[arabier] Aken 27-28 september , Wie !!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
riccardo

Berichten: 899
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 19:08

Tja je kan niet altijd champagne drinken he.
Na bunschoten hebben we wel een flessie VEUVE CLICQUOT PONSARDIN
opengetrokkenen dat smaakte super.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 19:18

Ik ben ook nog maar een jonge blom in 'arabierenland', en merk nu dat er veel mensen niet zo tevreden zijn met het beleid van het AVS. Ik heb mij daar nog niet echt in verdiept en heb er natuurlijk ook nog niet veel mee te maken gehad, en ben wel benieuwd wat dan precies hetgeen is dat sommigen hun rug toekeren naar het AVS. Josje, wat was voor jou bijvoorbeeld de voornaamste reden? Wat is volgens jullie het 'geijkte' pad waar het AVS zo naar streeft? En ik las iets over dat Ghajariy misschien op de NK van het AVS misschien niet eens kampioen zou zijn geworden, waarom denken jullie dat?

Ik ben gewoon benieuwd, want voor mij is het allemaal nog wat 'ver van mijn bedje' *LOL*

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 20:09

Quote Riccardo:
"Zelf heb ik mijn pijlen gericht staan op een egyptische hengst die nu momenteel in engeland staat.
Dit gaat mijn eigen eerste fokprodukt worden"

Welke egyptische hengst? en Tariq ??????........

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 22:06

Toekomstdromen zijn nooit weg....jullie moesten eens weten welke hengsten al door mijn hoofd dwarrelen Knipoog

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 22:15

En die arme merries maar baren Knipoog Haha!
Sabiy, wanneer verschijnt Khidaarah weer op een show?

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 22:44

Franca schreef:
Josje, wat was voor jou bijvoorbeeld de voornaamste reden? Wat is volgens jullie het 'geijkte' pad waar het AVS zo naar streeft? En ik las iets over dat Ghajariy misschien op de NK van het AVS misschien niet eens kampioen zou zijn geworden, waarom denken jullie dat?


Zoals ik al eens aangegeven heb, zijn mijn ervaringen bij het avs alleen maar slecht. Ze hebben me voorgelogen, me een loer gedraaid, me op de spreekwoordelijke brandstapel gezet en voor gek verklaard. Heeft allemaal niet mogen baten trouwens, want het zal me een zorg zijn wat anderen, en dan vooral het avs, van mij of mijn visie denken. Ik kan er boeken over volschrijven maar dat ga ik niet doen, hier niet, en ergens anders ook niet. De moeite niet waard en erg zonde van mijn tijd en energie.

Wat dat geijkte pad betreft, het AVS hangt al jaren dezelfde ideeen aan, weigeren hun ogen open te doen en om zich heen te kijken, en blijven hangen in het verleden. Allemaal niet erg, maar als je internationaal mee wilt blijven doen, zul je een andere weg moeten inslaan. Verder zouden ze eens moeten ophouden met mensen, die dan eindelijk het licht zien en nieuw bloed het land in trekken, te boycotten.

Wat betreft Ghajariy, die zou, en dat weet ik zeker, absoluut geen NL kampioen worden, aangezien je daarvoor een grote rus met een rechte kop moet hebben (bij wijze van spreken dan), en niet een sierlijk, chique, en zeer typisch paardje als Ghajariy (veel te typisch naar jouw smaak trouwens Franka, maar dat terzijde). En voor deze keer is dit niet alleen maar mijn mening, dit is een bewezen feit. Een paard dat Aken wint, eindigt op de NL shows achteraan de reeks.

In Aken kwam iemand (een AVS-ser) me vertellen dat ik een stommeling was, om, "nu "WE" bij het avs eindelijk iets goeds hadden", ik het verkocht heb. En dat het vreselijk zonde was dat ik hem niet in NL geshowd had. Deze persoon wist zeker dat hij NL kampioen had kunnen worden.
Mijn antwoord hierop was, dat "we" bij het avs helemaal NIKS hebben, (en al helemaal Ghajariy niet !), en dat ook al had ik hem niet verkocht, ik hem NOOIT in NL geshowd zou hebben. Toen deze persoon me vroeg waarom niet (aangezien hij dus zeker wist dat hij gewonnen zou hebben op de NK), antwoordde ik ; a) omdat ik zeker weet dat hij ergens achteraan zou bungelen, en b) ik liever een Aken-titel heb dan een NK-titel.

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA !

Nog 1 keer voor alle duidelijkheid (en voor de eventueel hier aanwezige avs-bestuursleden) ; Ghajariy is NIET van het avs, en is dat ook NOOIT geweest (oke, op papier, maar dat is een zeer onbelangrijk detail). De eer is aan Ghajariy, aan mij, aan zijn eigenaren en zijn trainers. En niemand anders. En zeker niet aan het AVS.

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 22:47

Youko schreef:
Sabiy, wanneer verschijnt Khidaarah weer op een show?


