Tinkers en zadelperikelen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RTM
Berichten: 6132
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 21:18

Eentje zonder boom, soort van kussen maar dan wat steviger en met iets meer vorm dacht ik Haha!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37268
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 21:18

Beste Leon, misschien weet ik een heel betaalbaar 2e hands western zadel. Ik heb het toen voor Connor gepast maar die was er net iets te rond voor. Het is het zadel van de lichte haflinger bij ons op stal.

Zij willen hun zadel inruilen voor een zadel voor een groot paard. Misschien is het iets voor jouw. Een zwart westernzadel met suede zit en en fractie korter en kleiner dan dat van mij. En een stuk mionder glad ;P.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 21:21

ow.. klinkt goed! *Leon is alleen nog aan t nadenken of ie engels of western wilt...* En van dat nadenken komt weinig van de laatste tijd... er is elke keer wel weer iets wat er tussen komt... (nu eerst keuring:P)

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 21:47

Is je Stockzadel niet meer goed Leon?
Ik heb dus voor Sweety een stockzadel waar ik superblij mee ben. Maar ik ken niet veel van zadels dus iedere keer na het rijden keek ik of ik geen drukplekken kon zien. Volgens mij lag het zadel wel goe hij viel niet van de rug als ik em oplegde zonder singel en ik kreeg ook mijn vuist netjes tussen schoft en kamer. Maarja je blijft onzeker. Want ik heb dat zadel toen gekocht als zijnde 1 universele maat. nu bij mijn laatste nhs les zei mijn leeraar neem dat zadel eens mee dan zien we meteen of em pas. Hij was er dus echt verwonderd van dat het zadel zo goed paste. deze past perfekt zei hij. Hij vroeg meteen waar ik em gekocht had en wat hij me gekost had. Tja en toen geloofde hij me helemaal niet leer Haha! 300Euro in Decatlon in luik ik heb dus heel veel geluk gehad met mijn zadel en ik ben er superblij mee. En hij past perfekt op mijn paardje meer moet dat niet zijn.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 21:48

Pellie schreef:
Yorghos ziet er anders ook behoorlijk stevig uit op je foto's Linda. Hoe groot is hij?


Yorghos is +- 1.58 hoog. In vergelijking met Kai is hij toch echt erg smal, hoor...

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37268
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 21:51

He welk zadel heb je van decathlon?? Ik weet wel dat ze western en gewone zadels verkopen maar stock heb ik er nog nooit gezien, bijna al mijn spullen komen er vandaan.

En bij welke afslag zitten ze precies? we hebben vorige week gezocht maar niet gevonden.

En Leon denk nog effe na, je zou zowel mijn western als mijn veelzeidigheids zadels eens kunnen proberen op Snowdon. Die thorowgoodzadels heb je ook vanaf heel goedkoop en als mijn westernzadel snow net te groot is dan zal dat zadel wel passen denk ik.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 21:56

Ow als dat zou kunnen, heel graag! Dan weet ik een beetje wat er zoal past....

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37268
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 22:01

Is best, roep maar een datum, zit alleen wat moeilijk met vervoer (autorijden he). Anders s avonds of in het weekend als Sander kan rijden. Of je komt met Snow deze kant op dat kan natuurlijk ook.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-03 22:05

Een Barefoot is de goedkopere variant van de Torsoin. De Torsion wordt gewoon in Amerika gemaakt dus dure manuren en de Barefoot is een Duits produkt maar wordt gemaakt in India, goedkope manuren (laten we niet hopen op kinderuren )

Een kant en klare barefoot met dekje en fenders heb je voor onder de €600,-

Dit zijn boomloze zadels waar je een onafhankelijke zit in creërt en naar ze zeggen goed is voor de paardenrug omdat de harde delen missen. Ik weet niet of het beter is dan een gewoon zadel voor de paardenrug, maar slechter denk ik niet.

Ik ben nog steeds niet helemaal in de gloria omdat je eigen zit creëren toch best moeilijk is. Met name een langer stuk in draf of galop wordt lastig voor mij. Ik begin dan onstabieler te zitten wat voor Gam ook niet prettig is. Waar ik ook niet meer aan gewend ben is het 'gladde' leer na bijna een jaar op mijn geruwde wintec te rijden. Soms heb ik het gevoel dat mijn billen in brand gaan staan na een stuk in galop, hahaha!! Verdrietig

Ook heb ik nog ruzie met het aansingelen, het zadel moet niet scheef gaan liggen en als ik teveel aan de ene kant aansingel wil dat nog wel eens gebeuren. Ook gaan aan de rechterkant zijn haren nog wel eens onder de singelstoten kreuken en dat lijkt me niet fijn voor hem.

