haflinger taxatietopic.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-03 21:58

Amulet dan kunnen we over een tijdje een pas de deux doen joh Haha!

Het is en blijft moeilijk vanaf een foto.

Wat ik me trouwens afvroeg, bij een paar paarden staat western te rijden.
Nou vroeg een meisje bij ons op stal of we dan toch de westernkant op gaan omdat we zoveel zonder teugels en met stem en been en zit hulpen doen.
Omdat Par kan afwenden door middel van een kleine gewichtsverschuiving zou zij dus al de westernkant op gaan.

Naar mijn idee moet het ook zo vlekkeloos gaan bij engels rijden?

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 21:58

Marko ook dan Haha!

[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/25031/incoming/Image7(1).jpg[/img]

[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/25031/incoming/1(4).jpg[/img]

Ruin
Stokmaat..? ong. 143
7 jaar
Ik heb hem nog nooit uitgebracht op wedstrijden maar hij loopt op L niveau. Springen kan hij heel goed 1.20/1.30
Verder is hij redelijk verkeersmak (alleen niet voor groot verkeer) ook is hij betuigd enkelspan en tweespan.

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 22:04

Sily schreef:
Amulet dan kunnen we over een tijdje een pas de deux doen joh Haha!

Het is en blijft moeilijk vanaf een foto.

Wat ik me trouwens afvroeg, bij een paar paarden staat western te rijden.
Nou vroeg een meisje bij ons op stal of we dan toch de westernkant op gaan omdat we zoveel zonder teugels en met stem en been en zit hulpen doen.
Omdat Par kan afwenden door middel van een kleine gewichtsverschuiving zou zij dus al de westernkant op gaan.

Naar mijn idee moet het ook zo vlekkeloos gaan bij engels rijden?


Combinatie is heel goed te maken hoor, juist alleen maar goed, gebruik je gewoon van alle takken het 'leuke'.
Doe ik ook omdat Stupa western ingereden is, enorm makkelijk.

Het blijft idd moeilijk vanaf een foto; net wat Miran zegt over zijn hoofd, in het echt valt dat wel mee, z'n kop is echt enorm veel groter dan die van Amulet was.
Maar goed, ik vind dit wel lachen haha. Haha!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-03 22:09

Dat is niet eerlijk, Marko is gewoon geweldig Haha!
Als je hem nou "even" zou starten zou het helemaal geweldig zijn.

Heb een heleboel foto's van hem gezien, kan heel erg mooi lopen, alleen daarop kan je er al een aardige prijs voor krijgen. *mits dit dus bewezen wordt door wedstrijden*
Maar ok dat hoeft niet bij ons want heel bokt heeft hem zien lopen.

Mooie uitstraling, mooie gangen, braaf dier en natuurlijkk gewoon mooi om te zien.

Vindt hem samen met Nibbit die ik persoonlijk heb mogen bewonderen 1 van de mooiste van Bokt *buiten Par om dan he Haha! *

Denk dat als je aan mensen kan laten zien wat je hier laat zien van hem je makkelijk aan de €2000 komt.

Miran

Berichten: 4452
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 22:15

Marko wel rond de 1800 euro, die loopt erg leuk.

Ben eigenlijk wel benieuwd wat iedereen betaald heeft voor zijn paard, als er straks meer reacties geweest zijn.

Miran

Berichten: 4452
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 22:16

Toch Sheril ook maar even in dit topic.

13 jaar, 1,44 m., afstamming liz Alpha x Stecher. Geboren in Oostenrijk, goede fokmerrie gebleken. Kent nu de redelijk goed de basis onder het zadel (is nu twee jaar onder het zadel, en ik ben geen ster ruiter), heeft niet het makkelijkste karakter maar is niet gemeen. Heeft erg mooie bewegingen, gebruikt achterbeen goed. Springt los makkelijk. Is bij de vorige eigenaren hoog geeindigt op provinciale (erekampioen Brabant) en de nationale keuring (tweede plaats) en heeft afgelopen zomer met een eerste premie haar rubriek gewonnen en is tweede geworden op het dagkampioenschap van Zuid Holland. Ik hoor regelmatig van paardenmensen die niets met Haflingers hebben dat ze haar wel erg mooi vinden.

Ik heb helaas geen goede bewegingsfoto's.