Khidaarah (halfzus van Ghajariy) blijft voorlopig lekker thuis. Aankomend voorjaar zal zij gedekt worden door Om El Shahmaan. De eerstkomende jaren gaat ze haar plaats innemen in mijn fokprogramma, en als ze een jaar of 5 / 6 is, zal ze wel weer eens terugkeren in de showring....

Maar als je haar mist, mag je natuurlijk altijd even met haar komen knuffelen hoor, daar is ze dol op ! *LOL*

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 22:49

Hmmmm, ja ik snap het ongeveer wel nu. Jammer dat je zulke ervaringen hebt met het AVS. Toch, dat van die rus met de rechte kop kan ik mij niet geheel in vinden. Ik was dan toevallig een keer in Tilburg op de show en daar wonnen toch ook wel de paarden met wat meer 'type'. Of is dat misschien een toevallige actie geweest? Ik heb geen idee eigenlijk.

En Josje, ik vind Ghajariy een bijzonder mooie uitstraling hebben op de foto (los gezien van type)

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 22:54

Go Josje, go Josje
Afbeelding

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 23:11

Niet Go Josje, Go Ghajariy !!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 23:15

Heb je hem eigenlijk zelf voorgebracht?

Joske

Berichten: 462
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Kweetnietmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-03 23:16

Jennygirl schreef:
Go Josje, go Josje


Weet niet of Josje zoveel "type" heeft Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Joske op 30-09-03 23:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 23:20

Franca schreef:
Heb je hem eigenlijk zelf voorgebracht?



Hahahahahaha natuurlijk niet ! Nee, dat mag Johanna Ullstrom (ETC) voor me doen hoor !

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 23:22

Oh oke Lachen

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 00:04

Sabiy"]
[quote="Youko schreef:
Sabiy, wanneer verschijnt Khidaarah weer op een show?


Khidaarah (halfzus van Ghajariy) blijft voorlopig lekker thuis. Aankomend voorjaar zal zij gedekt worden door Om El Shahmaan. De eerstkomende jaren gaat ze haar plaats innemen in mijn fokprogramma, en als ze een jaar of 5 / 6 is, zal ze wel weer eens terugkeren in de showring....

Maar als je haar mist, mag je natuurlijk altijd even met haar komen knuffelen hoor, daar is ze dol op ! *LOL*
[/quote]

Hihi, daar hou ik je aan! Lovers
Ben benieuwd naar haar veulen, mooie hengst Om El Shahmaan!

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 00:05

Sabiy"]
[quote="Franca schreef:
Heb je hem eigenlijk zelf voorgebracht?



Hahahahahaha natuurlijk niet ! Nee, dat mag Johanna Ullstrom (ETC) voor me doen hoor !
[/quote]

Echt een superadres is dat! Johanna is zo goed met paarden

kraaltjes
Berichten: 9
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 08:14

Josje heeft een aardige deuk in haar fontenel,..en ze is een aardig type.

p.s. als er op een NK juryleden naar hun voorhoofd wijzen,
en ruzie OK dan! krijgen zeg mij genoeg.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 09:54

jeetje, dat klinkt inderdaad onprofessioneel. Kijk dat smaken verschillen is logisch (ook landelijk gezien), maar dat is inderdaad geen reden om mensen met een andere smaak en stijl te boycotten. Boos! Raar hoor van het AVS. Maar ik heb wel vaker mensen horen klagen over de vriendjespolitiek daar.

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 10:25

kraaltjes schreef:
Josje heeft een aardige deuk in haar fontenel,..en ze is een aardig type.

p.s. als er op een NK juryleden naar hun voorhoofd wijzen,
en ruzie OK dan! krijgen zeg mij genoeg.


Tja Huug.... een verschil van 25 punten is nou eenmaal niet genoeg om in het kampioenschap te winnen, als je een paard hebt, dat, (and I quote:) "wanneer je er een zadel opgooit, helemaal niks meer is" , en die andere, die dus 25 punten minder had, een typische rij-arabier is met een kop als een emmer. Hahahahahahaha ! Verward

Precies de reden waarom Ghajariy nooit het NK zou winnen....
Maar wel AKEN hahahahahahahahahaha ! Haha!

