[arabier] Aken 27-28 september , Wie !!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 18:28

hahaha.....tsja.....wie loopt er nou niet achter Cheyenne aan??? De pipo-neuzen verzamelaar van Bunschoten Tong uitsteken

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 19:36

als iemand een plekje vrij heeft dan wil ik best heen hoor....
dus mensen meld je maar aan.....

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 21:16

Wel jammer dat je nou je lolly misloopt Franca, dan moet ik m zelf maar opeten..... Lachen

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 21:18

Haha Haha! zeker jammer..... *LOL* Maar misschien een andere keer??? Tong uitsteken

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 21:22

Hey, ik heb geen snoepwinkel ! Op is op !
(trouwens, ik zou niet weten wanneer die andere keer zou moeten zijn...)

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 21:25

potverdorie jammer zeg Knipoog Aken is toch ieder jaar.... En keuringen ook.... *LOL* Tong uitsteken

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 21:41

Ja maar of die lolly volgend jaar september nog net zo lekker is als nu.....?
Verder zullen we niet vaak op dezelfde keuring te vinden zijn denk ik, dus helaas...... je hebt pech.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 21:43

Hmm, nou dan ga ik morgen zelf maar naar Jamin... Lachen

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 21:50

Ik zal proberen wat mensen mee te sleuren Knipoog, als het echt grootser is dan Parijs, wil ik het graag zien! Wie gaan er btw naar Parijs (wereldkampioenschap)?

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 21:53

Ja ook daar zal ik weer van de partij zijn, maar het haalt het echt niet bij Aken ! Niet zozeer qua paarden (alhoewel, dat ook), maar qua sfeer en spectakel staat Aken met kop en schouders bovenaan de showlijst.

Arabica
Berichten: 37
Geregistreerd: 17-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 23:22

Nou uitgezeurd over die lollie!!

Wij gaan ook het hele weekend naar Aachen. Hier zie je echt hele mooie paarden, crème de la crème, eigenlijk wereldtop !!

Joske

Berichten: 462
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Kweetnietmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-03 23:22

Franca schreef:
Hmm, nou dan ga ik morgen zelf maar naar Jamin... Lachen
Vraag dan gelijk of ze nog Limlolly's verkopen Tong uitsteken

Die waren zo lekker vroeger Haha!

riccardo

Berichten: 899
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 23:44

Joske"]
[quote="Franca schreef:
Hmm, nou dan ga ik morgen zelf maar naar Jamin... Lachen
Vraag dan gelijk of ze nog Limlolly's verkopen Tong uitsteken

Die waren zo lekker vroeger Haha!
[/quote]

Ja Limlolly's lekkkkkkkkkkkkkkkkkkkeeeeeeeeeeer Vingers aflikken

Paduc

Berichten: 447
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 09:54

Sabiy schreef:
Ja ook daar zal ik weer van de partij zijn, maar het haalt het echt niet bij Aken ! Niet zozeer qua paarden (alhoewel, dat ook), maar qua sfeer en spectakel staat Aken met kop en schouders bovenaan de showlijst.

Dat ben ik niet helemaal met je eens Josje, daar er in Parijs naast de show ook erg veel te beleven valt.(salon du Cheval en de zeer grote beurs) De aankleding van de showhal in Port de Versailles`en de organisatie is beduidend beter van opzet. Dat wil niet zeggen, dat Aken niet gezellig is, maar dat hangt wel sterk van het weer af. Kubinec's entre was er een van klasse, maar die zal nu wel niet meer meedoen, denk ik.Ben ook Tariq's resultaat niet vergeten(10x9) en hoop volgend jaar weer zelf me te kunnen doen, want kijken is mooi, maar mis de spanning van het zelf participeren!!
Zal zaterdag wel niet kunnen halen, maar ga zeker zondag naar de hengsten.

