avs hengstenkeuring!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Arabsrulezz
Berichten: 1248
Geregistreerd: 30-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 16:38

Gefeliciteerd!

Mag ik vragen wat voor hengst je hebt?Bloedlijn en eventueel foto's ?

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-03 16:40

het is een focus khemalie x drug fotos heb ik nog niet komen snel hoop ik

dakhilah

Berichten: 797
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 16:42

hoi,
heb hem gezien en idd erg braaf , daaaaar is niets mis mee OK dan! ...zie liever een brave "opgevoede hengst" ...dan een asbak karakter Boos! ......en wie niet??.... als men daar niet doorheen kan kijken Verward .... so be it..... niets van aantrekken !!...gaaf dat jullie de zadelrubriek zo goed en vlot gereden hebben , ...... dus GEFELIIII!!! *LOL* ......idd veel dieren met geen body,geen type ...uit 3 delen ...en geeeeen gangen !!.......zonde.. maar de harde NL'se realiteit!... deze dieren waren[naar mijn mening] ook NIET als rij- paardje te gebruiken !!!!!! veel waren TE lang!
gr,sas.

riccardo

Berichten: 899
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 17:14

ankie1 schreef:
het is natuurlijk wat je wil een rijpaard ?of een showpaard??? of kan dat ook samen? ik hoop eigenlijk dat er bokkers zijn die hem gezien hebben? ik zit iniedergeval op een rose wolk! en ik ga echt voor het rijpaard! mijn paard!!!!


Niks mis mee hoor ankie,jij hebt in ieder geval je derde premie.
Showpaard/rijpaard discussie hebben we al teveel gevoerd vindt ik.
Je hebt een mooie arab (so be it)

Geniet nou maar lekker op je roze wolk OK dan! gefeliciteerd OK dan!

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 19:26

Heet jou hengst RH Pajkowski???
Ik heb hem ook gezien. Ook in de rijrubriek voor hengsten (je werd toch eerste??). Hij is een super rijpaard, gefeliciteerd hoor !!!

marengo
Berichten: 203
Geregistreerd: 11-07-02
Woonplaats: Velddriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 09:09

[quote="ankie1"]hallo allemaal,mijn hengst werdt vrijdag ongeveer uitgelachen om dat hij te braaf is, of misschien erg goed opgevoed? zou ook kunnen. Iniedergeval is mijn paard als hij aan de hand loopt en heel ander
paard als dat hij onder het zadel loopt,laat zich niet echt zien en is niet heet te krijgen om het zo maar even te zeggen,ik weet dat er veel mensen zijn die het niet begrepen dat mijn hengst door mocht en die van hun niet,ik heb veel arabieren gezien met een draf om van te kwijlen,maar....... niet goed gebouwd,altijd wel iets op aan te merken,slechte voeten!,liepen in stap nog net niet kreupel,en de galop was poink poink.en vaak ondanks de mooie draf liepen ze achter erg wijt.
mijn eigen paard is naar mijn weten correct gebouwd en heeft een goede ruime stap draf en gallop, het is natuurlijk wat je wil een rijpaard ?of een showpaard??? of kan dat ook samen? ik hoop eigenlijk dat er bokkers zijn die hem gezien hebben? ik zit iniedergeval op een rose wolk! en ik ga echt voor het rijpaard! mijn paard!!!![/quote

Hoi,

Jouw paard is ook nog jong genoeg en doet nog jeugdig aan, misschien verkijken mensen zich daarop. Verder: niemand wil graag begrijpen waarom zijn paard naar huis wordt gestuurd, ik denk dat een deugdelijke uitleg voor veel eigenaren prettig zou zijn (doe iets AVS !) Voor wat betreft rijpaard of showpaard kan ik niet genoeg zeggen: als een arabier aan de rasstandaard voldoet is het een mooie arabier, die daarbij in het bezit is van goede rij eigenschappen, ik vind daarom het gezeur over een splitsing tussen rijpaarden en showpaarden gewoon een excuus om de slechte eigenschappen die het paard op het ene gebied heeft te verdoezelen. Bij mij moet een goede arabier geschikt zijn voor beieden, staat geloof ik ook nog eregens in de rasbeschrijving, is niet simpel weet ik, maar daar ging het toch niet om ? Haha!

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-03 09:23

horseranch schreef:
Heet jou hengst RH Pajkowski???
Ik heb hem ook gezien. Ook in de rijrubriek voor hengsten (je werd toch eerste??). Hij is een super rijpaard, gefeliciteerd hoor !!!

ja dat klopt! erg leuk dat je hem gezien hebt! Haha! en de rijrubriek was echt heel leuk,was de 1e x dat ik er aan mee deed maar echt voor herhaling vatbaar! erg leuk om aan mee te doen. Haha!

