Tinkers en zadelperikelen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ann

Berichten: 13277
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 20:15

De Daaleman is al 15 tot 20 jaar oud, Soxje Haha! Maar nooit veel gebruikt en ik heb hem erg goedkoop gekocht (200 euro) van iemand die hem op zolder had liggen Lachen

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 20:23

Ik heb een stockzadel gekocht en het paste nog ook ......alleen Quint is er doodbang van(spoort af en toe niet mijn tinkie ),dus weer in de verkoop(het zadel Haha! ).....
Ik ga nu volgend voorjaar/zomer om een ander zadel,ik weet nog niet wat(geen stock meer dus voor mij)maar ik gebruik de winter om zadels te kijken en te beslissen wat ik voor iets ik wil .....en na de wintervacht ga ik om een nieuw(of tweedehands) zadel.
Ik rijd vrij veel (altijd eigenlijk) in het bos en ook vrij lang ik wil dus wel een zadel waar ik lekker in zit en wat perfect bij Quint past(maar wat voor een ????), en tot die tijd rijd ik dus weer op mijn eeuwenoud veelzijdigheids zadel.

Ann

Berichten: 13277
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 20:27

Ik vind de houding in een dressuurzadel persoonlijk lekker zitten, ik rijd altijd met erg lange beugelriemen en een vzh zadel voelt onnatuurlijk aan, misschien komt er nog een boomlooszadel bij, ben nog niet helemaal overtuigd Haha!

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 20:34

Wat voor stockzadel heb je gekocht? Is het misschien te smal voor jouw tinker, CarS? Ik wil wel een stockzadel (2e hands, en brede kamer). Heb je een foto, pb hem dan even svp.
Dat zadel van je ziet er echt nog mooi uit Ann, mijn ouwe vzh zadel ziet er ook oud uit. Maar het zit nog redelijk, en in de bossen voldoet het goed. Maar de zit is glad en ik heb er weinig steun in dus moet het echt van mijn balans hebben als Sox weer lekker in galop opzij springerig is Scheve mond

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 20:50

[EA] Australian Stock zadel

Het heeft eerder op een Tinkerhengst gelegen(Kent) en het past wel bij Quint, alleen meneer verzet geen stap met het zadel en gaat staan beven.....

Aangezien ik al zoveel ellende met hem heb gehad en nu even
geen zin heb in gebroken botten en een hoop stress(voor Quint en mij).....gaat het zadel weg....
En ik zit dus al vanaf het zadelmak maken me te verheugen om met mijn gat in een stock zadel te zitten....het zit erg lekker OP DE BOK Stoom uit je oren .

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 21:05

Australian stocks moeten voor onze tinkers vaak een extra wijde kamer hebben en dat hebben ze lang niet altijd. Ik zoek geen zwart maar een bruin stockzadel. Misschien haal ik er toch maar eens eentje op bij Zadelmarkt in Urk, wel het duurste dat ze hebben dan, ik vind die namelijk wel mooi en als ze dan nog een wijde boom hebben is dat super. Ik wéét dat ik op de "oortjes" moet letten en op de afwerking Knipoog

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 22:18

baily heeft een Xtra Xtra full quarter boom
oftewel de breedste die dr is Haha!
wel leuk allemaal maar eigenlijk wordt ie te krap omdat meneer steeds meer spieren krijgt.
maar dan zou ik een boom moeten laten gieten en daar heb ik nou net even niet het geld voor Haha!
dus moet ik het er maar mee doen ..

Spetter

Berichten: 1885
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Hoogezand-Sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 23:12

CarS schreef:
Ik heb een stockzadel gekocht en het paste nog ook ......alleen Quint is er doodbang van(spoort af en toe niet mijn tinkie ),dus weer in de verkoop(het zadel Haha! ).....
Ik ga nu volgend voorjaar/zomer om een ander zadel,ik weet nog niet wat(geen stock meer dus voor mij)maar ik gebruik de winter om zadels te kijken en te beslissen wat ik voor iets ik wil .....en na de wintervacht ga ik om een nieuw(of tweedehands) zadel.
Ik rijd vrij veel (altijd eigenlijk) in het bos en ook vrij lang ik wil dus wel een zadel waar ik lekker in zit en wat perfect bij Quint past(maar wat voor een ????), en tot die tijd rijd ik dus weer op mijn eeuwenoud veelzijdigheids zadel.