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 10:09

Het "probleem" met Parijs is nou juist dat er naast het WK voor arabieren, zoveel andere dingen te "beleven" zijn. Natuurlijk is dat allemaal wel leuk om te zien, maar ik bedoel eigenlijk, dat het resultaat is, dat er heel veel mensen uit Parijs en omstreken zijn, die ook een kijkje komen nemen bij de arabs, en eigenlijk geen idee hebben waar ze naar kijken, waardoor de sfeer gewoon heel anders is in de showhal. Verder vind ik het erg jammer dat het in Parijs maar "halve dagen" zijn en er geen breedersevening is (al is het in het hotel wel altijd heel gezellig savonds). Verder is Parijs stervensduur, zowel de stad zelf, als het entreegeld, als het "kopje koffie". Al met al staat voor mij persoonlijk Aken gewoon ver bovenaan !
In Aken bestaat het publiek voor bijna 100 % uit doorgewinterde arabierenliefhebbers, die weten wat ze zien en waardoor er in de hal een geweldige sfeer ontstaat. Weer of geen weer, dat heeft er niks mee te maken.
Uiteraard is dit gewoon weer mijn persoonlijke mening, en niemand hoeft die te delen. Ik heb gewoon in de afgelopen 8 jaar gemerkt dat ik het persoonlijk in Aken vele malen leuker en spectaculairder vind dan in Parijs. Eigenlijk ga ik steeds weer naar Parijs omdat het de laatste show van het jaar is, en de laatste kans om iedereen nog even te zien voordat de winterstop begint, en niet zozeer voor de show zelf of de paarden. Aken wil ik voor geen goud missen, Parijs zal me verder eigenlijk een zorg zijn... (ik zeg ook steeds na het WK "volgend jaar ga ik niet", maar uiteindelijk kom ik er toch meestal wel weer terecht. Maar zo niet, dan lig ik er niet wakker van, als ik Aken zou moeten missen zou ik echt balen als een stier !)

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 10:50

Dat vond ik ook altijd toen de NK van het AVS in Beesd werd gehouden (gelijk met de Landgoedfair). Er komen zoveel mensen op af.
Dus bij de arabierenshow stonden allemaal mensen langs de ring die er totaal geen verstand van hadden en zo iets hadden van: "goh, hebben ze bij dat paard een stok aan de staart vastgemaakt, die staat zo mooi rechtop"??!!! Arabierenmensen zelf hadden geen plek meer om te kijken, echt frustrerend....

Maar in de pauze was dan die fair en de standjes wel leuk, maar goed....daar kom je dan niet voor !!!

dakhilah

Berichten: 797
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 11:54

hoi,
Precieeeees!!!!! *LOL*
gr,sas.

Emme
Berichten: 328
Geregistreerd: 09-11-02
Woonplaats: België (Sint-Eloois-Winkel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 13:46

I'll be there too, and I'm already totaly in the mood for Aachen *LOL* !!

Zou dit jaar misschien het ganse weekend geweest zijn, maar due to way to much schoolwork zal het toch alleen maar de zondag zijn Huilen !
Jammer dat Ghajariy zaterdag komt, maar wie weet haalt hij de kampioenschappen en dan supporter ik zeker voor je!

Ik weet nog toen ik vorig jaar aankwam dat Kubinec net in de ring was... Pas aankomen en al zo'n klassepaard door de ring zien zweven en honderden mensen die door hun dag gingen... te tranen stonden echt in m'n ogen van ontroering!! Pling Ik ben benieuwd wat voor moois we dit weekend we weer allemaal te zien zullen krijgen! Really can't wait!

Parijs heb ik jammergenoeg nog nooit meegemaakt, wie weet wordt het dit jaar m'n eerste WK... ik weet dus niet hoe de sfeer daar is, maar ik weet wel dat elke Arabierenliefhebber minstens éénmaal in zijn leven het prestigieuze Aachen moet meegemaakt hebben! Krijg weeral kippevel als ik er aan denk!! Lovers

Go Belgium Go Tong uitsteken

Emxx

jeanneke

Berichten: 596
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Halle (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 14:55

Ik ga zondag naar Aken!!!
Parijs is ook wel mooi, maar ik vind het maar een saaie boel tegenover Aken, er hangt in Aken echt een hele leuke sfeer en iedereen gaat uit zijn dak! In Parijs is de piste ook altijd enorm groot met enorm veel zitbanken waardoor het volk ook meer uit elkaar zit, Aken is gewoon gezelliger. Parijs is dan weer zeer interessant voor de talrijke kraampjes en al de andere dingen die met onze edele viervoeter te maken hebben.

Tot zondag allemaal!!!

Paduc

Berichten: 447
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 12:24

Nogmaals "I like Aachen", maar Jeanneke, als je in Parijs op de hengstendag komt,zondag, dan staan de mensen afgeladen, hutje aan mutje, tot zelfs op de trappen, ondanks de vele zitplaatsen!