Afbeelding

Afbeelding

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-03 22:22

Om het makkelijk te houden, Sheril hou ik op €1800, redenen staan op het andere taxatie topic.

Ga lekker niet vertellen wat ik voor Par betaald heb Haha! was toch veelste veel omdat ik helemaal verliefd was Lovers

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 22:22

Sily"]
Heel ander onderwerp tussendoor, ik zie hier 2 L2 lopende haffies.
De opmerking dat haffies niet te sturen en zeer moeilijk te rijden zijn gaat hier niet op?
[/quote]

Ze kunnen het wel, maar dat Ewalda makkelijk te rijden is kan ik ook niet zeggen. Als ze geen zin heeft om echt te werken banjert ze dwars door alle hulpen heen. Dan heb je echt het hele paard in je handen. En hou met je handen maar eens ong 500 kilo haflinger tegen. Haha! Haar voordeel is dat ze heel zuivere gangen heeft(ze heeft bijna altijd een 8) en zeer fanatiek is. Zelfs het losstappen lukt niet altijd. Haha!

[quote="Sily"]
Dus van bovengenoemde paarden: hoe zijn ze te rijden, heb je speciale truukjes nodig? Reageren ze idd minder, en hoe waren ze met inrijden bv?
[/quote]
Zoals ik zei, Ewalda heeft van zichzelf fijne gangen en dat scheelt al een hoop. Met het fanatieke heb je er al weer een puntje bij. Dan is het slechts nog een kwestie van ontspanning, en zelf de oefeningen netjes uitvoeren, op de bordjes rijden enz.

[quote="Sily schreef:
Ik wil zelf namelijk later de dressuur kant opgaan met Par, volgens omgeving kan ze dat ook best.
Maar mensen die horen dat je met je haf dressuur wilt gaan doen kijken je al snel vreemd aan.

Lekker laten kijken. Haha! Je moet eens zien hoe vaak ik vaaf de rug van een gigantische KWPNer aangestaardwordt. :d Ja ik rij bij de paarden.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-03 22:31

Mystica, ik snap um helemaal.
Maar een bv KWPNer kan ook weleens een off day hebben?
Jij hebt immers vergelijkingsmateriaal omdat jij dus ook bij de paarden rijdt Haha!

En verder laat ik ze ook kijken hoor, Par doet onwijs haar best en is erg werklustig.
Heb vanaf dag 1, 1 keer per week les van een instructrice die ons alletwee erg goed aanvoelt.

Ik vroeg het me vooral af omdat ik gewaarschuwd was voor het karakter van een haflinger *had hiervoor vooral KWPN ervaring*
Nu rij ik Par dus 4 maanden, lees de toch wel positieve ervaringen hierboven en heb eigenlijk zoiets van is dat nou zo moeilijk?
Natuurlijk zal ze nog wel haar stunten krijgen, maar ik was bij voorbaat al gewaarschuwd voor het inrijden...zou ellende worden, helemaal niets worden en ga zo maar door.
Toen dat goed ging was het ja ze is nu overdondert, wacht maar tot ze het doorkrijgt.
En nu is het eigenlijk niets meer.....geen goh het gaat goed, geen joh beter dan verwacht...

We zijn gewoon vantevoren al de grond ingeboort om het zo maar eens te zeggen, en eigenlijk met belangrijkste argument: het is een haflinger.

Nou is het alweer 7 jaar geleden dat ik mijn laatste paardenervaring had...maar toen had ik een "normaal" paard en dat was goed en leuk en goh gaat goed zeg.

Voor de duidelijkheid: ik had dus helemaal niets met haflingers, zag ze weleens staan maar had het te druk met mijn eigen paard om er eens goed voor te gaan zitten laat staan commentaar te leveren.

Maar ok, ben blij met Par maar snap er gewoon afentoe niets van....alsof ze minder zijn.
Althans bij sommige mensen krijg ik dat idee weleens.

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 22:45

Citaat:
Sily schreef:
Heel ander onderwerp tussendoor, ik zie hier 2 L2 lopende haffies.
De opmerking dat haffies niet te sturen en zeer moeilijk te rijden zijn gaat hier niet op?


Misschien dat het wat moeilijker voor ze is kwa bouw, maar daar zal je denk ik op een hoger niveau pas tegenaan lopen.

