(FRIESE PAARD) dode punten en dunne staart

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sorella

Berichten: 128
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Groningen

(FRIESE PAARD) dode punten en dunne staart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-03 20:20

Ik verzorg een friese merrie en ze is al wat ouder (17 jaar) en heeft daardoor een wat dunner staart en manen. Nou weet ik dat het uit den boze is om bij een fries manen te trekken en de staart te behandelen met een schaar Boos! , maar weet iemand wat ik kan doen om die staart en de manen dikker te krijgen en wellicht die lelijke gespleten bruine punten eruit kan krijgen. Ze is heel mooi , maar die manen en die staart doen daar een beetje afbreuk aan.


Jel

Berichten: 699
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 21:17

Waarschijnlijk komt dit door de zon. Dat kleurt vanzelf weer bij, niks aan doen. Wat je wel kan doen om ervoor te zorgen dat de manen niet zo snel breken is invlechten (bv. 5 dikke losse vlechten). Aan de staart kan je niks doen, dat moet gewoon vanzelf groeien (kleur komt straks echt wel weer bij).

Paardenboeken te koop, kijk in mijn profiel!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 23:08

hoe kan de zwarte kleur nu terugkomen waar de zon het heeft verbleekt? Dat is iig bij mijn tink zo en ik neem aan dat die zwarte haren niet verschillen van een Fries?

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 23:39

gewoon dode punten eraf knippen hoor!

oei ik vloek haha Knipoog knippen, hoe durf ik Haha!

nee, maar ik ken meer mensen, ook friezenfokkers, die de staart afknippen, beter een mooie volle staart die ietsjes korter is(groeit wel weer aan) dan een staart met een dun dood einde

zelfd geld voor de manene, maar niet knippen, met je vingers de doe punten eraf breken zegmaar, ziet het er natuurlijk uit, maar de dode punten zijn wel weg!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

merelberfe

Berichten: 674
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 23:52

Een tip voor de staart als je hem gaat knippen: ipv te knippen zoals bij een kwpn heel recht, draai eerst de staart een paar keer (ja is een vaag omschrijving maar hopelijk weet je wat ik bedoel?) dat als je de staart een paar keer gedraaid hebt, knip je de dode puntjes af- zo is ze staart wel wat bij geknipt maar ziet het toch wat natuurlijker (niet recht) uit.

Shalot
Berichten: 451
Geregistreerd: 24-03-08
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 14:28

Ik heb ook een fries van nu 8 jaar en heeft korte manen en bijna geen staart. Wat ik er aan doe is bij de staart eens in de tijd gewoon de dode punten knippen en inderdaad draaien. Het hoort inderdaad niet maar wat is nou mooier een verzorgde uitstraling of de regels. Dan lijkt ie al wat voller.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 72 bezoekers