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 13:29

Ja dat is ook zo fijn.... als je niet voor dag en dauw op je plek gaat zitten, kun je de hele zondag wel op je buik schrijven, dan zie je er niks van. Er zijn dan zoveel mensen, dat je de tribune niet eens op komt. (en dat mede dankzij die parijzenaren die nog nooit een arab gezien hebben maar hier opeens perse bij willen zitten). Ook vooral niet tussendoor naar het toilet gaan, want je komt nooit meer terug de tribune op. Wat een feest....
Ik zorg er altijd voor dat ik met 7 anderen een viptafel deel, 1 vipstoel is zowieso goedkoper dan drie dagen entree en je kan in elk geval alles zien en gewoon komen en weglopen wanneer je wilt.
Nee, doe mij Aken maar !

Btw, de hengstendag is zaterdag, de kampioenschappen op zondag. Maar dat terzijde.

Paduc

Berichten: 447
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 17:56

Het is ongetwijfeld een feit, dat niet arabierkenners, die er voor uitkomen, mede komen kijken en dat is alleen maar toe te juichen, daar zo meer mensen het Arabische ras leren kennen en waarderen; of dit nu in Parijs of Aken is!!Josje, je kan er wel negatief over doen, maar je maakt mij niet wijs, dat je de eerste keer, toen je naar Parijs ging, niet je ogen uit keek. Maar goed, ik heb geen aandelen in Parijs en je mag van mij Aken aanprijzen, daar zijn de hotels niet duurder dan in Parijs, als je maar goed de prijzen vergelijkt en de entrégelden, ach valt wel mee in vergelijking met Wels/Aken. Geniet in ieder geval!! Knipoog

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 18:24

Paduc schreef:
Josje, je kan er wel negatief over doen, maar je maakt mij niet wijs, dat je de eerste keer, toen je naar Parijs ging, niet je ogen uit keek. Maar goed, ik heb geen aandelen in Parijs en je mag van mij Aken aanprijzen, daar zijn de hotels niet duurder dan in Parijs


Nou, eerlijk gezegd viel dat wel mee hoor, ik ben nooit erg onder de indruk geweest van de show in Parijs, en al helemaal niet van de sfeer. De hotels zijn in Aken inderdaad niet duurder dan in Parijs, sterker nog, Parijs is verschrikkelijk duur en Aken niet. Alles in Parijs is duur, en buiten dat, je kunt er niet fatsoenlijk parkeren (ik heb eens een hele zondag rondgereden en vastgestaan in het verkeer in Parijs, en kwam op de show binnen toen net de kampioen gekroond was, terwijl ik sochtends om half negen al Parijs kwam binnen rijden !!!!!!!!), en de tribunes zijn ook niet gewoon toegankelijk als je er niet voor dag en dauw bent. Dus "klachten" genoeg. De enige manier (in mijn ogen dan) om de gehele show te zien, is donderdag savonds aankomen, je auto bij het hotel zetten en nooit meer weghalen, en zorgen dat je een plek hebt aan een viptafel.

Hoe dan ook..... morgen vertrek ik richting Aken, en Parijs is nog even ver van mn bed, daar ga ik nog een paar nachtjes over slapen....

Joske

Berichten: 462
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Kweetnietmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-03 18:46

Zullen we dan nu maar weer gezellig Ontopic blijven ?? Gaat hier een beetje de kant op van het Bunschoten-moddergooien niveau Afbeelding

Afbeelding

riccardo

Berichten: 899
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 20:16

Sabiy schreef:

(ik heb eens een hele zondag rondgereden en vastgestaan in het verkeer in Parijs, en kwam op de show binnen toen net de kampioen gekroond was, terwijl ik sochtends om half negen al Parijs kwam binnen rijden !!!!!


OEPS!!!!!!!!!!!
Volgens mij krijg ik spontaan een flashback nu Huilen
2 jaar geleden ook vroeg weggegaan van huis om tariq te bekijken in parijs.
Hartstikke druk rond en in parijs.
Kom ik binnen zegt Bianca tegen me (EN HOE VONDT JE HEM GAAN??????)
Ikke helemaal Verward Verward
Was hij net in de ring geweest en dus hetgene waar we speciaal voor kwamen dus totaal gemist.