Paduc

Berichten: 447
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 10:29

Als ik zie, waar we nu naar toe gaan in deze topic, krijg ik toch een onaangenaam gevoel. Zeker, er zullen veel tegenstellingen zijn, waarbij de een een grotere weerzin heeft , dan de ander. Maar waar zijn de mensen met de voorstellen voor een aanpassing van de lijn binnen en rondom de AVS. Zeer vervelend, als men een meer dan nare ervaring heeft met een bestuur en de uitgezette lijn...ik ben niet in staat, dat te be- of te veroordelen, maar het is een feit, dat dit stamboek bestaat en dat is mijnsinziens goed en noodzakelijk. Het bestuur en al die mensen, die grotendeels veel prodeo-arbeid verrichten zullen ongetwijfeld hun pre's en contra's hebben, maar waar zijn al die critica, die er fundamenteel iets aan bijdragen, om in een landje als Nederland, niet een Rusisch,Engels, Spaans...etc , maar een Nederlandse Arabier neer te zetten en dat wij tegen het grootkapitaal kunnen opboksen???Laten we de zaak eens meer positief benaderen en opbouwend gaan nadenken!! Ik weet nog niet eens , hoe oud het AVS is en wat alles inhoud, want het zal ongetwijfeld heel veel werk inhouden. De meeste bokkers zijn ,mijns inziens, nog niet lang bij het AVS en dan is het wel heel gemakkelijk bij elk protest mee te praten, maar verdiep je in de problematiek en probeer er aan bij te dragen het AVS, waar nodig, weer een sterk AVS te maken!! Zo dit is er uit en ga ik nu weer verder met de orde van deze dag>

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 10:44

Mensen vragen zich wel eens af of het verschil tussen NL en Belgie nou werkelijk zo groot is. Wel..... een feit dat deze stelling onderstreept, is dat Belgie dit jaar weer de All Nations Cup heeft gewonnen, en wat nog belangrijker is, de Breederscup ! Een klein landje als Belgie heeft blijkbaar zulke goede paarden, en niet alleen aangekocht uit het buitenland, maar dus ook zelf gefokt (!) dat het de Breederscup in Aken wint. Daar kan NL alleen maar van dromen.
I rest my case.

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 10:50

Het AVS maakt zijn eigen regeltjes en heeft overal maling aan.
Ik heb uit betrouwbare bron begrepen dat het AVS zich aankomende vrijdag middels een kort geding zal moeten verantwoorden, inzake het overtreden van de ECAHO-regels en het hanteren van een eigen systeem. Ieder stamboek heeft de verplichting de ECAHO-regels na te leven, het AVS trekt zijn eigen plan, en dit keer zullen ze dit tegenover een rechter moeten verklaren. En terecht.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 13:16

Tsja Paduc, ik vind die negativiteit ook niet leuk, maar ik kan mij gewoon goed voorstellen dat Sabiy er aardig van gebaald heeft. Voor mijzelf trek ik helemaal geen conclusies. Mijn paardje staat gewoon bij het AVS ingeschreven en ik heb er nog geen problemen mee gehad, maar ik heb dan ook nog niet gefokt met mijn merrie. Tot nu toe ben ik tevreden. En wie weet maakt mijn paardje wel ooit eens kans op het NK of een regionale, dankzij haar "emmerkop" Tong uitsteken (ik denk het eigenlijk niet ).

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 13:59

Zolang je met de avs-wind meewaait, geen vragen stelt, geen eisen stelt, en vooral je eigen mening niet geeft, krijg je ook geen problemen met ze. Aangezien ik, zoals iedereen inmiddels wel weet, altijd zeg wat ik denk, en bovenal eerlijkheid eis van mensen, werd dat knokken. Ze kunnen niet tegen commentaar en beginnen dan met onkruidverdelging. Jammer voor hun, onkruid vergaat namelijk niet ! Hahahahahaha !

Paduc

Berichten: 447
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 15:26

Josje, ik begrijp uit je gehele opstelling, dat je tot diep in het hartje gekrengd bent en geen positief woord meer over hebt, voor alles wat AVS is. Het is je goed recht je heil te zoeken in een ander land, maar doet het je dan goed als een ieder dat doet??Heb je in het verleden misschien niet de gemakkelijkste weg gekozen? Lees goed en ontvlam niet direct!!Ik vind het jammer, dat ik nog niet de tijd heb, me actiever in de materie te verdiepen en heb al mijn tijd nodig voor mijn beestjes en eigen levensonderhoud. Maar als de jaartjes voortschreiden en er meer tijd voor vrijkomt, zal ik het ongetwijfeld gaan doen en tot die tijd voel ik mij nog niet gedwongen mijn heil in een ander land te gaan zoeken. Over het fokbeleid, mondiaal gezien, heb ik ook zo mijn twijfels!!Is het niet zo, dat een van de voornaamste eigenschappen van het Arabische paard moet zijn, het bezitten van een in alle onderdelen correct RIJPAARD, dit naast de rasspecifieke kenmerken?? Is het niet, dat er mondiaal duidelijk meer voor het laatste wordt gekozen, dan voor het eerste?? Hoeveel kampioenen zijn er goed onder het zadel?? Heb met vele trainers en voorbrengers gesproken, maar deze zijn in meerderheid voor de rasspecifieke kenmerken en hebben liever niet je, dat het paard gereden wordt!! Kan mij eveneens niet onttrekken aan het gevoel, dat er vele steeds hooggeclasseerde paarden zijn, die grote problemen hebben met hun motoriek........ . Laten we hand in eigen boezem steken en voor het belang van de Arabier kiezen. Om Nederland te kleineren vind ik een niet juiste opstelling..verbeter de wereld en begin bij jezelf!! Zelf zal ik dit wel gaan proberen te doen!