Ik heb wel het idee dat het minder naar voren gaat schuiven. Ook ben ik erg te spreken over mijn eigen zit. Ik wordt gewoon in de goede houding gezet en kan goed met mijn zitbenen werken en Gam reageert ook beter op mij. En verder is het gewoon een retestoer zadel om te zien.

Check de volgende sites maar eens, voor wie interesse heeft!!
Site van pmarena, door wie ik ben aangestoken!
de orginele torsion site
de orginele barefoot site
nederlandse verkooppunt torsion

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-03 22:30

Spetter schreef:
Na de gebruikelijke zadelperikelen heb ik besloten om een Fryso veelzijdigheidszadel aan te laten meten. Die kunnen ze op de juiste breedte aan meten. Ook heel geschikt voor een wat vollere ruiter omdat ze evt tot 21 inch gaan. Ik heb er goede ervaringen mee. Wel heeft het een tijd geduurd voordat het zadel goed lag omdat Spetter erg afgevallen was, maar uiteindelijk ligt ie nu perfect! Ik zit er heerlijk in en ze zijn in verschillende soorten. Van diepe tot platte zit, en dressuur, spring en veelzeidigheid. De zitting is heel comfortabel zacht.
groets Cindy en Spetter


een Fryso kost ook rond de €1200,- toch?

Supertje

Berichten: 7094
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 23:09

Ik heb dus ook moeite een goed zadel te vinden voor Jordy. Zeker omdat ik vanwege een beetje pijn in mijn portemonnee eigenlijk op zoek ben naar een 2e hands dressuurzadel.
Ik heb er nu een Euroriding VZH op liggen, en die ligt eigenlijk goed, maar heeft zulke dikke kniewrongen dat ik er wat dressuur betreft niet echt gelukkig mee ben.
Nu is Jordy niet zo vreselijk breed om te zien, maar toch is bijna ieder zadel te smal. Hij heeft ook bijna geen schoft, dus schuiven zadels heel snel, eigenlijk ieder zadel wat ik gepast heb, behalve wat er nu op ligt.
Ik had eerst een Thorrowgood Griffin, maar die schoof gigantisch, ben een keer tijdens 1 van Jordy's aan-de-kletter-buien in een scherpe bocht onder zijn buik beland en heb een niet zo fijne val gemaakt...
Zat nu te denken om eens te gaan kijken voor een wintec dressuur, iemand daar ervaringen mee op een dergelijk paard?

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-03 23:50

jah ikke ikke ik!!! Ik baal dan ook als een MEGAstekker dat Gam zijn schouderpartij wrs. te vet is geworden omdat het zadel gewoon super zit. Eigenlijk zouden we onze tinks hun omvang achter de schouders eens moeten meten en vergelijken. Ik hoop dat ik morgen of dinsdag de witte boom kan proberen en wensen dat het past.

Supertje

Berichten: 7094
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 23:55

Ik wil het best eens opmeten eigenlijk ja, kijken of dat nou echt zoveel scheelt. Dan weet ik ook naar wat voor maat ik een beetje moet kijken voor Jordy Lachen
Oh enne al s Gammon het echt niet meer past Schijnheilig

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-03 01:00

dan zorg ik er voor dat hij er wel weer in past... }>

flettie

Berichten: 8653
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 13:02

Ik heb op het moment een Rocky VZH (B-merk van, ik meen, Imperial Riding) op Fayette liggen. Eigenlijk geen flauw benul hoe breed die is (wel 18 inch voor mijn elegante Schijnheilig achterwerk). Vooralsnog ligt hij uitstekend op Fayette. Hij schuift niet (oke, bij opstijgen een klein pietsje....), zit lekker, Flet heeft voldoende ruimte bij haar schouder, schoft en ruggegraat en ze geeft niet aan dat ze last van haar rug heeft. Enig nadeel: hij kraakt nogal. Maar goed, daar ben ik ondertussen ook alweer aan gewend.
Het zadel heb ik eigenlijk op de gok gekocht. Mocht het niet goed liggen dan kon ik het zo weer terug brengen. Ben dus echter niet meer terug geweest in Almelo Haha!