Marko is verder heel fijn te rijden, fijne aanleuning en netjes nageefelijk. Toen ik hem pas had heb ik wel wat met hem gevochten hij scheurde steeds naar de uitgang en ik had niks meer te zeggen, op een gegeven moment is mijn instructrice een keer bij de uitgang gaan staan met een longeerzweep en heeft hem een flinke knal verkocht sindsdien is dat ook over (ik durfde dat toen nog niet, dat is nu wel anders Schijnheilig )

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 22:53

Je kan het ook als compliment opvatten, als je haflinger makkelijk te rijden is, maar iedereen denkt van niet, omdat het een haflinger is, dan laat je ze toch in de waan? Dan denken ze alleen maar dat je heel goed kan rijden omdat je haflinger alles doet. Okay, beetje vaag uitgelgd. Haha!

Er zijn natuurlijk jury's die vinden dat een haf niet thuis hoort in de dressuurring. En al helemaal niet in tussen paarden. Dan heb je er vrij weinig aan als een KWPNer het wat minder doet. Maar haflingers die goed lopen hebben ook het voordeel dat ze Barrokke paarden zijn, en dan dus extra mooi tonen. En dan wordt het algemene plaatje mooier als van het standaard rijpaard zullen we maar zeggen.

Haflingers hebben ook geen makkelijk karakter, maar ze hechten zich aan iemand, en dan doen ze er alles voor. Als je er maar eenmaal een band mee hebt.
Ewalda is wel eens voor me gaan staan toen Armando als een dolle stier bokkend op me af kwam rennen omdat hij blij was dat hij van stal was. Zij maar dreigen, en Armando maar snel omgedraaid. Haha!

Ze zijn eenkennig, maar niet in de zin van bang zijn voor vreemden en er niks mee te maken willen hebben, maar dat ze bij iemand anders geen ene flikker uitvoeren. Dus als je die band hebt, zul je vrijwel geen problemen hebben. Bij het inrijden niet, maar ook gewoon met het rijden niet. Tenzij ze geen zin hebben natuurlijk. Daar doe je niks aan.

Veel mensen kennen ook alleen de geschiedenis van de haflinger zoals die overal beschreven staat. Kruising arabier met tiroler bergponnies. Gefokt om te werken in de bergen. Dan zien ze ze dus als "trekpaarden". En daar kan je "onmogelijk" dressuur mee rijden. Dan beginnen ze over de moderne haflingers, die halve arabieren zijn. Dat is meteen een verklaring voor het wat drukkere "soort" dat geen echte kinderponnie meer is.

Ze vergeten echter dat er vrijwel geen arabier in voor komt. (stefan van het hout heeft 27 nog wat % arabisch bloed, maar dat is ook de enige die ik zo weet)En dat ze misschien wat drukker zijn, dat dat misschien wel komt omdat ze niet al hun energie nodig hebben om hier in het vlakke nederland rond te lopen en niet alleen meer leven van het magere gras in de alpen, maar op biks en soms haver, dat komt niet bij ze op. Ze kijken niet verder dan dat wat iedereen weet over de haflinger. Op zich niet verkeerd dat ze zo denken, maar ik kan me niet voorstellen dat ze niet wat verder kijken als ze zoiets zien. Snap je me nog? Haha!

Vooroordelen dus, omdat ze zich er niet in verdiepen. Wat naar mijn mening ook helemaal niet hoeft. Al is het wel zo verstandig om wat onderzoek te doen voor je zo'n sterke mening verkondigd, dat ze dit en dat zijn, en dit en dat niet kunnen. En zelfs dan hoeven ze zich er nog niet in te verdiepen, maar laat ze het dan in godsnaam wel aannemen van iemand die zich er wel in verdiept heeft.

Ik heb gezegd Haha!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-03 23:05

Mystica ik ga helemaal met jou mee Haha!

Het is een superuitdaging om met mijn haf te kunnen doen wat volgens sommige mensen alleen met KWPNers en soortgelijke kan.

Moest het alleen even kwijt dat er dus mensen bij ons op stal zijn die zich supernegatief hebben uitgelaten over Par....en nu ze het dan echt goed doet wordt er helemaal niets meer gezegt.
En het ergste is nog dat je de negatieve dingen van een ander moet horen, ze komen er niet zelf mee.

