wat is mijn paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

wat is mijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-03 20:02

Hey allemaal ik heb een vraagje, Ik heb een bonte merrie van 4 jaar oud.
Ze komt uit duitsland en op haar papieren staat dat ze een Sontiges warmblut is.
Heeft iemd een idee wat dit is ik kan het nergen vinden, haar ouders zijn ook onbekent en verder is er niets maar dan ook niets bekens over haar afstamming.
Heeft iemand enig idee wat voor ras mijn paardje Verward is?

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 20:22

Sonstiges is anders.
Waarschijnlijk is het dus geen ras, maar een kruising of zo.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 21:01

Wat voor papieren heb je precies ?? Is het misschien de zgn. "Equidenpass"?? (van de voorkant doorzichtig, aan de achterkant groen en binnenin wordt het paard beschreven, uitgegeven door de FN ?!))
Deze pas moeten alle paardachtigen in Dld. hebben. Als je een paard met papieren hebt (die dus bij een stb. ingeschreven staan), zijn die in deze pas bijgevoegd.
Om een Equidenpass te krijgen, moet de DA komen (als het paard geen stb papieren heeft) en moet deze het paard nauwkeurig bekijken en de (uiterlijke) gegevens op een speciaal daarvoor meegestuurd blad, opschrijven/intekenen, vervolgens wordt het hele handeltje naar de FN gestuurd en krijg je de pas thuis gestuurd.
Als er verder niets over het paard bekend is, ligt het eraan wat de DA invult; zo staat mijn ruin ingeschreven als "Freizeit Pferd" (vrijetijds paard) en bij jou "Sonstiges Warmblut".
"Sonstiges" betekend hier "overig" en betekend dus dat ze in de katergorie "niet-nader-te-beschrijven-warmbloed" valt Knipoog !

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-03 22:55

Luna heeft een gewoon paardenpaspoort (pferdenpass) je weet wel doorzichtig en aan de achterkant rood. De knhs accepteerde het gewoon dat het duitrs was toen ik haar liet chippen .
Bedankt voor je info. Enne ook al is haar afstamming onbekend het blijft natuurlijk een super paard!!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 23:17

midara schreef:
Luna heeft een gewoon paardenpaspoort (pferdenpass) je weet wel doorzichtig en aan de achterkant rood

Die van mij is dus groen aan de achterkant, maar het lijkt mij verder gewoon dezelfde pas die Dikke ook heeft Knipoog ! (De "Equidenpass", is gewoon "Pferdepass"!)
Citaat:
. Enne ook al is haar afstamming onbekend het blijft natuurlijk een super paard!!

En dat is toch het allerbelangrijkste OK dan! !!