Paduc

Berichten: 447
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 11:32

De tendens van het negatieve t.o.v. de Nederlandse Arabieren zet zich nog steeds door merk ik en zal hierover niet verder op : doorgaan. Wat het bezoek betreft, was er zaterdag niets te klagen en lekker druk. Enkele mooie Arabieren en andere mensen weer gelukkig met hun premie. Hoop op een toenemende kwaliteit in februari!! Haha!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 23:51

Ach ja....er moet toch wat te klagen zijn Paduc Knipoog

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-03 23:57

nou ja laten we dan maar ff op de site van jankan gaan kijken op de 2de pagina (van de hengstenkeuring) en dan naar foto 1,2,3,4dan word je weer vrolijk,en als je dan toch op die site bent dan ook maar even naar pagina 5 foto 12 dan word je echt wwer blij:)

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 00:18

mooie foto's!!!

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 00:25

dank U dank u Haha! Haha! Bloos

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 10:13

hey ankie1,
Ik heb je ook zien rijden in bunschoten! Echt leuk paardje heb je hoor! Tis echt een blikvanger en dan vooral onder het zadel! Ik mag dat altijd wel!
Gefeliciteerd met de behaalde resultaten! Ik hoop jullie nog eens tegen te komen op een wedstrijd!

gr. dorinda

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 11:44

hoi leuk dat je hem gezien hebt! volgens mij heb ik jou ook gezien toch met een schimmel in de m2 geloof ik? en voorlopig blijven we leuk de wedstrijden bij het avs rijden,is toch het leukst tussen al die arabieren!

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 11:45

Nee ik heb een vos! Reedt wel in de M2.....

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 11:50

Franca schreef:
Ach ja....er moet toch wat te klagen zijn Paduc Knipoog


Ter eerste Franca ben jij niet geweest, dus jij kunt er niet over oordelen.
Een groot aantal paarden voldoet gewoon niet aan de eisen om een arabier te zijn. Het zijn meer veredelde KWPN-ers (en dan ben ik nog mild).
Paduc, ik hoop zeker op een betere kwaliteit in februari volgend jaar!!

dakhilah

Berichten: 797
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 15:18

En als dat niet lukt in Februari is het te erg voor woorden Verward !!!....dus positief denken en hopen dat de betere nog getoond moeten worden ....[maar dat is mijn persoonlijke gedachtegang]........... iedereen is helamaal weg en verliefd op z'n eigen dier. Lovers ..prima!. OK dan! ... maar voordat je denkt ...ik ga maar eens met m'n dier naar de HK ...toch heel graag eens wat beter naar je paardje kijken en ook echt EERLIJK kijken Knipoog !!!!! dat word voor een heel groot deel niet gedaan of ff vergeten !.....er zijn veel leuke/mooie paarden Lachen ... maar weinige zijn echt goed genoeg om RAS VERBETERAAR te zijn en in staat het ook echt door te geven .....de echte goede dekhengst moet net dat Belangrijke beetje EXTRA Cheese! hebben en dat komt niet zo vaak voor !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!..............
gr,sas.

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 15:23

ik zat net te foto's te kijken op de site van jan kan en moet zegge dat ik van sommige hengsten echt moet Huilen hoor.... dat ze dat op de hengstenkeuring durven te tonen.....

marengo
Berichten: 203
Geregistreerd: 11-07-02
Woonplaats: Velddriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 17:23

dakhilah schreef:
En als dat niet lukt in Februari is het te erg voor woorden Verward !!!....dus positief denken en hopen dat de betere nog getoond moeten worden ....[maar dat is mijn persoonlijke gedachtegang]........... iedereen is helamaal weg en verliefd op z'n eigen dier. Lovers ..prima!. OK dan! ... maar voordat je denkt ...ik ga maar eens met m'n dier naar de HK ...toch heel graag eens wat beter naar je paardje kijken en ook echt EERLIJK kijken Knipoog !!!!! dat word voor een heel groot deel niet gedaan of ff vergeten !.....er zijn veel leuke/mooie paarden Lachen ... maar weinige zijn echt goed genoeg om RAS VERBETERAAR te zijn en in staat het ook echt door te geven .....de echte goede dekhengst moet net dat Belangrijke beetje EXTRA Cheese! hebben en dat komt niet zo vaak voor !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!..............
gr,sas.