Toen we thuiskwamen met onze eerste premie had ik het heel trots op het mededelingen bord gezet, denk je dat de mutsen met hun warmbloedjes wat zeiden?
Helemaal niets, en daar kan ik dus zo pissed om worden.

Aan de andere kant..het is natuurlijk verschrikkelijk moeilijk om toe te geven dat ze fout zaten.

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 23:10

Dat is dus precies wat ik zeg. Ze hoeven het van mij niet eens allemaal te weten, maar of geef dan geen mening, tenzij je hem goed kan onderbouwen, of neem het aan van iemand die wel weet waar hij het over heeft en geef toe dat je fout zit.

Dat ze dan niks zeggen is idd echt te flauw. Maar als ze niks zeggen geeft dat wel weer aan dat ze "uitgeluld" zijn. Haha!

Ik zelf zeg het zeker weten als ik fout zit. Ik vind het het niet waard om daar ruzie over te houden.

Ik heet trouwens gewoon Bernadette hoor. Haha!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-03 23:19

Von Mystica wel een leuke naam Tong uitsteken

Tsja en we overleven het wel zonder hun goedkeuring hoor.

Maar zag hier toch wel wat aardige hafjes die aardig lopen tussen zitten, dus vandaar dat ik dacht spring er wat dieper in, hoop dat de rest geen moeite heeft met dit off topic gaan en misschien ook nog hun mening hierover willen geven?

Verder blijven we natuurlijk ook haffies taxeren, vindt het wel geinig om te zien in hoe verre de taxaties uit 1 lopen.
Als we genoeg taxaties hebben zal ik in ieder geval verklappen wat ik voor Par betaald heb, zal jullie lol nog groter maken en er dan zelfs een foto bij doen van hoe ze eruit zag toen ik haar kocht Haha!

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 07:46

Lijkt me ook erg leuk om straks te weten wat iedereen voor zn haf heeft gegeven. Ik zet het er ook zeker op Tot nu toe word ze toch alleen maar hoger getaxeerd Haha!

En ook erg leuk om te lezen over hoe jullie haffies het doen. Kan helaas zelf nog niet zeggen hoe veerle het onder het zadel doet Knipoog

En Sily, bij mij op mijn vorige stal was precies het zelfde over haflingers. Ik moest haar zoiezo weg doen, want ik kon haar toch niet aan! Ik moest maar óf een oude haflinger kopen, dat ging misschien nog, óf weer een shetlander. Nou mooi van niet Haha! En daar ben ik nog steeds heel erg blij om dat ik dat niet gedaan heb.
Op de stal waar ik nu (nog) sta, mocht Veerle er op de wei niet bij. Zij moest alleen op een wei staan want er werd beweerd dat ze VALS was. Ahg kom nou! Ze is nu niet erg makkelijk meer, maar dat komt omdat ze zo'n tijd alleen heeft gestaan. Daarvoor had ze echt een geweldig lief karakter. Maar morgen gaat ze weer verhuizen, daar blijft ze ook van de winter buiten met andere paarden (er stond ook een haf Haha! ).
Maar sommige mensen Laat mij happy zijn met mn haf! Ik zou niets anders willen dan zo'n beest met zo'n (leuke) eigen mening Cool

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 09:34

Hmm, het enige waar IK me dus WEL aan kan ergeren (en dat zie je hier in de buurt weleens.
Dat mensen dan bv wedstrijden rijden met hun haf (in deze gevallen zijn het bijrijdhaflingers hoor) en dan doen van 'look at me, look at me, IK ben zo hoog geeindigt MET een Haflinger, ben ik niet geweldig?'.
Maar nee sorry, ik kan voor iemand die met een haf l2 rijd niet meer respect hebben dan voor iemand die dat met een KWPN er rijdt.

Ik vind dat gewoon iedereen z'n ding moet doen, klaar toch?
IK ben persoonlijk gewoon te zenuwachtig voor wedstrijden (onderling doe ik wel, maar dat is al een enorme opgave Knipoog )vandaar dat ik met Amu ook nooit officieel gestart ben.

