de prijzen van vroeger zijn niet meer de prijzen van nu? alleen in het buitenland? is slechts ten dele waar. Feit is dat het moment heel belangrijk is en wat hij of zij iemand waard is op dat moment. Als iemand komt om je paard komt vragen en de prijs is goed, VERKOPEN! (tenminste als je je paard kunt missen). Als iemand een bod doet, krijg je dat als je later toch je paard verkoopt er nooit meer voor terug! Ook in het buitenland is dit nu het geval, er zijn nog wel hoge prijzen, echter alleen voor een selectere groep dan vroeger, waren er vroeger nog leuke prijzen voor de "grijze middenmoot" of subtop, nu niet meer. De tijden van prijzen van 30.000 of 50.000 € zijn echt voorbij! Uitzonderingen? Ik heb geen geheimen, maar voor Ghajariy (Nations cup kampioen) is aan de stal direct 100.000 Pond (Engelse) geboden, voor zijn moeder (Esta-Passada) lopen de aanbiedingen ook aardig richting de sprookjesprijzen, echter feit als de eigenaar deze over een paar jaar zelf WIL gaan verkopen, mag je met 25% in je handjes klappen.

Voor de "Taxateurs" onder jullie, nog een leuke:

Najibb (Vatican x Plamelke)

Kampioen Langenfeld 1993
Reservekampioen Tilburg 2002
2e op NK 2002
1e op HK 2003
Renprestatiepredikaat (*R)
Renpaard van het jaar Belgie 1997

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Succes met taxeren

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 10:57

helaas de foto's doen het niet!

sphinxje

Berichten: 68
Geregistreerd: 11-07-02
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 11:08

Nu moet het wel lukken

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

...

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-03 15:11

sphinxje schreef:
Nu moet het wel lukken

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

...


In een woord "PRACHTIG" maarja wat kost zo'n paard niet de banketstaaf 3000 die ik betaalt heb rond de 10.000 / 15.000 of ben ik nu gek?

heb er nog eens de balle verstand van dus misschien zit ik wel te laag!!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 22:42

Geen idee wat hij zou moeten kosten, maar hij heeft een prachtig koppie!!! Gewoon mooi natuurlijk! Lachen

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 22:57

Ik vind het altijd moeilijk om bij zulke paarden een waarde schatting te moeten maken. Maargoed omdat nog niemand begonnen is zal ik het startsein geven....
ik zeg: 25 000

sphinxje

Berichten: 68
Geregistreerd: 11-07-02
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 23:50

Het is inderdaad wat de gek ervoor geeft, maar laat ik het zo zeggen, voor 25.000 krijgt degene er ook nog een lintje om en kom ik hem ook nog brengen!

Krab54

Berichten: 349
Geregistreerd: 11-02-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 09:30

Wij willen meer foto's mensen!!!! Vingers aflikken
Leuk zo'n topic! Lachen