Andalusierpraat

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 19:14

Ik kreeg vandaag in de manège (jaja, daar staat hij nu, die knapperd van mij) het compliment dat hi zo'n zachtaardig karakter heeft. Ik denk dat dat wel pleit voor het ras, want ik ben op mijn zoektocht weinig tot geen onvriendelijke Anda's tegengekomen.

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-03 21:07

leuk joh! ik ben benieuwd naar hoe het vandaag is gegaan Lachen hopenlijk kom je zo nog online op msn. Wil alles horen!!!

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 09:15

Huertecilla"]
[quote="Lisette schreef:
Het zijn geen beginnerspaarden.


Hmm... Dat moet ik die vier van ons dan maar niet vertellen. Verder heeft hier níemand een ander paard om mee te beginnen....
[/quote]

Daarbij zijn de omstandigheden bij jullie wel wat anders dan hier in Nederland. Ik zie al dat de 1e beste manegeruiter die een jaar heeft gereden een Spaanse hengst koopt. En even vrolijk mee gaat rijden in de manegelessen. Vragen om ongelukken m.i..

missrosa
Berichten: 293
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 10:28

Heeft iemand voor mij misschien het emailadres van Baroque? Ik ben zelf gek van Lusitano's (uit de boekjes, heb ze nog nooit 'life' meegemaakt, maar goed) en wil graag lid worden. Het verschijnt eens per kwartaal, toch?

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-03 18:12

ben ook wel benieuwd :S zou ook graag lid worden (als het niet te duur is)

Karina

Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 18:30


Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-03 18:38

24.50 per jaar? heeft iemand toevallig een voorbeeldje? bijv, een foto van de inhoud van het boekje? zodat ik een beetje weet hoe het eruit ziet en wat ik in dit boek kan lezen?

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 08:58

Wij hebben een tijdje een abonnement gehad. En ik persoonlijk vind het zeker het bedrag niet waard. Niet veel interessante artikelen wel mooie plaatjes uiteraard. Maar goed ieder zijn mening.

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 09:30

Ik ga mee met Lisette. Meer dan mooie foto's vind ik er niet aan...

Karina

Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 10:50

lunatje schreef:
24.50 per jaar? heeft iemand toevallig een voorbeeldje? bijv, een foto van de inhoud van het boekje? zodat ik een beetje weet hoe het eruit ziet en wat ik in dit boek kan lezen?


't Is geen boek, maar een blad. Inhoud elke keer verschillend, de ene keer interessanter als de andere keer. Staan altijd wel bekenden van me in daarom vind ik het wel leuk. Ik bewaar ze ook allemaal.
Je kan ook gewoon bijvoorbeeld het laatste nummer gewoon los bestellen om te proberen of je het wat vindt.

missrosa
Berichten: 293
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 11:20

Dan doe ik dat wel eerst. Ik wil wel echt info. Plaatjes vind ik op internet ook wel.

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 15:22

Lachen ik begreep al dat het een blad was, maar wilde een beetje een idee hebben van hoe het er presies uitzag en wat de inhoud kan zijn, vandaar mijn vraag. Maar als het voornamelijk mooie plaatjes zijn dan hoeft het van mij niet echt :S maar denk dat ik wel eens een los nummer bestel om even te kijken. Misschien staat er info in die mij wel interesseert maar jullie niet Knipoog maar denk niet dat dat het geval zal zijn.

Milka

Berichten: 2112
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 15:57

Lisette"]
[quote="Huertecilla"][quote="Lisette schreef:
Het zijn geen beginnerspaarden.


Hmm... Dat moet ik die vier van ons dan maar niet vertellen. Verder heeft hier níemand een ander paard om mee te beginnen....
[/quote]

Daarbij zijn de omstandigheden bij jullie wel wat anders dan hier in Nederland. Ik zie al dat de 1e beste manegeruiter die een jaar heeft gereden een Spaanse hengst koopt. En even vrolijk mee gaat rijden in de manegelessen. Vragen om ongelukken m.i..
[/quote]