Laat mij maar mooi wat hobbelen in de bak en in het bos en ik ben dik tevreden.
Ik reed Amulet trouwens op stal wel gewoon dressuurmatig hoor, 't is niet zo dat die niet aan het werk kwam, zelfde verhaal wordt het met Stupa denk ik, als die oud genoeg is om echt aan het werk te gaan.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 10:29

Ik weet dat het eigenlijk niet hoort als niet-haflingerkenner, maar ik waag toch maar een gokje.
Ik weet niks van afstammingen, behalve dan dat haflingers met papieren duurder zijn dan zonder. Dus mensen neem mijn schattingen niet te serieus. Bovendien kan het zijn dat ik jullie al eerder heb getaxeerd en jullie nu anders taxeer.
Palermo; 1250
Veerle;1000
Dario; 1250
Ewalda; 1600
Armando; 1100
Heidi; 1750
Steffen; 500
Stupa; 1250
Marco;1500
Sheril; 1250

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 11:28

OKe ik doe ook mee,
Marit
-Merrie
Vader: willow vd vlaskamp
Vader vader: winner vd wortel
Moeder vader: weet ik zo niet is wel een ster merrie
Moeder: digna
Vader moeder: weet ik ook niet zo uit mijn hoofd.
-2,5 jaar
-nu ongeveer3,5 maand bij mij, ze is vanuit de kudde gekomen helemaal 'groen'
-klinisch goed
-hoogte: 1 meter 44, stevig gebouwd.
-donkere vos.
-enkele witte haren op het voorhoofd.
-lange volle manen

Karakter: lief, rustig, bokt steigert of bijt nooit. Loopt netjes mee met je. En al redelijke afstanden (lees ongeveer 3 kwartier). Ze is redelijk verkeers mak, alleen bang van tractoren en vrachtwagens. En blijft netjes staan met poetsen. Ook gaat ze goed in de trailer. Wordt nu gelongeerd gaat erg goed. Ze wil graag werken. Is niet bereden.

Foto staat in mijn profiel, is niet zo heel duidelijk. En haar voorbeentje lijkt wat doorgezakt maar ligt echt aan de foto. Er komen meer fotos maar ik weet nog steeds niet hoe ik deze er op heb gezet.
Ik ben benieuwd

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 12:36

oja ze heeft papieren!, en ik zal straks na jullie taxatie vertellen wat ik voor haar heb betaald.

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 12:37

oja ze heeft papieren!, en ik zal straks na jullie taxatie vertellen wat ik voor haar heb betaald.

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 12:47

sorry dubbelgepost!! compu deed raar Bloos

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 12:57

Marit: Vindt haar er mooi uitzien op de foto hoor. Met papieren in ieder geval en natuurlijk een merrie.
Ben je al naar de keuring geweest of ga je er nog naar toe?
Mooie maat ook *ben niet zo groot Haha! * schatting ongeveer €1000.

Joyce dat is helemaal erg....ieder zijn eigen dier en het is heel erg makkelijk om bij een jong dier wat nog helemaal opgevoed en gekneedt moet worden al te zeggen dat je hem toch niet aan kan.
Maar wees gerust, ook bij Par kreeg ik vaak commentaar dat ze betere opvoeding moest hebben, en moet je haar nu zien Lovers

Amulet, kapsonus is bij ieder mens met wat voor paard dan ook iets wat absoluut niet siert, en hoogmoed komt toch wel voor de val *LOL*

Lieke, alles valt te leren toch Knipoog
Ik geloof zelfs dat het allemaal niet zo slecht gegokt is.

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 13:14

ik ben nog niet met haar naar een keuring geweest, maar dat wil ik zeker nog gaan doen.

Typhoons

Berichten: 311
Geregistreerd: 13-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 14:17


HeleennAnton

Berichten: 394
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 14:27

Ik wou graag Anton door jullie laten taxeren:
Afbeelding
Anton is 10 jaar.
Heeft stamboek papieren van het duitse stamboek Weser-Ems.
Hij is bereden, heel braaf maar het blijft een haflinger he Knipoog .
Anton is ook beleerd voor de kar maar dat wordt op dit moment niet met hem gedaan.
Anton kan netjes lopen en met een wat betere ruiter loopt hij ongeveer L niveau, heeft alleen wat moeite met de rechter galop.
Anton heeft een paar jaar geleden lange afstands ritten gelopen en hij heeft ook een onderling dressuur wedstrijdje gelopen bij zijn vorige stal, maar echt wedstrijd ervaring heeft hij niet.
Anton ik verder heel vriendelijk voor andere paarden.
Afbeelding