Iets positiefs zeggen over het arabiertje van een

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-03 22:29

Oooooh...Soleda is ook een plaatje... ik heb een zwak voor vosjes met 4 witte voetje...mijn Clippie heeft 4 witte benen net als papa Krimh Haha!. Ik vind die springfoto's van Soleda mooi trouwens Missol! Op die eerste lijkt ze net een pegasus paardje zonder vleugels...het lijkt echt alsof ze opstijgt, ontzettend leuke foto! En Duivelinnetje, ik zie helaas alleen maar x-jes ook Boos! . Jammer want ik ben echt reuze benieuwd! Kan ik ergens anders foto's bekijken misschien?

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 22:32

vikki: ik moet dus op zoek naar een andere uploadsite, want fotohub had mijn vorige foto´s eruit gegooid en de foto´s die ik net geupload heb doen het dus ook niet Boos!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 22:36

probeer anders gofoto.nl

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 22:37

thnx franca, ga ik proberen

henk_001

Berichten: 56
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 22:40

je zegt het zelf al : oordelen: ik vind dat er al teveel en te snel geoordeeld word
misschien kun je beter zeggen "bewonderen"
ik bewonder ons paard maar zeker ook paarden van anderen
het zal niet altijd mijn smaak zijn maar gelukkig maar dat smaken verschillen
maar ik denk dat iedereen zijn paard of kind of wat dan ook het mooiste vind maar je hebt gelijk wees gelukkig met je eigen paard
en gun een ander ook dat geluk met zijn paard OK dan!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 22:42

Uiteindelijk bewonderen we allemaal "paarden" in het algemeen. Dat zou ons al moeten binden *LOL* Ik kan net zo genieten van een shetlander in een wilde bui als van een arabier op een show Lachen

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 22:43

precies franca, dat heb ik nou ook wat voor ras het ook is.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 22:44

...ik heb het bij alle dieren....net was ik nog ontroerd door mijn katje die aan het "flamen" was....gekkie Tong uitsteken

prompter

Berichten: 11098
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 22:45

Ik heb geen Arabier, en ken ook geen Bokt-Arabier, maar in de box naast mijn draverhengst staat een Arabier die ik helemaal geweldig vind Lachen.

Het is een Russisch gefokte ren-Arabier, een prachtige schimmel met veel massa en weinig dish, en met gangen die ik zelden bij een Arabier ben tegen gekomen, zó elastisch en ruim. Gelukkig mag ik er af en toe van de eigenaresse op rijden Lovers . Echt een superpaard !

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 22:47

Ptries, ik vind je arab heel mooi. Iedere arab hier op bokt heeft zijn charmes. En natuurlijk vind je je eigen arab super. Dat vind ik ook, boeit me niet wat anderen er van zeggen.
Mijn favo bokt arab: Tica.... wat een kwijl paardje en nu ze onder zadel is, wordt ze alleen maar mooier. Sivmayall is ook niet verkeerd, zeker niet Lachen

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 23:21

Symmetje"]
Sivmayall is ook niet verkeerd, zeker niet Lachen
[/quote]

[quote="Franca schreef:

Sivmayall van Horseranch....een heeele chique en showy jonge hengst met een superuitstraling....superbewegingen en een heel aansprekend koppie:)) Die wil ik graag nog eens bekijken IRL.....wie weet is het een leuke partner voor Cheyenne Knipoog



Ooh, ikke trots. Of wij dan (mijn man en ik natuurlijk).
Sivje (zijn roepnaam ha ha ha) is een jonge hengst met "hopen wij" veel potentie als showpaard, rijpaard en straks evt. als dekhengst.
Hij is nu 2 jaar, zeeeeeeeeer ondeugend, lief, knuffelig, beetje onbenullig op zijn tijd, betrouwbaar, fantastisch karakter, mooi uiterlijk en uitstraling, een beetje woest, maar niet meer weg te denken uit mijn leven. Wij hopen volgend jaar met hem te dekken (eigen merrie) en evt. een "vreemde merrie". Er zijn al wel geïnteresseerden, waar wij (en Siv natuurlijk, al weet hij dat nog niet) heel blij mee zijn. Hij moet zich nog bewijzen, groeien/bloeien, hij zal zeker volgend jaar weer op de show te zien zijn. Kijk en huiver........

Dit wil ik ook nog ff kwijt: Alle arabieren van Bokkers zijn kanjers.

groetjes van Isabel (Arabian Ranch)

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 23:22

Die Siv gaat een heeerlijk leven krijgen als ik het zo hoor *LOL*

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 23:33

Franca schreef:
Die Siv gaat een heeerlijk leven krijgen als ik het zo hoor *LOL*


Afbeelding

Siv is toch zo'n "lekker ding".
Maar bij ons hebben alle paarden het goed hoor. Tenminste, wij doen ons best om ze een fijn leven te geven. Iedere dag komen ze zeker lekker op de wei en probeer ik ze allemaal evenveel aandacht te geven. Maar soms gaat er wel veel aandacht naar de veulentjes, die zijn zo schattig.

Afbeelding

AR Rayna Sivmena / hier 8 dagen oud.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 23:35

OH MY GOD....wat een poepie die kleine !!! Ze kijkt al zo "wijs" Lachen En dan die kleuren van Siv op de foto....echt super!!!!