Nou die van mij is ook echt niet geschikt voor een beginner. Hij is super lief op stal ! Echt een engeltje en iedereen die hem ziet is meteen verliefd op hem *LOL* Maar met rijden..........hij probeert iedereen uit die voor het eerst op hem stapt en dan doet hij net alsof hij alles eng vindt! Schijnheilig Als ik er zelf bij ben, loopt hij altijd regelrecht terug naar mij!
Hij is ook super eenkennig die van mij! Hij is van een afstandje tegen iedereen heel lief, maar als een vreemde hem wil aaien dan draait hij zich meestal weg. Hij kan ook echt sommige mensen 'haten' Boos! Dan probeert hij ze echt te bijten! Op een pensionstal is dat natuurlijk best wel een vervelende eigenschap. Bij ons op stal ben ik en mijn instuctrice (die er zelf ook 2 paarden daar op stal heeft staan) de enige die hem mogen aanraken en op hem mogen rijden. Ik ben er eigenlijk wel blij mee. Zo kan niet iedereen aan mijn paard gaan rotzooien Pling
Maar ik ben het er wel mee eens dat het in Spanje natuurlijk een andere situatie is dan hier. Maar over het algemeen vind ik een Andalusier niet geschikt voor beginners!

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 13:08

Ik heb ook sinds kort een Andalusiër, een bruine, moet er nog eens wat meer foto's van maken maar ik vergeet telkens mijn fototoestel :S Ik weet eerlijk gezegd niet zeker of hij 100% Anda is omdat er geen papieren bij zitten maar hij heeft wel het voorkomen. Vooral met ruiter op de rug heeft hij een supr voorkomen met veel front. Opvallend vind ik idd zijn vriendelijke en aanhankelijke aard. Hij loopt continu achter me aan en als ik stil sta, staat hij stil, loop ik aan dan loopt hij direct met me mee. Soms echter een probleem met opstappen, hij wil mij naast zijnhoofd houden en blijft dus achteruit lopen als ik naar het zadel loop Lachen ik vind dat zo super schattig! En ik hoef ook alleen maar duidelijk ho te zeggen en hij blijft wel stil staan. Op het moment dat ikop zijn rug zit is hij super enthousiast en loopt direct aan. Erg vlot maar absoluut niet gemeen. Hij zal nooit bokken, steigeren of weigeren. En als ik hem stil laat staan en de teugels los laat dan draait hij zijn hoofd direct weer naar mij toe om contact te maken. Ik weet niet of dat aanhankelijke rasgebonden is, ik weet wel dat ik dat het allerleukste aan hem vind!!!

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 16:58

Licor is ook best aanhankelijk, idd... Het zou dus best rasafhankelijk kunnen zijn. Komt vaak met zijn hoofd zachtjes tegen mij leunen... Volgt me ook als een hondje... Lovers

Ben benieuwd naar jouw Andalusier Amable! Hoe oud, hoe groot, hoe lang heb je hem, waar heb je hem gekcoht, ....? INFOOO! Tong uitsteken
En een foto natuurlijk!

Cantaor
Berichten: 659
Geregistreerd: 13-07-02
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 15:12

Amable schreef:
Ik heb ook sinds kort een Andalusiër, een bruine, moet er nog eens wat meer foto's van maken maar ik vergeet telkens mijn fototoestel :S Ik weet eerlijk gezegd niet zeker of hij 100% Anda is omdat er geen papieren bij zitten maar hij heeft wel het voorkomen. Vooral met ruiter op de rug heeft hij een supr voorkomen met veel front. Opvallend vind ik idd zijn vriendelijke en aanhankelijke aard. Hij loopt continu achter me aan en als ik stil sta, staat hij stil, loop ik aan dan loopt hij direct met me mee. Soms echter een probleem met opstappen, hij wil mij naast zijnhoofd houden en blijft dus achteruit lopen als ik naar het zadel loop Lachen ik vind dat zo super schattig! En ik hoef ook alleen maar duidelijk ho te zeggen en hij blijft wel stil staan. Op het moment dat ikop zijn rug zit is hij super enthousiast en loopt direct aan. Erg vlot maar absoluut niet gemeen. Hij zal nooit bokken, steigeren of weigeren. En als ik hem stil laat staan en de teugels los laat dan draait hij zijn hoofd direct weer naar mij toe om contact te maken. Ik weet niet of dat aanhankelijke rasgebonden is, ik weet wel dat ik dat het allerleukste aan hem vind!!!


Kom je gauw met foto"s????????

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-03 16:31

Ja, ben benieuwd, ik wil ook wel foto's zien Lachen