Mijn Frysozadeltje zit heerlijk!!!! Lekker zacht en kan er uren op rijden. Is een platte zit zodat ik lekker onderuit kan zitten, ivm rugproblemen moet ik nl niet gecorrigeerd worden. Ideaal zadel en heerlijk zacht voor mijn kont!
groets Cindy en Spetter

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-03 23:39

Hmm Ann, je mag binnenkort wel langskomen voor een testritje, of meenemen om op je eigen knol te testen.... (niet om 'em je aan te smeren hoor maar weet je wat het is)
M'n Barefootje blijft naar voren schuiven op Gam.... mijn hemel, en ik zit als een prinses op die troon Huilen Huilen

Ik vind die daaleman ook erg mooi, en dat voor zo oud!!

Ann

Berichten: 13277
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 06:57

Bedankt voor het aanbod Pellie OK dan!
Blijft de Barefoot niet steken achter de schouders van Gammon?
Welke maat Barefoot heb jij?

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-03 09:43

nee hij blijft er overheen vliegen waar en hoe ik het zadel ook vastmaak. Verdrietig Voor je kontmaatje? 1, de kleine zeg maar...

Ann

Berichten: 13277
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 10:38

Maat 1 zal te klein zijn voor mijn achterwerk Haha!
Ik ga maar doorsparen voor een Podium Clown

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 16:31

ik heb een zadel laten aanmeten,is even auwa in je portemonee,maar super voor de rug van je tinkie!!!! OK dan!
echt superresultaat,geen geschuif en drukplekken meer.inderdaad:een wintec zadel misschien is Duuk me ooit nog eens dankbaar Haha!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-03 18:52

welkom tinker-o-fiel! Lachen

Wintecjes liggen inderdaad over het algemeen wel goed. En ze zijn niet duur vergeleken andere merken dus die auw snap ik niet helemaal.
Laatst bijgewerkt door Pellie op 16-09-03 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 18:53

heej ff tussedoor he pellie,op mijn forum heb je wat te zeiken over wat een topic...nee een forum over zadels is wel leuk!!!tssss....Haha!

Ann

Berichten: 13277
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 19:15

Beetje vaag turbotinker Verward

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 20:23

ja das iets tussen pellie en mij denk ik(HEEFT HIER IEMAND WAT TEGE MIJ OFSO?!)

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-03 20:24

:ignore turbo: Haha! ze vond het niet leuk dat bweeegh in haar poll topic zei

sjit toch een complex!! ik wou het niet opschrijven... Schijnheilig

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 20:30

NAJA IK ZEG AL NIX MEER...

Ann

Berichten: 13277
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 20:34

Je mag alles zeggen, turbotinker, we plagen je alleen maar een beetje Haha!
Je moet alleen niet teveel MSNtaal gebruiken, leest wat vervelend Lachen

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37250
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 20:38

Ha die Pellie, wil je je barefoot kwijt?? Ik zou hem wel eens willen uitproberen past het altijd. Als Connor idd nog 1 a 2 jaar doorgroeit past zeker mijn westernzadel niet meer. Bij mijn thorowgood heb ik nog wat speling.

Ik heb mijn zadelbomen opgemeten. ALlebei 38 cm. Connors buik hoop ik morgen te doen. Is dus vlak achter de schouder opmeten, ben benieuwd zal wel groot zijn, al wordden zijn spieren nu in een rap tempo minder :c.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-03 21:07

hé karuna, je bent welkom hoor. Moet je zelf wel verplicht kleine billen hebben anders wordt het niks. Haha!

Ik weet het voor 90% zeker dat het niks wordt op Gam zijn rug... Huilen

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37250
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 10:56

Mijn kont is niet zo groot ikpas ook op een 17,5 inch zadel. Maar eerst evenweer autohoudend worden. joure is nie zo ver weg
Kan alleen Connor niet meenemen. Welke maat kont ias het ongeveer?? EN ik zal C eens helemaal opmeten.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-03 18:27

Hihih, ja een auto is onmisbaar hier in onze omstreken. Lachen
Kijk, dit is de officiële info ->
Citaat:
De zadels zijn verkrijgbaar in zwart of bruin nubuck-leer , en in maat 1 of 2.
Maat 1 heeft een zitting van ongeveer 34 cm, maat 2 ongeveer 39 cm. Voor de ruiters die wat ruimer willen zitten, of iets zwaarder gebouwd of langer zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 21:15

Jammer dat t voor kleine kontjes is, dat heb ik niet echt Haha! 34 cm, zou misschien wel kunnen, ben alleen nu wel aan groot zadel gewend... Wat moet je er eigenlijk voor hebben?