En zo is het. Cool

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 17:29

wat ik het aller bealangrijkste vindt is dat de arabier goede voeten en correcte benen heeft! ik zat wat oude bladen van het avs door te lezen en dan zie je echt heel veel goedgekeurde hengsten die fransestand hebben, Ongelijke voorvoeten,etc etc, maar wel een 3de of sommige 2de premie hebben,dat begrijp ik niet! dat zag je trouwens vrijdag ook op de medische keuring heel erg veel beenproblemen! dat is pas een kwalijke zaak,dan kan hij nog zo geweldig mooi lopen maar goed is het echt niet!

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 21:52

Dus alleen de benen zijn belangrijk ? Hoe hij er verder uit ziet doet er niet toe ? Een paard bestaat echt uit meer dan benen alleen hoor. (waarmee ik niet wil zeggen dat benen niet belangrijk zijn, dat zijn ze zeker, maar het is maar 1 onderdeel van het paard, toch ?)

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 22:02

ja oke dat ben ik met je eens maar wat mij wel is opgevallen dat er steeds meer arabieren met hele slechte benen zijn en dat is toch een hele kwalijke zaak helemaal als zo,n hengst dan dus wordt goedgekeurd dat begrijp ik niet, en tuurlijk zijn er meer dingen belangrijk maar ze moeten gewoon gezond en correct gebouwd zijn daarna moeten ze verder kijken

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 22:06

Agree! Correcte benen zijn zeker belangrijk, maar een Arabier moet er nog wel uitzien als een Arabier. Een Arabier met zeer correcte benen, maar eruit ziet als een koe, zou ik niet mee dekken. Nou moet ik zeggen dat er geen enkele hengst hier in Nederland is, die mij aanspreekt (afgezien van een paar Knipoog ). Gevoelig onderwerp, volgens mij Schijnheilig...

marengo
Berichten: 203
Geregistreerd: 11-07-02
Woonplaats: Velddriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 09:29

Youko schreef:
Agree! Correcte benen zijn zeker belangrijk, maar een Arabier moet er nog wel uitzien als een Arabier. Een Arabier met zeer correcte benen, maar eruit ziet als een koe, zou ik niet mee dekken. Nou moet ik zeggen dat er geen enkele hengst hier in Nederland is, die mij aanspreekt (afgezien van een paar Knipoog ). Gevoelig onderwerp, volgens mij Schijnheilig...


Tja, als we een arabier hebben die correct is, maar niet uitziet als een arabier is dat fout, maar een bloedemooie arabier met een paar kromme onderdanen, nou da's ook niet best. Ik denk dat Nederland maar heel weinig hengsten heeft die echt voldoen, want ja het is niet simpel, maar dat heeft niemand ooit gezegd dat het simpel is. Wat de primering betreft heb je gelijk Anky: men heeft tussen 1992 en ± 2000 zeer soepel gekeurd ( als ie maar twee ballen heeft) en is heel makkelijk geweest met het toekennen van premies, de laatste jaren is men daar steeds strenger mee geworden ( goed zo). Het gevolg is alleen dat er dus inderdaad een heel aantal rondlopen met een premie die ze eigenlijk niet verdienen, en op dit moment ook zeker niet zouden krijgen. Dat is dus niet alleen zo met een mooie arabier met afwijkende beenstanden, maar ook met correcte arabieren die eigenlijk te veel te weinig type en uitstraling hebben om als arabier door de beugel te kunnen. Ik geloof alleen dat niemand er gelukkig mee is als je dat zegt, stel je voor dat zijn/haar hengst er één van is....ach dat zal altijd wel zo blijven en is op dit moment denk wel Neerlands allergrootste probleem. Knipoog

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 10:17

horseranch"]
[quote="Franca schreef:
Ach ja....er moet toch wat te klagen zijn Paduc Knipoog


Ter eerste Franca ben jij niet geweest, dus jij kunt er niet over oordelen.
!!
[/quote]

Ik oordeel niet over de hengsten daar, ik baal gewoon van al die negativiteit in de arabierentopics op Bokt. Laten we eens even positief zijn met zijn allen ipv alleen maar lopen ze*ken op alle nederlandse arabieren....en op elkaar van wel of geen correcte benen en wel of niet belangrijk hoe een dier eruit ziet...

Begrijp mij niet verkeerd....het is allemaal heel leerzaam voor mij en het is allemaal ook best belangrijk....het ras moet ook verbeterd worden, maar op een gegeven moment krijg ik weer wat meer behoefte aan positieve inbreng. Het merendeel van de mensen hier op Bokt HEEFT een nederlandse arabier, dus niet zo leuk om continue te moeten lezen dat die knollen eruit zien als koeien of koppen hebben als emmers. We weten het nu wel...en dat kunnen we ook gewoon voor onszelf houden!
Laatst bijgewerkt door Franca op 08-10-03 10:26, in het totaal 1 keer bewerkt