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 23:40

Ja, veel mensen vinden het een aparte kleur. Komt ook door zijn zwarte manen en staart. Lijkt wel een beetje een "valk" kleur.
Maar hij wordt steeds lichter (schimmel), hij heeft een tijdje geen "masker" gehad, maar jippieeeeeeeeeee die komt weer terug.
Dan kun je hem zo mooi opmaken voor op de show....

Maar nu genoeg over Siv, anders l*l ik daar uren over door, ha ha ha

Rayna is onze laatste trots (30-07) geboren.
Ze kan enorm showen (dravend), halsje erop, staartje op de rug en daar gaat ze............ (wij zijn zeeeeeer trots).
Bas Navaja wordt haar vriendinnetje na het afspenen. Ik hoop dat ze het goed met elkaar kunnen vinden. Maar dat duurt nog ff.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 00:53

Om me zelf maar eens uit een ander topic te quoten Haha!
Ilindra schreef:
Ik vind arabieren leuke paarden, maar sommige eigenaren

Topic waar dit uit komt zegt genoeg Scheve mond

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-03 08:22

Oef...die Siv is zeker een lekker ding Horseranch! Hij ziet er echt uit als een plaatje Lovers . Moet ik maar niet aan Lisette laten zen want ik denk dat ze accuut verliefd op hem wordt, die is echt helemaal weg van dat type paard...en dat kleine hummeltje, wat een schatje!!! Ben ik nou eigenlijk gek of lijken de meeste arabierveulentjes redelijk wat dish te hebben dat naarmate ze wat ouder worden een beetje weg trekt zeg maar? (Is bij Clippie nl. wel het geval, maar ach, hij wordt er niks minder knap op Lovers ) En psst...Illindra... aan dat topic denken we nu gewoon even niet . Knipoog En ik wil nog steeds weten welke mooie arabiertjes (en voor andere rassen geldt trouwens hetzelfde, het is al eerder gezegd maar ook ik kan van ieder willekeurig raspaardje evenveel genieten hoor ) ik nog over het hoofd heb gezien...

jeanneke

Berichten: 596
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Halle (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 10:25

Ik vind de zwarte hengst Fantomas van Emme hier op bokt een echte schat en dan natuurlijk onze eigen Stud, Gloire d'Eversam!!

Qua merrie val ik het meest op Yen (haar lieve koppie).
groetjes Janna

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 10:34

Ja Gloire en Fantomas zijn fantastische hengsten, maar Janna en Emme weten dat allllanggg van mij Knipoog Hun ga ik zeker eens IRL bekijken.....die mag je niet missen. Ook potentiele kandidaten voor Yen.

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 11:09

vikki schreef:
Oef...die Siv is zeker een lekker ding Horseranch! Hij ziet er echt uit als een plaatje Lovers . Moet ik maar niet aan Lisette laten zen want ik denk dat ze accuut verliefd op hem wordt, die is echt helemaal weg van dat type paard...en dat kleine hummeltje, wat een schatje!!! Ben ik nou eigenlijk gek of lijken de meeste arabierveulentjes redelijk wat dish te hebben dat naarmate ze wat ouder worden een beetje weg trekt zeg maar? (Is bij Clippie nl. wel het geval, maar ach, hij wordt er niks minder knap op Lovers .


Bij de meeste veulens (van ons in ieder geval) hebben ze bij de geboorte een enorm "bolletje" tussen de ogen (echt een enorme dish, de meeste veulentjes hebben dat) maar naarmate ze ouder worden, gaat het koppie groeien, wordt de "bol" wat platter en wordt het veulentje breder tussen de ogen. (daar is men gek op tegenwoordig).
Bij onze Rayna is het zo dat ze dus nu een plattere bol krijgt, enorm breed tussen de oogjes, maar de dish heeft en blijft ze houden. Die zal naarmate ze ouder wordt en het hooft 'indroogt' alsmaar mooier worden (hopen wij dan ha ha ha).

Rayna zoals ze er nu uitziet:

Afbeelding

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 13:15

Ja, inderdaad...als je veulen al een aardig "bolletje" heeft, dan zal het later heel erg mooi worden, een typisch hoofdje. Cheyenne had niet echt zo'n bolletje, maar wel een mooie dish verder. Haar hoofd is niet veel typischer geworden dan op onderstaande foto, helaas. Maar voor mij mooi genoeg *LOL*

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Franca op 20-09-03 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 13:21

horseranch
lekker ding he! Tong uitsteken Haha! Tong uitsteken Haha!

Citaat:
Afbeelding


je moet die foto er ff opzetten dat die loopt die is ech super!

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 13:27

[img]http://kobe.instantsites.nl/isite/images/customers/horseranch/isite/AR%20Sivmayall%20(1)-exloo-schilderij.jpg[/img]

deze dus!!!!!
Laatst bijgewerkt door araber op 20-09-03 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 13:32

[img]http://kobe.instantsites.nl/isite/images/customers/horseranch/isite/AR%20Sivmayall%20(1)-exloo-schilderij.jpg[/img]

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 13:33

heb hem al
haha