waarde Friese merrie met veulenboekpapier

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bergje75
Berichten: 392
Geregistreerd: 16-07-01
Woonplaats: noord holland

waarde Friese merrie met veulenboekpapier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-04 19:11

WAt is ongeveer de waarde van een 5 jarige, Friese merrie die alleen een veulenboekpapier heeft? De merrie heeft dressuurmatig nog niets gedaan, en is eigenlijk alleen buiten gereden. Het is een zeer braaf en mak paard dat op zich goede rijtechnische gangen heeft.
Het paard heeft overigens wel zomerexceem.

DoDunit
Berichten: 5
Geregistreerd: 12-09-04
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 19:50

nou ik zo er echt ni meer als € 1400 voor geven want ze is niet voor niets niet op genomen denk ik

rossebol

Berichten: 3764
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 21:43

ja ik weet het niet precies het zal niet de prijs zjn van een fries met gewone papieren. En aangezien ze alleen recreatief gereden is en nog is zomerexzeem heeft daald de prijs ook.

Bergje75
Berichten: 392
Geregistreerd: 16-07-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-04 15:29

Dus, 3600 euro is gewoon te duur???

In de onderhandelingen kreeg ik er dus geen cent af. Dat vond ik erg jammer want ik voelde me heel erg goed bij dit paard. DAt heb ik maar heel zelden.

Fries
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 15:36

ody schreef:
Dat vond ik erg jammer want ik voelde me heel erg goed bij dit paard. DAt heb ik maar heel zelden.


Dat is natuurlijk wel het belangrijkste. Je kan beter meer betalen voor een paard dat gevoelsmatig goed bij je past, dan een paard met een beter papier c.q. verdere graad van africhting, waartoe je je niet verbonden voelt. Karakter is uiteindelijk erg belangrijk, tenslotte is dat hetgeen waar je elke dag mee aan de slag moet. Al denk ik wel dat zomerexzeem een doorlopende ergernis zal blijven. Succes met je keuze! Bij Friese paarden zit je iig goed Knipoog Haha! .

rossebol

Berichten: 3764
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 20:54

als het karakter je aanstaat en het beesje is verder gezond gewoon kopen meid echt waar! friezen zijn super paarden ik heb er geen andere woorden voor. Maar inderdaad met zomerexzeem das erg vervelend maarja als het paard lief is wat maakt het uit! Ik zou als een paard me aanstaat er heel veel meer geld voor over hebben als het waard zou zijn. suc6

DoDunit
Berichten: 5
Geregistreerd: 12-09-04
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 23:19

zo het voor € 3600 dit echt ni kopen er zijn voor die prijs heust nog wel anderen fiezen waar je ook voor valt maar dat is mijn mening

wendy007

Berichten: 2128
Geregistreerd: 22-01-03
Woonplaats: *Lemmer*

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 18:19

14000 denk ik ongeveer en misschien ook nog wel minder om de zomereczeem.

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 20:48

ody schreef:
Dus, 3600 euro is gewoon te duur???

In de onderhandelingen kreeg ik er dus geen cent af. Dat vond ik erg jammer want ik voelde me heel erg goed bij dit paard. DAt heb ik maar heel zelden.

stel eerst de vraag waarom ze niet naar de keuring is geweest en de veulenpapier nog heeft..

ten 2e.. zomerexzeem is erg.. en hel duur.. dus besef wat je koopT!! zeker voor dit extreme hoge bedrag voor een "ziek"paard.

Voor een gezonde fries met stamboek papier is het niet duur

wendy007

Berichten: 2128
Geregistreerd: 22-01-03
Woonplaats: *Lemmer*

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 10:21

sorry ik bedoel 1400, ik zette neer 14.000. foutje! Verward

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 01:13

Ik ga met Cayusejuhh mee!

Is ze op de keuring geweest en is ze niet in het stamboek opgenomen, of was ze verder nog nooit voor stamboek opname op de keuring ??

Woon je een beetje aan de kust ? Dat heeft wel een goede invloed op zomerexeem!

Wees vooral niet te "happig"! De verkoper zal vast wel door hebben gehad dat jij als een blok voor dit paard bent gevallen en is van plan om zoveel mogelijk voor het paard te vangen!
Gewoon "hard" blijven!! Hij moet eerst nog maar eens zien dat hij het paard voor die prijs verkocht krijgt! (Voor een paard zonder papieren én zomerexeem staan de mensen nu eenmaal niet te dringen in de rij Scheve mond .)