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 13:11

Ik heb een County Competitor voor Meagan. Het is een dressuurzadel met behoorlijk lange zweetbladen en een zeer diepe zit. Het ligt prima op Meagan, ik heb het nu ruim drie jaar en laat het ieder jaar controleren en opvullen waar en wanneer nodig. Op dit moment vind ik dat het iets te veel op de schouder ligt, dus het wordt weer tijd voor ons controle-beurtje...
Afbeelding


Meagan is voor Tinker-begrippen erg luxe gebouwd. Mijn zadel is een normaal zadel wat voor haar is aangepast qua vulling en ligging.
Afbeelding

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 15:00

ik had op king het allebreedste stockzadel liggen, want er was geen westernzadel dat hem paste,
de stock paste hem dus net precies, gelukkig,
ik vind een goedpassend zadel echt het belangrijkste wat er is, want als je ziet wat je er allemaal mee kan ver***** (mag ik nie zeggen)net al sdat wij te kleine schoenen aan trekken,of juist veels te grote, AUWWWWWWWWW!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 16:26

*Heeft geen tinker, wel zadeltrubbels*
Ik heb een haflinger met bijna geen schoft. Ik heb destijds een Wintec 2000 gekocht bij de zadelmaker en op maat laten maken. Bij mij zit er echter geen standaard boom in, maar een zelfgebogen ijzeren plaat. Qua breedte zit hij heel goed. Nu heb ik echter het zadel laten opvullen (na bijna 4 jr) en t bevalt niet meer, daarvoor ook niet echt eigenlijk. Hij klappert en ligt niet meer zo stil Boos! Dus ik ben opzoek naar een ander zadel, op t moment oriënteer ik me op westernzadels...

Maar Pellie, ik weet niet of je een goede zadelmaker kent? Anders vraag je of die zelf een boom produceert voor je zadel.

flettie

Berichten: 8653
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 08:55

abby schreef:
Ik heb een County Competitor voor Meagan. Het is een dressuurzadel met behoorlijk lange zweetbladen en een zeer diepe zit. Het ligt prima op Meagan, ik heb het nu ruim drie jaar en laat het ieder jaar controleren en opvullen waar en wanneer nodig. Op dit moment vind ik dat het iets te veel op de schouder ligt, dus het wordt weer tijd voor ons controle-beurtje...
Afbeelding


Meagan is voor Tinker-begrippen erg luxe gebouwd. Mijn zadel is een normaal zadel wat voor haar is aangepast qua vulling en ligging.
Afbeelding


Flet!!! Kom hier!!!!!!!
En kijk goed naar je tante Meagan hoe zij met haar koppie naar beneden loopt!!!! Als jij dat nou ook eens zou willen doen OK dan! Knipoog

RTM
Berichten: 6132
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 08:59

Oefenen Marlien Knipoog Vanaaf weer Tong uitsteken

*ontopic* Voor Kado heb ik trouwens een Kieffer Lech Profi, normale maat, niet extra breed ofzo. Maar Kado is dan ook niet zo breed Haha!

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 10:18

Bij Decathlon hebben ze ook Stockzadels. maar maar 1 model en 1 kleur dat is wel jammer. Ik heb mijne nu ruim een jaar geleden gekocht. het was een gok maar een goede blijkt dus. Als hij niet gepast had had ik em kunnen doorverkopen. Maar hij past dus perfekt. Ik weet niet juist waar de afrit enzo was maar hier is hun site daar vind je het normaal ook op. Hoja mijn zadel hadden ze eerst niet meer in Luik toen hebben ze die van Antwerpen laten overkomen in hun winkel en ben ik em gaan ophalen. Hier is de site.
http://www.decathlon.be/nl/corporate/corporate.asp

flettie

Berichten: 8653
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 11:15

*Tequila* schreef:
Oefenen Marlien Knipoog Vanaaf weer Tong uitsteken

We zijn iig vanavond aanwezig maar of we meedoen hangt af van Flet. Of ze nog steeds zo mat is of dat er al wat meer pit in zit ~~}>

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 12:16

Quinzy schreef:
Is je Stockzadel niet meer goed Leon?


Nopes, hangt nu aan de muur *LOL*

Karuna, ik pb je nog even Lachen

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37268
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 16:53

ok Leon, en verassing kan weer autorijden, kan dus eventueel morgen langskomen, yippie a jee.
en Quinzy nu weten we ook waar we moeten zoeken. Toch richting Brussel, zijn er dus gewoon langsgereden zonder te zien. Stom

Spetter

Berichten: 1885
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Hoogezand-Sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 17:36

Pellie"]
[quote="Spetter schreef:
Na de gebruikelijke zadelperikelen heb ik besloten om een Fryso veelzijdigheidszadel aan te laten meten. Die kunnen ze op de juiste breedte aan meten. Ook heel geschikt voor een wat vollere ruiter omdat ze evt tot 21 inch gaan. Ik heb er goede ervaringen mee. Wel heeft het een tijd geduurd voordat het zadel goed lag omdat Spetter erg afgevallen was, maar uiteindelijk ligt ie nu perfect! Ik zit er heerlijk in en ze zijn in verschillende soorten. Van diepe tot platte zit, en dressuur, spring en veelzeidigheid. De zitting is heel comfortabel zacht.
groets Cindy en Spetter


een Fryso kost ook rond de €1200,- toch?
[/quote]

1250 euro